![]() |
![]() |
[D2 99 4.2PB ] Dymi na biało
[D2 99 4.2PB ] Dymi na biało
No myślałem że mnie to tak szybko nie spotka ale chyba jednak,wiec tak od niedawna jestem w posiadaniu mojej a8 4.2 jak juz kupiłem i odjeżdzałem spod chaty żonka mi gadała że auto strasznie na biało dymi no ale jej to wytłumaczyłem że rano tak jest zanim auto sie rozgrzeje jedak raczej w tym przypadku tak nie jest, mam ja pare tygodni i zaczełem to obserwowac co jeszcze zauważyłem że po wymianie oleju jak i płynu chłodniczego to teraz naprawde wali z rury nawet jak auto ma 90 stopni może wtedy troszke mniej niż sie rozgrzewa ale i tak sadze ze tak nie powinno byc mało tego dzisiaj sprawdzałem płyn i ze zbiorniczka ubyło lecz po odpowietrzaniu jeszcze nie dolewałem,auto trzyma temp. na 90 stopni,niema śladu w płynie oleju ani odwrotnie,ja po rozgrzaniu otwieram zbiorniczek to troche ciśnienie jest ale to chyba normalne? co o tym myslicie?
Ostatnio zmieniony 22 gru 2012, 21:37 przez VOLUS, łącznie zmieniany 1 raz.
A świece to Ty w nim kiedyś wymieniałeś? Wtryski bardzo łatwo można posprawdzać, ale po tym komp błędów nałapie i będzie trzeba później kasować.VOLUS pisze:Katy są ale w jakim stanie to wiadomo,wtryski hmmm no nie wiem może?pepi pisze:może nie masz katów
może wtryskiwacz któryś leje ale to wróżeni z fusów
Acha zapomniałem dodać że rano jak odpalam to nie chodzi odrazu na 8 garów dopiro po chwili...

Czy tak czy nie warto wymienić. Ja przed wymianą miałem tak, że na Pb kulał a jak przełączył się na lpg to równiutko zaczął chodzić. Objaw pojawił się odrazu i dwa dni tak jeździłem zanim mnie nie oświeciło i świec nie wymieniłem.VOLUS pisze:No ale od świec raczej by nie kopcił,faktycznie rano przez świece może nie łapie na wszystkie gary.A świece to Ty w nim kiedyś wymieniałeś? Wtryski bardzo łatwo można posprawdzać, ale po tym komp błędów nałapie i będzie trzeba później kasować.

Dolej płynu i sprawdź za dwa dni czy coś ubyło. Sprawdź też poziom oleju czy od ostatniego sprawdzania czasem go nie przybyło. Ja bym od tego zaczął. Sprawdziłbym jeszcze wtryski czy nie leją.VOLUS pisze:Rozumie,jednak mnie martwi bardziej te ubycie płynu noi to dymienie z wydechu.
Odpal samochód i powąchaj spaliny czy bardziej zalatuje paliwem czy przepalonym olejem.
Tak bede musiał zrobićSimone331 pisze:Dolej płynu i sprawdź za dwa dni czy coś ubyło. Sprawdź też poziom oleju czy od ostatniego sprawdzania czasem go nie przybyło. Ja bym od tego zaczął. Sprawdziłbym jeszcze wtryski czy nie leją.
W spalinach właśnie oleju nie czućSimone331 pisze:Odpal samochód i powąchaj spaliny czy bardziej zalatuje paliwem czy przepalonym olejem.
Nastały zimne dni i też zaczęło ubywać mi płynu chłodniczego ale zostawiam czasami ślad po stronie pasażera więc niemal pewna jest wymiana tej rurki od chłodniczki oleju. Może też Cię to dopadło?
Co do dymienia to nie jest to para wodna? Weź go przegoń 50km po drodze i martw się dopiero jeżeli nadal będzie dymił. Ja ostatnio robiłem krótkie odcinki autem, co 3-4 dni i po odpaleniu to dopiero kłęby pary szły. Poza tym spalany płyn chłodniczy ma taki specyficzny zapach.
Kilka dni temu jechałem za BMW 760, walił z wydechów jak lokomotywa :-P Taka pora roku po prostu.
Może nagraj filmik i wrzuć tutaj link do niego?
Co do dymienia to nie jest to para wodna? Weź go przegoń 50km po drodze i martw się dopiero jeżeli nadal będzie dymił. Ja ostatnio robiłem krótkie odcinki autem, co 3-4 dni i po odpaleniu to dopiero kłęby pary szły. Poza tym spalany płyn chłodniczy ma taki specyficzny zapach.
Kilka dni temu jechałem za BMW 760, walił z wydechów jak lokomotywa :-P Taka pora roku po prostu.
Może nagraj filmik i wrzuć tutaj link do niego?
Kontakt: nick + @wp.pl
Sugieruje się tym co jest w profilu czyli non LPG. Płynu niby ubyło ale jak twierdzi wymieniał go i po odpowietrzeniu nie dolał jeszcze. Niech podolewa co trzeba i za jakiś czas sprawdzi stany.pepi pisze:chyba że tankuje super wspaniałe lpg w którym jest więcej wody niż gazu :mrgreen:
bo jeśli płynu nie ubywa a ma ubywać sporo to znaczy na 100km nawet 1-2 litry
to pozostaje nam paliwo lub olej pobiera

Nie mam instalacji lpg, dzisiaj dolałem płynu zobaczymy za pare dni dolałem jakies 0,5l ale tak jak wczesniej mówiłem po odpowietrzaniu jeszcze nie dolewałem.Dzisiaj pogoda troszke inna była i zobaczyłem że mniej dymił.pepi pisze:chyba że tankuje super wspaniałe lpg w którym jest więcej wody niż gazu
bo jeśli płynu nie ubywa a ma ubywać sporo to znaczy na 100km nawet 1-2 litry
VanDyke
Tak rozumie że taka pora roku noi pewnie pojemnośc tez swoje robi ale zobacze tez tą rurke co piszesz,noi jeżeli nadal beedzie tak kopcił to zrobie jakis filmik.
Nakręć filmik telefonem i wrzuć - to będzie najlepszy wyznacznik tego co określasz "dymi na biało". Zobaczymy jak to wygląda. Może po prostu panikujesz ;-)
[ Dodano: 2012-12-05, 09:51 ]
A to jeszcze takie pytanie mnie naszło w związku z poziomem płynu chłodniczego...
Proszę obejrzeć ten filmik -
w 1:32 minucie widoczne jest ujęcie na zbiornik wyrównawczy. Można zauważyć poziom płynu chłodniczego w zbiorniku. Czy nie jest on dużo poniżej minimum? Widziałem na zdjęciach z kilku aukcji identyczny stan. Czy jest on prawidłowy? Wydaje mi się, że jest tu około 1.5cm poniżej wskaźnika MIN.
Ja uzupełniam zawsze do poziomu tego łączenia miedzy górną a dolną częścią zbiornika (znacznik MAX).
[ Dodano: 2012-12-05, 09:51 ]
A to jeszcze takie pytanie mnie naszło w związku z poziomem płynu chłodniczego...
Proszę obejrzeć ten filmik -
w 1:32 minucie widoczne jest ujęcie na zbiornik wyrównawczy. Można zauważyć poziom płynu chłodniczego w zbiorniku. Czy nie jest on dużo poniżej minimum? Widziałem na zdjęciach z kilku aukcji identyczny stan. Czy jest on prawidłowy? Wydaje mi się, że jest tu około 1.5cm poniżej wskaźnika MIN.
Ja uzupełniam zawsze do poziomu tego łączenia miedzy górną a dolną częścią zbiornika (znacznik MAX).
Kontakt: nick + @wp.pl