części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[D2 00 4.2PB/LPG ] wymiana oleju na inny oraz świece

uszek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 972
Rejestracja: 21 mar 2012, 21:01
Lokalizacja: RZ

Post autor: uszek » 31 gru 2012, 11:44

Ja mam ten sam problem, podejrzewam zaworki zwrotne miedzy glowicami,po prostu nie trzymaja 059103175f, bede je na dniach wymieniał. A zaczelo mi sie od tego jak wymienilem olej w silniku Castrol 10w40, wtedy niedosc ze rano zaczal klepac zanim sie rozprowadził olej wszedzie to momentalnie rozszelnił sie silnik, auto brało mi 1 litr oleju na 150km, normalnie tragedia. Sciagnalem glowice zrobilem uszelniacze(fakt były juz twarde) sciagnalem tloki i co sie okazalo wszystkie pierscienie zapieczone. Poszly nowe pierscienie, uszczelniacze, panewki i od tamtej pory zrobilem z 2,5tys km i ani grama nie wział (poza docieraniem wstepnym przez 800km na mobilu 10w40 wtedy wzial jakies 0.5 l) zalalem go valvoline 10w60. I juz nigdy wiecej castrola, duzo sie slyszało o tym oleju ale niedowierzałem bo wczesniej w passacie mialem go i bylo w miare ok. Ale teraz to przegiecie było, najlepsze ze kupilem ten olej w normalnym sklepie motoryzacyjnym ktory ma duzo klientow i spora rotacje towaru.

A to klekotanie to wlasnie podejrzewam od tych zaworkow, po prostu sa juz stare. Przebieg niby mam 217 tys ale ile w tym prawdy to nie wiem... generalnie przed wymiana oleju i remontem zrobilem z 30 tys od kwietnia do pazdziernika i było wszysko ok.

Teraz jeszcze musze delikatnie rozrzad przestawic bo mam w grupie 093 w polach 3 i 4 wartosci 9 i 2 czyli delikatnie przestawione, ale za to napinacze w glowicach wiem ze pracuja.

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 31 gru 2012, 17:30

może napinacze zle napinają i dlatego tak masz

Awatar użytkownika
LUKAS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 383
Rejestracja: 05 paź 2011, 20:07
Lokalizacja: Ełk / Warszawa

Post autor: LUKAS » 31 gru 2012, 17:45

uszek
masz tak tylko jak dluzej postoi czy czesciej
bo u mnie w czasie dnia cisza slysze dopiero jak postoi z 24h przy odpalaniu
zobacze co bedzie jak zmienie olej

uszek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 972
Rejestracja: 21 mar 2012, 21:01
Lokalizacja: RZ

Post autor: uszek » 31 gru 2012, 19:18

jak postoi dluzej tak mam wiecej niz dzien i szczegolnie przy niskich temperaturach

a co do napinaczy to mimo ze zle napinaja to nie powinno z nich uchodzic cisnienie i powinny byc napelnione caly czas mimo ze bedzie przestawiony rozrzad, ot caly problem

w styczniu nie bede rozpinal rozrzadu tylko poluzuje kola i wezme je ustawie wzgledem siebie, moze sie cos przestawic lepiej, generalnie jest taki problem ze jest luz na blaszkach ustalajacych na walkach rozrzadu i ciezko to ustawic praktycznie o pol zabka mozna zle kolo ustawic.

WOgole zastanawiam sie czy ruszac ten rozrzad....

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 31 gru 2012, 20:57

podobno to kosztuje 2 tys na głowice aby było dobrze
mam to samo
tylko u mnie sporadycznie hałasuje przy odpalaniu ale po 500 tys to norma :mrgreen: co nie ??

[ Dodano: 2012-12-31, 20:58 ]
licznikowe to 275 tys

Gość

Post autor: Gość » 31 gru 2012, 22:27

pepi pisze:podobno to kosztuje 2 tys na głowice aby było dobrze
mam to samo
tylko u mnie sporadycznie hałasuje przy odpalaniu ale po 500 tys to norma :mrgreen: co nie ??
Ponad 2tyś i siadają dzieki tzw serwisowi longlife. Po wymianie na pewno wytrzymają dłużej i polecam brac te co sa trwalsze i nie tak popularne a niewiele droższe(ebonitowo-aluminiowe)-rozwiązanie żywcem ze starego recorda niemal nie do zajechania już. (jesli chodzi o wycieranie slizgu)

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 31 gru 2012, 22:37

lub wywalić i dać na sztywno :mrgreen:

Gość

Post autor: Gość » 31 gru 2012, 22:39

pepi pisze:lub wywalić i dać na sztywno :mrgreen:
Ktos tu tez probował i niespecjalnie to takie proste jest... Koncepcja dobra ale trudna.

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 01 sty 2013, 11:07

ja gdzieś czytałem jak ktoś tam kupił głowice i je zamontował i mu napinacze siadły
potem kupił nowe i coś znowu mu nie wyszło to się zdenerwował i dał na sztywno
i podobno nie odczuł pogorszenia pracy silnika
tylko sporo tego podobno co nie :-D

ps w poprzednim moim aucie była fabryczna wada że terkotało przy paleniu i niekiedy coś tam się urwało :-P
i zamienił stryjek siekierkę na kijek co nie :roll:

Gość

Post autor: Gość » 01 sty 2013, 11:14

pepi, Ostatnio mnie wciągacie w OT :mrgreen: Nie jestem sobie w stanie na teraz przypomnieć dlaczego znajomy nie zastosował tego patentu ale z tego co pamiętam to cos tam bardzo nie pasowało. No i tak na zdrowy rozum to gdyby ktos kub kilku opanowało taki patent z powodzeniem to juz wiekszośc AQF i wszystkich ktore mają te dziadostwo by na tym latało ;)

hipcio
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 493
Rejestracja: 12 wrz 2010, 14:06
Lokalizacja: Ryki

Post autor: hipcio » 01 sty 2013, 20:52

pepi pisze:lub wywalić i dać na sztywno :mrgreen:
Chciałbym to zobaczyć. A na poważnie to chyba nie wiecie po co są te napinacze i co się dzieje gdy nie działają. Nastawniki mają prawie wszystkie audice od roku 99 wiec to nie tylko bolączka V8 i jka by się dało to wywalić i oszukać kompa to dawno już by ksiązke o tym napisano.

Tyrkotanie na zimno przy rozruchu to pikuś, da się z tym życ . Jak zacznie stukać na ciepłym to trzeba iśc do banku po worek pieniędzy. Jak stuka to najlepiej skontrolować stan łańcucha bo się może urwać od wytarcia i wiadomo co się dzieje.
Nastawiki da się sprawdzic w bloku 090(czy zmieniają fazy rozrządu) ich max wartośc to 21 i tyle powinny osiagać przy bucie.
Sorki za OT Łukasz. Przyjedziesz to zobaczymy co boli twoją maszynke.

Gość

Post autor: Gość » 01 sty 2013, 22:29

hipcio pisze:Jak zacznie stukać na ciepłym to trzeba iśc do banku po worek pieniędzy.
Wystarczy niewielki plik chyba że w bilonie bierzesz :) Koszt od 6-kilkunastu tyś za dwie głowice w żalezności od silnika. W A8/S8 taniej bo lepszy dostep do rozrządu.

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 02 sty 2013, 16:22

jak znajdę to wkleję :mrgreen:
bo u mnie myślałem że puka na ciepłym i byłem podłamany to szukałem po necie i wiem że czytałem że ktoś dał radę
a w 2,8 nie ma podobnych napinaczy ?

hipcio
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 493
Rejestracja: 12 wrz 2010, 14:06
Lokalizacja: Ryki

Post autor: hipcio » 02 sty 2013, 16:44

pepi pisze:jak znajdę to wkleję :mrgreen:
bo u mnie myślałem że puka na ciepłym i byłem podłamany to szukałem po necie i wiem że czytałem że ktoś dał radę
a w 2,8 nie ma podobnych napinaczy ?
Nastawniki są w 2.4 2.7 2.8 i w 3.7 4.2 wszystkich co mają 5zaworów na cylinder

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 02 sty 2013, 16:46

to wiem bo mam w domu też a6 2,8 :mrgreen:
i ostatnio jak rozebrałem bo uszczelki zmieniałem to się przyglądałem że te napinacze podobne do a8
tylko jeszcze w a8 nie widziałem

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl