części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 ALL] Następstwa podniesienia A8 na podnośniku...


mark83
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 13
Rejestracja: 02 mar 2013, 08:50
Lokalizacja: Białystok

[D3 ALL] Następstwa podniesienia A8 na podnośniku...

Post autor: mark83 » 16 mar 2013, 13:13

Witam.

Dzisiaj zmieniałem koła na letnie, samochód został podniesiony na podnośniku w warsztacie. Po wyjechaniu na drogę zaraz na pierwszej nierówności usłyszałem jak by takie tarcie gumy, skrzypienie, coś jak by ocierało... ale tylko na nierównościach.

Wróciłem na warsztat i powiedziałem o co chodzi na co kierownik warsztatu stwierdził że jak to pneumatyka jest i go podnieśli to musi tam to wszystko dobrze siąść, trzeba trochę pojeździć. Koła nigdzie nie ocierają, sprawdzałem dziś już chyba wszystko, manualnie dawałem na lift i na dynamic- dalej skrzypi...

Jak myślicie co mogło się stać ?
Ostatnio zmieniony 17 mar 2013, 06:32 przez mark83, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
daro72
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1240
Rejestracja: 16 maja 2009, 18:49
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: daro72 » 16 mar 2013, 13:26

A czy przy podnoszeniu auta ktoś przestawił zawieszenie na funkcję podnośnik. Nie jestem znawcą ale już było to kiedyś opisywane na forum. Jeśli auto idzie na podnośnik to w mmi się coś przestawia. Ale lepiej ci to wytłumaczą koledzy posiadający D3.
Dążenie do doskonałości.

Awatar użytkownika
jacek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 336
Rejestracja: 19 wrz 2012, 17:50
Lokalizacja: Kujawsko - Pomorskie

Post autor: jacek » 16 mar 2013, 14:48

Przed podniesieniem auta należy ustawić pneumatykę zawieszenia na funkcje podnośnik , jeżeli tego nie zrobiłeś to możliwe że miechy-amory się żle ułożyły .

mark83
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 13
Rejestracja: 02 mar 2013, 08:50
Lokalizacja: Białystok

Post autor: mark83 » 16 mar 2013, 16:21

...tak chyba najprawdopodobniej będzie. I co teraz trzeba zrobić żeby wróciło do normy ?

mark83
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 13
Rejestracja: 02 mar 2013, 08:50
Lokalizacja: Białystok

Post autor: mark83 » 18 mar 2013, 17:29

Dziś temat został rozwiązany, trzeba najzwyczajniej siknąć WD na gumy, przy wahaczach i gdzieś tam jeszcze, nie pamiętam dokładnie... najważniejsze, że już tych dźwięków nie ma, czasami podobno się tak zdarza przy wymianie kół po sezonie...

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 24 mar 2013, 11:45

Zawsze przed podniesieniem trzeba w MMI włączyć opcję podnośnika, ponieważ system będzie korygował zawieszenie. Podniesienie odczytuje jako odciążenie auta, zmniejsza ciśnienie w miechach aby autko opadło, a jak je postawisz, to później szoruje, bo może być za nisko (przekracza wartości skrajne). Można zrobić test i wróci do normy, ale po co zabawa. Jeśli włączysz co trzeba, to później jest oki i nic się nie dzieje. A skoro jest na podnośniku, to nie zaszkodzi zerknąć tu i tam, co nieco przeczyścić, co nieco przesmarować. Kiedyś w wojsku robiło się przeglądy wiosenne i jesienne - stary dobry zwyczaj. Pozdrawiam.
Bądź dobry jak chleb.

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 24 mar 2013, 11:56

mark83 pisze:Dziś temat został rozwiązany, trzeba najzwyczajniej siknąć WD na gumy, przy wahaczach i gdzieś tam jeszcze, nie pamiętam dokładnie... najważniejsze, że już tych dźwięków nie ma,
Zaciekawiło mnie to , wiem że WD to jest doraźny środek , tak że dźwięki mogą wrócić , na razie może WD zmniejszyło tarcie temu dźwięków nie słychać , tak samo smaruję fotel biurkowy WD-40 ( nie piszczy przez około miesiąc )
Moim zdaniem jeżeli taka opcja "Podnośnik" jest w aucie z pneumatycznym zawieszeniem to należy jej używać .
Nie wiem jak to działa w D3 , ale w ciężarówce jak poducha źle się ułoży , to wystarczy auto podnieść max w górę i po opuszczeniu auta , poducha ułoży się sama ( ale czasami lubi wybuchać :mrgreen: )

JIMM

Post autor: JIMM » 24 mar 2013, 17:58

mark83 pisze:trzeba najzwyczajniej siknąć WD na gumy, przy wahaczach i gdzieś tam jeszcze
:mrgreen: kończą ci się gumy na stabilizatorze...i tam przebiegły mechanik podał smarowanie...ale problem z czasem wróci :!:

mark83
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 13
Rejestracja: 02 mar 2013, 08:50
Lokalizacja: Białystok

Post autor: mark83 » 28 mar 2013, 19:56

JIMM pisze:
mark83 pisze:trzeba najzwyczajniej siknąć WD na gumy, przy wahaczach i gdzieś tam jeszcze
:mrgreen: kończą ci się gumy na stabilizatorze...i tam przebiegły mechanik podał smarowanie...ale problem z czasem wróci :!:
pojeździłem z miesiąc no i wrócił...ciekaw jestem ile tam jest tych gum na tym stabi ? trzeba wymienić wszystkie kompleksowo ? gdzie to zamówić, jakie koszta ? macie jakiej propozycje ? pewnie przerabialiście temat nie raz... :-)

Awatar użytkownika
wolek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 797
Rejestracja: 17 maja 2010, 09:21
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: wolek » 28 mar 2013, 23:14

Tu znajdziesz napewno :) szukajka
a jak nie w co wątpie to poduchy są dwie i nie dostępne osobno tylko jako cały stabilizator ale da sie coś wykminić i z D2 wsadzić
Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.

Awatar użytkownika
B@rt
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 46
Rejestracja: 29 maja 2011, 20:28
Lokalizacja: Brzeg/Wrocław

Post autor: B@rt » 28 mar 2013, 23:21

Gumy na stabilizatorze dwie ale nie wystepuja jako pojedyncze elementy. Trzeba kupic caly stabilizator, w ASO ok 800 pln :evil:
Było: A4 B5 2,4 V6
Vectra 2,5 V6
A6 C5 2,7T

Jest: A8 D3 6,0 W12 :D
GSX-R 600 K4

JIMM

Post autor: JIMM » 29 mar 2013, 20:53

mark83 pisze:pewnie przerabialiście temat nie raz...
był już rozległy temat.......dawno temu...ale w skrócie:
1.kup gumy na stablizator do A8 D2 4.2 chyba średnica 29,( koszt 2 x 10zł :mrgreen: :mrgreen: }
2.załóż na swój stabilizator na siłę skręcając .....przed skręceniem delikatnie potraktuj powierzchnię smarem miedzianym .
3.ciesz się spokojem....i zaoszczędzonymi 780zł 8-)
Ostatnio zmieniony 01 kwie 2013, 13:38 przez JIMM, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
B@rt
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 46
Rejestracja: 29 maja 2011, 20:28
Lokalizacja: Brzeg/Wrocław

Post autor: B@rt » 29 mar 2013, 21:30

JIMM pisze:był już rozległy temat.......dawno temu...ale w skrócie:
1.kup gumy na stablizator do A8 D2 4.2 chyba średnica 29,( koszt 2 x 10zł :mrgreen: :mrgreen: }
2.załóż na swój stabilizator na siłę smarując smarem miedzianym .
3.ciesz się spokojem....i zaoszczędzonymi 780zł 8-)

Ale to nie oryginal :-P ;)
Było: A4 B5 2,4 V6
Vectra 2,5 V6
A6 C5 2,7T

Jest: A8 D3 6,0 W12 :D
GSX-R 600 K4

JIMM

Post autor: JIMM » 30 mar 2013, 19:09

B@rt pisze:Ale to nie oryginal
orginał ,orginał....tylko z A8 D2 :shock: jak ktoś chce niech sobie dodatkowo kawał drąga nowego dokupuje :D :D a stary odda na złom za 780zł :D

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 31 mar 2013, 22:26

Hmmm, tu prosta instrukcja, a jaka przydatna może być:
http://ryjbuk.pl/jak-naprawic-prawie-kazda-rzecz-290324
Bądź dobry jak chleb.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl