Post
autor: sssebek » 23 lut 2025, 13:36
Bo pewnie uwalona grzałka robi zwarcie i leci za duży prąd. Nie wiem jak w D3 bo nigdy się tym nie interesowałem ale wiem że w innych modelach bywało różnie. Były wersje grzałek elektrycznych może nie nóg ale całej kabiny np. sterowanych poprzez zwykłe przekaźniki (były np. 3 obwody grzania i w zależności od tego jak zimno było, tyle obwodów się włączało). W późniejszych latach zaczęli montować grzałki sterowane elektroniką gdzie notorycznie uwalały się tranzystory mocy. Przypuszczam, że tutaj pewnie jest podobnie. Jakbym miał robić u siebie ogrzewanie na grzałkach PTC to na pewno końcówki mocy zrobiłbym swoje, bo wszystkie fabryczne końcówki mocy w elektronice są tak w sumie na styk. Najprostszym przykładem jest podgrzewana przednia szyba. Jak masz kiepski akumulator i napięcie na instalacji zacznie siadać, to potrafi uwalić moduł grzania szyby ( po prostu wybuchają tranzystory mocy, przy okazji uwalając kilka innych elementów bo są przewidziane na za niski prąd a jak napięcie na instalacji siada, to prąd przez nie płynący zaczyna rosnąć)