![]() |
![]() |
[D2 98 3.7PB ] Szarpie z D na R
-
- Forum Audi A8
- Posty: 21
- Rejestracja: 25 wrz 2011, 17:30
- Lokalizacja: Bialystok
[D2 98 3.7PB ] Szarpie z D na R
Witam , czy normalne jest lekkie szarpniecie przy zmianie z D na R ?
Ostatnio zmieniony 25 lut 2012, 08:38 przez granatone1, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 21
- Rejestracja: 25 wrz 2011, 17:30
- Lokalizacja: Bialystok
-
- Forum Audi A8
- Posty: 21
- Rejestracja: 25 wrz 2011, 17:30
- Lokalizacja: Bialystok
Jeżeli chodzi o sprawdzenie oleju w skrzyni i mostach to ja robiłem na Tęczowej na Nowym Mieście. Numer telefonu mogę Ci podać na PW ewentualnie znajdziesz sobie w necie (zapłaciłem 10 PLN od punktu czyli 30 PLN oraz 10 PLN za 100 gram dolanego oleju). Kumpel mi ten warsztat polecił bo robił u niego swoja byłą A8. Jest też dobry warsztat na Horodnińskiej 20 ADAKO ale oni w głównej mierze specjalizują sie w elektryce i elektonice grupy VAG chociaż na swoje stronie ogłaszają że robią prawie wszystko od elektryki poprzez zawieszenia, hamulce (grupa ATE) po automatyczne skrzynie. Właściciel tam robi ze dwoma lub trzema mechanikami, właściciel jest bardzo konkretnym i słownym człowiekiem. Akurat ostatnio wymieniali mi pompę ABS ze sterownikiem.
Mam tez prywatnego mechanika od rozrządu, zawieszeń, hamulców i typowych mechanicznych spraw za naprawdę rozsądne pieniądze (rozrząd rok temu zrobił mi za 300 PLN w V8, za wymianę dwóch wahaczy, olej w silniku wziął 50 PLN) ale jego numer mogę dopiero udostępnić po rozmowie z nim.
Mam tez prywatnego mechanika od rozrządu, zawieszeń, hamulców i typowych mechanicznych spraw za naprawdę rozsądne pieniądze (rozrząd rok temu zrobił mi za 300 PLN w V8, za wymianę dwóch wahaczy, olej w silniku wziął 50 PLN) ale jego numer mogę dopiero udostępnić po rozmowie z nim.
Odgrzebię temat ;-)
W mojej również odczuwalne jest mocniejsze "wbijanie" R, samochód trochę przysiada, wolałbym żeby wchodziło gładko tak jak D. Trochę mnie to irytuje, co może być przyczyną?
Poza tym skrzynia pracuje idealnie, nie miałem jeszcze takiego płynnego automatu
Kiedyś miałem e39 535 i działo się to samo, samochód ganiał tak od dłuższego czasu..
W mojej również odczuwalne jest mocniejsze "wbijanie" R, samochód trochę przysiada, wolałbym żeby wchodziło gładko tak jak D. Trochę mnie to irytuje, co może być przyczyną?
Poza tym skrzynia pracuje idealnie, nie miałem jeszcze takiego płynnego automatu
Kiedyś miałem e39 535 i działo się to samo, samochód ganiał tak od dłuższego czasu..
Oby tak było ale prawdopodobnie nie poduszka jest przyczyną szarpnięć. Jak przekładasz lewarek z D na R? Jeśli natychmiast, szarpnięcie może występować. Próbowałeś chwilę przetrzymać na N? Normalnie z D na R i odwrotnie skrzynia zapina bardzo łagodnie (pod warunkiem, że jest na wolnych obr.). Trzymając mocno hebel nie czujesz nic oprócz minimalnej zmiany obr. w pozycji N.emre pisze:Myślę, że to jest przyczyną ;-)
Fachman od skrzyń opowiadał mi o przypadku skrzyni, która przekładała jak bezstopniowa (auto świeżo sprowadzone z DE), jeździła tak jeszcze miesiąc i posypała się. Podobno nasze skrzynie przy normalnej pracy "muszą" dawać znać, że pracują, tzn. przekładają biegi. Ale to tylko zasłyszana opinia.emre pisze:nie miałem jeszcze takiego płynnego automatu
stan, nie dramatyzuj ;-) Ewidentnie zerwana jest guma, obserwowałem ją przy przekładaniu lewarka i silnik kołysze się na tym dobre 2 sekundy. założę i dam znać. Jutro zadzwonię do serwisu bo rzeczywiście w zamiennikach mało widać
Szarpnięcie występuję tylko w jedną stronę ponieważ po wrzuceniu "D" naprężenia napędu nie powodują cofania się silnika
Szarpnięcie występuję tylko w jedną stronę ponieważ po wrzuceniu "D" naprężenia napędu nie powodują cofania się silnika
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości