części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 ALL ] TIP kontra Hak holowniczy, opinie

Awatar użytkownika
karwafak
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 17
Rejestracja: 24 mar 2010, 21:31
Lokalizacja: Warszawa

[D2 ALL ] TIP kontra Hak holowniczy, opinie

Post autor: karwafak » 24 paź 2010, 15:43

Witam Panowie, pewnie miłośnicy ósemek za chwile mnie ........... .
Może to nie jest odpowiednie miejsce na ten post ale interesuje mnie czy ktoś z Was ma hak i czy nasze automaty poradzą sobie. Nie chce się dowiedzieć po paru miesiącach że przez holowanie przyczepy/lawety rozje............m skrzynie. O silnik się nie martwię bo tym koniem to tiry można targać.
Proszę o Wasze opinie.

Obrazek
Ostatnio zmieniony 12 mar 2011, 13:00 przez karwafak, łącznie zmieniany 3 razy.

przemoR888
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 313
Rejestracja: 27 paź 2009, 19:43
Lokalizacja: wielkopolska/ Piła

Post autor: przemoR888 » 24 paź 2010, 15:45

kolega ma hak w s8 ciąga przyczepkę czasami waga ok. 1000-1500kg i mówi że więcej jak 180km/h to ciężko osiągnąć :mrgreen: ogólnie na razie nic się nie dzieje (jakieś 6miesięcy ma)

Awatar użytkownika
Mucholejkolator
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 561
Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Mucholejkolator » 24 paź 2010, 20:00

Śmiało zakładaj. Skoro producent przewidział uciąg w naszych autach z silnikiem 4.2 na 2300 kg to znaczy, że faktycznie można tym autem holować i to nie tylko lekkie przyczepy. Trzeba tylko pomagać silnikowi tiptronicem - dłużej przytrzymywać na biegach tak aby silnik mógł osiągnąć wyższy moment obrotowy. Wtedy nie powodujemy szkodliwych dla skrzyni i silnika przeciążeń mechanizmów, a wiadomo że nasze skrzynie dążą do tego aby najszybciej jak to tylko możliwe wrzucić najwyższy bieg.

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 24 paź 2010, 20:18

Nie ma problemu z holowaniem przyczepy ale przy skrzyni automatycznej moim zdaniem należy przestrzegać kilku zasad... np.:
- holując przyczepę jak najmniej korzystaj z przełożenia Drive - zdecydowanie lepiej korzystać jest z Tiptronica samemu dobierając odpowiedni bieg do obciążenia
- zostawiając auto na parkingu nie blokuj auta za pomocą biegu Parkingowego... najpierw zaciągnij ręczny a dopiero potem skrzynię na Parking
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
colln
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1103
Rejestracja: 21 cze 2010, 00:47
Lokalizacja: P.T.

Post autor: colln » 24 paź 2010, 20:52

w 5 biegowym tiptroniku jeździć na położeniu 4 (bo mamy na myśli ciągnięcie lawety) i będzie ok
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2

bugiat
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 22
Rejestracja: 07 maja 2012, 22:31
Lokalizacja: Żary

Post autor: bugiat » 13 maja 2012, 08:10

pół zycia cos ciagam. Róznymi wozami( najwieksze shit jakim ciagałem to 525TDS)
Wiele miało automaty i jeszcze nie zajechałem skrzyni- moze mam fart.
Teraz mam A8 i ma hak i pewnie nieraz cos pociagne i mam nadzieje utrzymywac dobra passe,,,, :D
Nie bądź łosiem zapie...laj V8

Awatar użytkownika
Masa
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 321
Rejestracja: 15 lip 2011, 19:56
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Masa » 13 maja 2012, 22:05

Mozna normalnie ciągać tylko tak jak pisał FOSS trzeba te warunki zachować poniżej przykład jeden z wielu

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl