Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 FL ALL ] Prędkość na 5 biegu, A8 D2 Fl 310km

pb41ns
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2090
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:31
Lokalizacja: osiek kuj-pomor

Post autor: pb41ns » 05 mar 2013, 19:53

no panowie gorący temat, reasumując, zwykła matematyka sie kłania :-P
powiedzmy że na prędkościomierzu mamy 100 km/h , to żeczywista prędkość zmierzona powiedzmy przez pana policjanta będzie większa na większych kołach niż na miejszych, wynika to ze średnicy samego koła
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....

Awatar użytkownika
Fiko
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 140
Rejestracja: 13 lis 2012, 14:20
Lokalizacja: Leśne Odpadki

Post autor: Fiko » 06 mar 2013, 00:57

Raczej na mniejszych kolach wieksza predkosc ;-)

Gość

Post autor: Gość » 06 mar 2013, 05:50

Fiko, licznikowe 100 to na mniejszych kołach rzeczywiste mniej a na wiekszych wiecej.

Awatar użytkownika
Maciex
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 222
Rejestracja: 03 lut 2010, 18:31
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Maciex » 06 mar 2013, 12:12

Apophis pisze:Maciex, Ale chodzi Ci o prędkośc licznikową a nie rzeczywistą?? Bo ja pisalem że rzeczywista bedzie sie róznić w zależności od opon.
A teraz przyklad z innego auta-opel astra opony 195/60 r15 predkośc 100km/h licznikowa obroty ok 1800. A na prawidlowych oponach 195/50 r15 przy 100km/h obroty 2500. Czytnik predkości tak samo jak w A8 więc?? Wyjasni mi ktoś to? Jesli ja mam niższą opone o mniejszej średnicy to koło sie obraca szybciej i robi więcej obrotów w tym samym czasie co na wyższej oponie. Średnica felgi ta sama. Więc na logikę bedzie przekłamanie prawda??
krzychu22.p1i, Moja A8 ma jak pisalem ok 95 i polift ktorym kiedyś jechałem miał identycznie więc zależnośc może byc tylko od innych przełożeń lub opon.
Temat dotyczył wskazań prędkościomierza w stosunku do wskazań obrotomierza, a ten stosunek zawsze będzie taki sam.

Gość

Post autor: Gość » 06 mar 2013, 12:26

Niebardzo rozumie czemu ma być zawsze taki sam. Predkośc jest zczytywana z wieńca ABSu i częstotliwość obrotów tego wieńca będze zależna od średnicy koła i jego prędkości obrotowej przy danej predkości obrotowej silnika a to się przedkłada na wskazania zegarów.
Jeśli przy kole o srednicy 650mm prędkośc przy 2tyś jest=100 to przy kole o srednicy 600mm bedzie wieksze wskazanie bo kola sie obracają szybciej. Podałem wyżej przykład astry że tam wyraźnie przeklamania były predkości wskazanej do obrotów bo były za duże koła.

Awatar użytkownika
Maciex
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 222
Rejestracja: 03 lut 2010, 18:31
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Maciex » 06 mar 2013, 13:02

A prędkość obrotowa silnika jest odczytywana z wału silnikowego. Czy pomiędzy rzeczonym wieńcem a wałem jest opona? czy może jest sztywny układ przez który stosunek prędkości obrotowej koła do prędkości obrotowej silnika jest ciągle taki sam?

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 06 mar 2013, 13:11

czujnik wału i wałków :-P

adrian949

Post autor: adrian949 » 06 mar 2013, 13:21

Tutaj maci fajny programik do porównania prędkości nominalnej od rzeczywistej.

http://ford-probe.net/index.php?option= ... &Itemid=42

stan
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 193
Rejestracja: 07 lip 2010, 10:42
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: stan » 06 mar 2013, 13:33

Maciex pisze:stosunek prędkości obrotowej koła do prędkości obrotowej silnika jest ciągle taki sam?
No nareszcie ktoś coś normalnego napisał. Licznikowa prędkość w odniesieniu do obrotów będzie zawsze taka sama. Nie ma znaczenia czy kołą będą miały 10 czy 80 cm średnicy. Natomiast będzie duża różnica w prędkości rzeczywistej na drodze.

Gość

Post autor: Gość » 06 mar 2013, 14:35

Opona-jej wysokość wpływa na prędkość obrotową wieńca. Czy dalej ktoś nie rozumie tego??
U mnie jest minimalna róznica miedzy kołami letnimi(mniejszymi) a zimowymi nominalnymi.
Więc na logike ma to znaczenie i bedą przeklamania na zegarach.

stan
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 193
Rejestracja: 07 lip 2010, 10:42
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: stan » 06 mar 2013, 14:55

OK, więc na logikę zrób test. Postaw samochód na cegły i "jedź", sprawdź jaka jest prędkość licznikowa w stosunku do obr. silnika. Następnie zrzuć koła i "jedź", sprawdź jaka jest prędkość licznikowa w stosunku do obr. silnika. Wg Twojego wywodu powinna być różna, ponieważ będzie różny obwód. Aż nie mogę doczekać się wyniku.

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 06 mar 2013, 15:33

Ale offtop tu się kroi.. Pytanie przewodnie było "jaką macie prędkość przy 2000 obrotach na 5 biegu, skrzynia tiptronic " a my doszliśmy do wywodu wpływu średnicy koła do prędkości i innych zagadnień rodem z filmów sc-fiction. Tutaj chodzi o suche fakty a nie zagłębianie się w szczegóły i rozbijanie na atomy..

Dodam, że na wpływ prędkości ma też znaczenie położenia księżyca jak i ilości much w powietrzu :D :D :D Nie mogłem się powstrzymać :-P

Gość

Post autor: Gość » 06 mar 2013, 15:37

No wlasnie tak jest. prosty przyklad na kołach 245/40 R18 lockup załacza mi sie na 4 biegu przy spokojnej jeździe jak jest ok 1100obrotów i 60km/h jak mam koła 225/55 R17 to predkośc obrotowa ta sama ale na liczniku jest 55km/h
Jutro sprawdze dokładnie ile jest obrotow przy 100km/h i że niebawem wrzucal mniejsze letnie to zrobie porownanie ale ja wiem że róznica jest zauważalna bo nigdy nie miałem nominalnych opon aż do tej zimy.

stan
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 193
Rejestracja: 07 lip 2010, 10:42
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: stan » 06 mar 2013, 15:43

krzychu22.p1i pisze:Dodam, że na wpływ prędkości ma też znaczenie położenia księżyca jak i ilości much w powietrzu
Bardzo cenna uwaga. Wiadomo, że księżyc może przyciągać. Jeśli jedziemy w stronę przyciągania samochód jedzie szybciej - jest mu łatwiej, jeśli "uciekamy" a księżyc nas przyciąga samochód ma trudniej i jedzie wolniej. Natomiast muchy w bardzo dużej liczbie uderzając w pędzący samochód - ich masa na pewno ma wpływ na prędkość.

Gość

Post autor: Gość » 06 mar 2013, 15:46

W dyskusje się wciągnąłem bo to co tu czytam nijak sie ma do rzeczywistości. Twierdzenie że na liczniku zawsze bedzie 100 przy 2tyś obr. bez względu na średnicę koła jest nielogiczne.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl