[S8 D2 preFL] Luz zaworowy - jaki?
[S8 D2 preFL] Luz zaworowy - jaki?
Witam serdecznie!
Czy ktoś się orientuje jaką wartość powinien mieć luz zaworów ssących w S8 AKH?
Jakoś nie mogę się nigdzie doszukać, a superprofesjonalna literatura (grubo płatna) podaje ze regulowany hydraulicznie
Podrawiam!
Marek
Czy ktoś się orientuje jaką wartość powinien mieć luz zaworów ssących w S8 AKH?
Jakoś nie mogę się nigdzie doszukać, a superprofesjonalna literatura (grubo płatna) podaje ze regulowany hydraulicznie
Podrawiam!
Marek
Ostatnio zmieniony 22 gru 2012, 21:28 przez mareczek, łącznie zmieniany 2 razy.
Re: Luz zaworowy s8 akh
To nie "Maluch" do którego podchodziłeś ze szczelinomierzem. Luz jest tak jak podaje Ci ta mądra literatura regulowany hydraulicznie.mareczek pisze:Witam serdecznie!
Czy ktoś się orientuje jaką wartość powinien mieć luz zaworów ssących w S8 AKH?
Jakoś nie mogę się nigdzie doszukać, a superprofesjonalna literatura (grubo płatna) podaje ze regulowany hydraulicznie
Podrawiam!
Marek
Ok Panowie, luz zaworów wydechowych jest regulowany hydraulicznie, a ssących już nie. Regulację przeprowadza się wymieniając lub szlifując podkładkę pomiędzy szklanką (pustą w środku, z zewnątrz wygląda jak hydraulik) a zaworem na dany wymiar, tak samo jak w 99% japońskich samochodów.
Popychacze niehydrauliczne mają większą średnice od ssących, i od wewnętrznej strony są puste.
Hydraulik przy tej konstrukcji głowicy, zaworu ssącego i wzniosu jaki ma wałek ssący po prostu im się nie zmieścił.
Jak odpiorę głowice z obróbki to wrzucę Wam fotę takiej szklanki.
Jeżeli chodzi o literaturę i programy serwisowe mam tego dużo w warsztacie i wszystkie głoszą, że luz jest realizowany hydraulicznie, a tak nie jest w przypadku zaworów ssących.
Popychacze niehydrauliczne mają większą średnice od ssących, i od wewnętrznej strony są puste.
Hydraulik przy tej konstrukcji głowicy, zaworu ssącego i wzniosu jaki ma wałek ssący po prostu im się nie zmieścił.
Jak odpiorę głowice z obróbki to wrzucę Wam fotę takiej szklanki.
Jeżeli chodzi o literaturę i programy serwisowe mam tego dużo w warsztacie i wszystkie głoszą, że luz jest realizowany hydraulicznie, a tak nie jest w przypadku zaworów ssących.
Ostatnio zmieniony 22 gru 2012, 21:22 przez mareczek, łącznie zmieniany 1 raz.
Oto kawałeczek materiałów ze szkolenia na temat silników V8 w audi (4,2 i 3,7). Doskonale widać, że olej doprowadzany jest do popychaczy hydraulicznych zarówno na wałku ssącym, jak i wydechowym.
I jeszcze do tego dokładny opis, dla niedowiarków, z tego samego szkolenia:
I jeszcze do tego dokładny opis, dla niedowiarków, z tego samego szkolenia:
In the intake spindle shafts, there are 5 oil
bores per triple roller rocker. Three oil bores
each supply one hydraulic tappet. Two oil
bores supply the oil-spray bores integrated in
the roller rocker to lubricate the rollers. The
oil-spray bores are only opened when the
roller rockers are actuated. This results in a
reduction of the amount of oil required in the
cylinder head.
Elektronika samochodowa.
Do smarowania szklanki owszem, bo musi być doprowadzony, jak w każdym silniku. Mimo tego i tak potrafią się zacierać i przebarwiać. W sumie są to te same głowice z roztoczonymi gniazdami na popychacze zaworów ssących oraz podebrane jakieś 1,8 mm na krzywki wałka ssącego. Różnią się jeszcze zaworami ssącymi, ich sprężynami i talerzykami.
Kiedyś próbowaliśmy zaadaptować wałki z s do silnika z a, i trzeba było prze rzeźbić mocno głowice, no i najważniejsze że wałek od s nie współpracuje z samo-regulatorem, ponieważ po montażu na nie krzywki wałka podbierają wszystkie zawory.
Nawet cena szklanek do s ssących jest dużo wyższa niż do wydechowych i serii.
Wrzucę wam w wolnej chwilo fotkę to wszystko zrozumiecie.
Chciałbym tylko poskładać ten motor jak w najlepiej, z danymi fabrycznymi.
Kiedyś próbowaliśmy zaadaptować wałki z s do silnika z a, i trzeba było prze rzeźbić mocno głowice, no i najważniejsze że wałek od s nie współpracuje z samo-regulatorem, ponieważ po montażu na nie krzywki wałka podbierają wszystkie zawory.
Nawet cena szklanek do s ssących jest dużo wyższa niż do wydechowych i serii.
Wrzucę wam w wolnej chwilo fotkę to wszystko zrozumiecie.
Chciałbym tylko poskładać ten motor jak w najlepiej, z danymi fabrycznymi.
- Mucholejkolator
- Super Klubowicz
- Posty: 561
- Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
- Lokalizacja: Lublin
Jak by ktoś szukał info odnośnie luzów zaworowych w AHC/AKH:
http://www.a8team.pl/d2-prefl-42-przero ... htm#113916
http://www.a8team.pl/d2-prefl-42-przero ... htm#113916