![]() |
![]() |
[S8 D2 98 ] Wspomaganie znika po nagrzaniu
[S8 D2 98 ] Wspomaganie znika po nagrzaniu
Witam. Mam problem ze wspomaganiem w Audi a8 d2 bez servotronika. Trochę przybliżę problem. Mianowicie na nagrzanym silniku zanikało wspomaganie, pompa głośno pracowała, zatem wymieniłem pompę na nowy zamiennik. Bez skutku pompa wyła dalej , a wspomagania nie stwierdzono na postoju. Zatem zregenerowałem maglownicę , wymieniłem pompę na używany oryginał, wyczyściłem przewody, zbiorniczek, sitko, zawór, zalałem nowym płynem zgodnym ze specyfikacją i.... pompa wyje nadal (trochę ciszej), wspomaganie na postoju jest (byle jakie). Może coś pominąłem lub źle zregenerowana maglownica, gdzie doszukiwać się problemu?
Ostatnio zmieniony 16 gru 2014, 21:36 przez batmanS8, łącznie zmieniany 1 raz.
32 tonowa muzyka 8 cylindrowego silnika zwiastuje ziemi gniew Boży .......
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
-
- Super Klubowicz
- Posty: 2449
- Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
- Lokalizacja: Elbląg
Witam
U mnie aktualnie czy cieply czy zimny wspomaganie chodzi bardzo cięzko , pompa nie hałasuje - po wyjęciu przekaźnika od servo nie ma zadnej różnicy . Płynu nie ubywa , pare dnie wcześniej było tak ze na zimnym działała troche lepiej a na rozgrzanym pogarszało się . Co zrobić ? Uszkodzne przewody do chłodnicy wspomagania mogą dawać taki efekt ? Czy to koniec magla już ?
U mnie aktualnie czy cieply czy zimny wspomaganie chodzi bardzo cięzko , pompa nie hałasuje - po wyjęciu przekaźnika od servo nie ma zadnej różnicy . Płynu nie ubywa , pare dnie wcześniej było tak ze na zimnym działała troche lepiej a na rozgrzanym pogarszało się . Co zrobić ? Uszkodzne przewody do chłodnicy wspomagania mogą dawać taki efekt ? Czy to koniec magla już ?
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1400
- Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
- Lokalizacja: Wrocław
Witam, odświeżę temat.
Silnik zimny, wspomaganie chodzi bardzo lekko. Po około powiedzmy 20-30 min jazdy po mieście wspomaganie słabnie. Da się normalnie skręcać, lecz nie jest to kręcenie "jednym paluszkiem".
Zauważyłem, że w zbiorniczku płyn jakby się gotuje....
Na łączeniu rurki z wężykiem gumowym - ( ten przy chłodnicy), jest trochę mokro, na palcach czuć płyn wspomagania, to samo troszkę niżej na takim metalowym łączeniu też jest trochę mokro.
Czy może to być powód słabnięcia wspomagania?
Silnik zimny, wspomaganie chodzi bardzo lekko. Po około powiedzmy 20-30 min jazdy po mieście wspomaganie słabnie. Da się normalnie skręcać, lecz nie jest to kręcenie "jednym paluszkiem".
Zauważyłem, że w zbiorniczku płyn jakby się gotuje....
Na łączeniu rurki z wężykiem gumowym - ( ten przy chłodnicy), jest trochę mokro, na palcach czuć płyn wspomagania, to samo troszkę niżej na takim metalowym łączeniu też jest trochę mokro.
Czy może to być powód słabnięcia wspomagania?
-
- Super Klubowicz
- Posty: 2449
- Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
- Lokalizacja: Elbląg
Nieszczelne przewody mogą powodować słabsze wspomaganie , mam bardzo podobnie
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
No to nie ciekawie... miałem nadzieję, że to wina wężyków, bo z nich troszkę kapie.
Pompa wspomagania - nowa czy używka? czy może jakaś regenerowana?
Pytam bo w okolicach 26 czerwca robię rozrząd i może wtedy od razu mechanik wymieni pompę (bo chyba będzie łatwiej ze zrzuconym przodem?) Silnik AKG
Dzięki za odpowiedzi
Pompa wspomagania - nowa czy używka? czy może jakaś regenerowana?
Pytam bo w okolicach 26 czerwca robię rozrząd i może wtedy od razu mechanik wymieni pompę (bo chyba będzie łatwiej ze zrzuconym przodem?) Silnik AKG
Dzięki za odpowiedzi
Pompy nie musisz robić przy rozrządzie. Dostęp do niej jest w miarę dobry lecz trzeba zrzucić pasek klinowy. Wszystko bez rozbierania przodu. Osobiście ja mam używkę i jestem zadowolony. Płyn oczywiście oryginalny VW. Koszt płynu w serwisie to 45zł za butelkę.
Podczas wymiany proponuje wyciągnąć zbiorniczek płynu i dobrze go wyczyścić oraz filtr który w nim się znajduje. O tym zlikwidowaniu wycieku nawet nie wspominam bo jest to musowe. Mi ten przewód się zsunął i wyrzuciło mi cały płyn przez co zatarła się pompa.
A sama pompa się odzywa ? Słychać ją, jej pracę, jęczenie ?
Podczas wymiany proponuje wyciągnąć zbiorniczek płynu i dobrze go wyczyścić oraz filtr który w nim się znajduje. O tym zlikwidowaniu wycieku nawet nie wspominam bo jest to musowe. Mi ten przewód się zsunął i wyrzuciło mi cały płyn przez co zatarła się pompa.
A sama pompa się odzywa ? Słychać ją, jej pracę, jęczenie ?
Przy maksymalnym skręcie kół słychać. Na zimnym silniku wspomaganie chodzi bajecznie lekko....
Na dniach postaram się ogarnąć kogoś kto poprawi te wężyki.
Druga sprawa jaką zauważyłem, za kołem od strony kierowcy. Widać dwie śruby i wężyki w nich, jedna cała mokra i spocona. Pewnie trzeba wymienić w nich miedziane oringi..
Na dniach postaram się ogarnąć kogoś kto poprawi te wężyki.
Druga sprawa jaką zauważyłem, za kołem od strony kierowcy. Widać dwie śruby i wężyki w nich, jedna cała mokra i spocona. Pewnie trzeba wymienić w nich miedziane oringi..
dziś jak go rozgrzałem, zaczęło buczeć na prostej drodze. Co dziwne buczenie umilka gdy lekko nacisnę pedał hamulca lub gdy robię ruchy kierownicą
buczenie, od połowy filmu słychać wyraźnie: www.youtube.com/watch?v=d9gzhe5__UE
płyn w zbiorniczku (tu lepiej przyciszyć): www.youtube.com/watch?v=4iR2lScB-e8
buczenie, od połowy filmu słychać wyraźnie: www.youtube.com/watch?v=d9gzhe5__UE
płyn w zbiorniczku (tu lepiej przyciszyć): www.youtube.com/watch?v=4iR2lScB-e8