części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 03 4.2MPI ] Kłopot z zawieszeniem opada przód lub tył.


Arek B
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 14
Rejestracja: 10 sie 2013, 15:55
Lokalizacja: Warszawa

[D3 03 4.2MPI ] Kłopot z zawieszeniem opada przód lub tył.

Post autor: Arek B » 04 mar 2016, 20:35

Witam,

Mam duży problem z zawieszeniem od dłuższego czasu i kłopot ze zlokalizowaniem problemu.
Usterka wygląda następująco:
w czasie jazdy nie za każdym razem w okolicy zegarów słychać dzwięk jakby coś się chciało przełączyć ale się mu nie daje ( wszystko w tym czasie przygasa) i czasami się przełączy i jest ok ale co jakiś czas nie udaje się i zapala się zielony samochodzik zawieszenia i po jakimś czasie pomarańczowy i wtedy właśnie przód lub tył samochodu maksymalnie sie obniża.
Po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu odpowiedni tył lub przód się podnosi i wszystko wraca do normy.

Wymieniłem :
kompresor , zespół zaworów, bezpiecznik 373, moduł sterowania zawieszeniem i nic to nie dało.

Ostatnio odkryłem dziwną zależność podczas jazdy autostradą: samochód tyrkotał przy zegarach i nie mogło się coś tam przełączyć i jak skręciłem kierownicę przy jeździe w prawo na łuku błąd na chwilę zniknął i pojawił się jak wyprostowałem kierownicę.
( Kilkukrotnie przy skręceniu kierownicą w czasie jazdy w prawo błąd przestał występować )

Miał ktoś z Was może podobną sytuacje ??? Proszę o pomoc.

Błędy jakie mi wyskakują to:

01772, 01316, 01400

Pozdrawiam,
Arek

Awatar użytkownika
olimpus104
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 297
Rejestracja: 04 wrz 2012, 01:29
Lokalizacja: Bognor Regis UK

Post autor: olimpus104 » 04 mar 2016, 23:32

1. 01772
(Kody błędów)
Przewód sygnałowy czujnika ciśnienia w układzie poziomowania pojazdu (G291) Niezrozumiały sygnał zwarcie z plusem Przerwa / zwarcie z masą

2. 01316
Komputer sterujący układem hamulcowym (ABS, ESP, EDS). Brak sygnału. Niezrozumiały sygnał. Brak komunikacji. Odczytać pamięć usterek. Możliwe też jest występowanie tych ...

3.01400
(Kody błędów)
Regulacja poziomu zawieszenia. Górna wartość skrajna przekroczona. Dolna wartość skrajna przekroczona
Audi A8 D3Quattro 3.0 TDI Sport
Audi A6 C6 2.0TDI S line
http://www.a8team.pl/a6-c6-s-line-vt8865.htm

Arek B
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 14
Rejestracja: 10 sie 2013, 15:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Arek B » 05 mar 2016, 08:27

Dziękuję że opisałeś mi błędy. Ale czy jest coś na co byś stawiał co powoduje tak
dziwne zachowanie. Z góry dziękuję za próbę pomocy.

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 05 mar 2016, 09:12

Arek B pisze:bezpiecznik 373,
Masz na myśli przekaźnik pod kierownicą?

Zielona kontrolka to nie błąd - sygnalizuje opadanie lub niski poziom zawieszenia. W niektórych wersjach sterownika zawieszenia świeci się stale na dynamic'u. Może zapalać się i znikać w trakcie jakzdy w różnych warunkach.

Pomarańczowa to już błąd.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Arek B
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 14
Rejestracja: 10 sie 2013, 15:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Arek B » 05 mar 2016, 10:26

Tak wiem to.

Czekam na jakieś propozycje rozwiązania problemu.
U mnie na dynamic zawsze jest na zielono.

Arek B
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 14
Rejestracja: 10 sie 2013, 15:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Arek B » 05 mar 2016, 20:36

Czyli nie ma jakiejś koncepcji co to może być. Nikt nie miał podobnego problemu?
Co ciekawe jak podczas jazdy skręcam kierownicą w prawo błąd się usypia i wraca po jej wyprostowaniu.

Awatar użytkownika
VanDyke
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 996
Rejestracja: 18 sie 2010, 19:49
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: VanDyke » 06 mar 2016, 10:33

No przecież kolega wyżej napisał Ci, że masz problem z czujnikiem G291 i od niego powinieneś zacząć (sprawdzić okablowanie w okolicy. G291 znajduje się w zespole zaworów, które wymieniłeś więc trzeba tam zajrzeć. No chyba, że to jakieś stare, niewykasowane błędy z przed wymiany <bezradny> . Najlepiej jakbyś zrzucił cały log z VCDS tutaj. Czy po nocy auto opada? Kompresor i zawory były nowe czy wrzuciłeś używki?

Z tym dźwiękiem o którym piszesz w okolicy zegarów to może być przekaźnik od kompresora. A to przygasanie (rozumiem, że świateł i zegarów) to może być w momencie pracy kompresora, gdy miałbyś altek na wykończeniu - tutaj tylko gdybam.

A tu masz temat kolegi z identycznymi błędami:
http://www.a8team.pl/d3-03-42mpi-kontro ... t14633.htm

Awatar użytkownika
pioter
Moderator
Moderator
Posty: 2294
Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1998
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Piotr
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: pioter » 06 mar 2016, 11:38

Przygasanie to może też jak gdzieś problem z masą .
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI

Arek B
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 14
Rejestracja: 10 sie 2013, 15:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Arek B » 06 mar 2016, 15:45

Dziękuję za pomoc.

marcin2110
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 2
Rejestracja: 08 lut 2017, 17:57
Lokalizacja: Nowy Sacz

Post autor: marcin2110 » 08 lut 2017, 19:56

Potrzebuje pomocy.Jestem tu nowy. Moja audiczka ma taki problem ze tylnie zawieszenie stoi ciagle podniesione na max ,nawet zmieniajac na tryb dynamic nie reaguje nie opuszcza ani nie podnosi,a co do przodu to sprawa wyglada tak ze podnosi sie i opuszcza ale jak podniose na max to szybko opada na sam dol:( rozdzielacz wymienial poprzedni wlasciciel byl wymieniony bo kiedys tyl siedzial calkiem nisko .
Z gory dziekuje i pozdrawiam
ma2110

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6010
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 08 lut 2017, 21:17

Jakie błędy ?
Black Cars Matters

Awatar użytkownika
mkbewe
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1304
Rejestracja: 13 mar 2015, 23:53
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: mkbewe » 08 lut 2017, 22:12

marcin2110, pod kompa i zobaczyć na błędy, tak ti można sobie w D3 szukać i szukać

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 08 lut 2017, 22:25

Diagnostyka to podstawa. Upewnij się też czy obie strony tak samo chodzą czy przypadkiem nie trzyma jeden amor (ja tak mialem) a wygląda jakby cały tył był wyżej.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

marcin2110
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 2
Rejestracja: 08 lut 2017, 17:57
Lokalizacja: Nowy Sacz

Post autor: marcin2110 » 19 mar 2017, 15:04

Dziekuje za odpowiedzi. Tak tyl stoi calkiem do góry i jest strasznie twardy podczas jazdy, Przykladowo przod auta stoi calkiem nisko prawe kolo prawie wchodzi w nadkole a lewe jest nieco wyzej..po odpaleniu auta nie reaguje swieca sie kontrolki zolta i zielona ale nie podnosi Dopiero daje na dinamic po chwili daje na lift i auto sie dzwiga tzn przod i oba kola stoja rowno.Ale jak zgasze auto to momentalnie opada morda chociaz dwa razy mi sie zdarzylo ze po zgaszeniu opadlo dopiero po 2 godzinach .A podczas jazdy raz jest tak ze opada przod swieca sie obie kontrolki zostaje tylko opcja lift chociaz przod jest na samym dole ( brak mozliwosci przelaczenia na inne tryby)wiec staJE gasze odpalam podnosze i jest tak ze moge jechac 5 km i opadnie zaraz a moge jechac 20 i nic sie nie dzieje.DZIEKUJE I PZDRAWIAM
ma2110

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl