[D2 preFL ALL ] Światła do jazdy dziennej
- dice111
- Moderator
- Posty: 6004
- Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: AHC by MTM
- Lokalizacja: Těšin
[D2 preFL ALL ] Światła do jazdy dziennej
W niektórych A8 pre-FL (wersja skandynawska) występowała taka opcja, że jako światła do jazdy w dzień były wykorzystywane światła przeciwmgielne przednie.
Po przestudiowaniu schematu stwierdziłem, że nic z niego nie rozumiem ;-) i zrobiłem po swojemu.
Użyte materiały:
- 30cm przewodu 2mm2
- 30 + 2 x 10cm przewodu 0.75mm2
- oprawka bezpiecznika + bezpiecznik 15A
- przekaźnik zwierny 30A
- podstawka przekaźnika
- 8 konektorów żeńskich z czego 4 z zatrzaskiem do kostki
- 4 konektory męskie
- 2 konektory oczka pod M6
- koszulki termokurczliwe
Schemat:
Przygotowanie materiałów:
Przewód 2mm2 zarabiamy z jednej strony oczkiem, a z drugiej konektorem żeńskim z zatrzaskiem. Dzielimy go na dwa i zarabiamy oprawkę bezpiecznika.
Przewód 0.75mm2 30cm zarabiamy z jednej strony oczkiem, a z drugiej konektorem żeńskim z zatrzaskiem.
Przewody 0.75mm2 10cm zarabiamy z jednej strony konektorem żeńskim z zatrzaskiem.
Pozostałe konektory lutujemy ze sobą w pary męski-żeński, po czym do dwóch takich par lutujemy przewody 10cm.
Konektory żeńskie zatrzaskujemy w kostce tak, by odpowiadały stykom przekaźnika:
- 2mm2 - 30
- 0.75mm2 30cm - 85
- 0.75mm2 10cm - 86
- 0.75mm2 10cm - 87
Mając tak zrobiony automat, demontujemy zaślepkę z deski w nogach pasażera i lokalizujemy przekaźnik 381.
Wyciągamy go, podłączamy do niego nasze polutowane pary konekorów:
- do styków 30 i 85 bez odczepu
- do styków 86 i 87 z odczepem
Spinamy ze sobą przekaźniki:
- styk 86 z 86
- styk 87 z 87
i wsadzamy wszystko na miejsce.
Styk 30 dodatkowego przekaźnika podłączamy 2mm2 przewodem z oczkiem do zacisku 30 lub 15, a styk 85 do zacisku X15.
Gotowe.
Można przyciąć koszty ;-) i zamiast przelotek z konektorów przylutowac 10cm przewody do nóżek oryginalnego przekaźnika.
W momencie przekręcenia stacyjki zapalą się nam halogeny. Po przełączeniu na światła pozycyjne czy mijania zgasną, wracając do swojej dawnej roli. Przy pracującym rozruszniku układ jest odłączany automatycznie nie powodując dodatkowego obciążania akumulatora. Układ współpracuje prawidłowo z diodowymi postojówkami.
Koszt całkowity ok. 10zł. Czas samej pracy bez rozkminiania schematów ok.1.5h.
Po przestudiowaniu schematu stwierdziłem, że nic z niego nie rozumiem ;-) i zrobiłem po swojemu.
Użyte materiały:
- 30cm przewodu 2mm2
- 30 + 2 x 10cm przewodu 0.75mm2
- oprawka bezpiecznika + bezpiecznik 15A
- przekaźnik zwierny 30A
- podstawka przekaźnika
- 8 konektorów żeńskich z czego 4 z zatrzaskiem do kostki
- 4 konektory męskie
- 2 konektory oczka pod M6
- koszulki termokurczliwe
Schemat:
Przygotowanie materiałów:
Przewód 2mm2 zarabiamy z jednej strony oczkiem, a z drugiej konektorem żeńskim z zatrzaskiem. Dzielimy go na dwa i zarabiamy oprawkę bezpiecznika.
Przewód 0.75mm2 30cm zarabiamy z jednej strony oczkiem, a z drugiej konektorem żeńskim z zatrzaskiem.
Przewody 0.75mm2 10cm zarabiamy z jednej strony konektorem żeńskim z zatrzaskiem.
Pozostałe konektory lutujemy ze sobą w pary męski-żeński, po czym do dwóch takich par lutujemy przewody 10cm.
Konektory żeńskie zatrzaskujemy w kostce tak, by odpowiadały stykom przekaźnika:
- 2mm2 - 30
- 0.75mm2 30cm - 85
- 0.75mm2 10cm - 86
- 0.75mm2 10cm - 87
Mając tak zrobiony automat, demontujemy zaślepkę z deski w nogach pasażera i lokalizujemy przekaźnik 381.
Wyciągamy go, podłączamy do niego nasze polutowane pary konekorów:
- do styków 30 i 85 bez odczepu
- do styków 86 i 87 z odczepem
Spinamy ze sobą przekaźniki:
- styk 86 z 86
- styk 87 z 87
i wsadzamy wszystko na miejsce.
Styk 30 dodatkowego przekaźnika podłączamy 2mm2 przewodem z oczkiem do zacisku 30 lub 15, a styk 85 do zacisku X15.
Gotowe.
Można przyciąć koszty ;-) i zamiast przelotek z konektorów przylutowac 10cm przewody do nóżek oryginalnego przekaźnika.
W momencie przekręcenia stacyjki zapalą się nam halogeny. Po przełączeniu na światła pozycyjne czy mijania zgasną, wracając do swojej dawnej roli. Przy pracującym rozruszniku układ jest odłączany automatycznie nie powodując dodatkowego obciążania akumulatora. Układ współpracuje prawidłowo z diodowymi postojówkami.
Koszt całkowity ok. 10zł. Czas samej pracy bez rozkminiania schematów ok.1.5h.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez dice111, łącznie zmieniany 1 raz.
Black Cars Matters
- rollo_tomasi
- Forum Audi A8
- Posty: 196
- Rejestracja: 24 sie 2011, 22:53
- Lokalizacja: Łódź
Instrukcja montażowa Modułu DRL – Świateł dziennych
http://www.michal-orzel.freehost.pl/Instrukcja2.pdf
http://www.michal-orzel.freehost.pl/Instrukcja2.pdf
Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
Re: Światła do jazdy dziennej
dice111, to może mistrzu pokombinowałbyś nad schematem doświetlenia skrętu poprzez halogeny? :mrgreen:
Automatycznie Uwikłany Dodatkowymi Inwestycjami
-
- Forum Audi A8
- Posty: 142
- Rejestracja: 24 sty 2012, 08:12
- Lokalizacja: Police
Mały odkop.
Panowie jak juz jesteśmy w temacie "nielegalnych" dziennych to ja u siebie zastosowałem mocniejsze H3 LED i wysterowałem to odpowiednim modulikiem(szczegóły w mym temacie)
Natomiast chodzi mi po głowie jeden pomysł czy jesli sa firmy(zapytanie do jednej poszło)co buduja na zamowienie moduły LED wg.naszego projektu to by nie było warto zamowić modułu LED na diodach firmy cree(bardzo mocne) co by sie ladnie komponował w lampe w miejsce soczewki halogenu(mowa o preFL)Jeśli by to nie było zbyt kosztowne i robią w mniejszych ilościach to moduł by miał byc na 12V o mocy 20/10W z dopasowaną do diod optyką. Dlaczego 20/10w? Dlatego że tak mocne diody by spelniały funkcje przeciwmgielnego dośc dobrze i by sie wtedy załaczały na pelna moc a do funkcji DRL wystarczy nam polowa czyli ok 10Wmocy. Odpowiednia optyka sprawi że będa bardzo jasno widoczne.
CO myslicie o takim pomysle??
Zachowujemy ładny wygląd a mamy cos bardzo oryginalnego Oczywiście mozna to wysterowac tez modułami na funkcje coming/leavin home czy tez nawet doświetlanie zakretów. Myslę że podobne cos mozna zastosowac także w poliftach ale niestety nawet jak nam ktos to ładnie wystruga to nie mamy homologacji i mimo że idealne to 'nielegalne" :mrgreen:
A do powyższego planu polecam wywalic przesłone przeciwmgielnych to będą świeciły bardziej na wprost przez co będa lepiej widoczne a także zmieszczą w sobie wieksza LEDowa h3
Panowie jak juz jesteśmy w temacie "nielegalnych" dziennych to ja u siebie zastosowałem mocniejsze H3 LED i wysterowałem to odpowiednim modulikiem(szczegóły w mym temacie)
Natomiast chodzi mi po głowie jeden pomysł czy jesli sa firmy(zapytanie do jednej poszło)co buduja na zamowienie moduły LED wg.naszego projektu to by nie było warto zamowić modułu LED na diodach firmy cree(bardzo mocne) co by sie ladnie komponował w lampe w miejsce soczewki halogenu(mowa o preFL)Jeśli by to nie było zbyt kosztowne i robią w mniejszych ilościach to moduł by miał byc na 12V o mocy 20/10W z dopasowaną do diod optyką. Dlaczego 20/10w? Dlatego że tak mocne diody by spelniały funkcje przeciwmgielnego dośc dobrze i by sie wtedy załaczały na pelna moc a do funkcji DRL wystarczy nam polowa czyli ok 10Wmocy. Odpowiednia optyka sprawi że będa bardzo jasno widoczne.
CO myslicie o takim pomysle??
Zachowujemy ładny wygląd a mamy cos bardzo oryginalnego Oczywiście mozna to wysterowac tez modułami na funkcje coming/leavin home czy tez nawet doświetlanie zakretów. Myslę że podobne cos mozna zastosowac także w poliftach ale niestety nawet jak nam ktos to ładnie wystruga to nie mamy homologacji i mimo że idealne to 'nielegalne" :mrgreen:
A do powyższego planu polecam wywalic przesłone przeciwmgielnych to będą świeciły bardziej na wprost przez co będa lepiej widoczne a także zmieszczą w sobie wieksza LEDowa h3