[D3 ALL] Następstwa podniesienia A8 na podnośniku...
[D3 ALL] Następstwa podniesienia A8 na podnośniku...
Witam.
Dzisiaj zmieniałem koła na letnie, samochód został podniesiony na podnośniku w warsztacie. Po wyjechaniu na drogę zaraz na pierwszej nierówności usłyszałem jak by takie tarcie gumy, skrzypienie, coś jak by ocierało... ale tylko na nierównościach.
Wróciłem na warsztat i powiedziałem o co chodzi na co kierownik warsztatu stwierdził że jak to pneumatyka jest i go podnieśli to musi tam to wszystko dobrze siąść, trzeba trochę pojeździć. Koła nigdzie nie ocierają, sprawdzałem dziś już chyba wszystko, manualnie dawałem na lift i na dynamic- dalej skrzypi...
Jak myślicie co mogło się stać ?
Dzisiaj zmieniałem koła na letnie, samochód został podniesiony na podnośniku w warsztacie. Po wyjechaniu na drogę zaraz na pierwszej nierówności usłyszałem jak by takie tarcie gumy, skrzypienie, coś jak by ocierało... ale tylko na nierównościach.
Wróciłem na warsztat i powiedziałem o co chodzi na co kierownik warsztatu stwierdził że jak to pneumatyka jest i go podnieśli to musi tam to wszystko dobrze siąść, trzeba trochę pojeździć. Koła nigdzie nie ocierają, sprawdzałem dziś już chyba wszystko, manualnie dawałem na lift i na dynamic- dalej skrzypi...
Jak myślicie co mogło się stać ?
Ostatnio zmieniony 17 mar 2013, 06:32 przez mark83, łącznie zmieniany 2 razy.
Zawsze przed podniesieniem trzeba w MMI włączyć opcję podnośnika, ponieważ system będzie korygował zawieszenie. Podniesienie odczytuje jako odciążenie auta, zmniejsza ciśnienie w miechach aby autko opadło, a jak je postawisz, to później szoruje, bo może być za nisko (przekracza wartości skrajne). Można zrobić test i wróci do normy, ale po co zabawa. Jeśli włączysz co trzeba, to później jest oki i nic się nie dzieje. A skoro jest na podnośniku, to nie zaszkodzi zerknąć tu i tam, co nieco przeczyścić, co nieco przesmarować. Kiedyś w wojsku robiło się przeglądy wiosenne i jesienne - stary dobry zwyczaj. Pozdrawiam.
Bądź dobry jak chleb.
Zaciekawiło mnie to , wiem że WD to jest doraźny środek , tak że dźwięki mogą wrócić , na razie może WD zmniejszyło tarcie temu dźwięków nie słychać , tak samo smaruję fotel biurkowy WD-40 ( nie piszczy przez około miesiąc )mark83 pisze:Dziś temat został rozwiązany, trzeba najzwyczajniej siknąć WD na gumy, przy wahaczach i gdzieś tam jeszcze, nie pamiętam dokładnie... najważniejsze, że już tych dźwięków nie ma,
Moim zdaniem jeżeli taka opcja "Podnośnik" jest w aucie z pneumatycznym zawieszeniem to należy jej używać .
Nie wiem jak to działa w D3 , ale w ciężarówce jak poducha źle się ułoży , to wystarczy auto podnieść max w górę i po opuszczeniu auta , poducha ułoży się sama ( ale czasami lubi wybuchać :mrgreen: )
Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
pojeździłem z miesiąc no i wrócił...ciekaw jestem ile tam jest tych gum na tym stabi ? trzeba wymienić wszystkie kompleksowo ? gdzie to zamówić, jakie koszta ? macie jakiej propozycje ? pewnie przerabialiście temat nie raz... :-)JIMM pisze::mrgreen: kończą ci się gumy na stabilizatorze...i tam przebiegły mechanik podał smarowanie...ale problem z czasem wróci :!:mark83 pisze:trzeba najzwyczajniej siknąć WD na gumy, przy wahaczach i gdzieś tam jeszcze
Tu znajdziesz napewno szukajka
a jak nie w co wątpie to poduchy są dwie i nie dostępne osobno tylko jako cały stabilizator ale da sie coś wykminić i z D2 wsadzić
a jak nie w co wątpie to poduchy są dwie i nie dostępne osobno tylko jako cały stabilizator ale da sie coś wykminić i z D2 wsadzić
Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
był już rozległy temat.......dawno temu...ale w skrócie:mark83 pisze:pewnie przerabialiście temat nie raz...
1.kup gumy na stablizator do A8 D2 4.2 chyba średnica 29,( koszt 2 x 10zł :mrgreen: :mrgreen: }
2.załóż na swój stabilizator na siłę skręcając .....przed skręceniem delikatnie potraktuj powierzchnię smarem miedzianym .
3.ciesz się spokojem....i zaoszczędzonymi 780zł 8-)
Ostatnio zmieniony 01 kwie 2013, 13:38 przez JIMM, łącznie zmieniany 1 raz.
JIMM pisze:był już rozległy temat.......dawno temu...ale w skrócie:
1.kup gumy na stablizator do A8 D2 4.2 chyba średnica 29,( koszt 2 x 10zł :mrgreen: :mrgreen: }
2.załóż na swój stabilizator na siłę smarując smarem miedzianym .
3.ciesz się spokojem....i zaoszczędzonymi 780zł 8-)
Ale to nie oryginal :-P
Było: A4 B5 2,4 V6
Vectra 2,5 V6
A6 C5 2,7T
Jest: A8 D3 6,0 W12
GSX-R 600 K4
Vectra 2,5 V6
A6 C5 2,7T
Jest: A8 D3 6,0 W12
GSX-R 600 K4
Hmmm, tu prosta instrukcja, a jaka przydatna może być:
http://ryjbuk.pl/jak-naprawic-prawie-kazda-rzecz-290324
http://ryjbuk.pl/jak-naprawic-prawie-kazda-rzecz-290324
Bądź dobry jak chleb.