[S8 D2 98 ] Popękana odma
[S8 D2 98 ] Popękana odma
Witam moj problem polega na popekanej rurze od odmy. Czy ktos z was ma namiary na taka rure
Ostatnio zmieniony 03 wrz 2013, 21:24 przez mmd317, łącznie zmieniany 1 raz.
nowa odma kosztuje ok 200 zł. w serwisie, a ja zrobiłem to tak : kupiłem przewód o średnicy 16 mm ( króciec od odmy ma 18mm ) sprężynę gazową by się przewód nie załamał , rozbiłem końcówkę przewodu młotkiem aż sie zrobiła na tyle elastyczna by móc założyć ją na króciec pomiędzy głowicami , a wszystko po to żeby nie zakładać opaski tam na dole bo po prostu się nie da , latam z tą odmą prawie rok i jest b.dobrze :lol:
toom_ek
Nie wiem kolego czy w wersjach pre-FL konstrukcja jest tak bardzo odmienna ale ja w obu swoich autach osobiście wymieniałem odmy i jakoś żadnego problemu z dolną opaską nie miałem ;-)toom_ek pisze:(...) , a wszystko po to żeby nie zakładać opaski tam na dole bo po prostu się nie da , latam z tą odmą prawie rok i jest b.dobrze :lol:
Obie odmy kupowałem w ASO bo poza ASO znalezienie tej części graniczy z cudem.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
A ja to zrobiłem tak... szkoda kasy u mnie chcieli 250 zł po rabacie za oryginał. Będę temat monitorował, a jeśli będzie ok to tak zostawię.SERGIO pisze:Yankes pisze:koledzy polecam sprawdzic odmy sa dwie z tylu silnika i jedna z przodu mi jedna sie rozpuscila i olej sciekal po silniku na katy i wydech od góry jest slaby dostęp do nich a od dołu wcale
U mnie właśnie był problem z odmą z tyłu silnika.
Mechanik twierdził, że wyciek jest spod uszczelek pokrywy zaworów. Wymienił je i dalej patrzę że osłona pod silnikiem mokra. Nie był to jakiś straszny wyciek ale leciało z tyłu silnika w miejscy gdzie łączy się ze skrzynią. Kapało na osłonę a pod wpływem prędkości rozbryzgiwało się na podwozie.
Dopiero sam zdjąłem plastiki i szukałem problemu. Okazało się, że odma leży gdzieś sobie na reszcie węży.
Jak ją złapałem żeby założyć okazało się, że dziurawa jak sito.
Nowy wąż 250 - 300 zł podobno dostępny tylko w oryginale.
W związku z tym że wydało mi się drogo za kawałek 30 cm węża oraz że problem jest z jego założeniem w dolnej części silnika ( żeby wąż wcisnąć u dołu z tyłu silnika to trzeba mieć małe chińskie rączki) Kupiłem wąż olejoodporny w otulinie metalowej sztywny, dokupiłem dwa kolanka z miedzi, chwila pracy i odma lepsza od oryginału i z założeniem nie było problemu. Minęły dwa tygodnie i narazie patent się sprawdza a koszt to ok. 15 zł
nie polecam dorabiania węży, u mnie to się nie sprawdziło, dalej się sączyło a jak zrobisz zwykły wąż i się z czasem zegnie i zatka odmę to możesz narobić sobie problemów. Ja znalazłem odmę -wężyk oryginalny za 140 zł
[ Dodano: 2011-04-06, 12:23 ]
aha a z tego co pamiętam są 3 odmy w 4,2 dwie z tyłu i jedna z przodu
[ Dodano: 2011-04-06, 12:23 ]
aha a z tego co pamiętam są 3 odmy w 4,2 dwie z tyłu i jedna z przodu
- pioter
- Moderator
- Posty: 2292
- Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1998
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Włocławek
U mnie kiedyś też wężyk ten z przodu zrobił się jak plastelina , coś podobnie jak tu : http://forums.quattroworld.com/a8/msgs/46435.phtml . Nie próbowałem sprawdzać jak wyglądają te z tyłu silnika http://forums.quattroworld.com/a8/msgs/46437.phtml , http://forums.quattroworld.com/a8/msgs/46433.phtml
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
Ja wczoraj wymieniłem węża tego z prawej strony patrząc od przodu, patent 3 odcinki węża fi 22 olejoodpornego oczywiście i dwa kolanka 90 stopni i 135 stopni aby węże nie załamały się :roll: trochę dłubania było ale sie opłaciło koszt 17 zł kolanka miedziane + opaski, wąż załatwiłem w pracy. Najgorzej zakręcić opaskę zaciskową tą z tyłu silnika na spodzie, do dzisiaj mnie łapy bolą....ale satysfakcja jest :mrgreen:
Podepne się po temat. Wczoraj zdjąłem pokrywy silnika (te plastikowe boczne AUDI oraz centralną z napisem 4.2 V8). Stojąc przodem do silnika, przy ścianie grodziowej na prawym rzędzie cylindrów (po stronie kierowcy) zauważyłem że przewody od odmy są popękane. Oryginalnie chyba nie ma tam opasek zaciskowych na łączeniu odmy silnika z tyłu z dolnę częscią bloku. Wydaje mi się że już ktoś próbował to sztukować a poci mi się tam olej a następnie cieknie po tylnej części silnika i skrzyni biegów. Wcześcniej sam wymieniłem odmę z przodu silnika pomiędzy jedną głowicą i drugą i jest ok. Z przodu jest sucho. Wychodzi mi na to że muszę wymienić przewody odmy tylnej częsci silnika. Z tego co wyczytałem to krócce mają fi 18 na silniku (głowica i blok) oraz jest tam dość ostre załamanie przewodu odmy dlatego należy zastosować kolanka miedziane. Czy ktoś kto przerobił ten tremat mógłby mi to potwierdzić, jakie jest fi króćców odmy oraz ile tego przewodu trzeba użyć do uszczelnienia całego tyłu silnika?
Pozdrawiam
Pozdrawiam
A ja do tej pracy ściągnąłem kolektor dolotowy.
0.5 h roboty zdjęcie i 0.5 założenie.
Mogłem wszystko ładnie umyć po oleju (środek między głowicami i tył silnika).
Opaski metalowe elegancko można było założyć...
0.5 h roboty zdjęcie i 0.5 założenie.
Mogłem wszystko ładnie umyć po oleju (środek między głowicami i tył silnika).
Opaski metalowe elegancko można było założyć...
Ostatnio zmieniony 11 paź 2011, 13:47 przez marekp750, łącznie zmieniany 1 raz.