części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 ALL ] Spryskiwacze przedniej szyby - PROBLEM

Awatar użytkownika
pioter
Moderator
Moderator
Posty: 2292
Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1998
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Piotr
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: pioter » 31 gru 2009, 08:48

Śrubeczki pod lampami mnie też wnerwiają ale jak ja wymieniałem pompkę od sprysk. szyb to zdejmowałem zderzak i po małej gimnastyce pompka wychodziła bez wyjmowania zbiorniczka.
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI

Awatar użytkownika
Klimass1
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 459
Rejestracja: 06 gru 2009, 21:16
Lokalizacja: Syców

Post autor: Klimass1 » 31 gru 2009, 13:01

wlasnie sciagnac zderzak i jest ladny dostep ja tak zawsze robie :)
Regulamin - reklama.
602-11-90-63
Działosza
56-500 Syców
A6 C6 BMK wymiana wtrysków?

pet3r
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 296
Rejestracja: 24 wrz 2009, 09:26
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: pet3r » 31 gru 2009, 13:03

nigdy nie ściągałem zderzaka i boję się, że potem go nie dopasuję...

Awatar użytkownika
Klimass1
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 459
Rejestracja: 06 gru 2009, 21:16
Lokalizacja: Syców

Post autor: Klimass1 » 31 gru 2009, 13:06

ja zawsze jak chce sie tam dostac to zderzak sciagam i tyle :)
Dopasujesz jak jest oryginal a nie zadna podróba nie bedzie problemu bo on wchodzi na szyny :)
Regulamin - reklama.
602-11-90-63
Działosza
56-500 Syców
A6 C6 BMK wymiana wtrysków?

pet3r
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 296
Rejestracja: 24 wrz 2009, 09:26
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: pet3r » 31 gru 2009, 13:08

aha, czyli nie trzeba regulować, po prostu przykręcam?

Awatar użytkownika
Klimass1
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 459
Rejestracja: 06 gru 2009, 21:16
Lokalizacja: Syców

Post autor: Klimass1 » 31 gru 2009, 13:16

no na szyny i od spodu chyba sa 2 albo 3 śruby juz nie pamietam :)
Regulamin - reklama.
602-11-90-63
Działosza
56-500 Syców
A6 C6 BMK wymiana wtrysków?

Awatar użytkownika
RROBERTINO
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 8
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:03
Lokalizacja: ŚWIDNICA

Post autor: RROBERTINO » 31 gru 2009, 14:22

Bez nerwów z przykręcaniem tych małych dwóch śrubek, weź końcówkę magnetyczną, a jak nie masz to nałóż trochę smaru na śrubkę, tzn w miejsce gdzie wkłada się śrubokręt krzyżakowy - zadziała jak klej i śrubki nie będą spadały. Szczęśliwego NOWEGO ROKU!!!!!!
RROBERTINO

Awatar użytkownika
Pi-JAY
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 69
Rejestracja: 13 lis 2009, 12:29
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Pi-JAY » 03 sty 2010, 12:02

pet3r pisze:
Pi-JAY pisze:... ja mam podobny problem - mianowicie dwa spryski od xenonów działają ,a od szyb milczy - chyba klęknął :-/ Sprawdzałem też bezpieczniki. Zakupiłem nówkę sztukę w zamienniku za bagatela 13 zł (śmiech na sali). Silniczek pasuje poczynając od a80 B4 do a8 D2. W sobotę zaczynam rezać ... :-o
podaj namiar, chętnie kupię bo mam to samo!

zbiornika nie da rady wyciągnąć bez demontażu błotnika (!!!) - przynajmniej u mnie - wystaje jaki piździelec z błotnika, do którego przykręcone jest, o ile pamiętam, mocowanie puszki filtra... :/
wytargaj puchę filtra powietrza, potem reflektor i będziesz miał w miarę łatwy dostęp do zbiorniczka, tylko przygotuj sobie coś do odessania płynu (najlepiej dużą strzykawkę i rurkę) lub, jeżeli lubisz bałagan, po prostu odepnij starą pompkę i patrz jak płyn sobie zlatuje :P prosta robota ale dużo jej. ja dostaję szewskiej pasji za każdym razem jak mam przykręcać z powrotem te małe śrubeczki pod reflektorem - tragedia!

W sobotę byłem u ziomka który demontował pompkę spryskiwaczy szyb. Żeby tam się dostać nie obyło się bez ściągnięcia filtra powietrza razem z puchą oraz nadkola i to by było na tyle :lol: Lecz był mały zong bo ta pompka którą zakupiłem była inna i wizualnie i w zasadzie działania. Zamiennik miał 2 piny ,a w aucie był 3 pinowy. Dodatkowo ten oryginalny miał jakiś dodatkowy obieg przelewowy. Jednak okazało się że można zamontować ten zamiennik tylko trzeba zaślepić jedną dziurkę do dodatkowego przelewu i wszystko funga. Poniżej dołączam zdjęcia zamiennika i oryginału z auta

ZAMIENNIK =>
Obrazek

ORYGINAŁ (nr. części. 4A0 955 651 B) =>

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Audi A8 4.2Q
Audi 80 1.8 CC moja EX !
Audi A6 V6 2.5 TDi
Audi 100 2.5 TDI - moja EX !
http://eurowroc.com/akp/logo/logo2.jpg

Passo
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 4
Rejestracja: 09 sty 2010, 16:23
Lokalizacja: Redditch

Post autor: Passo » 09 sty 2010, 17:22

Może ktoś z Was mi coś poradzi? U mnie było ok., ale po pierwszym lepszym mrozie, rano kiedy chciałem spryskać szyby, płyn nie leciał. Przestałem pryskać po paru sekundach żeby niczego nie uszkodzić. Parę dni później, kiedy temperatura była grubo powyżej zera, dalej nie działa. Rozgrzebałem nadkole, dostałem się do zbiornika, a tam nic nie jest zamarznięte, popryskałem dłużej i po jakimś czasie zaczęło pryskać, ale słabo. Zrobiłem wężykowi „usta-usta” i dmucha, aż do wylotów. Kupiłem w końcu nową pompę, dziś wymieniłem i… dalej to samo!
Wycieków nie widać, dysze ok., przynajmniej tak myślę, bo leci, tyle ze słabe ciśnienie.

Miałem tak kiedyś w BMW, ale tam ewidentnie spadł wężyk i lało się bokiem, a tu nie widzę wycieków, pompa chodzi – słychać, teraz mam nowa… Nie wiem co robić.
Jakieś sugestie?
Pozdrawiam.
Respekt!

Awatar użytkownika
RROBERTINO
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 8
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:03
Lokalizacja: ŚWIDNICA

Post autor: RROBERTINO » 09 sty 2010, 19:51

Musisz zdjąć spryskiwacz, ponieważ osadził się w nim kamień i jest ograniczony przepływ, należy przepchać najlepiej drucikiem ze szczotki drucianej
RROBERTINO

Passo
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 4
Rejestracja: 09 sty 2010, 16:23
Lokalizacja: Redditch

Post autor: Passo » 09 sty 2010, 23:31

Dziękuję za odpowiedź RROBERTINO, ale nie wydaje mi się, żeby osadził się kamień w ciągu jednej nocy. Spryskiwacze działały, a następnego dnia już nie.
Będę musiał rozebrać system, wraz ze wszystkimi wężykami, w poszukiwaniu nieszczelności – przynajmniej tak mi się wydaje, ale wygląda na to, ze będę musiał poczekać aż poprawi się pogoda.
Respekt!

Awatar użytkownika
gumiss64
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 153
Rejestracja: 13 gru 2009, 10:35
Lokalizacja: wlkp

Post autor: gumiss64 » 10 sty 2010, 22:15

Hmm Kolego spróbuj może sprawdzić w ten sposób: odłącz wężyk i wtedy sprawdź czy silniczek działa poprawnie tzn czy wytwarza ciśnienie :)
WŁADCA PIERŚCIENI JEST TYLKO JEDEN CCCO
NIE MAM MOŻLIWOŚCI ROZKODOWANIA VIN-ÓW!!

Passo
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 4
Rejestracja: 09 sty 2010, 16:23
Lokalizacja: Redditch

Post autor: Passo » 16 sty 2010, 16:20

Witam!
Problem rozwiązany. Niepotrzebnie wymieniałem pompkę. …nie była droga, wiec nie ma co płakać… 
Postanowiłem zrobić zrobić ten test na ciśnienie, i okazało się, ze zamiast wody, z pompki tryskała jakby piana! A zbiornik był pełny płynu. Poczekałem aż spłynie płyn przez otwór na pompkę i zalałem zbiornik zwykłą ciepłą wodą – dalej to samo. Wydłubałem wtedy tą gumową uszczelkę z otworu na pompkę, a pod nią jest taki mały filierek, coś jakby sitko. Było zaklejone jakimś dziwnym śluzem !!! Jak je wyjąłem, to woda trysnęła ze zbiornika jak fontanna.
Teraz poskładałem sobie fakty i sprawa wygląda tak, ze mój samochód był w serwisie, miałem robiony rozrząd, samochód był porozbierany na części pierwsze, silnik, skrzynia, zderzak, chłodnice itp. Nie wiem jak ze zbiornikiem na płyn, ale wiem na 100%, ze panowie serwisanci zdejmowali nawet błotniki. Wygląda na to, ze zalali potem zbiornik jakimś płynem, który jakoś przereagował z moim płynem i powstał ten śluz. To wyglądało jak warstwa galaretki. A spryskiwacz przestał działać następnego dnia, po odebraniu samochodu z warsztatu. Moja pierwsza myśl była taka, ze przez mróz coś się uszkodziło, bo tak się złożyło, że to była pierwsza noc kilka stopni poniżej 0.

Wdłubałem tez to drugie sitko od ksenonów, tam było lepiej, ale też był tam ten osad.
Przelałem zbiornik kilka razy gorącą wodą, poskładałem „do kupy” i wszystko śmiga, jak nowe.

Zaskoczeniem dla mnie jest, ze takie coś może się stać po mieszaniu płynów.

Zalecam każdemu, żeby przy okazji grzebania w tych okolicach wydłubać te sitka, i przemyć, teraz obie pompki chodzą ciszej, i znacznie wydajniej pryskają.

Dziękuję wszystkim za pomoc.
Respekt!

Awatar użytkownika
Pi-JAY
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 69
Rejestracja: 13 lis 2009, 12:29
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Pi-JAY » 16 sty 2010, 16:58

PASSO Powiedz mi jaką pompkę miałeś i i jaką zamontowałeś - zobacz na moje fotki wyżej, czy coś w ten deseń :?:
Audi A8 4.2Q
Audi 80 1.8 CC moja EX !
Audi A6 V6 2.5 TDi
Audi 100 2.5 TDI - moja EX !
http://eurowroc.com/akp/logo/logo2.jpg

Passo
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 4
Rejestracja: 09 sty 2010, 16:23
Lokalizacja: Redditch

Post autor: Passo » 16 sty 2010, 17:37

Obrazek

Oto moja pompka. Przepraszam za jakość zdjęcia, skopiowałem z aukcji, na której kupiłem.

Part No. 1K5 955 651

Z tego co wiem, to pasuje do wszystkich obecnie produkowanych „VW group” spryskiwaczy przedniej szyby. Nie pasuje do szyby tylnej, bo niby ma mieć wtedy 2 ‘wyloty’ , nie pasuje tez do ksenonów, tam jest nieco inna wyczka elektryczna.
Respekt!

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl