Niedawno nabyłem łosiem, ze skrzynią 4-ro biegową w nie za ciekawym stanie (oczywiście odbiło się to mocno na cenie zakupu auta).
A więc po kolei: szarpnięcia przy zmianie biegów, (nie zawsze) - nie zależnie od biegu na jaki miała wrzucić: raz z 1 na 2, innym razem z 2 na 3 lub 3 na 4. - ogólnie po prostu co jakiś czas.
Do tego rozłącza biegi... tj. średnio co 30 - do 40 km wyrzuca bieg (obroty rosną, auto nie jedzie). W mieście potrafi częściej. Co ciekawe, zgaszenie auta na dosłownie 5 sekund umożliwia jazdę dalej przez kolejne 30 do 40 km.
Byłem na sprawdzeniu oleju w jak się okazało marnym warsztacie jeśli chodzi o automaty.
(gość twierdził że olej powinien być czerwony) Po odkręceniu korka chlusneło olejem - wyleciało około pół szklanki brunatnego oleju... (chyba był czerwony i już trochę przepracowany) I tu moje pytanie: korek wlewowy jest z boku miski olejowej?
Korek spustowy to jak mniemam jest od spodu miski, ale ten wlewowy wydał mi się trochę za nisko...
Co ciekawe, odkręcenie miało miejsce na zgaszonym silniku (a doczytałem że powinien być odpalony...). Nie wspominając już w ogóle o temperaturze skrzyni która nie była sprawdzona.....
(ale raczej była ciepła, zdążyła przejechać 10km po mieście).
Co ciekawe, wydaje mi się że po zmniejszeniu ilości oleju skrzynia chodzi płynniej - nie szarpie tak jak wcześniej - choć może nie jest idealnie... Dodatkowo przy zmianie na postoju z P na D i odwrotnie też jest lepiej... tj. prawie nie czuć żeby cokolwiek szarpnęło. Gorzej jest ze wsteczny - tutaj cały czas jest tak że przy przerzuceniu na R i zdjęciu z R jest ewidentne szarpnięcie i metaliczny dźwięk.
I co jeszcze ciekawsze - przed zaglądnięciem do oleju w skrzyni było tak, że jak już zgubiła bieg to tylko rozpęd i koniec. Teraz jest tak że nawet jak zgubi to przeważnie jeszcze coś ciągnie - nie wiem jak długo, nie chciałem jej jeszcze mocniej męczyć, ale nie jest tak że ucina całkowicie, tylko tak jak by się ślizgało sprzęgło w manualu.
I tutaj moje pytanie do Was: od czego zacząć?
Na pewno od podjechania do dobrego fachowca od skrzyń (zapewne będzie to MidParts),
w celu sprawdzenia oleju. Jak zobaczy olej to pewnie usłyszę że do wymiany... a to kosztuje ok. 700 - 800 zł. I się bardzo mocno zastanawiam, czy nie założyć 2-giej skrzyni.... (w sumie z montażem wyjdzie mnie ok. 2000zł... Wiem że nie mogę mieć pewności w jakim będzie stanie (gwarancja jest krótka), ale nawet nie wiem czego mogę się spodziewać po tej którą mam obecnie....
A wymieniać olej w skrzyni która być może jest to wywalenia (lub gruntownego remontu) to mi się nie uśmiecha...
Czy jest jakiś sposób na sprawdzenie skrzyni? Może miał ktoś podobną sytuację?
dodam tylko to co pokazał VAG:
526 Włącznik świateł hamowania -F
brak sygnału
13380 Nie znany kod błędu
nie autoryzowane
14642 Nie znany kod błędu
nie autoryzowane
12597 Nie znany kod błędu
nie autoryzowane
17696 Zawór regulacji ciśnienia turbiny - zwarcie do plusa
zbyt duża oporność
16711 Czujnik antystukowy 1 strona 1 - niskie napięcie
nie autoryzowane
8263 Nie znany kod błędu
nie autoryzowane
21586 Nie znany kod błędu
nie autoryzowane
17730 Nie znany kod błędu
nie autoryzowane
8240 Nie znany kod błędu
magistrala CAN brak sygnału
14368 Nie znany kod błędu
zbyt duża oporność
8224 Nie znany kod błędu
nie autoryzowane
12852 Nie znany kod błędu
0 Nie znany kod błędu
12338 Nie znany kod błędu
nie autoryzowane
12336 Nie znany kod błędu
nie autoryzowane
12850 Nie znany kod błędu
nie autoryzowane
12851 Nie znany kod błędu
nie autoryzowane
13111 Nie znany kod błędu
nie autoryzowane
13107 Nie znany kod błędu
nie autoryzowane
Próbowałem zrobić reset pamięci skrzyni (instrukcja na forum, z gazem i zapłonem) - jednak nic się nie zmieniło, pikania też nie było.
A co do adaptacji sterownika - nie bardzo wiem jak się do tego zabrać... moja wiedza na VAGu to tylko wyświetlanie błędów i ich kasowanie

Ma ktoś jakieś sugestie co mogę robić dalej...?
ps. znajomy poleca mi człowieka, który za 2500 zrobi regeneracje całej skrzyni i daje gwarancje na 50 000 km... co o tym myślicie? Jest to realna cena - biorąc pod uwagę ceny części?