części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 ALL ] Oporne wspomaganie

smoczek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 76
Rejestracja: 04 mar 2012, 02:04
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: smoczek » 08 wrz 2012, 14:58

a nie da sie do niego dostac,
od strony kierowcy, od pedalow hamulca i gazu ?

bo mechanik jakos tam sie dostawal, zeby odkrecic kolumne od magla....
bede mial troche czasu to pogrzebie przy audiolce.

Gość

Post autor: Gość » 11 wrz 2012, 17:19

Mi w warsztacie kumpla wymontowali w godzine i zamontowali w podobnym czasie,wiem że musiał zlecieć kawałek wydechu od kolektora. Czujnik zardzewiał i wywaliło caly płyn-cudem nie zatarłem pompy. Po wymianie czujnika(zawoziłem magiel) piekny efekt progresywnego wspomagania ktorego dzis juz albo nie czuje albo nie zauważam :mrgreen: Dziwi mnie tylko jedno czemu ustawienia geometrii?? Ja po tej operacji miałem wszystko ok.

smoczek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 76
Rejestracja: 04 mar 2012, 02:04
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: smoczek » 12 wrz 2012, 09:59

jak wymieniam magiel, koncowki,drazki,
to zawsze ustawiam geometrie/zbierznosc,
tyl+przod.
to konieczne przecierz, po inerencji w uklad kierowniczy.

mechanik ci zlozyl "na oko" i jest wszystko dobrze ?
niech gra w totolotka , jak tak trafia ;-)

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 12 wrz 2012, 10:38

Jak wyciągnęli magiel razem z drążkami i włożyli ten sam bez ich odkręcania, to nie ma potrzeby ponownego ustawiania zbieżności ;-)

Gość

Post autor: Gość » 12 wrz 2012, 11:30

Dokładnie tak jak piszeszgtfan, czasami wystarczy trochę pomysleć żeby nie narażać człowieka na dodatkowe koszta ;) Po wymianie wachaczy przedniej zawiechy i drązków regulowałem tylko zbieżnośc i to sam z kolegą z którym robiłem. Wszystko jest ok ;)

smoczek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 76
Rejestracja: 04 mar 2012, 02:04
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: smoczek » 13 wrz 2012, 13:32

moze i tak.
ale nie zaszkodzi,
i ja to robie zawsze po wyjmowaniu magla.

ale ja jezdze dosyc szybko, i dynamicznie,
czesto z zona i dwoma synkami,
i chetnie poswiece 100zl dla naszego bezpieczenstwa,
zeby laserowo pomierzyc i ustwic uklad jezdny.
wtedy WIEM , ze jest ok,
a nie UFAM na slowo.

i mam swiadomosc,
ze awaryjnie hamujac przy 180-220 km/h ,
np. nie sciagnie mnie na bok.

a ustawianie zbieznosci,
nigdy nie bylo ok po pierwszej reglacji.
wracam minimum raz na poprawke.
wazne zeby miec rowne cisnienie w oponach, ma to duzy wplyw na prowadzenie sie auta,
i wyniki/efekty regulacji.

Gość

Post autor: Gość » 13 wrz 2012, 13:51

Kolego smoczek, ja jeżdżę spokojnie ale czasami tez we mnie diabeł wsiądzie i korzystam z V8 dlatego moje auto jest technicznie tip top. poprostu nie musze robić zawsze wszystkiego i tracić kasy na pomiary i regulacje ktore śa zwyczajnie niepotrzebne ale to nie znaczy że Ty dla spokoju nie możesz sobie to sprawdzic :) Ja zazwyczaj jak nie robie sam(to najczęściej)to dokładnie obserwuje to co jest w aucie robione :) Nie ma lipy :mrgreen:

Awatar użytkownika
sebos17
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 768
Rejestracja: 09 sty 2010, 23:22
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Post autor: sebos17 » 24 lis 2012, 11:10

Panowie, mam problem ze wspomaganiem, rano po odpaleniu samochodu muszę się siłować z kierownicą, po upływie kliku minut wspomaganie działa już prawidłowo i tak przez cały dzień aż do kolejnego odpalania z rana. Posiadam wspomaganiem z servotronikiem, płyn wymieniany jesienią zeszłego roku na oryginał z ASO, przed wymianą ani po wymianie nie było żadnych problemów. Moim zdaniem, maglownica nie ma luzów, stuków itp, ale powiem aby zostało to sprawdzone na przeglądzie przez mechanika.

Objawy:
- latem jak było ciepło wszystko było ok
- wczesną jesienią, gdy zrobiło się chłodniej czasami z rana przez kilka sekund po ruszeniu jak by nie było wspomagania
- aktualna pora (rano no 3 stopnie na plusie) prawie że brak wspomagania przez kilkadziesiąt metrów, aż wyturlam się z osiedlowej uliczki.

Od czego zacząć aby nie wymieniać bez potrzeby całego układu ?

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 25 lis 2012, 19:36

olej :mrgreen:

Awatar użytkownika
sebos17
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 768
Rejestracja: 09 sty 2010, 23:22
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Post autor: sebos17 » 25 lis 2012, 19:56

pepi pisze:olej :mrgreen:
Nie ma takiej opcji, wszystko musi działać po to aby w trasie nie mieć przypału 800 km od domu ;-)

Awatar użytkownika
Simone331
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1269
Rejestracja: 15 sty 2012, 18:16
Lokalizacja: GS / TN

Post autor: Simone331 » 25 lis 2012, 19:59

Koledze pepi chodziło raczej o olej do wspomagania a nie stan duchowy. :D

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 25 lis 2012, 20:05

u mnie był olej zmieniłem go i jest lepiej
a jak kupowałem auto to gość twierdził że magiel mu padł i robił jego regeneracie i olej zmienił
ale ja zmieniłem profilaktycznie i pomogło :-D
może być jeszcze pompa

Awatar użytkownika
sebos17
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 768
Rejestracja: 09 sty 2010, 23:22
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Post autor: sebos17 » 26 lis 2012, 07:25

Olej zmieniałem rok temu, oczywiście można spróbować od tej czynności ale nie wierzę że w roku po przejechaniu 20 tys km olej aż tak stracił swoje właściwości....

Zastanawiałem się, czy to możliwe, że gdzieś jakiś przewód jest zagięty, z rana pompa zanim da ciśnienie to wspomaganie może słabo działać, a jak już pompa się rozchodzi to przepchnie olej ? ;-) Nie wiem czy to ma sens ale tak mi przyszło do głowy.

Gość

Post autor: Gość » 26 lis 2012, 09:32

Wygląda jakby sie coś przytkało,rozgrzany rzadszy olej daje rade a zimny nie...no ja nawet jak wlałem nie taki jak trzeba to nie miałem takich objawów ot zabuczała po odpaleniu i potem cicho.

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 04 sty 2013, 21:08

a mi działa odwrotnie niekiedy na ciepłym tak jakby się przycinał
tylko na ciepłym ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl