![]() |
![]() |
![]() |
[D3 ALL ] Pneumatyka - zakupowe dylematy
[D3 ALL ] Pneumatyka - zakupowe dylematy
Witam Wszystkich,
1)
Przymierzam się do zamiany swojego A8 D2 na A8 D3 ( do 2005r 4.2 benzyna nie FSI). Chciałbym go kupić w "full opcji" jednak zastanawiam się nad pneumatycznym zawieszeniem. Z jednej strony podobno super sprawa , ale z drugiej jak coś padnie to podobny koszty są ogromne.
Jeżeli chodzi o D3 to celuję w przedział do 50-60tyś max.
Z tego co rozmawiałem ze znajomym mechanikiem, podobno nie ma zamienników do D3 i trudno trafić coś używanego co by pasowało , więc pozostaje kupno oryginalnych części.
Podobno na jedna stroną amortyzator kosztuje 6tyś, czyli za dwa 12tyś zł.
No to że tak powiem cena strasznie zaporowa. I przy tej cenie auta kompletnie nie opłacalna. A jak trzeba by wymienić 4 sztuki to masakra przecież.
Znalazłem gdzieś jakąś stronę z regeneracją amortyzatorów za 1500zł sztuka, ale cennik jest podany tylko za amortyzatory przednie. Natomiast nie ma nic o tych z tyłu.
To jak padnie tył, to zostaje do kupienia tylko oryginał? Mam nadzieję, że są jednak jakieś zamienniki, bo jak nie to będę musiał się bardzo mocno zastanowić nad zakupem D3.
2)
Druga sprawa, to wybór auta. Moje jest z 99r i ma jakieś 230tys przebiegu, ale jest wszystko ok, natomiast na allegro ciężko jest znaleźć jakieś D3 , który ma wszystko i nie ma przebiegu bliskiego 200tyś.
Czy uważacie , że warto za te pieniądze kupić D3 z przebiegiem 180-200tyś km? Czy szukać jakiejś okazji z mniejszym przebiegiem.
Podobno 200tyś dla D2 a 200tyś dla D3 to dwa różne światy na niekorzyść dla D3.
Ale ile w tym prawdy, to nie wiem dlatego proszę Was o pomoc:)
Wracając jeszcze do zawieszenia, to jak raz rozmawiałem w audi, to sprzedawca powiedział mi , że trwałość amortyzatorów w pneumatycznym zawieszeniu obliczona jest na około 200tyś, więc jeżeli to była by prawda, to nie chciałbym kupić auta w którym za chwilę miałbym wymienić wszystkie amortyzatory za 50% wartości samochodu.
Proszę Was o poradę, bo w sumie dość mocno przyzwyczaiłem się do A8 i nie chciałbym zmieniać na inny model:P
Pozdrawiam
Seba
1)
Przymierzam się do zamiany swojego A8 D2 na A8 D3 ( do 2005r 4.2 benzyna nie FSI). Chciałbym go kupić w "full opcji" jednak zastanawiam się nad pneumatycznym zawieszeniem. Z jednej strony podobno super sprawa , ale z drugiej jak coś padnie to podobny koszty są ogromne.
Jeżeli chodzi o D3 to celuję w przedział do 50-60tyś max.
Z tego co rozmawiałem ze znajomym mechanikiem, podobno nie ma zamienników do D3 i trudno trafić coś używanego co by pasowało , więc pozostaje kupno oryginalnych części.
Podobno na jedna stroną amortyzator kosztuje 6tyś, czyli za dwa 12tyś zł.
No to że tak powiem cena strasznie zaporowa. I przy tej cenie auta kompletnie nie opłacalna. A jak trzeba by wymienić 4 sztuki to masakra przecież.
Znalazłem gdzieś jakąś stronę z regeneracją amortyzatorów za 1500zł sztuka, ale cennik jest podany tylko za amortyzatory przednie. Natomiast nie ma nic o tych z tyłu.
To jak padnie tył, to zostaje do kupienia tylko oryginał? Mam nadzieję, że są jednak jakieś zamienniki, bo jak nie to będę musiał się bardzo mocno zastanowić nad zakupem D3.
2)
Druga sprawa, to wybór auta. Moje jest z 99r i ma jakieś 230tys przebiegu, ale jest wszystko ok, natomiast na allegro ciężko jest znaleźć jakieś D3 , który ma wszystko i nie ma przebiegu bliskiego 200tyś.
Czy uważacie , że warto za te pieniądze kupić D3 z przebiegiem 180-200tyś km? Czy szukać jakiejś okazji z mniejszym przebiegiem.
Podobno 200tyś dla D2 a 200tyś dla D3 to dwa różne światy na niekorzyść dla D3.
Ale ile w tym prawdy, to nie wiem dlatego proszę Was o pomoc:)
Wracając jeszcze do zawieszenia, to jak raz rozmawiałem w audi, to sprzedawca powiedział mi , że trwałość amortyzatorów w pneumatycznym zawieszeniu obliczona jest na około 200tyś, więc jeżeli to była by prawda, to nie chciałbym kupić auta w którym za chwilę miałbym wymienić wszystkie amortyzatory za 50% wartości samochodu.
Proszę Was o poradę, bo w sumie dość mocno przyzwyczaiłem się do A8 i nie chciałbym zmieniać na inny model:P
Pozdrawiam
Seba
Ostatnio zmieniony 04 kwie 2012, 00:41 przez wisnia69, łącznie zmieniany 1 raz.
Wrzuć jakiegoś dla przykładu bo nie wierzę :shock:wisnia69 pisze:No z tego co przeglądałem internet to są sztuki bez pneumatycznego zawieszenia...
Znalezienie takiej co by miała 120kkm graniczy chyba z cudem....... tym bardziej w budżecie 50-60kpln....... a tym bardziej w roczniku 2005.wisnia69 pisze:Dlatego chciałem się dowiedzieć jak to jest z naprawą takiego zawieszenia to raz a dwa czy dobrym pomysłem jest brać sztukę która ma przejechane 180-200tyś km?
W tej cenie full wersję i w dobrym stanie to rocznik 2003 szybciej znajdziesz...... ale jak auto starsze to szanse na niski przebieg jeszcze maleją ;-)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
To może inaczej:) Z tego co patrzę na aukcjach , to jak widać wszyscy nie piszą o tym , że auto ma pneumatyczne zawieszenie . Dlatego stwierdziłem , że nie wszystkie mają.
No ale jak piszecie , że mają je wszystkie D3, to zapewne tak jest:)
Teraz pytanie czy w tym budżecie da się coś znaleźć, bo w sumie na allegro znalazłem tylko ze 2-3 sztuki którymi można się wstępnie zainteresować.
Wiem, że z 2005r na 95% nie znajdę nic w tej cenie, ale napisałem go jako granicę, ponieważ po 2005r jeżeli się nie mylę, wprowadzali już FSI a ja chciałem założyć w Audicy LPG.
W tej kwocie to właśnie tak celowałem w 2003-2004r. I tylko i wyłącznie 4.2 benzyna.
Jenak jak mówicie , że wszystkie mają już pneumatyczne zawieszenie, to teraz pytanie, czy te 180-200tyś, to dużo czy nie ? I czy koszt naprawy takiego zawieszenia, będzie wynosił 24tyś( po 6 tyś sztuka) czy 6 tyś ( po 1500sztuka).
Miałem już pneumatyczne zawieszenie w a6 allroad z 2000r i niestety przy 205tyś padło, ale tam kupiłem zamienniki za 1500zł. Dlatego jestem trochę uprzedzony to tych pneumatycznych amortyzatorów. Wiem , że A8 a allroad to pewnie dwie różne bajki, no ale strach przed awarią zawsze jest.
Edit:
Zauważyłem właśnie , że już 2/3 sztuki są opisane na forum i nikt ich nie poleca:D
Coś czuję , że ciężko będzie znaleźć dobre A8. Pytanie tylko czy martwić się tym wyższym przebiegiem czy nie? Auta nie kupuję na rok tylko na 3-4 lata. Rocznie robię około 25k km.
No ale jak piszecie , że mają je wszystkie D3, to zapewne tak jest:)
Teraz pytanie czy w tym budżecie da się coś znaleźć, bo w sumie na allegro znalazłem tylko ze 2-3 sztuki którymi można się wstępnie zainteresować.
Wiem, że z 2005r na 95% nie znajdę nic w tej cenie, ale napisałem go jako granicę, ponieważ po 2005r jeżeli się nie mylę, wprowadzali już FSI a ja chciałem założyć w Audicy LPG.
W tej kwocie to właśnie tak celowałem w 2003-2004r. I tylko i wyłącznie 4.2 benzyna.
Jenak jak mówicie , że wszystkie mają już pneumatyczne zawieszenie, to teraz pytanie, czy te 180-200tyś, to dużo czy nie ? I czy koszt naprawy takiego zawieszenia, będzie wynosił 24tyś( po 6 tyś sztuka) czy 6 tyś ( po 1500sztuka).
Miałem już pneumatyczne zawieszenie w a6 allroad z 2000r i niestety przy 205tyś padło, ale tam kupiłem zamienniki za 1500zł. Dlatego jestem trochę uprzedzony to tych pneumatycznych amortyzatorów. Wiem , że A8 a allroad to pewnie dwie różne bajki, no ale strach przed awarią zawsze jest.
Edit:
Zauważyłem właśnie , że już 2/3 sztuki są opisane na forum i nikt ich nie poleca:D
Coś czuję , że ciężko będzie znaleźć dobre A8. Pytanie tylko czy martwić się tym wyższym przebiegiem czy nie? Auta nie kupuję na rok tylko na 3-4 lata. Rocznie robię około 25k km.
- Saberek
- Forum Audi A8
- Posty: 185
- Rejestracja: 11 lut 2011, 17:05
- Lokalizacja: Lloydminster, Alberta , Kanada
Z tego co mi wiadomo to pneumatyka w D3 to standard wiec raczej nie ma auta bez niej.
Druga sprawa to to gdzie auto jezdzili od nowosci, jak w polsce to i przebieg moze byc krecony i te 200 000 na liczniku po naszych drogach to wychodzi jakies 400 000 po normalnych drogach europejsckich.
A jak sprowadzane gdzies z kraju gdzie maja normalne drogi to ma nalatane ponad 300 000 ale na liczniku bedzie mialo polowe mniej bo takie sa wymagania KUPUJACYCH !!!! w PL zeby tyle mialo, bo jak wiecej to juz szrot tylko ze ten szrot za granica jeszcze duuuzo wiecej pojezdzi jak u nas zanim sie zepsuje !!!
Male przebiegi z zagranicy moge podsumowac tylko tak, nie da sie ich zczytac latwo VAGiem bo wszystkie auta z zagranicy tak maja i przeciez taki Niemiec Austriak czy Szwajcar duzo nie jezdzil bo go nie stac na paliwo i drogi ma do doopy
Moje D3 ma 160 000 mil czyli jakies 260 000 km a ze bylo jezdzone tylko w UK wiec zawiecha jest ok.
Trzecia sprawa to gadanie ASO o trwalosci podzespolow
Wedlug ASO oleju w TIPie sie nie wymienia a skrzynia ma zywotnosc 200 000 km i nalezalo by ja wymienic
Druga sprawa to to gdzie auto jezdzili od nowosci, jak w polsce to i przebieg moze byc krecony i te 200 000 na liczniku po naszych drogach to wychodzi jakies 400 000 po normalnych drogach europejsckich.
A jak sprowadzane gdzies z kraju gdzie maja normalne drogi to ma nalatane ponad 300 000 ale na liczniku bedzie mialo polowe mniej bo takie sa wymagania KUPUJACYCH !!!! w PL zeby tyle mialo, bo jak wiecej to juz szrot tylko ze ten szrot za granica jeszcze duuuzo wiecej pojezdzi jak u nas zanim sie zepsuje !!!
Male przebiegi z zagranicy moge podsumowac tylko tak, nie da sie ich zczytac latwo VAGiem bo wszystkie auta z zagranicy tak maja i przeciez taki Niemiec Austriak czy Szwajcar duzo nie jezdzil bo go nie stac na paliwo i drogi ma do doopy

Moje D3 ma 160 000 mil czyli jakies 260 000 km a ze bylo jezdzone tylko w UK wiec zawiecha jest ok.
Trzecia sprawa to gadanie ASO o trwalosci podzespolow

Wedlug ASO oleju w TIPie sie nie wymienia a skrzynia ma zywotnosc 200 000 km i nalezalo by ja wymienic

Poduszki w A8 sa pancerne i praktycznie niezniszczalne - jezeli uzytkowane wlasciwe - czyli przestrzeganie "jacking mode", ograniczenie do minimum jazdy w terenie
etc - to przezyja cale auto.
http://www.arnottindustries.com/part_AU ... id174.html
Arnott daje dozywotnia gwarancje, cena jest oczywiscie do negocjacji a montaz na zasadzie p&p.
Przebieg w A8 jest sprawa wtorna - jesli chcesz miec ponizej 200kkm - nie ma problemu, kazda sztuka na allegro taka jest a jesli potrzebujesz mniej - z tym tez nie ma problemu, kazdy handlarz ustawi ci przebieg jaki chcesz:)
Moje ma nabite obecnie 230kkm - latam tylko dlugie trasy dlatego kupilem duze auto. gdybym jezdzil mniej pewnie niezdecydowalbym sie na takie monstrum - jednak wygoda, moc i bezobslugowosc tego auta jest bezkonkurencyjna. Przy tym przebiegu auto wyglada jak nowe - nie chce tutaj miazdzyc wlascicieli skody czy seata czy innych popierdolek ale one przy przebiegu 100-120kkm wykazuja juz duze slady uzycia
co do gazu sie nie wypowiem bo nie mam.
Co do ceny - moja wyceniam na 70kPLN - przy tym wyposazeniu i stanie uwazam ze wartosc jest bardzo atrakcyjna
pozdrawiam

http://www.arnottindustries.com/part_AU ... id174.html
Arnott daje dozywotnia gwarancje, cena jest oczywiscie do negocjacji a montaz na zasadzie p&p.
Przebieg w A8 jest sprawa wtorna - jesli chcesz miec ponizej 200kkm - nie ma problemu, kazda sztuka na allegro taka jest a jesli potrzebujesz mniej - z tym tez nie ma problemu, kazdy handlarz ustawi ci przebieg jaki chcesz:)
Moje ma nabite obecnie 230kkm - latam tylko dlugie trasy dlatego kupilem duze auto. gdybym jezdzil mniej pewnie niezdecydowalbym sie na takie monstrum - jednak wygoda, moc i bezobslugowosc tego auta jest bezkonkurencyjna. Przy tym przebiegu auto wyglada jak nowe - nie chce tutaj miazdzyc wlascicieli skody czy seata czy innych popierdolek ale one przy przebiegu 100-120kkm wykazuja juz duze slady uzycia

co do gazu sie nie wypowiem bo nie mam.
Co do ceny - moja wyceniam na 70kPLN - przy tym wyposazeniu i stanie uwazam ze wartosc jest bardzo atrakcyjna
pozdrawiam
No i wszystko mi się powoli wyjaśnia:) Dzięki wszystkim za podpowiedzi:)
Czyli rozumiem, że jeżeli a8 ma faktycznie przejechane 200k km , to nie ma się czego obawiać. Ale problem w tym że mało która ma tyle na prawdę?
I mam jeszcze pytanie co do rocznika. Czy w A8 był jakiś lift między 2002 a 2006r?
Bo miałem allroada z 2000r i jak padło mi zawieszenie to musiałem kupować części do rocznika 2000, bo w 2001 już była jakieś malutkie zmiany.
Jest coś takiego w A8? Tak że lepiej brać o wiele 2004 niż 2003 przykładowo?
Bo widzę na przesłanej stronie z zawieszeniem że do roczników 2004-2006.
Pozdrawiam
Czyli rozumiem, że jeżeli a8 ma faktycznie przejechane 200k km , to nie ma się czego obawiać. Ale problem w tym że mało która ma tyle na prawdę?
I mam jeszcze pytanie co do rocznika. Czy w A8 był jakiś lift między 2002 a 2006r?
Bo miałem allroada z 2000r i jak padło mi zawieszenie to musiałem kupować części do rocznika 2000, bo w 2001 już była jakieś malutkie zmiany.
Jest coś takiego w A8? Tak że lepiej brać o wiele 2004 niż 2003 przykładowo?
Bo widzę na przesłanej stronie z zawieszeniem że do roczników 2004-2006.
Pozdrawiam
No właśnie tyle wiedziałem, że D3 jest od 2002r do 2005-6, a później FSI.
A nic nie znalazłem na temat tego żeby pomiędzy tymi rocznikami był jakiś lift.
Jednak na stronie są amortyzatory do roczników 2004-2006, czyli z jakiegoś powodu nie pasują do 2002-2003. Pytanie , czy po prostu tak napisali, czy faktycznie do 2002-2003 będą inne amortyzatory i ogólnie inne części.
Już tyle razy miałem problemy z doborem części do swoich samochodów, że teraz już wolę wszystko wiedzieć zanim kupię samochód:)
Pozdrawiam
A nic nie znalazłem na temat tego żeby pomiędzy tymi rocznikami był jakiś lift.
Jednak na stronie są amortyzatory do roczników 2004-2006, czyli z jakiegoś powodu nie pasują do 2002-2003. Pytanie , czy po prostu tak napisali, czy faktycznie do 2002-2003 będą inne amortyzatory i ogólnie inne części.
Już tyle razy miałem problemy z doborem części do swoich samochodów, że teraz już wolę wszystko wiedzieć zanim kupię samochód:)
Pozdrawiam
Ciekawi mnie ten temat , może ktoś ma jakąś foto amorka od D3 ??
Ciekawe czy nie pasował by np amorek z D2 ( był by brak poduszek pneumatycznych )
Bo chyba D3 ma pneumatyczne zawieszenie ??
Ciekawe czy nie pasował by np amorek z D2 ( był by brak poduszek pneumatycznych )
Bo chyba D3 ma pneumatyczne zawieszenie ??
Nie ma to jak 4.2 Quattro 
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.

Wypalanie DPF Audi A6 i A8.

Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

piszesz i masz :-Pmdamian pisze:Ciekawi mnie ten temat , może ktoś ma jakąś foto amorka od D3 ??
[ Dodano: 2012-04-05, 17:27 ]
Wszystkie A8 D3 wychodziły w pneomatyce , kierowanej spod MMI................i nie pasuje tu zwykły amorek z D2,wszystkie mocowania i wahacze są inne.wisnia69 pisze:No z tego co tu piszemy wynika że każde A8 D3 ma pneumatyczne zawieszenie. Chyba , że chodziło CI o D2?
Ostatnio zmieniony 27 kwie 2012, 21:09 przez JIMM, łącznie zmieniany 1 raz.
Już coraz bardziej wgryzam się w temat.
Nie mogę tylko znaleźć co jest w standardzie w A8 ( pomijając MMi i zawieszenie) a co jest w opcji. Bo wychodzi na to , że większość ósemek na allegro , to żadne full opcje tylko przeważnie wersja standard .
I coś nie mogę znaleźć tego przez wyszukiwarkę, znając życie na pewno było to już omawiane na forum. Może ktoś wie gdzie i ma linka?:)
Nie mogę tylko znaleźć co jest w standardzie w A8 ( pomijając MMi i zawieszenie) a co jest w opcji. Bo wychodzi na to , że większość ósemek na allegro , to żadne full opcje tylko przeważnie wersja standard .
I coś nie mogę znaleźć tego przez wyszukiwarkę, znając życie na pewno było to już omawiane na forum. Może ktoś wie gdzie i ma linka?:)