[D2 99 4.2PB ] Odpowietrzanie układu chłodzenia
[D2 99 4.2PB ] Odpowietrzanie układu chłodzenia
Panowie,na dniach bede wymieniał płyn w układzie chłodzenia,jak szybko i sprawnie odpowietrzyć układ?
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez VOLUS, łącznie zmieniany 2 razy.
Moim zdaniem najlepiej to wypuść płyn , potem postaw auto pod górę przodem i zalej go , poczekaj aż poziom w zbiorniczku wyrównawczym opadnie i dolej płynu . Pojeździj trochę i sprawdź poziom płynu , ewentualne braki uzupełnij .
U mnie to się sprawdza i nie mam problemu z zapowietrzaniem się układu chłodzenia .
U mnie to się sprawdza i nie mam problemu z zapowietrzaniem się układu chłodzenia .
Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
Jeżeli układ jest sprawny to wystarczy do normalnie stojącego auta, nie pod górę ani nie z górki, zalać nowy płyn, nie zakręcając zbiorniczka zalać nowy płyn, odpalić, dolewać płynu do zbiorniczka aż przestanie go ubywać, po uzupełnieniu zakręcić zbiorniczek, pojeździć trochę na klimatroniku ustawionym na grzanie, sprawdzić stan i uzupełnić w miarę potrzeby.
Odpowietrzniki od nagrzewnicy owszem używa się ale raczej nie będzie takiej potrzeby.
Stawianie pod górkę lub z górki moim zdaniem nie wpływa jakoś konkretnie na proces odpowietrzania i nie kojarzy mi się z jakąś konkretną metodą warsztatową a tym bardziej z niczym konkretnym z procedur opisywanych przez ASO... ale mogę się w tym mylić :-P
Odpowietrzniki od nagrzewnicy owszem używa się ale raczej nie będzie takiej potrzeby.
Stawianie pod górkę lub z górki moim zdaniem nie wpływa jakoś konkretnie na proces odpowietrzania i nie kojarzy mi się z jakąś konkretną metodą warsztatową a tym bardziej z niczym konkretnym z procedur opisywanych przez ASO... ale mogę się w tym mylić :-P
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
FOSS, Mam ojca elektro-mechanika , robi w tym zawodzie już kupę czasu . Twierdzi że najlepiej stanąć pod górę przy dolewaniu płynu żeby powietrze wyleciało z całego układu chłodzenia .
Jak staniesz z górki to może w silniku zostać powietrze , no i samochód będzie wariować .
Ale to zdanie mojego ojca , a jak się przekonałem na własnej skórze , w nie jednym warsztacie pracują partacze , nie mechanicy .
(nie mam nic do kolegów z forum ;-) )
Jak staniesz z górki to może w silniku zostać powietrze , no i samochód będzie wariować .
Ale to zdanie mojego ojca , a jak się przekonałem na własnej skórze , w nie jednym warsztacie pracują partacze , nie mechanicy .
(nie mam nic do kolegów z forum ;-) )
Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
Może to sprawdzało się przy starszych autach, gdzie wlewało się płyn bezpośrednio do chłodnicy, ale wydaje mi się że w A8 i większości współczesnych aut nie ma znaczenia. Według mnie jak by nie stał samochód to po wymianie płynu i tak w układzie jest dosyć duża ilość powietrza i dopiero jak silnik nagrzeje się puści termostat i pompa zacznie przepychać płyn po całym układzie powietrza się pozbędziemy. Według mnie po spuszczeniu i zalaniu płynem zostawiamy otwarty korek wlewowy, luzujemy odpowiertrzniki, odpalamy i w miarę ubywania płynu uzupełniamy. Po paru minutach jak przestanie schodzić powietrze zakręcamy korek i odpowietrzniki, mała przejażdżka, kolejna kontrola i ewentualne uzupełnienie stanu po ostygnięciu silnika.mdamian pisze:FOSS, Mam ojca elektro-mechanika , robi w tym zawodzie już kupę czasu . Twierdzi że najlepiej stanąć pod górę przy dolewaniu płynu żeby powietrze wyleciało z całego układu chłodzenia .
No może i w "starszych" autach , ale zawsze miały zbiorniczek wyrównawczy .sylwekr pisze:Może to sprawdzało się przy starszych autach, gdzie wlewało się płyn bezpośrednio do chłodnicy
Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
mdamian z całym szacunkiem dla Twojego Taty ale ja w swoim nieautoryzowanym i nigdzie nie reklamowanym garażu robiłem już kilka A8/S8 D2/D3 (ze zdejmowaniem całego przodu w obu modelach włącznie) i może głupio robiłem ale nigdy nie stawiałem specjalnie przodu wyżej do zalania płynem i jak do tej pory nigdy nie miałem problemów z zapowietrzonym układem chłodzenia :roll:mdamian pisze:FOSS, Mam ojca elektro-mechanika , robi w tym zawodzie już kupę czasu . Twierdzi że najlepiej stanąć pod górę przy dolewaniu płynu żeby powietrze wyleciało z całego układu chłodzenia.
Ale cóż... nie wiem, nie znam się... nie jestem z zawodu mechanikiem... dłubię wyłącznie w A8/S8 i robię to wyłącznie z zamiłowania do tych właśnie samochodów ;-)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
pepi, Wiesz że nie wnikałem nigdy w to :mrgreen:
Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
Koledzy kilka dni temu wymieniałem w mojej D2 termostat , prowadziło to do odpowietrzania układu , więc wyglądało to tak ,termostat zamontowany płyn do zbiorniczka zalany , uruchomiony silnik i ogrzewanie na max po rozgrzaniu dolanie plynu a potem przejażdzka i uzupełnienie niewielkie płynu i wszystko jest OK 8-)
- tutenhamon
- Super Klubowicz
- Posty: 1674
- Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
- Lokalizacja: Choszczno