
![]() |
![]() |
![]() |
[S8 D2 01 LPG] węże wodne webasto
- Simone331
- Super Klubowicz
- Posty: 1269
- Rejestracja: 15 sty 2012, 18:16
- Lokalizacja: GS / TN
[S8 D2 01 LPG] węże wodne webasto
Potrzebuję schematy, fotki, rysunki poprowadzenia węży wodnych do webasto tak jak powinno być to fabrycznie zrobione przy silniku 4.2. Wiem, że są odcinki metalowe i gumowe. Chciałbym, żeby mi ktoś to przedstawił jakie i jak są one doprowadzone do pieca. Na jakim wężu i w jakim miejscu fabrycznie jest zamontowany zaworek zwrotny. 

-
- Super Klubowicz
- Posty: 3525
- Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2006
- Silnik: V8 4.2 TDI
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Imię: maciu
- Lokalizacja: Warszawa
- gtfan
- Super Klubowicz
- Posty: 1405
- Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
- Lokalizacja: Lublin
Jeszcze to do stycznia 2001: http://elsaweb.spaghetticoder.org/doc/A ... 20842064/2
i to od stycznia: http://elsaweb.spaghetticoder.org/doc/A ... 20842065/2
i to od stycznia: http://elsaweb.spaghetticoder.org/doc/A ... 20842065/2
- gtfan
- Super Klubowicz
- Posty: 1405
- Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
- Lokalizacja: Lublin
Na wężu zasilającym nagrzewnicę jest zawór zwrotny, za którym podpięte jest webasto, tak, żeby wymusić prawidłowy obieg wody - najpierw przez nagrzewnicę.Simone331 pisze: To mi bardzo pomogło. Tylko o co tu chodzi...?
[url=http://images45.fotosik.pl/1668/8e6e29111af5c506m.png]Obrazek[/URL]
- Simone331
- Super Klubowicz
- Posty: 1269
- Rejestracja: 15 sty 2012, 18:16
- Lokalizacja: GS / TN
To jeden krok do przodu.gtfan pisze:Na wężu zasilającym nagrzewnicę jest zawór zwrotny, za którym podpięte jest webasto, tak, żeby wymusić prawidłowy obieg wody - najpierw przez nagrzewnicę.Simone331 pisze: To mi bardzo pomogło. Tylko o co tu chodzi...?
[url=http://images45.fotosik.pl/1668/8e6e29111af5c506m.png]Obrazek[/URL]

Teraz drugie pytanie.
Według schematu zasilanie pieca jest powrotem z nagrzewnicy, a powrót pieca jest wpięty za zaworkiem zwrotnym w zasilanie nagrzewnicy. Teraz pytanie, którego nie mogę się dopatrzeć na schemacie. Skoro powrót z nagrzewnicy jest wpięty bezposrednio pod zasilanie do pieca to gdzie jest wąż, który gdyby nie było pieca byłby podłączony pod powrót nagrzewnicy, bo żadnego trójnika ja tam nie widzę.
- gtfan
- Super Klubowicz
- Posty: 1405
- Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
- Lokalizacja: Lublin
Zależy który schemat ma zastosowanie u Ciebie - ten prostszy czy bardziej skomplikowany. Zobacz tutaj: http://elsaweb.spaghetticoder.org/doc/A ... 20842006/2
Powrót z nagrzewnicy jest wpięty w metalową, pokręconą rurę za silnikiem i dopiero z niej wychodzi króciec na zasilanie pieca.
Powrót z nagrzewnicy jest wpięty w metalową, pokręconą rurę za silnikiem i dopiero z niej wychodzi króciec na zasilanie pieca.
Ostatnio zmieniony 30 gru 2012, 22:22 przez gtfan, łącznie zmieniany 1 raz.
- Simone331
- Super Klubowicz
- Posty: 1269
- Rejestracja: 15 sty 2012, 18:16
- Lokalizacja: GS / TN
No ten prostszy akurat.gtfan pisze:Zależy który schemat ma zastosowanie u Ciebie - ten prostszy czy bardziej skomplikowany. Zobacz tutaj: http://elsaweb.spaghetticoder.org/doc/A ... 20842006/2
Powrót z nagrzewnicy jest wpięty w metalową pokręconą rurę za silnikiem, i dopiero z niej wychodzi króciec na zasilanie pieca.

No to już wszystko wiem z tym podłączeniem. A dysponujesz może fotkami jak to wszystko wygląda na samochodzie?
- Simone331
- Super Klubowicz
- Posty: 1269
- Rejestracja: 15 sty 2012, 18:16
- Lokalizacja: GS / TN
Oki i tak mi dużo pomogłeś. 
A w jakim miejscu masz wpięty reduktor? Jeden na powrocie z nagrzewnicy a drugi?
Ja mam u siebie trochę dziwnie podłączone i robiłem to na szybkiego. Powrót z pieca jest pod reduktory, a wyjście z reduktorów na nagrzewnicę puściłem. Masakra jaka plątanina węży, dlatego chciałbym to uporządkować. Pomimo tego podłączenia, piec chodzi jakieś 20 minut i reduktory i środek auta cieplutki.

A w jakim miejscu masz wpięty reduktor? Jeden na powrocie z nagrzewnicy a drugi?
Ja mam u siebie trochę dziwnie podłączone i robiłem to na szybkiego. Powrót z pieca jest pod reduktory, a wyjście z reduktorów na nagrzewnicę puściłem. Masakra jaka plątanina węży, dlatego chciałbym to uporządkować. Pomimo tego podłączenia, piec chodzi jakieś 20 minut i reduktory i środek auta cieplutki.

- gtfan
- Super Klubowicz
- Posty: 1405
- Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
- Lokalizacja: Lublin
- Simone331
- Super Klubowicz
- Posty: 1269
- Rejestracja: 15 sty 2012, 18:16
- Lokalizacja: GS / TN
No właśnie ja mam zaworek który ma tylko wejście i wyjście, więc za zaworkiem zastosuję trójnik do powrotu z pieca. A reduktor wpiąć pomiędzy zaworkiem a tym trójnikiem czy lepiej zastosować jakić czwórnik?gtfan pisze:Reduktor wpięty mam w przewody przy ścianie grodziowej. Zasilanie zaraz za zaworem zwrotnym, a powrót w powrót z nagrzewnicy. Wąż z webasto wchodzi do 3 króćca w zaworze zwrotnym, więc raczej tak, jak to fabryka zrobiła.
- gtfan
- Super Klubowicz
- Posty: 1405
- Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
- Lokalizacja: Lublin
- Simone331
- Super Klubowicz
- Posty: 1269
- Rejestracja: 15 sty 2012, 18:16
- Lokalizacja: GS / TN
Założę na próbę czwórnik i zobaczymy co się będzie działo. A jeśli będę zmuszony założyć dwa trójniki to rozumiem, że w kolejności zaworek, powrót z pieca, zasilanie reduktora i nagrzewnica?gtfan pisze:Estetyczniej powinno być z czwórnikiem niż z dwoma trójnikami.. ale czy to w jakiś sposób nie zaburzy obiegu płynu, to nie wiem.