części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[D3 04 4.2MPI ] Kilka pytań po zakupie

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 05 sty 2013, 23:04

wolek pisze:Można nawet zakodować by się halogeny włączały jako dzienne :P kwestia chęci i umiejętności
Tak właśnie mam u siebie bo u mnie też fabrycznie nie ma oddzielnych żarówek do świateł dziennych a dokładane paski LED w D3 jakoś mnie nie przekonują.

Niestety czułość czujnika świateł moim zdaniem fabrycznie jest źle ustawiona tzn. zbyt wcześnie światła do jazdy dziennej przełączane są na światła mijania (wystarczy niezbyt szybki przejazd pod szerszym wiaduktem) i zbyt późno przełączają się ze świateł mijania na światła dzienne (potrzeba naprawdę dobrego oświetlenia i to na dłuższą chwilę).
Niestety nie wiem jak zmienić tą czułość.... a Ty wolek wiesz w którym dokładnie miejscu można zmienić wartość graniczną czujnika zmierzchu??... może na PW mała podpowiedź??? (mam tylko czujnik zmierzchu, bez czujnika deszczu)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Re: Kilka pytań po zakupie

Post autor: FOSS » 05 sty 2013, 23:09

RafiPl pisze:-auto jedzie 220km/h i nic więcej, czuć że chce ale nie może (jakaś blokada?)
Fabryczny kaganiec... ciesz się że nie masz ustawione na 160km/h bo tak też można trafić... amerykańce tak mają.

Niestety kagańca nie zdejmiesz VAG-iem ani jakąś zmianą kodowania - tu potrzeba ingerencji bezpośrednio w program silnika i z tym trzeba się udać do kogoś kto takimi modyfikacjami się zajmuje (np. firma tuningowa).
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
wolek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 797
Rejestracja: 17 maja 2010, 09:21
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: wolek » 05 sty 2013, 23:12

FOSS pisze:Niestety nie wiem jak zmienić tą czułość.... a Ty wolek wiesz w którym dokładnie miejscu można zmienić wartość graniczną czujnika zmierzchu??... może na PW mała podpowiedź??? (mam tylko czujnik zmierzchu, bez czujnika deszczu)
z tego co pamiętam to bez czujnika deszczu nie ma takiej opcji ale pozwolisz że dopiero jutro sprawdze bo dziś juz pora nie za ciekawa :P ale jutro podepne VAS`a i sprawdze możliwości dopasowania sterownika. BTW jazda na halogenach w dzień jest zgodna z przepisami ?
Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.

Gość

Post autor: Gość » 05 sty 2013, 23:21

wolek pisze:BTW jazda na halogenach w dzień jest zgodna z przepisami ?
W warunkach normalnej przejrzystości powietrza nie.

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 05 sty 2013, 23:25

Apophis pisze:
wolek pisze:BTW jazda na halogenach w dzień jest zgodna z przepisami ?
W warunkach normalnej przejrzystości powietrza nie.
No i w terenie zabudowanym też jest niedozwolona jazda na halogenach .

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 05 sty 2013, 23:34

wolek pisze:
FOSS pisze:Niestety nie wiem jak zmienić tą czułość.... a Ty wolek wiesz w którym dokładnie miejscu można zmienić wartość graniczną czujnika zmierzchu??... może na PW mała podpowiedź??? (mam tylko czujnik zmierzchu, bez czujnika deszczu)
z tego co pamiętam to bez czujnika deszczu nie ma takiej opcji ale pozwolisz że dopiero jutro sprawdze bo dziś juz pora nie za ciekawa :P ale jutro podepne VAS`a i sprawdze możliwości dopasowania sterownika.
Będę wdzięczny bo mnie to trochę drażni.
wolek pisze:BTW jazda na halogenach w dzień jest zgodna z przepisami ?
Nie bardzo. Chociaż mam tak ustawione dosyć długo i żadnej kontroli z tym związanej nie miałem. Myślę że w rozmowie z Policją mogę wyjść wygrany bo jestem w stanie udowodnić że światła dzienne na halogenach włączam poprzez fabryczne menu komputera co sugeruje że jest to wyposażenie seryjne.

Finalnie to chciałbym jednak z tego zrezygnować. Kupiłem już nawet okrągłe światła LED do jazdy dziennej które będą pasowały w fabryczne lampy. Dodatkowo światła te mają funkcję świateł pozycyjnych (ściemniają się do 30% swojej mocy po włączeniu świateł mijania) więc po odpowiednim zmotaniu lamp i elektryki wyglądałyby i pracowałyby podobnie jak te fabryczne w po-liftach (te z W12).
Niestety zapału zabrakło mi na przeróbkę lamp - sam nie będę ich rozklejał czy też kroił i klei ponownie więc temat na razie utknął w martwym punkcie.
I tak planowałem oddać lampy do regeneracji (moje najwyraźniej są od dnia produkcji bo kamykami mocno są poobijane) więc chętnie połączę jedno z drugim.
A elektrykę i kodowanie ogarnę już później sobie sam.

Mam nadzieję że wiocha z tego nie wyjdzie... w S8 w lampach XenonPlus moim zdaniem wyszło mi całkiem dobrze więc i tu liczę na dobry efekt bo jak nie to chyba zrobię po-lifta i zapakuję oryginalne lampy z LED'ami ;-)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
wolek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 797
Rejestracja: 17 maja 2010, 09:21
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: wolek » 05 sty 2013, 23:42

całkiem obiecujący projekt się kroi już jestem ciekaw efektu. Co do samych lamp... powiem tak wieczorem i w nocy zdecydowanie wole Avensis`a tam coś widze a w Audi... "ciemność widze, widze ciemność" :P
Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 05 sty 2013, 23:46

mdamian pisze:No i w terenie zabudowanym też jest niedozwolona jazda na halogenach .
Jeżeli już tak przepisowo jedziemy to pokaż mi przepis który w terenie zabudowanym w warunkach ograniczonej przejrzystości powietrza zabrania używania świateł przeciwmgielnych.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Gość

Post autor: Gość » 05 sty 2013, 23:49

Mi sie raczej wydaje że na zabudowanym we mgle poniżej 50m przejrzystości przeciwmgielne nawet trzeba właczać! ;)

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 05 sty 2013, 23:59

FOSS pisze:
mdamian pisze:No i w terenie zabudowanym też jest niedozwolona jazda na halogenach .
Jeżeli już tak przepisowo jedziemy to pokaż mi przepis który w terenie zabudowanym w warunkach ograniczonej przejrzystości powietrza zabrania używania świateł przeciwmgielnych.
http://www.hondapartner.pl/component/co ... rticle/274


Prawo o ruchu drogowym: 1. Kierujący pojazdem jest obowiązany zachować szczególną ostrożność w czasie jazdy w warunkach zmniejszonej przejrzystości powietrza, spowodowanej mgłą, opadami atmosferycznymi lub innymi przyczynami, a ponadto: - kierujący pojazdem silnikowym jest zobowiązany: a) włączyć światła mijania lub przeciwmgłowe przednie albo oba te światła jednocześnie. b) poza obszarem zabudowanym podczas mgły dawać krótkotrwałe sygnały dźwiękowe w czasie wyprzedzania lub omijania./.../ 2. Obowiązek używania świateł, o którym mowa w ust. 1 dotyczy kierującego pojazdem także podczas zatrzymania, wynikającego z warunków lub przepisów ruchu drogowego. 3. Kierujący pojazdem może używać tylnych świateł przeciwmgłowych, jeżeli zmniejszona przejrzystość powietrza ogranicza widoczność na odległość mniejszą niż 50 m. W razie poprawy widoczności kierujący pojazdem jest obowiązany niezwłocznie wyłączyć te światła.

Tak więc jeśli jest normalna przejrzystość powietrza (brak mgły , intensywnych opadów ) używanie halogenów w terenie zabudowanym jest zabronione .

Zjeżdżając z obwodnicy 3-miejskiej na Gdynię Chylonię zatrzymała mnie policja i chciała wlepić mi mandat . Pech chciał że tam gdzie mnie zatrzymali to był teren zabudowany , ale było mglisto . Temu chyba odpuścili . Ale jak by nie było mgły to bym dostał od tych panów mandat .

Apophis pisze:Mi sie raczej wydaje że na zabudowanym we mgle poniżej 50m przejrzystości przeciwmgielne nawet trzeba właczać! ;)
Rzadko w mieście zdarza się mgła która jest mniejsza niż 50m .
Chociaż gdzieś na wioskach (teren zabudowany) bywa większa mgła i widoczność może spaść poniżej 50m .

Gość

Post autor: Gość » 06 sty 2013, 00:03

mdamian pisze:Rzadko w terenie zabudowanym zdarza się mgła która jest mniejsza niż 50m .
Oj tej jesieni to były mgły oj były. Nie widziałem budynku po drugiej stronie ulicy! :shock: :shock:

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 06 sty 2013, 00:04

Apophis pisze:Oj tej jesieni to były mgły oj były. Nie widziałem budynku po drugiej stronie ulicy! :shock: :shock:
Ja może spotkałem się z taką mgłą 2 razy .

Gość

Post autor: Gość » 06 sty 2013, 00:07

mdamian, No ja tej tylko jesieni miałem tak wiele razy a musiałem w tych dniach sporo jeździć i marzyłem by spotkac na drodze TIRa lub jakies nowe auto co ma podczerwień-za takimi mogłem dopiero jechać a nie sie toczyć ze strachem w oczach... Bywały całe tygodnie zamglone a w nocy to za oknem mleko i nic wiecej.

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 06 sty 2013, 00:09

Apophis pisze:Bywały całe tygodnie zamglone a w nocy to za oknem mleko i nic wiecej.
Ta mgła chyba przede mną ucieka . ;-)

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 06 sty 2013, 00:12

mdamian pisze:Prawo o ruchu drogowym: (...)

Tak więc jeśli jest normalna przejrzystość powietrza (brak mgły , intensywnych opadów ) używanie halogenów w terenie zabudowanym jest zabronione .
Wybacz mdamian ale chyba się nie rozumiemy.
Najpierw napisałeś "No i w terenie zabudowanym też jest niedozwolona jazda na halogenach." czyli nie ma tu ani słowa nt. warunków drogowych (pogodowych).

Teraz zaś piszesz: 'Tak więc jeśli jest normalna przejrzystość powietrza (brak mgły , intensywnych opadów ) używanie halogenów w terenie zabudowanym jest zabronione."

Wyraziłeś się nieprecyzyjnie z czego wynikało coś co było sprzeczne z przepisami a teraz doprecyzowałeś tak jak być powinno.


Co do przepisów... wiem, że jazda na przeciwmgielnych w warunkach normalnej przejrzystości powietrza nie jest dozwolona.
Ja u siebie mam na dole xenony i światła wyregulowne tak aby rzeczywiście świeciły po ziemi - nic innego nie wymyślę a pasków LED na tą chwilę nie zamierzam sobie zakładać.
Sam przepis mówiący o włączaniu świateł mijania bądź dziennych także za dnia w warunkach dobrej przejrzystości powietrza osobiście uważam za debilny... to taka chęć zrobienia czegoś lepiej i pokazania że coś się robi... podniesienie bezpieczeństwa na drogach poprzez włączanie świateł w dzień czy poprzez ściganie autami z videorejestratorem kierowców przekraczających prędkość na autostardzie.
Ciekawe że na zachodzie nie ma takich debilizmów a jednak na drogach jest bezpieczniej :/
mdamian pisze:Zjeżdżając z obwodnicy 3-miejskiej na Gdynię Chylonię zatrzymała mnie policja i chciała wlepić mi mandat . Pech chciał że tam gdzie mnie zatrzymali to był teren zabudowany , ale było mglisto . Temu chyba odpuścili . Ale jak by nie było mgły to bym dostał od tych panów mandat.
Myślę że większość policjantów po obejrzeniu działania tych świateł dziennych na halogenach i sprawdzeniu ustawień w MMI może mieć wiele wątpliwości czy mają prawo mnie ukarać.
Jak w S8 przerobiłem lampy XenonPlus to też nie miałem na nich homologacji ale podczas kontroli dowodu nigdy za nie nie straciłem.
Ostatnio zmieniony 06 sty 2013, 00:17 przez FOSS, łącznie zmieniany 1 raz.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl