[D3 06 4.2TDI ] Olej - tylny most
[D3 06 4.2TDI ] Olej - tylny most
Witajcie........
Planuje zmianę oleju w tylnym moście i tak się zastanawiam jaki olej kupić.
Wyczytałem tu na forum,ze 75w90. Prawda?
Jakieś konkretne marki byście polecili?
Zastanawia mnie również wymiana oleju w przednim dyferencjale.
Ktoś tu na forum napisał, że nie mógł znaleźć korka, żeby spuścić olej.
Jakie macie opinie, doświadczenia na ten temat?
Pozdro
Slawek
Planuje zmianę oleju w tylnym moście i tak się zastanawiam jaki olej kupić.
Wyczytałem tu na forum,ze 75w90. Prawda?
Jakieś konkretne marki byście polecili?
Zastanawia mnie również wymiana oleju w przednim dyferencjale.
Ktoś tu na forum napisał, że nie mógł znaleźć korka, żeby spuścić olej.
Jakie macie opinie, doświadczenia na ten temat?
Pozdro
Slawek
Ostatnio zmieniony 27 sty 2015, 08:44 przez WiZ, łącznie zmieniany 1 raz.
W pewnej części zgadzam się z pablo, jak coś dobrze działa, to lepiej nie zaczepiać, ale też i polecam lekturę wymiany olejów w automatach - nie jednego uratowało to od sporych wydatków. Sam od pewnego czasu zastanawiam się nad wymianą oleju w tylnym moście (o ile rozumiem budowę skrzyni GQF, to przedni most jest smarowany ze skrzyni, ale nie jestem tego pewien). Mam przekładnię typu EYC i według ETKI oleje to G 052 145 S2 lub G 052 145 A1 w ilości 1,5 litra. Czy ktoś ma jakieś doświadczenia z tymi olejami? A może lepsze są zamienniki? Znalazłem informacje o czymś takim jak FUCHS TITAN SINTOPOID 75W-90.WiZ pisze:bez jajPABLO200 pisze:Jeżeli nic nie cieknie i nie poci sie to zostaw.
Nic nie wymieniaj.
Z silnika tez mi nie cieknie i sie nie poci.......
Ze skrzyni tez nie.......... <okioki>
Bądź dobry jak chleb.
Niby tak i w innym aucie to bym sobie nie zawracał głowy. Ale A8 to trochę inna bajka i widzę, że to bardzo precyzyjne auto czułe na różne zmiany. A tylny most to dość precyzyjna składanka i szkoda byłoby go popsuć złym olejem. W A3 czy A6 nie mamy takiego dylematu, a nad A8 trzeba się nieraz pozastanawiać. Z kolei nie wierzę w teksty typu nic się nie dzieje, nie zaczepiać, albo olej zalany dożywotnio. Sam wiesz, że po 10 latach to po prostu sam czas niszczy olej, nie mówiąc o tarciu elementów. Mam zamiar zrobić delikatną płukankę: zalać świeży olej, zrobić kilkaset kilometrów i podmienić jeszcze raz. Znalazłem jeszcze takie coś: FUCHS TITAN SINTOPOID LS 75W140, ale to ta sama firma, a ciekaw jestem, jak sprawują się oleje innych firm.
Na sieci wynalazłem to:
FUCHS TITAN SINTOPOID LS 75W140
ELF TRANSELF SYNTHESE FE 75W140
LIQUI MOLY HYPOID GETRIEBEOIL LS 75W140
RAVENOL SLS 75W140 LS GL5
CASTROL DIFFERENTIAL SAF-XJ 75W-140 75W140
MILLERS OILS CRX LS NT 75w140
MOTUL GEAR FF COMPETITION 75W140
AMSOIL SVO 75W140 GL5 946ML
LUCAS 5W140 75 LSD
Wiele serwisów zaleca do A8 D3 olej 75W90, natomiast oleje rodzaju 75W140 zalecane są do pojazdów z mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu. Porównując natomiast parametry obu olejów mimo niższej gęstości 0,814 g/ml w temperaturze 15°C olej 75W140 ma lepkość kinematyczną na poziomie 170 mm²/s podczas gdy 75W90 tylko 126,5 mm²/s (przy 40°C). Różnica w cenie około 2-krotna, ale przy objętości 1,5l jest to raczej wydatek do przełknięcia.
Na sieci wynalazłem to:
FUCHS TITAN SINTOPOID LS 75W140
ELF TRANSELF SYNTHESE FE 75W140
LIQUI MOLY HYPOID GETRIEBEOIL LS 75W140
RAVENOL SLS 75W140 LS GL5
CASTROL DIFFERENTIAL SAF-XJ 75W-140 75W140
MILLERS OILS CRX LS NT 75w140
MOTUL GEAR FF COMPETITION 75W140
AMSOIL SVO 75W140 GL5 946ML
LUCAS 5W140 75 LSD
Wiele serwisów zaleca do A8 D3 olej 75W90, natomiast oleje rodzaju 75W140 zalecane są do pojazdów z mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu. Porównując natomiast parametry obu olejów mimo niższej gęstości 0,814 g/ml w temperaturze 15°C olej 75W140 ma lepkość kinematyczną na poziomie 170 mm²/s podczas gdy 75W90 tylko 126,5 mm²/s (przy 40°C). Różnica w cenie około 2-krotna, ale przy objętości 1,5l jest to raczej wydatek do przełknięcia.
Bądź dobry jak chleb.
Do A8 D3 nabyłem klucz dynamometryczny bo wiadomo, aluminium jest bezlitosne. Kto pojeździł z 2,5 TDI po mechanikach to wie, mało który chce to robić. Komplet kluczy do korków olejowych też jest. Ale zastanawiała mnie różnica między tymi olejami czyli jeśli zamiast 75W90 zaleję 75W140 to czy będzie lepiej czy gorzej?Endrju_b pisze:ja wymieniłem w tylnym moście i zalałem castrola i narazie jest ok .. ważne aby momenty dokręcenia zaślepki zachować fabryczne.
Bądź dobry jak chleb.
pebo, ja bym starał się nie kombinować i jeżeli w ETCE wychodzi 75W90 to taki zalej skoro przez 10 lat jeździł na takim to i kolejne 10 przejeździ na takim świeżym ja też może sobie wymienię skoro tak piszecie jak wymieniałem sobie w skrzyni to myślałem o tym, ale zapomniałem muszę jutro podpytać dokładnie jaki 75W90 jakiej normy bo są jakieś GL-4 GL-5 itd więc też jakaś różnica jest w tym )
Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.