![]() |
![]() |
[D2 00 3.3TDI ] Komplet zawieszenia - cena mechanika
[D2 00 3.3TDI ] Komplet zawieszenia - cena mechanika
Witajcie, wczoraj byłem u mechanika (bardzo ogarniętego), z problemami zawieszeniowymi. Okazało się, że do roboty jest komplet czyli cały przód (wszystkie wahacze etc.) + przeguby. Widziałem wszystko i potwierdzam, wszystko stuka, przeguby strzelają, gumy sparciałe i zgrzypią. Poprosiłem o wyliczenie, mechanik powiedział, że za same wahacze do AKF 3.3 TDI trzeba dać 3500zł + przeguby i gumy, robocizna 400zł i z tego wszystkiego wyszło 4500zł, aż mnie serce zabolało. Powiedzcie mi tylko, czy te części zawieszenia do AKF są serio takie drogie? Bo nie daje mi to spokoju.
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
-
- Super Klubowicz
- Posty: 2449
- Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
- Lokalizacja: Elbląg
Zapraszam do mnie
Zrobie taniej , 3.3 TDI ma inne dolne wahacze i dlatego jest drożej a zamiennikow duzo nie ma . 3.5tys to gruba przesada jak za komplet

Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
Re: Komplet zawieszenia - cena mechanika
Jak za całe przednie zawieszenie to taniochaSamackA8 pisze:robocizna 400zł

* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Może czegoś nie rozumiem ale wg. mnie to sumaryczna cena za części zamienne ma się nijak do ceny za robociznę.SamackA8 pisze:Szczerze to pokazywał mi ceny wszystkich części na komputerze i wszystko się zgadza. Po dodaniu wszystkiego robocizna wyszła 400zł, pokazywał też jakieś zamienniki ale powiedział i czytałem na internecie, że za pół roku znowu do niego przyjadę coś robić, a tak to pojeżdżę długo.
Jeżeli do wymiany masz wszystkie przednie wahacze to niezależnie od tego jakie zastosujesz części (super drogie z ASO czy tanie zamienniki) ilość czasu potrzebnego do ich wymiany jest zawsze taka sama

Tak co do zasady to chyba piszesz głupoty - usługi warsztatowe świadczę od kilku lat i nigdy nie sprzedałem żadnej części w cenie wyższej niż detaliczna.Lolek84 pisze:Każdy warsztat na dzień dobry dolicza 20%, bo tyle sam ma rabatu. A w programie jest cena sugerowana dla klienta, czyli jeszcze więcej. Nie daj się wydymać !
To, że warsztat kupuje w cenie innej niż klient detaliczny to chyba nic w tym dziwnego ale żeby o tym podyskutować to warto zapoznać się z takimi pojęciami jak rabat, upust czy narzut.
Może ja żyję w innym świecie ale śmiem twierdzić, że warsztaty często sprzedają części poniżej ceny detalicznej stosując dodatkowy upust cenowy - zawyżanie ceny detalicznej stosują chyba tylko samobójcy albo ci którzy mają mocną i ugruntowaną pozycję na swoim rynku

* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Po pierwsze i najważniejsze - nigdzie nie napisałem, że ktoś sprzedaje poniżej ceny zakupu.Lolek84 pisze:Zależy na jaki asortyment masz rabaty. Poza tym nie możesz zakupić części i sprzedać jej poniżej ceny zakupu.
Warsztat kupujący w hurtowni ma od ceny detalicznej uzgodniony rabat.
Warsztat sprzedając części klientowi detalicznemu może zaoferować części po cenie detalicznej albo zastosować dodatkowy upust cenowy poruszając się w zakresie udzielonego mu wcześniej przez hurtownię rabatu.
I jak napisałeś powyżej, aby pozostać w zgodzie z przepisami, na sprzedanej części musi zarobić chociaż przysłowiową złotówkę.
Sprzedaż powyżej ceny detalicznej, czyli dodając swój narzut, w mojej ocenie jest niedopuszczalna - no chyba, że jako warsztat kupujesz jakieś części w cenie detalicznej ale....
temat jest o wahaczach i jeżeli jakiś warsztat kupuje do samochodu klienta wahacze po cenie detalicznej to jest to jakiś kurnik a nie warsztat

* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-