[D2 96 4.2PB/LPG ] Malowane tarcze.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 49
- Rejestracja: 20 sty 2011, 21:45
- Lokalizacja: Kraków
[D2 96 4.2PB/LPG ] Malowane tarcze.
Witam.
Zastanawiam się nad dodatkową warstwą antykorozyjną Fabryczną na tarczach hamulcowych.
Jak długo taka warstwa przetrwa na tarczach(nie chodzi o powierzchnie współpracującą z klockami)??
Czy wpływa to pozytywnie na oddawanie ciepła przez tarcze??
Czy należy ją usunąć z powierzchni współpracującej z klockiem przed montażem??
I jeszcze jeno.
W D2 w systemie hamulców przednich Lucas o średnicy tarczy 314mm zewnętrzne klocki mogą być montowane jako przylepne lub z jakąś sprężynką, mam racje??
Jest jakaś rużnica między tymi rozwiązaniami z punktu widzenia użytkowania??
Zastanawiam się nad dodatkową warstwą antykorozyjną Fabryczną na tarczach hamulcowych.
Jak długo taka warstwa przetrwa na tarczach(nie chodzi o powierzchnie współpracującą z klockami)??
Czy wpływa to pozytywnie na oddawanie ciepła przez tarcze??
Czy należy ją usunąć z powierzchni współpracującej z klockiem przed montażem??
I jeszcze jeno.
W D2 w systemie hamulców przednich Lucas o średnicy tarczy 314mm zewnętrzne klocki mogą być montowane jako przylepne lub z jakąś sprężynką, mam racje??
Jest jakaś rużnica między tymi rozwiązaniami z punktu widzenia użytkowania??
Ostatnio zmieniony 22 lis 2012, 23:26 przez barrettm82, łącznie zmieniany 2 razy.
A powiedz mi po co Ci ten zabieg?
Samochód masz po to żeby stał i rdzewiał? Tarcze hamulcowe się bardzo nagrzewają i wątpię żeby jakakolwiek powłoka się na nich długo utrzymała. Nie wspomnę już o pogorszeniu hamulców. Nawet jak auto długo stoi pod chmórką to robi się rdzawy nalot na tarczach, ale wystarczy przecież przejechać parę metrów by się świeciły.
Jeśli mówisz o Lukasach w preFl to znam tylko ten ze sprężynkami. Nie słyszałem o innym sposobie montażu
Samochód masz po to żeby stał i rdzewiał? Tarcze hamulcowe się bardzo nagrzewają i wątpię żeby jakakolwiek powłoka się na nich długo utrzymała. Nie wspomnę już o pogorszeniu hamulców. Nawet jak auto długo stoi pod chmórką to robi się rdzawy nalot na tarczach, ale wystarczy przecież przejechać parę metrów by się świeciły.
Jeśli mówisz o Lukasach w preFl to znam tylko ten ze sprężynkami. Nie słyszałem o innym sposobie montażu
-
- Forum Audi A8
- Posty: 49
- Rejestracja: 20 sty 2011, 21:45
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi A8
- Posty: 49
- Rejestracja: 20 sty 2011, 21:45
- Lokalizacja: Kraków
Simone331 pisze:A powiedz mi po co Ci ten zabieg?
Moje obecne tarcze pokrywają się grubą warstwą rdzy od środka w kanałach wentylacyjnych i ogólnie gdzie się tylko da. Nie podoba mi się to i dlatego chce uniknąć tego w nowych tarczach. Mój styl jazdy wygląda tak że takie nowe tarcze jak się nie pokrzywią to mi będą z 10 lat służyć, z tąd to zainteresowanie sensownością zakupu tarcz z tą warstwą.
No dobrze rozumiem Cię, ale zdajesz sobie sprawę z tego jak bardzo się takie tarcze nagrzewają? Ja mam S8 i system hamulcowy Brembo, a co do mojej jazdy to lubię sobie od czasu do czasu ostro pojeździć. Nie raz moje tarcze były rozgrzane do czerwoności. Do czego zmierzam. Nawet jak ktoś jeździ jak emeryt to w skrajnych momentach przegrzewa tarcze a w takich warunkach jakakolwiek powłoka szybko się z nich ulotni. Co do rdzewiejących żeberek to podejrzewam, że na to nie ma złotego środka.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 49
- Rejestracja: 20 sty 2011, 21:45
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi A8
- Posty: 49
- Rejestracja: 20 sty 2011, 21:45
- Lokalizacja: Kraków
Re: Malowane tarcze.
Jeden diabeł,kupowałem te ze sprężynką i bez czyli przyklejane...przed przyklejeniem trzeba oczywiście wszystko oczyścić i tyle.barrettm82 pisze:...I jeszcze jeno.
W D2 w systemie hamulców przednich Lucas o średnicy tarczy 314mm zewnętrzne klocki mogą być montowane jako przylepne lub z jakąś sprężynką, mam racje??
Jest jakaś rużnica między tymi rozwiązaniami z punktu widzenia użytkowania??
W tym roku kupowałem Ferrodo i też są przyklejane ;-)
Sygnatura została usunięta bo była za fajna i wszyscy zazdrościli
Wszystkimi tego typu zabiegami zmienia się strukturę tarczy a potem są narzekania, że z hamulcami coś nie tak. Klocek może różnie zareagować na tego typu powłoki, wszystko nie utwardzi się tak jak powinno i wychodzą później cyrki.
Tarcze w tzw wersji COAT (malowane), nie wpływa w żaden sposób na oddawanie temperatury przez hamulce.
Nie należy usuwać tej powłoki przed montażem, po złożeniu wszystkiego pierwsze 2-3 hamowania jeszcze zanim rozpoczniemy wstępne utwardzania trzeba zrobić bardzo delikatne i krótkotrwałe, one ładnie zetrą tą powłokę (nie wypalą).
Trwałość tego jest różna ale w tych przypadkach, które obserwowaliśmy to po dwóch latach była widoczna różnica ale trochę swoje zadanie powłoka nadal spełniała.
Pozdrawiam
Tarcze w tzw wersji COAT (malowane), nie wpływa w żaden sposób na oddawanie temperatury przez hamulce.
Nie należy usuwać tej powłoki przed montażem, po złożeniu wszystkiego pierwsze 2-3 hamowania jeszcze zanim rozpoczniemy wstępne utwardzania trzeba zrobić bardzo delikatne i krótkotrwałe, one ładnie zetrą tą powłokę (nie wypalą).
Trwałość tego jest różna ale w tych przypadkach, które obserwowaliśmy to po dwóch latach była widoczna różnica ale trochę swoje zadanie powłoka nadal spełniała.
Pozdrawiam
-
- Forum Audi A8
- Posty: 49
- Rejestracja: 20 sty 2011, 21:45
- Lokalizacja: Kraków