[D2 FL ALL ] Montaż sterownika świateł dziennych
[D2 FL ALL ] Montaż sterownika świateł dziennych
Zakupiłem moduł z tej strony:
http://www.dzienne.eu/inclh.pdf
Sądziłem że uda mi się go zamontować bez przeróbek ale niestety jest inaczej. Z powodu posiadania Bi-xenonu trzeba wstawić diody prostownicze przy żarówce i dopiero pomiędzy żarówką a diodą podłączyć kable od modułu.
Moduł zamontowałem w kabinie nad bezpiecznikami. Zasilanie modułu wziąłem z listwy pod nogami pasażera, minus ze śruby którą przykręcona jest obudowa od bezpieczników a od postojówek (bezpiecznik nr 1) wyłączenie modułu.
I teraz pytania:
- którędy można przeprowadzić kable z kabiny pod maskę
- skąd doprowadzić sygnał tak aby działała funkcja Comin/leaving home
Może ktoś ma zainstalowany taki moduł?
http://www.dzienne.eu/inclh.pdf
Sądziłem że uda mi się go zamontować bez przeróbek ale niestety jest inaczej. Z powodu posiadania Bi-xenonu trzeba wstawić diody prostownicze przy żarówce i dopiero pomiędzy żarówką a diodą podłączyć kable od modułu.
Moduł zamontowałem w kabinie nad bezpiecznikami. Zasilanie modułu wziąłem z listwy pod nogami pasażera, minus ze śruby którą przykręcona jest obudowa od bezpieczników a od postojówek (bezpiecznik nr 1) wyłączenie modułu.
I teraz pytania:
- którędy można przeprowadzić kable z kabiny pod maskę
- skąd doprowadzić sygnał tak aby działała funkcja Comin/leaving home
Może ktoś ma zainstalowany taki moduł?
Przez tą puszkę pod nogami pasażera.emdzej pisze:- którędy można przeprowadzić kable z kabiny pod maskę
Potrzeba małej ingerencji w pompkę centralnego zamka. Z racji, że zamykanie/otwieranie idzie po CANie to musisz z niej za pomocą przekaźnika wyciągnąć masę po otwarciu samochodu pilotem. Plus po zgaszeniu aby zapalał się leavinh nie trzeba podłączać bo automatycznie będzie moduł wyzwalany tą masą (coming). Ja tak mam u siebie i działa rewelka.emdzej pisze:- skąd doprowadzić sygnał tak aby działała funkcja Comin/leaving home
W przeciwmgielne wsadzić chcesz xenony tak?? I sterować to modułem DRL?? Jesli tak to nie pajdiot kolego. Moduł DRL dziala na 25-40%mocy i dlatego obsługuje jedynie żarówki by sie żazyły nie świeciły.Simone331 pisze:HID zestawik, który czeka już na montaż. :d
Chyba że nie mowimy o module DRL a zwyczajnym automatycznym właczniku swiateł
Nie mówię tu o module DRL, dla mnie jakoś tego typu przeróbki nie mają racji bytu. Mam moduł leaving/coming home i za jego pośrednictwem będzie włączany HID w halogenach.Apophis pisze:I sterować to modułem DRL??
Zależy jakiego impulsu potrzebujesz, czy masy czy plusa. Rozbierasz pompkę i lecisz miernikiem po pinach i szukasz plusa po otwarciu auta pilotem. Potem zależnie czego potrzebujesz, jeśli plusa to lutujesz do tego pinu przewód i ciągniesz go do modułu, a jak masy to stosujesz przekaźnik. który zamieni Ci tego plusa na masę i dalej do modułu. U mnie jest sterowany i masą po otwarciu i plusem po zamknięciu ale wystarczyło, że podpiąłem tylko masę przez przekaźnik i po otwarciu oraz zamknięciu zapalają mi sie halogeny.pb41ns pisze:Simone331 a mógł byś konkretnie opisać z kąd brałeś sygnał, jakiś schemacik
No to panowie odchodzimy od tematu
Sterownik swiateł dziennych wraz z funkcja coming/leaving to znakomita sprawa i nie widze przeszkod by nie łaczyc oby tych funkcji w jednym urządzeniu.
Simone331, W twoim pomyśle wolał bym w halogenach wstawic diodowe H3 firmy cree-mają one po 15W i lepszym sa rozwiązaniem od HIDów w takiej opcji.
Sterownik swiateł dziennych wraz z funkcja coming/leaving to znakomita sprawa i nie widze przeszkod by nie łaczyc oby tych funkcji w jednym urządzeniu.
Simone331, W twoim pomyśle wolał bym w halogenach wstawic diodowe H3 firmy cree-mają one po 15W i lepszym sa rozwiązaniem od HIDów w takiej opcji.
Tak tylko na HIDzie pozostaje funkcjonalność halogenów a mam je tak ustawione, że w moich częstych nocnych podróżach znacznie poprawiają widoczność.Apophis pisze:Simone331, W twoim pomyśle wolał bym w halogenach wstawic diodowe H3 firmy cree-mają one po 15W i lepszym sa rozwiązaniem od HIDów w takiej opcji.
Źle mnie zrozumiałeś. Ten przekaźnik ma za zadnie podanie masy do modułu coming/leaving. W poliftowych pompkach sterowanie zamków jest naprzemiennie zmianą biegunów w jednym przewodzie i inaczej tego nie zrobisz.pb41ns pisze:no rozumiem, wsumie to nie trzeba żadnego modułu żeby to zrobić, wystarczy na przekażniku,
Przesłony mają za zadanie oddzielać swiatło tak by swieciło jedynie po dole. Ich usunięcie może powodowac oslepianie ale nie zawsze bo jak ktoś chce te halogeny przerobic na dzienne i wsadzic tam LEDa(niekoniecznie)lub sterowac przy pomocy modułu DRL to brak przesłony bedzie wrecz wskazany,jak ktos chce zrobić z nich doswietlacze to także przesłona out. Poza tym halogeny przeciwmgielne sa i tak zawsze kierowane ku dołowi. W moim przedlifcie jak wywalilem przeslone to i tak by nie oslepiały zabardzo ale juz są dziennymi. U mnie można je także podnieść regulując soczewke ręcznie.