[D3 04 4.2MPI ] A8 D3 4.2MPI chiptuning
Za to twoje teorie czytam zgrzytajac zebami (zart). Nie da sie prosto/tanio zwiekszyc znaczaco moc w silniku wolnossacym. Nawet ja ci sie uda ekstremalnie podkrecic, to silnik wyzionie za chwile ducha.majkaistefan pisze:Witam!
Fajnie sie to czyta.Z jednej strony zbyt slabe korby i tloki a z drugiej jak pokrecic zeby wiecej bylo.A to napewno takie trudne nie jest jak sie moze wydawac.Moim zdaniem aby znacznie zwiekszyc moc wcale nie trzeba duzych nakladow.
Stefan.
Polecam przeczytac ten artykul
http://www.godula.pl/?page=article&kat= ... et&artid=4
jak masz wiecej czasu to inne tez warto
http://www.godula.pl/?page=article
Witam!
Dlatego tez przestrzegam przed takimi "tuningowcami" ktorzy za Wasza kase beda prowadzili eksperymenty prowadzace donikad.
Przykladem jest wlasnie to zestawienie:
Audi A8 D3 Oryginał Chip Tuning Power Box
moc moment moc moment moc moment
diesel Audi A8 D3 3.0 TDI 155kW 211KM 211 KM 450 Nm 270 KM (+59) 520 Nm (+70) 220 KM (+9) 495 Nm (+45)
diesel Audi A8 D3 3.0 TDI 171kW 233KM 233 KM 450 Nm 279 KM (+46) 540 Nm (+90) 250 KM (+17) 500 Nm (+50)
diesel Audi A8 D3 4.0 TDI 202kW 275KM 275 KM 650 Nm 334 KM (+60) 760 Nm (+110) 326 KM (+52) 720 Nm (+70)
diesel Audi A8 D3 4.2 TDI 240kW 326KM 326 KM 650 Nm 375 KM (+49) 770 Nm (+120) 354 KM (+27) 720 Nm (+70)
benzyna Audi A8 D3 2.8 FSI 154kW 210KM 210 KM 280 Nm 218 KM (+8) 297 Nm (+17)
benzyna Audi A8 D3 3.0 V6 162kW 220KM 220 KM 300 Nm 235 KM (+15) 318 Nm (+18)
benzyna Audi A8 D3 3.2 FSI 188kW 256KM 256 KM 320 Nm 261 KM (+5) 348 Nm (+28)
benzyna Audi A8 D3 3.2 FSI 191kW 260KM 260 KM 320 Nm 264 KM (+4) 348 Nm (+28)
benzyna Audi A8 D3 3.7 V8 206kW 280KM 280 KM 360 Nm 296 KM (+16) 380 Nm (+20)
benzyna Audi A8 D3 4.2 FSI 257kW 350KM 350 KM 440 Nm 367 KM (+17) 452 Nm (+12)
benzyna Audi A8 D3 4.2 V8 246kW 335KM 335 KM 420 Nm 342 KM (+7) 445 Nm (+25)
benzyna Audi A8 D3 6.0 W12 331kW 450KM 450 KM 580 Nm 476 KM (+26) 615 Nm (+35)
Nie wiem czy z tego smiac sie bo nawet chyba nie wypada.
Stefan.
-i o to wlasnie chdzi. Staram sie pobudzic do myslenia.Korton pisze:Za to twoje teorie czytam zgrzytajac zebami
-a dlaczego zaraz ekstremalnie? Umiar i rozsadek w takich dzialaniach a nawet i chlodna kalkulacja powinny byc na pierwszym miejscu. To tak jak w starym powiedzeniu: brak rozumu mozna zastapic pieniedzmi ale tylko na krotko i w ograniczonym zakresie.Korton pisze:Nawet ja ci sie uda ekstremalnie podkrecic, to silnik wyzionie za chwile ducha.
Dlatego tez przestrzegam przed takimi "tuningowcami" ktorzy za Wasza kase beda prowadzili eksperymenty prowadzace donikad.
Przykladem jest wlasnie to zestawienie:
Audi A8 D3 Oryginał Chip Tuning Power Box
moc moment moc moment moc moment
diesel Audi A8 D3 3.0 TDI 155kW 211KM 211 KM 450 Nm 270 KM (+59) 520 Nm (+70) 220 KM (+9) 495 Nm (+45)
diesel Audi A8 D3 3.0 TDI 171kW 233KM 233 KM 450 Nm 279 KM (+46) 540 Nm (+90) 250 KM (+17) 500 Nm (+50)
diesel Audi A8 D3 4.0 TDI 202kW 275KM 275 KM 650 Nm 334 KM (+60) 760 Nm (+110) 326 KM (+52) 720 Nm (+70)
diesel Audi A8 D3 4.2 TDI 240kW 326KM 326 KM 650 Nm 375 KM (+49) 770 Nm (+120) 354 KM (+27) 720 Nm (+70)
benzyna Audi A8 D3 2.8 FSI 154kW 210KM 210 KM 280 Nm 218 KM (+8) 297 Nm (+17)
benzyna Audi A8 D3 3.0 V6 162kW 220KM 220 KM 300 Nm 235 KM (+15) 318 Nm (+18)
benzyna Audi A8 D3 3.2 FSI 188kW 256KM 256 KM 320 Nm 261 KM (+5) 348 Nm (+28)
benzyna Audi A8 D3 3.2 FSI 191kW 260KM 260 KM 320 Nm 264 KM (+4) 348 Nm (+28)
benzyna Audi A8 D3 3.7 V8 206kW 280KM 280 KM 360 Nm 296 KM (+16) 380 Nm (+20)
benzyna Audi A8 D3 4.2 FSI 257kW 350KM 350 KM 440 Nm 367 KM (+17) 452 Nm (+12)
benzyna Audi A8 D3 4.2 V8 246kW 335KM 335 KM 420 Nm 342 KM (+7) 445 Nm (+25)
benzyna Audi A8 D3 6.0 W12 331kW 450KM 450 KM 580 Nm 476 KM (+26) 615 Nm (+35)
Nie wiem czy z tego smiac sie bo nawet chyba nie wypada.
Stefan.
Pominalem silniki turbodoladowane, to przyrosty wychodza na poziomie dokladnie takim o jakim dyskutujemy, nie widze tu po programie przyrostow rzedu 100-150KMmajkaistefan pisze: benzyna Audi A8 D3 2.8 FSI 154kW 210KM 210 KM 280 Nm 218 KM (+8) 297 Nm (+17)
benzyna Audi A8 D3 3.0 V6 162kW 220KM 220 KM 300 Nm 235 KM (+15) 318 Nm (+18)
benzyna Audi A8 D3 3.2 FSI 188kW 256KM 256 KM 320 Nm 261 KM (+5) 348 Nm (+28)
benzyna Audi A8 D3 3.2 FSI 191kW 260KM 260 KM 320 Nm 264 KM (+4) 348 Nm (+28)
benzyna Audi A8 D3 3.7 V8 206kW 280KM 280 KM 360 Nm 296 KM (+16) 380 Nm (+20)
benzyna Audi A8 D3 4.2 FSI 257kW 350KM 350 KM 440 Nm 367 KM (+17) 452 Nm (+12)
benzyna Audi A8 D3 4.2 V8 246kW 335KM 335 KM 420 Nm 342 KM (+7) 445 Nm (+25)
benzyna Audi A8 D3 6.0 W12 331kW 450KM 450 KM 580 Nm 476 KM (+26) 615 Nm (+35)
Nie wiem czy z tego smiac sie bo nawet chyba nie wypada.
Stefan.
Tylko program? Czy dolot, filtry, walki, moze wieksza przepustnica, jakies kolektory + wydecj pomodzone?SENTENZA pisze:jak już chcecie dłubać wolnossaka to zapodam wykres.
silnik AQF seryjnie ma 310km / 410Nm.
po zmianach ma 375km / 430Nm.
siedzi w 80 B4 i nie ma turbo
co wy na to? w planach jest 400km
Nie no tylko programem tyle nie wyjdzie. Doprężające tłoki, kolektory wydechowe, kolektor ssący, dolot. W planach jest 400hp na seryjnych wałkach.
Wolnossak nigdy momentem nie dogoni doładowanego. Dlatego napisałem "jak już chcecie dłubać wolnossaka".
Ale 65hp względem serii to sporo. A zakładam, że serii nie trzymal... Mój bfm miał 290km czyli 43hp poszło. Jeśli tutaj założyć podobnie to można mówić o przyrostach rzędu 100hp na wolnossaku!!!!
To zależy jaka prędkość. Powiedzmy 0-100km/h moment robi dużo. Ale powyżej już moment ma coraz mniejsze znaczenie.Apophis pisze:No wlasnie z czego ta moc bo momentu to i tak jak kot napłakał a w życiu nie na mocy sie lata a momencie.
Wolnossak nigdy momentem nie dogoni doładowanego. Dlatego napisałem "jak już chcecie dłubać wolnossaka".
Ale 65hp względem serii to sporo. A zakładam, że serii nie trzymal... Mój bfm miał 290km czyli 43hp poszło. Jeśli tutaj założyć podobnie to można mówić o przyrostach rzędu 100hp na wolnossaku!!!!
Tak jak robisz cokolwiek, tak robisz wszystko...
Jak chcesz V-MAX to samym momentem tego nie zrobiszApophis pisze:No wlasnie z czego ta moc bo momentu to i tak jak kot napłakał a w życiu nie na mocy sie lata a momencie.
Bardzo fajny rezultat tyle żę trochę kasy trzeba włożyćSENTENZA pisze:jak już chcecie dłubać wolnossaka to zapodam wykres.
silnik AQF seryjnie ma 310km / 410Nm.
po zmianach ma 375km / 430Nm.
siedzi w 80 B4 i nie ma turbo
co wy na to? w planach jest 400km
Z takimi modami, to nie neguje ze sie da, ja tu walcze z teza MajkaiStefan, ze jest firma co samym programem wyciagnie z BFM 450KM - nierealne.SENTENZA pisze:Nie no tylko programem tyle nie wyjdzie. Doprężające tłoki, kolektory wydechowe, kolektor ssący, dolot. W planach jest 400hp na seryjnych wałkach.