części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[D2 ALL ] Kabel główny akumulator-rozrusznik

Awatar użytkownika
dzidzia
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 219
Rejestracja: 13 wrz 2010, 08:37
Lokalizacja: Gdynia

[D2 ALL ] Kabel główny akumulator-rozrusznik

Post autor: dzidzia » 20 sty 2011, 11:24

Jak wiadomo troche zimy było soli tez posypali dośc sporo. Dwa tygodnie auto stało w garazu bez ruchu bo byłem wyjechany, wróciłem wczoraj wieczorem i tak czułem w moczu ze aku bedzie dentka wiec zajzałem do garazu i profilaktycznie podłaczyłem go do prądu na noc co by z rana podelektować sie ciut jazdą i ogarnąć przegląd bo sie w miedzyczasie skończył.

Wiec przechodząc do rzeczy rano zaglodam do garazu podłanczam aku kluczyk w stacyjke a tu..... tylko tyknięcie rozrusznika i nic. pare prób i dupa blada. prąd jest nic nie przygasa co do diabła olej sie zastał czy jak i rozrusznik nie ma siły przekręcić motorem??? niemozliwe

Szybko załapałem ze to łączenie kabli z aku do rozrusznika przy prawym przednim kole daje ciała bo już jak zimówki zakładałem to mi podejzanie to wyglądało, ale jak wiadomo jak zdechnie to sie zrobi wiec olałem. no wiec auto zaczołem przepychać po garazu tak zeby podlewarować i zajzeć do tego ustrojstwa, pukne młotkiem moze chwyci.
Auto w góre pukam młotkiem a tu wszysko ryps na ziemie, rozsypało sie w drobny mak.....

I CO TERAZ???


jak odpalić auto na krótko czy coś zeby doturlać sie do elektryka zeby to zrobił na cacy, holować mi sie nie usmiecha bo do elektryka mam jakieś 5, 6 kilosów a wszystkie mechanizmy są zastane od 2 tygodni w niezbyt sprzyjających warunkach. Niby garaz ale nie ogrzewany i duza wilgoć.Zresztą miałem duży problem zeby ruszyć auto, przepchnąć bo niby hamulce wolne a i tak sie klocki lekko spiekły z tarczami a weś tu sam 1.8 tony przepchnij :/ i do tego jeszcze brak przeglądu
Ostatnio zmieniony 28 mar 2013, 00:11 przez dzidzia, łącznie zmieniany 2 razy.
quattro rulez
V8 no free rides, gas or ass!

http://www.motostat.pl/user-vehicles/15571

Marcin123
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 126
Rejestracja: 14 paź 2009, 13:52
Lokalizacja: radomsko

Post autor: Marcin123 » 21 sty 2011, 22:59

u mnie byl raz przypadek tego typu podjezdzam zalatwic sprawe wylaczam auto wszystko cacy.za pare min chce zapalic przekrecam kluczyk a tu dupa nic ani drgnie,myslalem ze rozrusznik padl,wiedzac ze jest problem z wyjeciem go mowie no to bedzie chopka.zacholowalem pomalutku do mechaniora i okazuje sie ze koncowka ta na przewodzie od rozrusznika zasniedziala wymiana na nowa i auto pali jak zloto.pozdrawiam

Awatar użytkownika
dzidzia
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 219
Rejestracja: 13 wrz 2010, 08:37
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: dzidzia » 22 sty 2011, 21:39

naprawde nikt nie wie ani nie ma pomysłu jak złączyć te kable na podłuznicy prawej z przodu za kołem??

a moze jakiś schemacik co tam wogle powinno być bo u mnie sterczą 2 kable grubości koło 1 cm z zasniedziałymi końcami i nic wiecej zadnego połączenia zgniło albo wyparowało moze ktoś jakieś zdjecie wkleju tego. bo nawet nie wiem jak sie za to zabrać :-(

i czy to są wogle kable plusowe??? bo ogólnie w całym aucie prąd mam wszystko działa elektryczne tylko rozrusznik nie kreci tylko jest cyknięcie.

Może to jest masa i wystarczy to jakoś do podłuznicy przymocować i wtedy zapali??
quattro rulez
V8 no free rides, gas or ass!

http://www.motostat.pl/user-vehicles/15571

Awatar użytkownika
daro72
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1240
Rejestracja: 16 maja 2009, 18:49
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: daro72 » 23 sty 2011, 11:32

Cyknięcie oznacza napięcie na elektrowłączniku (cienki czerwony kabelek) idzie on ze stacyjki bezpośrednio na rozrusznik i nie oznacza to prądu rozruchowego na rozruszniku (gruby czarny przewód) bezpośrednio na rozrusznik. Cyknięcie to nic innego jak impuls dla elektrowłącznika, a za dalszą pracę odpowiada prąd o natężeniu 80/100 amper co jest odpowiednikiem łuku w spawarce. Więc wystarczy słaby styk na tych grubych przewodach zwarcie i nagar który się wytworzy między przewodem a rozrusznikiem skutecznie potrafi odizolować prąd. Spróbuj najpierw odkręcić przewody na rozruszniku i przeczyścić styki.
A tu masz mały schemacik i opis do niego myślę że ci trochę rozjaśni:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Doklejam brakującą stronę:
Obrazek
Ostatnio zmieniony 23 sty 2011, 13:21 przez daro72, łącznie zmieniany 1 raz.
Dążenie do doskonałości.

Awatar użytkownika
dzidzia
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 219
Rejestracja: 13 wrz 2010, 08:37
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: dzidzia » 23 sty 2011, 12:48

możesz wkleic jeszcze jedną strone tam gdzie bedą opisane elementy 11 i 14 z tego rysunku bo tego mi brakuje.

bez elektryka i tak sie chyba nie obejdzie ale musze to jakoś prowizorycznie połaczyć zeby do niego dojechać


a powiedz mi kolego jeszcze czy moge podpiąć aku pod ten kabel bezpośrednio na podłużnicy odpalić auto i zabrać zasilanie? nie narobią sie zadne kwiatki?
quattro rulez
V8 no free rides, gas or ass!

http://www.motostat.pl/user-vehicles/15571

Awatar użytkownika
daro72
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1240
Rejestracja: 16 maja 2009, 18:49
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: daro72 » 23 sty 2011, 13:24

Wkleiłem Ci brakującą stronę:Obrazek
Dążenie do doskonałości.

Awatar użytkownika
dzidzia
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 219
Rejestracja: 13 wrz 2010, 08:37
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: dzidzia » 24 sty 2011, 17:59

Autko śmiga, zrobiłem lekką prowizorkę a takie najlepiej zdają egzamin, jutro na przegląd i do elektryka żeby zajął sie tym porządnie. dzięki za pomoc, schematy sie przydały.
Oczywiście kliknąłem POMÓGŁ 8-)
quattro rulez
V8 no free rides, gas or ass!

http://www.motostat.pl/user-vehicles/15571

Tomaszek_001
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 1
Rejestracja: 21 kwie 2011, 23:53
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Tomaszek_001 » 21 sie 2013, 22:19

mógłbyś podpowiedzieć, jaką zrobiłeś tę prowizorkę? Też mam ten problem i nie mam blisko mechanika i chce to zrobić aby do niego dojechać.

piotrek1980
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 41
Rejestracja: 19 maja 2011, 13:37
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: piotrek1980 » 26 mar 2014, 21:36

Odgrzeję kotleta.

Kurczę robiłem to dziś u siebie i gdy czyściłem te dwa grube przewody w tej czarnej puszcze na zdjęciu od daro72, nazywa się to komora rozdzielająca nr 14 na fotce i jednym z tych przewodów dotknąłem kilka razy do masy,jakieś tam małe iskierki się pojawiły-złożyłem i dupa,rozrusznik nie kręci jest tylko tyknięcie na rozruszniku :/

Jutro się za to zabiorę,może coś tylko teraz nie łączy w tej rozdzielni-fajnie by było,ale mam pytanie do was.Czy mogło się coś przez to zwarcie zjarać?rozrusznik/alternator?

Stuknięcie przy próbie odpalenia na rozruszniku jest i nic więcej...może jest jakiś przekaźnik albo bezpiecznik jakiś od tego? HELP

tomi26
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 553
Rejestracja: 13 wrz 2009, 13:58
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: tomi26 » 26 mar 2014, 22:55

piotrek1980 pisze: (...)Czy mogło się coś przez to zwarcie zjarać?rozrusznik/alternator?

Stuknięcie przy próbie odpalenia na rozruszniku jest i nic więcej...może jest jakiś przekaźnik albo bezpiecznik jakiś od tego? HELP
Za bardzo się na tym nie znam,ale to chyba wyszłoby na to samo jakbyś zrobił zwarcie plusa z minusem przy akumulatorze bo to właśnie z akumulatora idzie + do tej rozdzielni...ale czy spaliłoby rozrusznik?chyba nie,choć może jakiś spec się wypowie ;)

A co do przekaźnika i bezpiecznika to niestety nie wiem czy jest taki.
Sygnatura została usunięta bo była za fajna i wszyscy zazdrościli :D

SenatorS8
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 378
Rejestracja: 25 gru 2013, 12:42
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: SenatorS8 » 26 mar 2014, 23:39

Tykniecie to albo masz malo pradu w kablach.Czyli do sprawdzenia punkty pradowe ,a w szczegolnosci masa i plus pod prawa podluznica.Tak czy inaczej warto je odkrecic od ramy i porzadnie wyczyscic.Mozna sie zdziwic jak to auto umie zakrecic.
Mogl tez sam z siebie bez zwiazku z tym zaiskrzeniem zawiesic sie rozrusznik.
Zacznij od tych przejsc pradowych

piotrek1980
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 41
Rejestracja: 19 maja 2011, 13:37
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: piotrek1980 » 27 mar 2014, 01:03

Dzięki panowie,sprawdzę na początek ten plus i minus pod podłużnicą.
Ale tak na wszelki wypadek ponowię pytanie-bo jeżeli z tymi przewodami wszystko będzie w porządku to czy mógł się od tego zwarcia zjarać rozrusznik ?(połączył się kilka razy plus i minus pod podłużnicą).

Awatar użytkownika
tutenhamon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1674
Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
Lokalizacja: Choszczno

Post autor: tutenhamon » 27 mar 2014, 08:57

Wszystko się może zdarzyć jak zapomnimy odkręcić klemy przed podjęciem jakichkolwiek prac związanych z elektryką a to tylko 2 minutki i odłączone .

tomi26
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 553
Rejestracja: 13 wrz 2009, 13:58
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: tomi26 » 27 mar 2014, 10:16

tutenhamon pisze:Wszystko się może zdarzyć jak zapomnimy odkręcić klemy przed podjęciem jakichkolwiek prac związanych z elektryką a to tylko 2 minutki i odłączone .
Święte słowa ;) ja kiedyś akumulator w pośpiechu dokręcałem i przy dokręcaniu plusa zetknąłem klucz z budą i spaliła się sonda lambda :/
Sygnatura została usunięta bo była za fajna i wszyscy zazdrościli :D

gacuś
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 215
Rejestracja: 27 gru 2013, 16:28
Lokalizacja: Kraków

Post autor: gacuś » 28 mar 2014, 15:50

tez miałem z tym problem,kupiłem dwie miedziane końcówki,coś jak klemy z tym,że z jednej strony było cienkie oczko,wyczyściłem zacisnąłem cylindryczne końcówki na kablach z drugiej strony skręciłem kabel oczka śrubką,zaizolowałem i chula.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl