Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 94 4.2PB/LPG ] Systematycznie rozłącza bieg, czasem sz

Awatar użytkownika
Detter
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 74
Rejestracja: 18 cze 2012, 14:03
Lokalizacja: Warszawa

[D2 94 4.2PB/LPG ] Systematycznie rozłącza bieg, czasem sz

Post autor: Detter » 12 lip 2012, 15:09

Witam.
Niedawno nabyłem łosiem, ze skrzynią 4-ro biegową w nie za ciekawym stanie (oczywiście odbiło się to mocno na cenie zakupu auta).
A więc po kolei: szarpnięcia przy zmianie biegów, (nie zawsze) - nie zależnie od biegu na jaki miała wrzucić: raz z 1 na 2, innym razem z 2 na 3 lub 3 na 4. - ogólnie po prostu co jakiś czas.
Do tego rozłącza biegi... tj. średnio co 30 - do 40 km wyrzuca bieg (obroty rosną, auto nie jedzie). W mieście potrafi częściej. Co ciekawe, zgaszenie auta na dosłownie 5 sekund umożliwia jazdę dalej przez kolejne 30 do 40 km.
Byłem na sprawdzeniu oleju w jak się okazało marnym warsztacie jeśli chodzi o automaty.
(gość twierdził że olej powinien być czerwony) Po odkręceniu korka chlusneło olejem - wyleciało około pół szklanki brunatnego oleju... (chyba był czerwony i już trochę przepracowany) I tu moje pytanie: korek wlewowy jest z boku miski olejowej?
Korek spustowy to jak mniemam jest od spodu miski, ale ten wlewowy wydał mi się trochę za nisko...
Co ciekawe, odkręcenie miało miejsce na zgaszonym silniku (a doczytałem że powinien być odpalony...). Nie wspominając już w ogóle o temperaturze skrzyni która nie była sprawdzona.....
(ale raczej była ciepła, zdążyła przejechać 10km po mieście).

Co ciekawe, wydaje mi się że po zmniejszeniu ilości oleju skrzynia chodzi płynniej - nie szarpie tak jak wcześniej - choć może nie jest idealnie... Dodatkowo przy zmianie na postoju z P na D i odwrotnie też jest lepiej... tj. prawie nie czuć żeby cokolwiek szarpnęło. Gorzej jest ze wsteczny - tutaj cały czas jest tak że przy przerzuceniu na R i zdjęciu z R jest ewidentne szarpnięcie i metaliczny dźwięk.

I co jeszcze ciekawsze - przed zaglądnięciem do oleju w skrzyni było tak, że jak już zgubiła bieg to tylko rozpęd i koniec. Teraz jest tak że nawet jak zgubi to przeważnie jeszcze coś ciągnie - nie wiem jak długo, nie chciałem jej jeszcze mocniej męczyć, ale nie jest tak że ucina całkowicie, tylko tak jak by się ślizgało sprzęgło w manualu.

I tutaj moje pytanie do Was: od czego zacząć?
Na pewno od podjechania do dobrego fachowca od skrzyń (zapewne będzie to MidParts),
w celu sprawdzenia oleju. Jak zobaczy olej to pewnie usłyszę że do wymiany... a to kosztuje ok. 700 - 800 zł. I się bardzo mocno zastanawiam, czy nie założyć 2-giej skrzyni.... (w sumie z montażem wyjdzie mnie ok. 2000zł... Wiem że nie mogę mieć pewności w jakim będzie stanie (gwarancja jest krótka), ale nawet nie wiem czego mogę się spodziewać po tej którą mam obecnie....
A wymieniać olej w skrzyni która być może jest to wywalenia (lub gruntownego remontu) to mi się nie uśmiecha...
Czy jest jakiś sposób na sprawdzenie skrzyni? Może miał ktoś podobną sytuację?


dodam tylko to co pokazał VAG:

526 Włącznik świateł hamowania -F
brak sygnału
13380 Nie znany kod błędu
nie autoryzowane
14642 Nie znany kod błędu
nie autoryzowane
12597 Nie znany kod błędu
nie autoryzowane
17696 Zawór regulacji ciśnienia turbiny - zwarcie do plusa
zbyt duża oporność
16711 Czujnik antystukowy 1 strona 1 - niskie napięcie
nie autoryzowane
8263 Nie znany kod błędu
nie autoryzowane
21586 Nie znany kod błędu
nie autoryzowane
17730 Nie znany kod błędu
nie autoryzowane
8240 Nie znany kod błędu
magistrala CAN brak sygnału
14368 Nie znany kod błędu
zbyt duża oporność
8224 Nie znany kod błędu
nie autoryzowane
12852 Nie znany kod błędu

0 Nie znany kod błędu

12338 Nie znany kod błędu
nie autoryzowane
12336 Nie znany kod błędu
nie autoryzowane
12850 Nie znany kod błędu
nie autoryzowane
12851 Nie znany kod błędu
nie autoryzowane
13111 Nie znany kod błędu
nie autoryzowane
13107 Nie znany kod błędu
nie autoryzowane


Próbowałem zrobić reset pamięci skrzyni (instrukcja na forum, z gazem i zapłonem) - jednak nic się nie zmieniło, pikania też nie było.

A co do adaptacji sterownika - nie bardzo wiem jak się do tego zabrać... moja wiedza na VAGu to tylko wyświetlanie błędów i ich kasowanie :)

Ma ktoś jakieś sugestie co mogę robić dalej...?

ps. znajomy poleca mi człowieka, który za 2500 zrobi regeneracje całej skrzyni i daje gwarancje na 50 000 km... co o tym myślicie? Jest to realna cena - biorąc pod uwagę ceny części?

Gość

Post autor: Gość » 12 lip 2012, 15:20

Trudno mi określić co może sie dziać z twoja skrzynią ale może byc to już złom i bez rozebrania sie nie dowiesz za wiele(dużo elementów tam może ulec uszkodzeniu). Nie będę komentował tego mechanika u którego byleś sprawdzać olej bo szkoda pisać.. A8 to nie jest tania bryczka ja pojechałem do dobrej firmy i zostawiłem tam 7600 za remont skrzyni. Z używaną to jest tak że możesz ją wsiąść ale zanim włożysz to dałbym do speca żeby zajrzał do niej,jesli by wyglądała ok to do auta i wymiana oleum i filtra i może bedzie ok. Cena 2500 za regeneracje to dla mnie abstrakcja :D-tyle to wynosi sama robocizna :) W midparts miewają nowe skrzynki więc sie zorientuj bo cena 4500 jest rewelacja i jak by sie trafiło to bym tak zrobił.

Awatar użytkownika
eloallxp
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 205
Rejestracja: 28 lip 2010, 18:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: eloallxp » 12 lip 2012, 15:55

http://www.midparts.com.pl/pl/p/4HP24A- ... -Nowa/2010 <--- oto skrzynia o której mówił kolega wyżej
Moja A8 3.3 TDI Quattro ;D

Awatar użytkownika
labas
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 843
Rejestracja: 15 maja 2009, 09:56
Lokalizacja: Pieniny

Post autor: labas » 12 lip 2012, 17:26

To auto to jeden złom powypadkowy(czujniki uderzeniowe), poduszki pewnie podrutowane opornikiem.
Zostaw skrzynię i w pierwszej kolejności podjedź do dobrego operatora Vas-a, Vcds-a, potem sprawdzić ustawienie auta i na koniec skrzynia.
Może się okazać że taniej będzie oddać na złom.

Awatar użytkownika
Detter
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 74
Rejestracja: 18 cze 2012, 14:03
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Detter » 12 lip 2012, 18:01

Patrzyłem na tą skrzynię w MidParts, całkiem ciekawa propozycja.... postaram się zdiagnozować co się dzieje z moją, a jeśli koszty będą doże, to zapewne będę mocno się nastawiał na nową... Przynajmniej będę pewny skrzyni :)

Kolego Labas: na jakiej podstawie stawiasz swoją diagnozę?
Powiem Ci że auto już sprawdzałem pod różnymi katami i poza skrzynią, 2-ma wahaczami i zaniedbanym wnętrzem (które i tak będzie wymienione w całości) - auto nie jest w złym stanie.
Może nie jestem specem ani znawcą, ale już kilka samochodów miałem (w tym a4 B6 przez ostatnie 3 lata) i mam odrobinę pojęcia.
To że pytam o skrzynie to fakt że jest to konstrukcja dużo bardziej skomplikowana od manuala oraz nie miałem z nimi wiele do czynienia... W najgorszym przypadku założę nową / lub naprawię obecną. Myślec że nie wyjdzie dużo więcej niż 5k. Tak więc mam zamiar auto doprowadzić do naprawdę porządnego stanu i polatać nim jeszcze trochę bez sprawdzania
funkcjonowania poduszek :)

Awatar użytkownika
labas
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 843
Rejestracja: 15 maja 2009, 09:56
Lokalizacja: Pieniny

Post autor: labas » 12 lip 2012, 18:09

Detter pisze: Kolego Labas: na jakiej podstawie stawiasz swoją diagnozę?
:)
Po błędach które wkleiłeś, auto jest po dzwonie.

Awatar użytkownika
tutenhamon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1674
Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
Lokalizacja: Choszczno

Post autor: tutenhamon » 12 lip 2012, 20:25

Witam . ja też mam ciut podobne do twoich objawy,ale bujam się już z nimi pół roku na razie lata ale remont skrzyni nieuchronny .A tak poza tym wrzuć parę fotek swojej bryki w odpowiednim dziale , popatrzymy, ocenimy,wypowiemy się .Czas zobaczyć cóż tam ukrywasz przed nami :mrgreen: :mrgreen: luzik.Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Detter
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 74
Rejestracja: 18 cze 2012, 14:03
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Detter » 13 lip 2012, 02:01

labas pisze:Po błędach które wkleiłeś, auto jest po dzwonie.
Hmmm... Nie twierdzę że mam 100% pewności, ani że nie masz racji, ale nigdzie nie mogę się dopatrzeć jakichkolwiek oznak wypadkowości.... Lakier równy (sprawdzany miernikiem który ogarnia aluminium), podłoga/podłużnice wyglądają bardzo ok, nigdzie nie ma oznak bicia...
Jeśli nawet coś było, jest zrobione dosłownie idealnie (auto było już u 4 speców) nikt niczego się nie dopatrzył... Więc żyję w przeświadczeniu że jest takie jak wyjechało z fabryki :)
A jeśli jednak jest inaczej - przynajmniej jest dobrze zrobione :)
Jak będę sprzedawał (nie wcześniej niż za kilka lat) to myślę że pozwolę sobie nadmienić, iż wg. mojej opinii auto jest bezwypadkowe :)

ps. błędy po skasowaniu i przejechaniu ok. 1500 km nie powróciły...
(błąd włącznika świateł hamowania nie pokazuje się przy wciśniętym hamulcu - dziękuje forumowiczom za takie drobnostki dzięki którym człowiek się wiele uczy :))

Tutenhamon: ciut podobne? tj. gubi systematycznie bieg? Dziś robiłem w sumie 130 kilometrów po wawie z jedną przerwą w połowie drogi. nie zgubiła ani razu biegu... więc średnia 60 - 70 kilometrów... Może się do mnie przyzwyczaja? :)

Co do stuknięcia przy wrzucaniu R - oczywiście to może być wał lub jak ktoś wspomniał na forum - kordan, więc to jeszcze muszę sprawdzić - nie jest powiedziane, że to na pewno wina skrzynki.


ps2. Wnętrze mam marne, ale już zakupiłem kompletny środek (fotele, decha, kiera, podłokietnik, oraz wszelkie plastiki i wykładziny w stanie co najmniej wzorowym. Tak więc po urlopie zabieram się za temat skrzyni oraz wnętrza. Jak ogarnę niunię to na 100% będą fotki :)

Awatar użytkownika
tutenhamon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1674
Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
Lokalizacja: Choszczno

Post autor: tutenhamon » 13 lip 2012, 18:45

No to jesteś w lepszej sytuacji bo moja skrzynia 4-kę co chwile potrafi wyrzucić . Czekamy na fotki.

tomekzabrze
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 352
Rejestracja: 06 paź 2009, 15:08
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: tomekzabrze » 13 lip 2012, 20:39

Apophis pisze:Trudno mi określić co może sie dziać z twoja skrzynią ale może byc to już złom i bez rozebrania sie nie dowiesz za wiele(dużo elementów tam może ulec uszkodzeniu). Nie będę komentował tego mechanika u którego byleś sprawdzać olej bo szkoda pisać.. A8 to nie jest tania bryczka ja pojechałem do dobrej firmy i zostawiłem tam 7600 za remont skrzyni. Z używaną to jest tak że możesz ją wsiąść ale zanim włożysz to dałbym do speca żeby zajrzał do niej,jesli by wyglądała ok to do auta i wymiana oleum i filtra i może bedzie ok. Cena 2500 za regeneracje to dla mnie abstrakcja :D-tyle to wynosi sama robocizna :) W midparts miewają nowe skrzynki więc sie zorientuj bo cena 4500 jest rewelacja i jak by sie trafiło to bym tak zrobił.
robocizna 2500 za demontaz skrzyn rozlozenie i montaz? nie liczac czesc ? cos chyba kolega duzo za duzo przesadza w drogich warsztatach biora za montaz i demontaz okolo 800-1000zł rolozenie skrzyn na czesci i zlozenie to tez nie duzy koszt wiec niewiem skad te ceny bierzesz 7600zl za remont tak ale 6cio biegowego automata chybaa nie starego tiptronica ja 2 lata temu placilem za calosc 4700zł i byla to jedna z wyzszych kwot za ktore moglem 5-cio biegowego zrobic.........( dodam ze nie robiem tego w firmie kogucik tylko ss serwis sopa ) wiec niewiem skad ty te ceny bierzesz bo raczej nie z polskich warsztatów albo lubisz byc naciagany


a cp dp wyzej wymienionej skrzyni to moze zaryzykuj kolego wymiane olejuz filtrem w norlanym warsztacie niech ci zaleja odpowiedni olej w odpowiedniej ilosci i zobacz co i jak...

Gość

Post autor: Gość » 13 lip 2012, 21:41

tomekzabrze pisze: wiec niewiem skad ty te ceny bierzesz bo raczej nie z polskich warsztatów albo lubisz byc naciagany
Warsztat ASB Łoboda Serwis z Biestrzykowa pod Wrocławiem.
A teraz fakty spisane z faktury:
Data naprawy 26.05.2009
1.Robocizna-1708,00
2.Filtr oleju-120,00
3.Olej 660,00
4.Komplet uszczelnień-1280,00
5.Regeneracja sprzęgła hydrokinetycznego-1050,00
6.Komplet tarcz ciernych-1375,00
7.Kosz wstecznego-680,00
8.Układ planetarny(używany/regenerowany)-520,00
9.Mycie układu sterowania elektrohydraulicznego 200,00
Wszystkie ceny podane w złotówkach.
Na wymienione elementy oraz usługę udziela sie półrocznej gwarancji bez limitu kilometrów-warunkiem są okresowe przeglądy,diagnostyka w ww.serwisie-robocizna w okresie gwarancji gratis.
Oczywiście nie natrzepałem za duzo kilometrów ale mimo to jak serwisuje tam skrzynię to płacę przy wymianie oleju,filtra tylko za materiały(ceny normalne)
W owym czasie nie znalazłem w kraju tańszego warsztatu ktory by na takim poziomie świadczył usługi-te lepiej znane które mieściły sie setki km ode mnie nawet nie potrafiły mi czegokolwiek doradzić i rozpiętość cenowa była w zależności od potrzeb taka sama(moja skrzynia to złom był)jeżdżenie po kraju z A8 na lawecie było by bezcelowe.

Awatar użytkownika
labas
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 843
Rejestracja: 15 maja 2009, 09:56
Lokalizacja: Pieniny

Post autor: labas » 14 lip 2012, 10:36

tomekzabrze pisze: ......( dodam ze nie robiem tego w firmie kogucik tylko ss serwis sopa )..
Akurat dla mnie ta firma jest kogucikiem.
Byli bardzo modni parę lat temu i ja też dałem się nabrać, a właściwie nie tylko ja.
Po diagnozie w A6 chcieli wymieniać silnik bo nie ma szans na remont, zlałem ich, pojechałem do ASO gdzie wymieniono pierdółkę za 90 zł i od tego czasu auto zrobiło 150 tyś. km.
Parę skrzyń też spaprali u kolegów z AKP.

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Re: Systematycznie rozłącza bieg, czasem sz

Post autor: FOSS » 03 sie 2012, 11:31

Detter pisze:Na pewno od podjechania do dobrego fachowca od skrzyń (zapewne będzie to MidParts)
(...)
znajomy poleca mi człowieka, który za 2500 zrobi regeneracje całej skrzyni i daje gwarancje na 50 000 km... co o tym myślicie? Jest to realna cena - biorąc pod uwagę ceny części?
Ja polecam MID-PARTS... nie dlatego że tanio ale dlatego że dobrze co w przypadku skrzyń automatycznych jest najważniejsze.
Jakbyś się tam wybierał to napisz do mnie wcześniej na PW lub zadzwoń... mam do nich przysłowiowy "rzut beretem" i staram się tutaj robić dobry marketing aby traktowali nas wyjątkowo ;-)

A jakbyś potrzebował jakiejś diagnostyki czy po prostu pomocy technicznej to zapraszam do mnie... mam oryginalny VCDS więc mogę tym zrobić prawie wszystko to co ASO :lol:
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
Detter
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 74
Rejestracja: 18 cze 2012, 14:03
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Detter » 04 sie 2012, 12:16

Dziękuje za podpowiedzi i pomoc.

FOSS: jednak auto trafiło gdzie indziej....
W Midparts terminy mnie przeraziły. (nie były długie ale niestety potrzebuje auta na szybko)
A w międzyczasie wsiadł mi wsteczny i do przodu też słabo już jechał - łapał wysokie obroty - rzędu 3000 przy 70km/h (4-ty bieg). Tak więc chyba resztkami sil audiczka dojechała do warsztatu.
Po wstępnej diagnozie wyszło mniej więcej tak:
- nieprawidłowe ciśnienie na wejściu,
- nieprawidłowe ciśnienie biegu wstecznego
- konwerter
- jakieś czujniki
ogólnie mechaniczne uszkodzenie skrzyni.
Koszty: minimum 3500. max? coś pod 5k. Warsztat: Auto Wawer.
Opinie dobre, myślę że zrobią dobrze :)

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 04 sie 2012, 23:05

Detter pisze:FOSS: jednak auto trafiło gdzie indziej....
W Midparts terminy mnie przeraziły. (nie były długie ale niestety potrzebuje auta na szybko)
I dlatego mówiłem żeby do mnie pisać, dzwonić... myślę że dałbym radę załatwić Ci ten termin szybciej :-P
Detter pisze:Koszty: minimum 3500. max? coś pod 5k. Warsztat: Auto Wawer.
Opinie dobre, myślę że zrobią dobrze :)
Oby nie był to brat bliźniak firmy Auto-Józefów... bo Ci z opiniami już nie mają tak dobrze... są tacy co ciągali się z nimi po sądach :roll:
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl