części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 04 4.0TDI ] Uszkodzona pompa wody

BorówkaA8D3
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 3
Rejestracja: 07 cze 2019, 09:03
Lokalizacja: Bełchatów

[D3 04 4.0TDI ] Uszkodzona pompa wody

Post autor: BorówkaA8D3 » 07 cze 2019, 09:11

Witam , podejmował ktoś się z was wymiany pompy wody ? Przydały by się jakieś wskazówki jak najszybciej się do niej dostać żeby nie rozbierać pół auta . Z góry dziekuje
Pozdrawiam Borówka

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 07 cze 2019, 10:42

Trzeba rozebrać pół auta :)

Ogólnie bez zdjęcia przodu, chłodnic i rur dolotu oraz większości rur chłodzenia nie wymienisz pompy. Dodatkowo od razu wymień ten trzpień napędzający. A jeszcze bardziej dodatkowo, to powiem Ci, że najczęściej winna jest pompa oleju i w niej wyrabia się gniazdo na ten napędowy sześciokąt co idzie do pompy wody.

O mniej więcej tak trzeba rozebrać :)
Obrazek
Ostatnio zmieniony 07 cze 2019, 10:45 przez drago_o, łącznie zmieniany 1 raz.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Dżordż
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 189
Rejestracja: 21 cze 2018, 12:21
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Dżordż » 07 cze 2019, 22:09

Toś mu kurna doradził <brawo>

BorówkaA8D3
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 3
Rejestracja: 07 cze 2019, 09:03
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: BorówkaA8D3 » 07 cze 2019, 22:21

Dzięki kolego za chęci ale wiem ze do pompy można się dostać bez rozbierania przodu . 2 lata temu miałem ten sam objaw to mechanik coś wykminil z tym imbusem . Teraz mam trochę czasu wiec może sam bym to ogarnoł . Tylko obawiam się ze tym razem całkowicie się mogło gniazdo w pompie olejowej wyrobić .
Pozdrawiam Borówka

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 08 cze 2019, 23:42

Robiłem to dwa razy. Sam własnymi rękoma. Jedna ze śrub jest schowana za rurą gumową wody, którą aby zdemontować trzeba tą metalową rurę z bloku wyjąć(co nad kołem pasowym). Bez demontażu przodu to mógł wymienić termostat co i tak wymaga sprawnych palców i dość małych dłoni ;)
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 10 cze 2019, 00:25

drago_o pisze:Robiłem to dwa razy. Sam własnymi rękoma. Jedna ze śrub jest schowana za rurą gumową wody, którą aby zdemontować trzeba tą metalową rurę z bloku wyjąć(co nad kołem pasowym). Bez demontażu przodu to mógł wymienić termostat co i tak wymaga sprawnych palców i dość małych dłoni ;)
Tak jak mówisz Karol.
Dokładnie ten temat właśnie przerabiamy w D4 4.2tdi
Tu również jedna śruba jest schowana i nie ma szans na jej wykręcenie bez rozebrania przodu, rur wodnych i kilku innych rzeczy :/

Obrazek
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

KowalskyBTR
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 11
Rejestracja: 02 paź 2020, 21:30
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: KowalskyBTR » 16 paź 2020, 17:46

Panowie, pytanie. Co było powodem wymiany pompy? Nie ukrywam, że próbuję ustalić duże ubytki płynu 5l/30min pracy silnika, wszystko ucieka do oleju. Sprawdzona głowica i chłodnica oleju. <bezradny> Dla spokoju psychicznego wyciągnąłem pompę wody. Po zatkaniu wszystkich otworów i wpuszczenia powietrza okazała się, że gniazdo trzpienia w pompie wysuwa się i chowa (w zależności od ciśnienia). Po obróceniu gniazda, ruszeniu nim (góra-dół) - od razu powietrze ucieka oringiem przy trzpieniu. Nie wiem czy grzebać dalej, czy szukać przyczyny tej awarii. Silnik nalatane ma 400 tys.(BTR) pompa nigdy nie była zmieniana. Rzeczywiście może być to wina wyrobionego trzpienia w pompie oleju? Po wyjęciu pompy trzpień został w środku.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl