części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[S8 D2 preFL] Luz zaworowy - jaki?

mareczek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 14
Rejestracja: 10 sty 2012, 08:13
Lokalizacja: Biłgoraj

[S8 D2 preFL] Luz zaworowy - jaki?

Post autor: mareczek » 14 gru 2012, 21:46

Witam serdecznie!
Czy ktoś się orientuje jaką wartość powinien mieć luz zaworów ssących w S8 AKH?
Jakoś nie mogę się nigdzie doszukać, a superprofesjonalna literatura (grubo płatna) podaje ze regulowany hydraulicznie :(

Podrawiam!
Marek
Ostatnio zmieniony 22 gru 2012, 21:28 przez mareczek, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Simone331
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1269
Rejestracja: 15 sty 2012, 18:16
Lokalizacja: GS / TN

Re: Luz zaworowy s8 akh

Post autor: Simone331 » 14 gru 2012, 21:53

mareczek pisze:Witam serdecznie!
Czy ktoś się orientuje jaką wartość powinien mieć luz zaworów ssących w S8 AKH?
Jakoś nie mogę się nigdzie doszukać, a superprofesjonalna literatura (grubo płatna) podaje ze regulowany hydraulicznie :(

Podrawiam!
Marek
To nie "Maluch" do którego podchodziłeś ze szczelinomierzem. Luz jest tak jak podaje Ci ta mądra literatura regulowany hydraulicznie. :)

Awatar użytkownika
jacek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 336
Rejestracja: 19 wrz 2012, 17:50
Lokalizacja: Kujawsko - Pomorskie

Post autor: jacek » 14 gru 2012, 21:59

Tam są samoregulatory hydrauliczne.

mareczek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 14
Rejestracja: 10 sty 2012, 08:13
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: mareczek » 14 gru 2012, 22:14

Niestety koledzy, na ssących wałkach nie ma hydraulicznych regulatorów i trzeba podejść jak do malucha :)

Awatar użytkownika
Simone331
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1269
Rejestracja: 15 sty 2012, 18:16
Lokalizacja: GS / TN

Post autor: Simone331 » 14 gru 2012, 22:19

mareczek pisze:Niestety koledzy, na ssących wałkach nie ma hydraulicznych regulatorów i trzeba podejść jak do malucha :)
To oświeć mnie i przedstaw w jaki sposób miałaby przebiegać takowa regulacja.

Awatar użytkownika
k44761
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 501
Rejestracja: 22 maja 2011, 10:49
Lokalizacja: Lubin

Post autor: k44761 » 15 gru 2012, 08:43

Ta "grubo płatna" literatura ma tutaj rację :)
Luz zaworowy jest regulowany hydraulicznie.
Elektronika samochodowa.

mareczek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 14
Rejestracja: 10 sty 2012, 08:13
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: mareczek » 15 gru 2012, 09:41

Ok Panowie, luz zaworów wydechowych jest regulowany hydraulicznie, a ssących już nie. Regulację przeprowadza się wymieniając lub szlifując podkładkę pomiędzy szklanką (pustą w środku, z zewnątrz wygląda jak hydraulik) a zaworem na dany wymiar, tak samo jak w 99% japońskich samochodów.
Popychacze niehydrauliczne mają większą średnice od ssących, i od wewnętrznej strony są puste.
Hydraulik przy tej konstrukcji głowicy, zaworu ssącego i wzniosu jaki ma wałek ssący po prostu im się nie zmieścił.
Jak odpiorę głowice z obróbki to wrzucę Wam fotę takiej szklanki.
Jeżeli chodzi o literaturę i programy serwisowe mam tego dużo w warsztacie i wszystkie głoszą, że luz jest realizowany hydraulicznie, a tak nie jest w przypadku zaworów ssących.
Ostatnio zmieniony 22 gru 2012, 21:22 przez mareczek, łącznie zmieniany 1 raz.

Gość

Post autor: Gość » 15 gru 2012, 11:47

No jestem ciekawy jak to wkońcu jest i co sie robi bo wyjdzie na to że skoromareczek, ma rację to iluś forumowiczów powinno sie na regulacje dawno udać ;)

Awatar użytkownika
k44761
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 501
Rejestracja: 22 maja 2011, 10:49
Lokalizacja: Lubin

Post autor: k44761 » 15 gru 2012, 13:44

Oto kawałeczek materiałów ze szkolenia na temat silników V8 w audi (4,2 i 3,7). Doskonale widać, że olej doprowadzany jest do popychaczy hydraulicznych zarówno na wałku ssącym, jak i wydechowym.

I jeszcze do tego dokładny opis, dla niedowiarków, z tego samego szkolenia:
In the intake spindle shafts, there are 5 oil
bores per triple roller rocker. Three oil bores
each supply one hydraulic tappet. Two oil
bores supply the oil-spray bores integrated in
the roller rocker to lubricate the rollers. The
oil-spray bores are only opened when the
roller rockers are actuated. This results in a
reduction of the amount of oil required in the
cylinder head.
Elektronika samochodowa.

mareczek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 14
Rejestracja: 10 sty 2012, 08:13
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: mareczek » 15 gru 2012, 14:13

Do smarowania szklanki owszem, bo musi być doprowadzony, jak w każdym silniku. Mimo tego i tak potrafią się zacierać i przebarwiać. W sumie są to te same głowice z roztoczonymi gniazdami na popychacze zaworów ssących oraz podebrane jakieś 1,8 mm na krzywki wałka ssącego. Różnią się jeszcze zaworami ssącymi, ich sprężynami i talerzykami.
Kiedyś próbowaliśmy zaadaptować wałki z s do silnika z a, i trzeba było prze rzeźbić mocno głowice, no i najważniejsze że wałek od s nie współpracuje z samo-regulatorem, ponieważ po montażu na nie krzywki wałka podbierają wszystkie zawory.
Nawet cena szklanek do s ssących jest dużo wyższa niż do wydechowych i serii.
Wrzucę wam w wolnej chwilo fotkę to wszystko zrozumiecie.
Chciałbym tylko poskładać ten motor jak w najlepiej, z danymi fabrycznymi.

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3526
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 15 gru 2012, 15:42

niedowiarki niech zajrzą do etki na stronę 109-44

z tego co kojarzę jak kiedyś dla kogoś tego szukałem to eSki 32v mają po stronie ssącej
właśnie podkładki regulacyjne mimo zastosowania regulacji hydraulicznej
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Gość

Post autor: Gość » 15 gru 2012, 15:45

maciu, To tylko eski czy jednak każda??

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 15 gru 2012, 21:21

i tak samo mi pan od głowic tłumaczył :-P
że niektóre miały

mareczek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 14
Rejestracja: 10 sty 2012, 08:13
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: mareczek » 17 gru 2012, 18:16

Apophis pisze:maciu, To tylko eski czy jednak każda??
Tylko eski, reszta ma hydraulicznie regulowane wszystkie zawory.

Awatar użytkownika
Mucholejkolator
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 561
Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Mucholejkolator » 22 sie 2013, 10:17

Jak by ktoś szukał info odnośnie luzów zaworowych w AHC/AKH:

http://www.a8team.pl/d2-prefl-42-przero ... htm#113916

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl