Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D3 04 3.0TDI ] Sterownik silnika spalił sie

lukip66
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 5
Rejestracja: 25 sty 2012, 11:14
Lokalizacja: Pińczów

[D3 04 3.0TDI ] Sterownik silnika spalił sie

Post autor: lukip66 » 16 gru 2013, 19:03

Witam spalił mi się sterownik silnika. Numery jego to 4E0907401B i nie moge nigdzie dostać o takich samych numerach może mi ktoś doradzić gdzie taki dostane i czy o innym numerze bedzie pasował bo znalazłem z numerami końcowymi A C D ale elektryk powiedział ze nie bedzie pasowało...

uszek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 972
Rejestracja: 21 mar 2012, 21:01
Lokalizacja: RZ

Post autor: uszek » 16 gru 2013, 19:14

Ten


http://allegro.pl/a8-d3-komputer-sterow ... 80359.html


???

[ Dodano: 2013-12-16, 19:22 ]
Z tego co znalazłem w etce i wyczytałem na stronach to jego zamiennik to 4e0910401h a pozniej został on zamieniony na 4e0910401J,a nastepnie w 2005 na sterownik z koncówka Q a w 2008 jako QX

Ale to niech koledzy sie wypowiedza jeszcze czy tak faktycznie jest

lukip66
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 5
Rejestracja: 25 sty 2012, 11:14
Lokalizacja: Pińczów

Post autor: lukip66 » 16 gru 2013, 19:22

<hura> jak ja szukałem ze nie mogłem znaleść
Dzięki

uszek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 972
Rejestracja: 21 mar 2012, 21:01
Lokalizacja: RZ

Post autor: uszek » 16 gru 2013, 19:24

http://allegro.pl/sterownik-komputer-si ... 96596.html

tu tez mozesz sprobowac moze nie wystawil ponownie gosc

shaqal
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 594
Rejestracja: 13 kwie 2012, 14:55
Lokalizacja: Grudziądz / Gdańsk

Post autor: shaqal » 18 gru 2013, 00:49

Nie musi mieć takich samych numerów, ważne żeby według etki była to kontynuacja dla danego modelu silnika. Nawet lepiej poszukać nowszego sterownika, dłużej pożyje :)

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 21 gru 2013, 13:56

shaqal pisze:Nie musi mieć takich samych numerów, ważne żeby według etki była to kontynuacja dla danego modelu silnika. Nawet lepiej poszukać nowszego sterownika, dłużej pożyje :)
Nie zawsze nowszy będzie prawidłowy.... nawet o tych samych numerach OE.
Wg. mnie sporo zależy od wersji wyposażenia więc powinny się zgadzać również numery BOSCH'a bo one mówią chyba poniekąd o konkretnej wersji softu.

Ja zmieniałem w swoim sterownik silnika.
Na wyposażeniu mam climatronik 4-strefowy, webasto, solar dach i wiele innych....... następstwem tego prawdopodobnie są dwa duże wentylatory na chłodnicy, jeden główny silnika i drugi identycznej wielkości wspomagający od klimy.
Sterownik silnika kupiłem o tych samych numerach OE ale przysłali mi nowszy (data produkcji) i o innych numerach BOSCH'a.
Na tym sterowniku wentylatory chłodnicy zgłupiały, nawet jak się włączyły to później samoczynnie się wyłączały. W programie wycięta była również diagnoza przedniej poduszki silnika a u mnie jest ona doagnozowalna.

Sterownik kilka dni później zmieniłem na poprawny (te same numery OE i te same numery BOSCH) i na nim wszystko wróciło do normy.


Te różnice znalazłem tak na szybko ale nie wiem czy aby przypadkiem różnic nie było więcej <hmm>
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

shaqal
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 594
Rejestracja: 13 kwie 2012, 14:55
Lokalizacja: Grudziądz / Gdańsk

Post autor: shaqal » 21 gru 2013, 17:38

Dlatego w ETCE warto rzucić okiem na PR danej części żeby nie mieć wątpliwości przy zakupie.

lukip66
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 5
Rejestracja: 25 sty 2012, 11:14
Lokalizacja: Pińczów

Post autor: lukip66 » 22 gru 2013, 15:01

juz sterownik kupiełm o takich samych numerach audi a numery bosch były inne ale nadaje sie auto powróciło do życia :P

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 22 gru 2013, 15:31

Sam numer części to jeszcze za mało, często trzeba wspomagać się PR-kodami, dopiero tedy wiadomo, że wstawiasz dokładnie to co było i nie ma przykrych niespodzianek, o których pisze FOSS. Czasami nowsza część może lepiej pasować (w sensie działać), ale to dopiero sprawdzisz doświadczalnie, a z tym wiadomo, różnie bywa. To raczej zbyt skomplikowane auta (i za drogie) na takie eksperymenty. Jako przykład niech posłuży sama zmiana softu MMI - jak coś pójdzie nie tak, kłania się serwis, a przecież to "tylko" oprogramowanie.
Bądź dobry jak chleb.

shaqal
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 594
Rejestracja: 13 kwie 2012, 14:55
Lokalizacja: Grudziądz / Gdańsk

Post autor: shaqal » 22 gru 2013, 16:38

...
Ostatnio zmieniony 25 gru 2013, 08:26 przez shaqal, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 24 gru 2013, 20:07

shaqal pisze:
pebo pisze:Sam numer części to jeszcze za mało, często trzeba wspomagać się PR-kodami, dopiero tedy wiadomo, że wstawiasz dokładnie to co było i nie ma przykrych niespodzianek, o których pisze FOSS. Czasami nowsza część może lepiej pasować (w sensie działać), ale to dopiero sprawdzisz doświadczalnie, a z tym wiadomo, różnie bywa. To raczej zbyt skomplikowane auta (i za drogie) na takie eksperymenty. Jako przykład niech posłuży sama zmiana softu MMI - jak coś pójdzie nie tak, kłania się serwis, a przecież to "tylko" oprogramowanie.
Sterownik MMI kosztuje 300-400zł, nie ma sensu jeździć do aso jeśli coś pójdzie nie tak.
Dzięks shaqal, masz rację. Mi chodziło tylko o przykład, ale skoro wspomniałeś, to faktycznie, raczej taniej wymienić sterownik, tym bardziej, że ta część nie jest objęta CP.
Bądź dobry jak chleb.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl