![]() |
![]() |
[D2 FL ALL ] Prędkość na 5 biegu, A8 D2 Fl 310km
no panowie gorący temat, reasumując, zwykła matematyka sie kłania :-P
powiedzmy że na prędkościomierzu mamy 100 km/h , to żeczywista prędkość zmierzona powiedzmy przez pana policjanta będzie większa na większych kołach niż na miejszych, wynika to ze średnicy samego koła
powiedzmy że na prędkościomierzu mamy 100 km/h , to żeczywista prędkość zmierzona powiedzmy przez pana policjanta będzie większa na większych kołach niż na miejszych, wynika to ze średnicy samego koła
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....
Temat dotyczył wskazań prędkościomierza w stosunku do wskazań obrotomierza, a ten stosunek zawsze będzie taki sam.Apophis pisze:Maciex, Ale chodzi Ci o prędkośc licznikową a nie rzeczywistą?? Bo ja pisalem że rzeczywista bedzie sie róznić w zależności od opon.
A teraz przyklad z innego auta-opel astra opony 195/60 r15 predkośc 100km/h licznikowa obroty ok 1800. A na prawidlowych oponach 195/50 r15 przy 100km/h obroty 2500. Czytnik predkości tak samo jak w A8 więc?? Wyjasni mi ktoś to? Jesli ja mam niższą opone o mniejszej średnicy to koło sie obraca szybciej i robi więcej obrotów w tym samym czasie co na wyższej oponie. Średnica felgi ta sama. Więc na logikę bedzie przekłamanie prawda??
krzychu22.p1i, Moja A8 ma jak pisalem ok 95 i polift ktorym kiedyś jechałem miał identycznie więc zależnośc może byc tylko od innych przełożeń lub opon.
Niebardzo rozumie czemu ma być zawsze taki sam. Predkośc jest zczytywana z wieńca ABSu i częstotliwość obrotów tego wieńca będze zależna od średnicy koła i jego prędkości obrotowej przy danej predkości obrotowej silnika a to się przedkłada na wskazania zegarów.
Jeśli przy kole o srednicy 650mm prędkośc przy 2tyś jest=100 to przy kole o srednicy 600mm bedzie wieksze wskazanie bo kola sie obracają szybciej. Podałem wyżej przykład astry że tam wyraźnie przeklamania były predkości wskazanej do obrotów bo były za duże koła.
Jeśli przy kole o srednicy 650mm prędkośc przy 2tyś jest=100 to przy kole o srednicy 600mm bedzie wieksze wskazanie bo kola sie obracają szybciej. Podałem wyżej przykład astry że tam wyraźnie przeklamania były predkości wskazanej do obrotów bo były za duże koła.
Tutaj maci fajny programik do porównania prędkości nominalnej od rzeczywistej.
http://ford-probe.net/index.php?option= ... &Itemid=42
http://ford-probe.net/index.php?option= ... &Itemid=42
No nareszcie ktoś coś normalnego napisał. Licznikowa prędkość w odniesieniu do obrotów będzie zawsze taka sama. Nie ma znaczenia czy kołą będą miały 10 czy 80 cm średnicy. Natomiast będzie duża różnica w prędkości rzeczywistej na drodze.Maciex pisze:stosunek prędkości obrotowej koła do prędkości obrotowej silnika jest ciągle taki sam?
OK, więc na logikę zrób test. Postaw samochód na cegły i "jedź", sprawdź jaka jest prędkość licznikowa w stosunku do obr. silnika. Następnie zrzuć koła i "jedź", sprawdź jaka jest prędkość licznikowa w stosunku do obr. silnika. Wg Twojego wywodu powinna być różna, ponieważ będzie różny obwód. Aż nie mogę doczekać się wyniku.
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
Ale offtop tu się kroi.. Pytanie przewodnie było "jaką macie prędkość przy 2000 obrotach na 5 biegu, skrzynia tiptronic " a my doszliśmy do wywodu wpływu średnicy koła do prędkości i innych zagadnień rodem z filmów sc-fiction. Tutaj chodzi o suche fakty a nie zagłębianie się w szczegóły i rozbijanie na atomy..
Dodam, że na wpływ prędkości ma też znaczenie położenia księżyca jak i ilości much w powietrzu
Nie mogłem się powstrzymać :-P
Dodam, że na wpływ prędkości ma też znaczenie położenia księżyca jak i ilości much w powietrzu



No wlasnie tak jest. prosty przyklad na kołach 245/40 R18 lockup załacza mi sie na 4 biegu przy spokojnej jeździe jak jest ok 1100obrotów i 60km/h jak mam koła 225/55 R17 to predkośc obrotowa ta sama ale na liczniku jest 55km/h
Jutro sprawdze dokładnie ile jest obrotow przy 100km/h i że niebawem wrzucal mniejsze letnie to zrobie porownanie ale ja wiem że róznica jest zauważalna bo nigdy nie miałem nominalnych opon aż do tej zimy.
Jutro sprawdze dokładnie ile jest obrotow przy 100km/h i że niebawem wrzucal mniejsze letnie to zrobie porownanie ale ja wiem że róznica jest zauważalna bo nigdy nie miałem nominalnych opon aż do tej zimy.
Bardzo cenna uwaga. Wiadomo, że księżyc może przyciągać. Jeśli jedziemy w stronę przyciągania samochód jedzie szybciej - jest mu łatwiej, jeśli "uciekamy" a księżyc nas przyciąga samochód ma trudniej i jedzie wolniej. Natomiast muchy w bardzo dużej liczbie uderzając w pędzący samochód - ich masa na pewno ma wpływ na prędkość.krzychu22.p1i pisze:Dodam, że na wpływ prędkości ma też znaczenie położenia księżyca jak i ilości much w powietrzu