Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 99 4.2PB ] Dymi na biało

Awatar użytkownika
VOLUS
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 39
Rejestracja: 03 lis 2012, 00:06
Lokalizacja: NAKŁO/SIMERN DE

[D2 99 4.2PB ] Dymi na biało

Post autor: VOLUS » 03 gru 2012, 21:16

No myślałem że mnie to tak szybko nie spotka ale chyba jednak,wiec tak od niedawna jestem w posiadaniu mojej a8 4.2 jak juz kupiłem i odjeżdzałem spod chaty żonka mi gadała że auto strasznie na biało dymi no ale jej to wytłumaczyłem że rano tak jest zanim auto sie rozgrzeje jedak raczej w tym przypadku tak nie jest, mam ja pare tygodni i zaczełem to obserwowac co jeszcze zauważyłem że po wymianie oleju jak i płynu chłodniczego to teraz naprawde wali z rury nawet jak auto ma 90 stopni może wtedy troszke mniej niż sie rozgrzewa ale i tak sadze ze tak nie powinno byc mało tego dzisiaj sprawdzałem płyn i ze zbiorniczka ubyło lecz po odpowietrzaniu jeszcze nie dolewałem,auto trzyma temp. na 90 stopni,niema śladu w płynie oleju ani odwrotnie,ja po rozgrzaniu otwieram zbiorniczek to troche ciśnienie jest ale to chyba normalne? co o tym myslicie?
Ostatnio zmieniony 22 gru 2012, 21:37 przez VOLUS, łącznie zmieniany 1 raz.

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 03 gru 2012, 21:52

test dwutlenku ci prawdę powie :mrgreen:
moim zdaniem jakby była uszczelka to by ci płynu znacznie ubywało
może nie masz katów
może wtryskiwacz któryś leje ale to wróżeni z fusów

Awatar użytkownika
VOLUS
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 39
Rejestracja: 03 lis 2012, 00:06
Lokalizacja: NAKŁO/SIMERN DE

Post autor: VOLUS » 03 gru 2012, 22:02

pepi pisze:może nie masz katów
może wtryskiwacz któryś leje ale to wróżeni z fusów
Katy są ale w jakim stanie to wiadomo,wtryski hmmm no nie wiem może?
Acha zapomniałem dodać że rano jak odpalam to nie chodzi odrazu na 8 garów dopiro po chwili...

Awatar użytkownika
Simone331
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1269
Rejestracja: 15 sty 2012, 18:16
Lokalizacja: GS / TN

Post autor: Simone331 » 03 gru 2012, 22:05

VOLUS pisze:
pepi pisze:może nie masz katów
może wtryskiwacz któryś leje ale to wróżeni z fusów
Katy są ale w jakim stanie to wiadomo,wtryski hmmm no nie wiem może?
Acha zapomniałem dodać że rano jak odpalam to nie chodzi odrazu na 8 garów dopiro po chwili...
A świece to Ty w nim kiedyś wymieniałeś? Wtryski bardzo łatwo można posprawdzać, ale po tym komp błędów nałapie i będzie trzeba później kasować. :)

Awatar użytkownika
VOLUS
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 39
Rejestracja: 03 lis 2012, 00:06
Lokalizacja: NAKŁO/SIMERN DE

Post autor: VOLUS » 03 gru 2012, 22:12

A świece to Ty w nim kiedyś wymieniałeś? Wtryski bardzo łatwo można posprawdzać, ale po tym komp błędów nałapie i będzie trzeba później kasować.
No ale od świec raczej by nie kopcił,faktycznie rano przez świece może nie łapie na wszystkie gary.

Awatar użytkownika
Simone331
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1269
Rejestracja: 15 sty 2012, 18:16
Lokalizacja: GS / TN

Post autor: Simone331 » 03 gru 2012, 22:16

VOLUS pisze:
A świece to Ty w nim kiedyś wymieniałeś? Wtryski bardzo łatwo można posprawdzać, ale po tym komp błędów nałapie i będzie trzeba później kasować.
No ale od świec raczej by nie kopcił,faktycznie rano przez świece może nie łapie na wszystkie gary.
Czy tak czy nie warto wymienić. Ja przed wymianą miałem tak, że na Pb kulał a jak przełączył się na lpg to równiutko zaczął chodzić. Objaw pojawił się odrazu i dwa dni tak jeździłem zanim mnie nie oświeciło i świec nie wymieniłem. :)

Awatar użytkownika
VOLUS
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 39
Rejestracja: 03 lis 2012, 00:06
Lokalizacja: NAKŁO/SIMERN DE

Post autor: VOLUS » 03 gru 2012, 22:20

Rozumie,jednak mnie martwi bardziej te ubycie płynu noi to dymienie z wydechu.

Awatar użytkownika
Simone331
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1269
Rejestracja: 15 sty 2012, 18:16
Lokalizacja: GS / TN

Post autor: Simone331 » 03 gru 2012, 22:25

VOLUS pisze:Rozumie,jednak mnie martwi bardziej te ubycie płynu noi to dymienie z wydechu.
Dolej płynu i sprawdź za dwa dni czy coś ubyło. Sprawdź też poziom oleju czy od ostatniego sprawdzania czasem go nie przybyło. Ja bym od tego zaczął. Sprawdziłbym jeszcze wtryski czy nie leją.
Odpal samochód i powąchaj spaliny czy bardziej zalatuje paliwem czy przepalonym olejem.

Awatar użytkownika
VOLUS
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 39
Rejestracja: 03 lis 2012, 00:06
Lokalizacja: NAKŁO/SIMERN DE

Post autor: VOLUS » 03 gru 2012, 22:40

Simone331 pisze:Dolej płynu i sprawdź za dwa dni czy coś ubyło. Sprawdź też poziom oleju czy od ostatniego sprawdzania czasem go nie przybyło. Ja bym od tego zaczął. Sprawdziłbym jeszcze wtryski czy nie leją.
Tak bede musiał zrobić
Simone331 pisze:Odpal samochód i powąchaj spaliny czy bardziej zalatuje paliwem czy przepalonym olejem.
W spalinach właśnie oleju nie czuć

Awatar użytkownika
Simone331
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1269
Rejestracja: 15 sty 2012, 18:16
Lokalizacja: GS / TN

Post autor: Simone331 » 03 gru 2012, 22:53

Powiem tak. Skoro nastała nieciekawa pora roku to każdy samochód ma objaw kopcenia na biało. Ale to jak jest zimny. Posprawdzaj tak jak Ci napisałem a jeśli z tym będzie oki a dalej bedzie kopcił to bedziemy myleć co dalej zrobic.

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 04 gru 2012, 08:03

chyba że tankuje super wspaniałe lpg w którym jest więcej wody niż gazu :mrgreen:
bo jeśli płynu nie ubywa a ma ubywać sporo to znaczy na 100km nawet 1-2 litry
to pozostaje nam paliwo lub olej pobiera

Awatar użytkownika
VanDyke
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 996
Rejestracja: 18 sie 2010, 19:49
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: VanDyke » 04 gru 2012, 09:37

Nastały zimne dni i też zaczęło ubywać mi płynu chłodniczego ale zostawiam czasami ślad po stronie pasażera więc niemal pewna jest wymiana tej rurki od chłodniczki oleju. Może też Cię to dopadło?

Co do dymienia to nie jest to para wodna? Weź go przegoń 50km po drodze i martw się dopiero jeżeli nadal będzie dymił. Ja ostatnio robiłem krótkie odcinki autem, co 3-4 dni i po odpaleniu to dopiero kłęby pary szły. Poza tym spalany płyn chłodniczy ma taki specyficzny zapach.

Kilka dni temu jechałem za BMW 760, walił z wydechów jak lokomotywa :-P Taka pora roku po prostu.

Może nagraj filmik i wrzuć tutaj link do niego?
Kontakt: nick + @wp.pl

Awatar użytkownika
Simone331
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1269
Rejestracja: 15 sty 2012, 18:16
Lokalizacja: GS / TN

Post autor: Simone331 » 04 gru 2012, 09:44

pepi pisze:chyba że tankuje super wspaniałe lpg w którym jest więcej wody niż gazu :mrgreen:
bo jeśli płynu nie ubywa a ma ubywać sporo to znaczy na 100km nawet 1-2 litry
to pozostaje nam paliwo lub olej pobiera
Sugieruje się tym co jest w profilu czyli non LPG. Płynu niby ubyło ale jak twierdzi wymieniał go i po odpowietrzeniu nie dolał jeszcze. Niech podolewa co trzeba i za jakiś czas sprawdzi stany. :)

Awatar użytkownika
VOLUS
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 39
Rejestracja: 03 lis 2012, 00:06
Lokalizacja: NAKŁO/SIMERN DE

Post autor: VOLUS » 04 gru 2012, 22:07

pepi pisze:chyba że tankuje super wspaniałe lpg w którym jest więcej wody niż gazu
bo jeśli płynu nie ubywa a ma ubywać sporo to znaczy na 100km nawet 1-2 litry
Nie mam instalacji lpg, dzisiaj dolałem płynu zobaczymy za pare dni dolałem jakies 0,5l ale tak jak wczesniej mówiłem po odpowietrzaniu jeszcze nie dolewałem.Dzisiaj pogoda troszke inna była i zobaczyłem że mniej dymił.

VanDyke

Tak rozumie że taka pora roku noi pewnie pojemnośc tez swoje robi ale zobacze tez tą rurke co piszesz,noi jeżeli nadal beedzie tak kopcił to zrobie jakis filmik.

Awatar użytkownika
VanDyke
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 996
Rejestracja: 18 sie 2010, 19:49
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: VanDyke » 05 gru 2012, 09:18

Nakręć filmik telefonem i wrzuć - to będzie najlepszy wyznacznik tego co określasz "dymi na biało". Zobaczymy jak to wygląda. Może po prostu panikujesz ;-)

[ Dodano: 2012-12-05, 09:51 ]
A to jeszcze takie pytanie mnie naszło w związku z poziomem płynu chłodniczego...

Proszę obejrzeć ten filmik -



w 1:32 minucie widoczne jest ujęcie na zbiornik wyrównawczy. Można zauważyć poziom płynu chłodniczego w zbiorniku. Czy nie jest on dużo poniżej minimum? Widziałem na zdjęciach z kilku aukcji identyczny stan. Czy jest on prawidłowy? Wydaje mi się, że jest tu około 1.5cm poniżej wskaźnika MIN.
Ja uzupełniam zawsze do poziomu tego łączenia miedzy górną a dolną częścią zbiornika (znacznik MAX).
Kontakt: nick + @wp.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl