[D3 04 4.2MPI/LPG ] Ogranicznik predkosci
[D3 04 4.2MPI/LPG ] Ogranicznik predkosci
Witam wszystkich mam problem wczoraj miałem okazje pojechać trochę szybciej moja wiertarka i przeżyłem nie mile rozczarowanie 210km/h i koniec imprezy wie ktoś jak zdjąć kaganiec mam oryginalnego Vaga do dyspozycji poradzę nim?
sahara24
sahara24, Jak masz autko sprowadzone z USA to tam zakładają "Kaganiec" żeby policja mogła dogonić .
Czytałem kiedyś artykuł , że w USA te "szybsze"samochody mają ogranicznik do 100mil/h .
Przypuszczam że pomoże tobie jakiś magik od komputerów samochodowych , nawet tych od liczników(co cofają) możesz się podpytać . Ale najlepiej to do ASO podjedź .
Czytałem kiedyś artykuł , że w USA te "szybsze"samochody mają ogranicznik do 100mil/h .
Przypuszczam że pomoże tobie jakiś magik od komputerów samochodowych , nawet tych od liczników(co cofają) możesz się podpytać . Ale najlepiej to do ASO podjedź .
Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
- tutenhamon
- Super Klubowicz
- Posty: 1674
- Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
- Lokalizacja: Choszczno
W autach z USA ograniczniki prędkości ustawione są na niższych prędkościach... najczęściej jest to właśnie 100mil/h czyli 160km/h więc Twoje A8 i tak jest szybsze od sporej ilości innych "amerykanek".
Co do zdjęcia ogranicznika to poprzez kabel i VAG'iem tego nie wykonasz... przynajmniej ja nie znam na to żadnej metody.
W ASO AUDI nie ma takiej usługi jak zdjęcie ogranicznika prędkości ale jeśli bardzo się uprzesz to zrobią to... tylko będzie Cię to kosztować minimum 5kpln... bo w ASO mogą Ci tylko zaproponować nowy komputer silnika z nowym oprogramowaniem (bez ogranicznika), ściągany specjalnie z Niemiec i zakodowany pod Twoje auto (pod Twój numer VIN).
Żeby ściągnąć kaganiec trzeba dobrać się do sterownika silnika... jedyną mi znaną metodą jest rozebranie sterownika, wyciągnięcie "kości" z programem, zczytanie programu, modyfikacja programu, wgranie nowego programu i złożenie sterownika ponownie do auta.
Być może, po zdemontowaniu sterownika z auta, bez jego rozbierania jest możliwe, za pomocą odpowiedniego okablowania i oprogramowania, wyciągnięcie programu silnika i jego ponowne wgranie przez złącze sterownika ale nic mi o tym nie wiadomo.
Zdjęcie kagańca najszybciej zrobi Ci jakaś firma tuningowa która m.in. zajmuje się modyfikacjami programów silnika ;-)
Co do zdjęcia ogranicznika to poprzez kabel i VAG'iem tego nie wykonasz... przynajmniej ja nie znam na to żadnej metody.
W ASO AUDI nie ma takiej usługi jak zdjęcie ogranicznika prędkości ale jeśli bardzo się uprzesz to zrobią to... tylko będzie Cię to kosztować minimum 5kpln... bo w ASO mogą Ci tylko zaproponować nowy komputer silnika z nowym oprogramowaniem (bez ogranicznika), ściągany specjalnie z Niemiec i zakodowany pod Twoje auto (pod Twój numer VIN).
Żeby ściągnąć kaganiec trzeba dobrać się do sterownika silnika... jedyną mi znaną metodą jest rozebranie sterownika, wyciągnięcie "kości" z programem, zczytanie programu, modyfikacja programu, wgranie nowego programu i złożenie sterownika ponownie do auta.
Być może, po zdemontowaniu sterownika z auta, bez jego rozbierania jest możliwe, za pomocą odpowiedniego okablowania i oprogramowania, wyciągnięcie programu silnika i jego ponowne wgranie przez złącze sterownika ale nic mi o tym nie wiadomo.
Zdjęcie kagańca najszybciej zrobi Ci jakaś firma tuningowa która m.in. zajmuje się modyfikacjami programów silnika ;-)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
tez tak myślałem jutro podjadę do swojego mechanika był głównym mechanikiem w aso audi będzie wiedział jak to zrobić
a może powiecie mi ile można wydusić ( bezpiecznie ) z tego silnika bo słyszałem ze chipowanie nie ma większego sensu w benzynie w moim przypadku jeśli w gre wchodzi i tak zmiana oprogramowania sterownika to być może wgrają mi jakiś lepszy program
a może powiecie mi ile można wydusić ( bezpiecznie ) z tego silnika bo słyszałem ze chipowanie nie ma większego sensu w benzynie w moim przypadku jeśli w gre wchodzi i tak zmiana oprogramowania sterownika to być może wgrają mi jakiś lepszy program
sahara24
To jest wolno ssąca jednostka , jedynie co to zwiększysz moment obrotowy .sahara24 pisze:a może powiecie mi ile można wydusić ( bezpiecznie ) z tego silnika
Tu raczej nic nie wykombinujesz bez Turbo , zdjęcie kagańca to odblokowanie prędkości maksymalnej ( nie wiem dokładnie jak to robią , czy zmienia się czas wtrysku czy co :mrgreen: ) wiem że mój nie ma kagańca ponieważ jechałem swoim autkiem licznikowe 270km/h po autostradzie A1 , czyli w moim już ktoś się bawił skoro przekracza magiczne 250km/h ;-)
Co do bezpiecznego wyciskania z fabrycznego silnika to wyciskają około 20% mocy fabrycznej , o dziwo autko mniej pali i szybciej jeździ .
A że się zapytam , w ile tak mniej-więcej osiąga 100km/h ??
Przypuszczam że przez kaganiec jest też przydławiony pod tym względem .
Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
O ile mi wiadomo to nie prawda... bo modyfikacja programu silnika zmienia również wartość maksymalnej mocy ;-)mdamian pisze:To jest wolno ssąca jednostka , jedynie co to zwiększysz moment obrotowy .
Tu również się z Tobą nie zgodzę... modyfikacje programu silnika i skrzyni mogą pomóc i to całkiem zauważalnie o czym przekonałem się osobiście na swoim aucie i na autach kolegów... i tak m.in. A8 D3 4.2V8 MPI kolegi Karola po modyfikacjach układu wydechowego oraz programu silnika ze startu zatrzymanego jedzie wręcz identycznie co A8L D3 W12 kolegi Rafelek :->mdamian pisze:Tu raczej nic nie wykombinujesz bez Turbo...
Ogólnie biorąc to granica bezpieczna bez pomażnych modyfikacji mechanicznych to nawet i 30% ... ale nie w silnikach wolnossących tylko doładowanych.mdamian pisze:Co do bezpiecznego wyciskania z fabrycznego silnika to wyciskają około 20% mocy fabrycznej , o dziwo autko mniej pali i szybciej jeździ .
W naszych 4.2V8 modyfikacja samego programu to przyrost mocy/momentu na poziomie 3-5% ... modyfikacja układu wydechowego to następne 3-5% ... z modyfikacją dolotu można przekroczyć łącznie 10% ale szczery tuner raczej Ci tego nie zagwarantuje :-P
To dodam też że procentowy przyrost mocy może być inny niż procentowy przyrost momentu... tym bardziej że pod uwagę należy wziąć cały zakres obrotów silnika.
Noi oczywiście żeby ocenić efekty przeróbek trzeba znaleźć odpowiednią dla naszych aut hamownię co niestety, jak pokazują doświadczenia wielu osób, może nie być wcale takie łatwe :-?
Kaganiec nie ma nic do rzeczy... auto powinno przyspieszać tak samo jak bez kagańca ;-)mdamian pisze:A że się zapytam , w ile tak mniej-więcej osiąga 100km/h ??
Przypuszczam że przez kaganiec jest też przydławiony pod tym względem .
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Dzięki Foss za wyprowadzenie z błędu , nigdy nie czipowałem osobiście swojego auta , kiedyś byłem się pytać o coś takiego to chłop powiedział że sam komputer (tak jak pisałem wyżej) przyjdzie tylko momentu (bez ingerencji w wydech i tym podobne , tylko sterowanie silnika)
Co do przyśpieszenia to oglądałem na Discovery jakiś program motoryzacyjni i tam czipowali subaru imprezę , (chyba w Anglii) i tam przyrost mocy był max 20% po zmianie filtra i wydechu + oprogramowanie komputera .
Dzięki temu samochód rzekomo zaczął przyśpieszać o około 1 sek szybciej(na hamowni)
Foss , tak jak napisałeś w wolno ssącej jednostce przyrost mocy był na poziomie 3-5% bez większych modyfikacji , była odczuwalna różnica w jeździe ??
Ile takie coś kosztuje ??
Co do przyśpieszenia to oglądałem na Discovery jakiś program motoryzacyjni i tam czipowali subaru imprezę , (chyba w Anglii) i tam przyrost mocy był max 20% po zmianie filtra i wydechu + oprogramowanie komputera .
Dzięki temu samochód rzekomo zaczął przyśpieszać o około 1 sek szybciej(na hamowni)
Foss , tak jak napisałeś w wolno ssącej jednostce przyrost mocy był na poziomie 3-5% bez większych modyfikacji , była odczuwalna różnica w jeździe ??
Ile takie coś kosztuje ??
Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
O przyspieszeniu pisałeś wcześniej apropos zdjęcia ogranicznika prędkości... i ogranicznik nie ma wpływu na przyspieszenie... ale jeżeli zmodyfikujesz program silnika w wyniku czego moc i moment będą większe to siłą rzeczy poprawią się też osiągi auta.mdamian pisze:Co do przyśpieszenia to oglądałem na Discovery jakiś program motoryzacyjni i tam czipowali subaru imprezę , (chyba w Anglii) i tam przyrost mocy był max 20% po zmianie filtra i wydechu + oprogramowanie komputera .
Dzięki temu samochód rzekomo zaczął przyśpieszać o około 1 sek szybciej(na hamowni)
Koszt około 2kpln... ale zależy gdzie, jak i u kogo.mdamian pisze:Foss , tak jak napisałeś w wolno ssącej jednostce przyrost mocy był na poziomie 3-5% bez większych modyfikacji , była odczuwalna różnica w jeździe ??
Ile takie coś kosztuje ??
Co do różnic to wg. hamowni, której notabene wskazania mnie wręcz rozśmieszyły, to miałem ponad 50Nm więcej.
Wrażenia subiektywne z jazdy po modyfikacjach były mieszane... nie wiedziałem czy rzeczywiście jest lepiej czy to bardziej efekt placebo... dopiero po wróceniu do oryginalnego programu poczułem różnicę... auto "z dołu" wydawało się jednak jakieś mniej żwawe co teoretycznie miałoby odzwierciedlenie z charakterystyką z hamowni gdzie wykres uległ delikatnemu spłaszczeniu a przyrosty widać było szczególnie u dołu.
To wszystko potwierdzało by też lepsze przyspieszenia (minimalnie jak sądzę) oraz, przy w miarę spokojnej jeździe, mniejszy apetyt na paliwo bo do rozpędzania się masz do dyspozycji większy moment więc dee facto ciśniesz mniej ;-)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
witam jestem wcześniej nie miałem jak przysiąść do kompa jeśli chodzi o przyspieszenie to jest jak mi się wydaje norma tzn. kreci się do 7000 i odcina nie mierzyłem a co do zdjęcia kagańca to chodzi mi o to ze jeśli mam to zrobić to na czym to polega czy jest to wgranie całkiem nowego oprogramowania czy po prostu wpisanie kodu który odblokuje prędkość maksymalna bo jeśli ma to kosztować tyle co zmiana programu to chce to zrobić w profesjonalnej firmie z hamownia i gwarancja na wykonana usługę może podpowiecie gdzie na pomorzu znajdę kogoś kumatego w temacie??
sahara24
Przecież napisałem już powyżej... to nie jakiś kod... to nie zmiana kodowania sterownika silnika i nie robi się tego VAG'iem... to modyfikacja oryginalnego programu silnika który trzeba najpierw wyciągnąć ze sterownika.sahara24 pisze:a co do zdjęcia kagańca to chodzi mi o to ze jeśli mam to zrobić to na czym to polega czy jest to wgranie całkiem nowego oprogramowania czy po prostu wpisanie kodu który odblokuje prędkość maksymalna...
Czy będziesz chciał tylko zdjąć blokadę czy też zmodyfikować program aby auto jeździło lepiej zapłacisz podobną kwotę bo pracy przy obu zabiegach jest prawie tyle samo.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-