części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[S8 D2 01 LPG] węże wodne webasto

Awatar użytkownika
Simone331
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1269
Rejestracja: 15 sty 2012, 18:16
Lokalizacja: GS / TN

[S8 D2 01 LPG] węże wodne webasto

Post autor: Simone331 » 29 gru 2012, 19:38

Potrzebuję schematy, fotki, rysunki poprowadzenia węży wodnych do webasto tak jak powinno być to fabrycznie zrobione przy silniku 4.2. Wiem, że są odcinki metalowe i gumowe. Chciałbym, żeby mi ktoś to przedstawił jakie i jak są one doprowadzone do pieca. Na jakim wężu i w jakim miejscu fabrycznie jest zamontowany zaworek zwrotny. ;)

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3528
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 30 gru 2012, 09:08

Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 30 gru 2012, 09:56


Awatar użytkownika
Simone331
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1269
Rejestracja: 15 sty 2012, 18:16
Lokalizacja: GS / TN

Post autor: Simone331 » 30 gru 2012, 12:20

gtfan pisze:Jeszcze to do stycznia 2001: http://elsaweb.spaghettic...S-ZS/20842064/2
To mi bardzo pomogło. Tylko o co tu chodzi...? ;)


Obrazek

A ma ktoś może fotki tych węży już na samochodzie? ;)

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 30 gru 2012, 15:53

Simone331 pisze: To mi bardzo pomogło. Tylko o co tu chodzi...? ;)


[url=http://images45.fotosik.pl/1668/8e6e29111af5c506m.png]Obrazek[/URL]
Na wężu zasilającym nagrzewnicę jest zawór zwrotny, za którym podpięte jest webasto, tak, żeby wymusić prawidłowy obieg wody - najpierw przez nagrzewnicę.

Awatar użytkownika
Simone331
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1269
Rejestracja: 15 sty 2012, 18:16
Lokalizacja: GS / TN

Post autor: Simone331 » 30 gru 2012, 20:46

gtfan pisze:
Simone331 pisze: To mi bardzo pomogło. Tylko o co tu chodzi...? ;)


[url=http://images45.fotosik.pl/1668/8e6e29111af5c506m.png]Obrazek[/URL]
Na wężu zasilającym nagrzewnicę jest zawór zwrotny, za którym podpięte jest webasto, tak, żeby wymusić prawidłowy obieg wody - najpierw przez nagrzewnicę.
To jeden krok do przodu. ;)

Teraz drugie pytanie.
Według schematu zasilanie pieca jest powrotem z nagrzewnicy, a powrót pieca jest wpięty za zaworkiem zwrotnym w zasilanie nagrzewnicy. Teraz pytanie, którego nie mogę się dopatrzeć na schemacie. Skoro powrót z nagrzewnicy jest wpięty bezposrednio pod zasilanie do pieca to gdzie jest wąż, który gdyby nie było pieca byłby podłączony pod powrót nagrzewnicy, bo żadnego trójnika ja tam nie widzę.

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 30 gru 2012, 21:46

Zależy który schemat ma zastosowanie u Ciebie - ten prostszy czy bardziej skomplikowany. Zobacz tutaj: http://elsaweb.spaghetticoder.org/doc/A ... 20842006/2
Powrót z nagrzewnicy jest wpięty w metalową, pokręconą rurę za silnikiem i dopiero z niej wychodzi króciec na zasilanie pieca.
Ostatnio zmieniony 30 gru 2012, 22:22 przez gtfan, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Simone331
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1269
Rejestracja: 15 sty 2012, 18:16
Lokalizacja: GS / TN

Post autor: Simone331 » 30 gru 2012, 22:13

gtfan pisze:Zależy który schemat ma zastosowanie u Ciebie - ten prostszy czy bardziej skomplikowany. Zobacz tutaj: http://elsaweb.spaghetticoder.org/doc/A ... 20842006/2
Powrót z nagrzewnicy jest wpięty w metalową pokręconą rurę za silnikiem, i dopiero z niej wychodzi króciec na zasilanie pieca.
No ten prostszy akurat. ;)
No to już wszystko wiem z tym podłączeniem. A dysponujesz może fotkami jak to wszystko wygląda na samochodzie?

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 30 gru 2012, 22:22

Niestety fotek nie mam i u siebie nie zrobię, bo przez podłączenie reduktora węże wodne są pocięte i sam nie mam pewności czy dobrze popodpinane :-/

Awatar użytkownika
Simone331
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1269
Rejestracja: 15 sty 2012, 18:16
Lokalizacja: GS / TN

Post autor: Simone331 » 30 gru 2012, 22:28

Oki i tak mi dużo pomogłeś. ;)
A w jakim miejscu masz wpięty reduktor? Jeden na powrocie z nagrzewnicy a drugi?

Ja mam u siebie trochę dziwnie podłączone i robiłem to na szybkiego. Powrót z pieca jest pod reduktory, a wyjście z reduktorów na nagrzewnicę puściłem. Masakra jaka plątanina węży, dlatego chciałbym to uporządkować. Pomimo tego podłączenia, piec chodzi jakieś 20 minut i reduktory i środek auta cieplutki. ;)

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 30 gru 2012, 22:38

Reduktor wpięty mam w przewody przy ścianie grodziowej. Zasilanie zaraz za zaworem zwrotnym, a powrót w powrót z nagrzewnicy. Wąż z webasto wchodzi do 3 króćca w zaworze zwrotnym, więc raczej tak, jak to fabryka zrobiła.

Awatar użytkownika
Simone331
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1269
Rejestracja: 15 sty 2012, 18:16
Lokalizacja: GS / TN

Post autor: Simone331 » 30 gru 2012, 23:02

gtfan pisze:Reduktor wpięty mam w przewody przy ścianie grodziowej. Zasilanie zaraz za zaworem zwrotnym, a powrót w powrót z nagrzewnicy. Wąż z webasto wchodzi do 3 króćca w zaworze zwrotnym, więc raczej tak, jak to fabryka zrobiła.
No właśnie ja mam zaworek który ma tylko wejście i wyjście, więc za zaworkiem zastosuję trójnik do powrotu z pieca. A reduktor wpiąć pomiędzy zaworkiem a tym trójnikiem czy lepiej zastosować jakić czwórnik?

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 30 gru 2012, 23:09

Simone331 pisze:A reduktor wpiąć pomiędzy zaworkiem a tym trójnikiem czy lepiej zastosować jakić czwórnik?
Estetyczniej powinno być z czwórnikiem niż z dwoma trójnikami.. ale czy to w jakiś sposób nie zaburzy obiegu płynu, to nie wiem.

Awatar użytkownika
Simone331
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1269
Rejestracja: 15 sty 2012, 18:16
Lokalizacja: GS / TN

Post autor: Simone331 » 30 gru 2012, 23:20

gtfan pisze:Estetyczniej powinno być z czwórnikiem niż z dwoma trójnikami.. ale czy to w jakiś sposób nie zaburzy obiegu płynu, to nie wiem.
Założę na próbę czwórnik i zobaczymy co się będzie działo. A jeśli będę zmuszony założyć dwa trójniki to rozumiem, że w kolejności zaworek, powrót z pieca, zasilanie reduktora i nagrzewnica?

Gość

Post autor: Gość » 30 gru 2012, 23:33

Nie wiem czy dobrze rozumiem ale jesli masz reduktor ktory grzejesz webastem to jest źle. Reduktor powinien osiągac temperature nie szybciej niż silnik. Takie info mam od gazownika. Dlatego przed montażem pytali czy mam webasto bo to troszke komplikuje sprawe własnie w kwestii tego podłaczenia.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl