części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 95 4.2PB/LPG ] Problem z odpaleniem na PB i LPG

cheyen
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 246
Rejestracja: 25 lut 2012, 14:43
Lokalizacja: Radom

Post autor: cheyen » 17 mar 2013, 19:42

Gdyby świeczki były w oplakanym stanie, to raczej na gazie autko by super nie hulało. Jednak mimo wszystko sprawdzić należy, tym bardziej że nie Ty je wymieniałeś.

sucre79
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 25
Rejestracja: 09 mar 2013, 22:25
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: sucre79 » 17 mar 2013, 19:52

tylko że nie mogę ich odkręcić ;)

dzisiaj po odłączeniu LPG (zakręcenie butli i wyjęcie bezpiecznika) auto odpalało szybciej ale najpierw jakby łapało ale nie chciało zaskoczyć.

dopiero po kliku kręceniach zaskoczyło

piszę Wam o wszystkim co zauważę może ktoś wpadnie na coś ciekawego :-D

Gość

Post autor: Gość » 17 mar 2013, 19:55

Moja pierwsza wymiana świec tez zniszczyła dwa lipne klucze i musiałem kupić nasadke mocniejszą do moich solidnych nasadowych i dopiero w z wyczuciem poszło ;)

cheyen
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 246
Rejestracja: 25 lut 2012, 14:43
Lokalizacja: Radom

Post autor: cheyen » 17 mar 2013, 19:59

sucre79 pisze:tylko że nie mogę ich odkręcić ;)

dzisiaj po odłączeniu LPG (zakręcenie butli i wyjęcie bezpiecznika) auto odpalało szybciej ale najpierw jakby łapało ale nie chciało zaskoczyć.

dopiero po kliku kręceniach zaskoczyło

piszę Wam o wszystkim co zauważę może ktoś wpadnie na coś ciekawego :-D
To ze nie chce ładnie zaskoczyć na PB, to raczej wina pompy, skoro masz jakiś zamiennik.

Awatar użytkownika
Simone331
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1269
Rejestracja: 15 sty 2012, 18:16
Lokalizacja: GS / TN

Post autor: Simone331 » 17 mar 2013, 20:02

sucre79 pisze:dzisiaj po odłączeniu LPG (zakręcenie butli i wyjęcie bezpiecznika) auto odpalało szybciej ale najpierw jakby łapało ale nie chciało zaskoczyć.



dopiero po kliku kręceniach zaskoczyło
Czyżby regulator ciśnienia paliwa na listwie? ;)

sucre79
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 25
Rejestracja: 09 mar 2013, 22:25
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: sucre79 » 17 mar 2013, 20:18

A jak on wyglada i czy go się regeneruje, czyści czy tylko wymienia?

luka6
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 71
Rejestracja: 10 lut 2013, 11:42
Lokalizacja: Śląsk Cieszyński

Post autor: luka6 » 17 mar 2013, 20:29

To taka mała metalowa gruszka z weżykiem podciśnienia na listwie paliwowej i tylko wymienia,a po odłączeniu gazu pojeżdziłeś troche na pb żeby korekcje wróciły do normy :?:

Awatar użytkownika
Simone331
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1269
Rejestracja: 15 sty 2012, 18:16
Lokalizacja: GS / TN

Post autor: Simone331 » 17 mar 2013, 20:33

luka6 pisze:To taka mała metalowa gruszka z weżykiem podciśnienia na listwie paliwowej i tylko wymienia,a po odłączeniu gazu pojeżdziłeś troche na pb żeby korekcje wróciły do normy
Dokładnie o to chodzi.
A jak on wyglada i czy go się regeneruje, czyści czy tylko wymienia?
Parę postów wyżej, a dokładnie na pierwszej stronie dałem Ci linka do tematu, gdzie były opisywane podobne problemy z gotowym rozwiązaniem. Warto to posprawdzać. ;)

sucre79
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 25
Rejestracja: 09 mar 2013, 22:25
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: sucre79 » 17 mar 2013, 20:56

Jutro wezmę się za przepływkę, sprawdze te oringi no i ten regulator. Dam znać jak poszło. Dzięki za podpowiedzi.

sucre79
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 25
Rejestracja: 09 mar 2013, 22:25
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: sucre79 » 18 mar 2013, 14:05

byłem dzisiaj u mechanika

jak dojechałem to postał 30 min i nie mogłem go dopalić

podpieli komputer i pokazało:

silnik krokowy (chociaż normalnie na ssaniu działa a potem normalnie odborty spadają)
wypadanie zapłonów 1,3,5,6,7,8
zasilanie centralne (stwierdzili że to od słabego aku jak rano długo odpalałem)
czujnik położenia wału (na kompie podczas odpalania nie pokazywał obrotów silnika)
przepustnica- tylko 8 stopni pokazuje
sondy (nie mam katów)


mechanicy stwierdzili że może tyle błędów być jak uszkodzona jest kostka stacyjki

zostawiłem go na kolejne 5 minut i normalnie odpalił

świece wymieniłem ale były w bdb stanie

przed chwilą rozebrałem filtr powietrza żeby dobrać się do przepływki

przy okazji wyjąłem całą obudowę filtra w celu oczyszczenia i zauważyłem jakiś czujnik spod którego wycieka olej i cały był zaolejony

wyczyściłem i uszczelniłem i zobaczymy

przepływka wypięta ponieważ bez niej lepiej odpala

sucre79
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 25
Rejestracja: 09 mar 2013, 22:25
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: sucre79 » 22 mar 2013, 19:28

dzisiaj zrobiłem:

wymiana czujnika położenia wału (miał zwarcie na kablach przy kostce)
przepływka
przepustnica
czyszczenie regulatora ciśnienia paliwa- sitko, pełno syfu

rano przed naprawą jak jechałem to zaczął migać CAT i wyłączyła się instalka LPG (zgasły diody na włączniku)

teraz ciągle miga CAT i LPG nie chce się włączyć (kontrolki się zapalają ale po 10 sek gasną i nie da się włączyć LPG)

Cat ciągle miga i auto nierówno pracuje na wolnych obrotach, przyspiesza normalnie.

wyłączyłem aku na noc może coś pomoże

Marcin1981
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 347
Rejestracja: 04 lip 2011, 20:43
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Marcin1981 » 22 mar 2013, 20:12

wydaje mi się że wycięte katy to nie przyczyna błędu sondy,miałem wycięty kat i komputer nic nie pokazywał ,sprawdź sondy i czy lewego powietrza niema ,może przewody odmy się rozsypały .Sprawdź jeszcze zasilanie lpg czy +lub masa nie zaśniedziała

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 22 mar 2013, 20:14

Sucre79 wypadanie zapłonu masz. Komp benzynowy odłącza wtrysk benzyny na cylindrze, na którym nie ma zapłonu i komp LPG nie widzi czasu wtrysku dla tego cylindra i się wyłącza. Miałem tak jak padł mi jeden moduł zapłonowy.
Podłącz VAGa, odczytaj na którym cylindrze nie ma zapłonu i sprawdzaj po kolei, co może być nie tak.
Four rings to rule them all

sucre79
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 25
Rejestracja: 09 mar 2013, 22:25
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: sucre79 » 23 mar 2013, 12:52

dzisiaj sprawa wygląda następująco:

rano po podłączeniu aku nie chciał odpalić- znaczy łapał ale nie było wolnych obrotów

- wyczyściłem świece
- wyczyściłem silnik krokowy - zawiesił się i dlatego nie było wolnych
- wyczyściłem wtyczki modułów zapłonu - było trochę syfu i błota

po tej operacji odpaliłem i chwilę chodził nierówno ale LPG działa, po około minucie wszystko się wyrównało i chodzi równo na PB i LPG ale cały czas miga CAT

we wtorek będę wymieniał pompę bo jak pisałem wcześniej mniej niż pół baku to nie jedzie ale teraz jest mniej niż 3/4 więc może CAT jest też z tego powodu

sucre79
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 25
Rejestracja: 09 mar 2013, 22:25
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: sucre79 » 24 mar 2013, 18:19

po kolejnych próbach okazało się że jest coś nie tak z modułami zapłonów

raz nie działało LPG i migało CAT a jak zamieniłem moduły to LPG działało ale CAT też migało

oczywiście nierówna praca na wolnych obrotach

wpieniło mnie to strasznie i w dzisiaj w wolny dzień powiedziałem sobie dosyć :-x

rozebrałem moduły żeby sprawdzić gdzie jest problem i znalazłem

w jednym module nie było przejścia na jednym druciku więc polutowałem i teraz schnie silikon

jutro zdam relację czy pomogło

sorki za fotkę - robione telefonem w piwnicy :/

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl