Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl Sklep Motostacja


[D2 preFL 4.2] Przeróbka silnika ABZ (299) na AHC (340)

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego w tym również chiptuning.
Awatar użytkownika
Gabriel
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 779
Rejestracja: 14 paź 2010, 21:35
Lokalizacja: śląskie/Rybnik

Post autor: Gabriel » 19 maja 2013, 20:31

Mnie tam wydaje się że cała ta zabawa z przerobieniem A na S jest guzik warta. Kupa kasy i roboty. Troszkę koników przybędzie i niutków dosłownie kilka. To jest tak mały przyrost ze w ogóle nie odczuwalne, moim skromnym zdaniem. Lepiej przerobić na manual i już dynamiczniejsze auto. I to czuć. Następnie wrzucić jakieś kompresory, zmienić mapy i mamy ogromną rakietę :-D

Gość

Post autor: Gość » 19 maja 2013, 20:45

No to Gabriel, juz kiedys pisałem że z A8 mozna z powodzeniem zrobić RS8 przekladając z RS6 C5 cały silnik wraz ze skrzynią i elektroniką lub zapodając uturbione 4,2 do manuala. :) Wd mnie te 40kucy jest juz odczuwalne ale jak dla mnie to fakt ta zabawa nie warta świeczki.

Awatar użytkownika
Mucholejkolator
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 561
Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Mucholejkolator » 20 maja 2013, 08:15

Gabriel pisze:Mnie tam wydaje się że cała ta zabawa z przerobieniem A na S jest guzik warta. Kupa kasy i roboty. Troszkę koników przybędzie i niutków dosłownie kilka. To jest tak mały przyrost ze w ogóle nie odczuwalne, moim skromnym zdaniem. Lepiej przerobić na manual i już dynamiczniejsze auto. I to czuć. Następnie wrzucić jakieś kompresory, zmienić mapy i mamy ogromną rakietę :-D
Dla mnie jest b. duża różnica miedzy ABZ a AHC. Tu sama moc o niczym nie świadczy. AHC lepiej ciągnie od dołu, przez inne mapy bardziej żwawo reaguje na gaz. Ma fajniejszą, sportową charakterystykę i ogólnie przez to sprawia wrażenie sprawniejszego silnika. Według mnie warto :-D

adrian949

Post autor: adrian949 » 20 maja 2013, 20:47

Mi dziś kolega wybił z głowy przeróbkę na S8, koszta też nie będą małe. Lepiej dozbierać troszkę złotówek i wsadzić kompresor. ;-)

Gość

Post autor: Gość » 20 maja 2013, 20:49

adrian949 pisze:Lepiej dozbierać troszkę złotówek i wsadzić kompresor. ;-)
Był tu temat uturbiania ale cos przycichł-może ktoś jednak się zdecyduje?? :)

adrian949

Post autor: adrian949 » 20 maja 2013, 20:59

Może w tym tygodniu podjadę do Guziora i się dopytam o szczegóły, tak z ciekawości. Na razie brak wolnych środków na takie wydatki (żona by mnie zabiła :mrgreen: )

Awatar użytkownika
Mucholejkolator
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 561
Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Mucholejkolator » 20 maja 2013, 21:28

Koszta:

- głowice kompletne 2x300zł
- wtryskiwacze 200-300 zł
- przepływka 150-350 zł
- sterownik silnika - 200-400 zł

To są realne ceny kiedy kupujemy wszystko w pakiecie.

Oczywiście do tego trzeba doliczyć prewencyjną wymianę uszczelniaczy zaworowych, planowanie głowic, uszczelki...

Przepływkę już mam -120zł plus paczka :-D

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 20 maja 2013, 21:45

Mucholejkolator, Zapomniałeś o rozrządzie 1600 zł :mrgreen:
- Planowanie głowicy 60 zł sztuka
- sprawdzenie szczelności 60 zł sztuka
- uszczelki pod kolektor wydechowy 80 zł szt
- uszczelka pod kolektor ssący 120 zł sztuka
- uszczelniacze głowicy około 100 zł (32 gumki)
- prowadnice komplet na 2 głowice 400 zł
Tak że to nie takie realne ceny .
Uszczelniam silnik i wszystkie uszczelki + rozrząd 2400 zł
Do tego dolicz :
Mucholejkolator pisze:- głowice kompletne 2x300zł
- wtryskiwacze 200-300 zł
- przepływka 150-350 zł
- sterownik silnika - 200-400 zł
To czy to taka realna cena ??
Może faktycznie lepiej odłożyć i kupić S8 lub Całe serce z S8 + komp ??

Awatar użytkownika
Mucholejkolator
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 561
Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Mucholejkolator » 20 maja 2013, 22:19

mdamian pisze:Mucholejkolator, Zapomniałeś o rozrządzie 1600 zł :mrgreen:
No ja akurat będę wymieniał rozrząd ale nie wiem czy jest to konieczność po demontażu :roll:
mdamian pisze:Może faktycznie lepiej odłożyć i kupić S8 lub Całe serce z S8 + komp ??
Silnik od S8 nie podejdzie pod zwykła skrzynie 4hp lub 5hp. Jest inny zamach.

Ogólnie wiadomo, że ta przeróbka kosztuje, ale i tak muszę zrobić to co Ty czyli uszczelnić silnik więc i tak bym to wszystko wymieniał ;-)

Awatar użytkownika
Gabriel
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 779
Rejestracja: 14 paź 2010, 21:35
Lokalizacja: śląskie/Rybnik

Post autor: Gabriel » 21 maja 2013, 03:06

Mucholejkolator pisze:Dla mnie jest b. duża różnica miedzy ABZ a AHC. Tu sama moc o niczym nie świadczy. AHC lepiej ciągnie od dołu, przez inne mapy bardziej żwawo reaguje na gaz. Ma fajniejszą, sportową charakterystykę i ogólnie przez to sprawia wrażenie sprawniejszego silnika. Według mnie warto :-D
No zaskoczyłeś mnie. Nigdy nie jechałem ABZ-em za kierownicą, aż muszę się przejechać i porównać.
Mucholejkolator pisze:Silnik od S8 nie podejdzie pod zwykła skrzynie 4hp lub 5hp. Jest inny zamach.
A czym się rózni ten zamach? Bo wiem ze one drogie nie są.

Awatar użytkownika
Mucholejkolator
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 561
Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Mucholejkolator » 21 maja 2013, 10:44

Nie było by problemu gdyby można było tylko koło zamachowe wymienić. W AHC i AKH jest inne obsadzenie na wale wiec nie da się bez przeróbki założyć zamachu od ABZ-a...

Awatar użytkownika
Mucholejkolator
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 561
Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Mucholejkolator » 21 maja 2013, 10:46

Gabriel, powiedz jakiem masz wrażenia i odczucia z jazdy manualem?

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 21 maja 2013, 13:00

Mucholejkolator pisze: Silnik od S8 nie podejdzie pod zwykła skrzynie 4hp lub 5hp. Jest inny zamach.
Etka pokazuje ze przy ABZ od numeru nadwozia 4D-T-011501 jest ten sam zamach co przy silnikach z S8. Wcześniejsze ABZ'ty miały inny zamach i inną tuleję w zakończeniu wału korbowego.
Four rings to rule them all

Awatar użytkownika
Gabriel
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 779
Rejestracja: 14 paź 2010, 21:35
Lokalizacja: śląskie/Rybnik

Post autor: Gabriel » 21 maja 2013, 15:30

Mucholejkolator pisze:Gabriel, powiedz jakiem masz wrażenia i odczucia z jazdy manualem?
A więc jeżdżę zdecydowanie na niższych obrotach (jak tak kulam się za innymi autami), co za tym idzie spalanie niższe ( w moim przypadku jakieś 2-3l / 100km) Bardzo fajnie reaguje na gaz, dodajesz lekko a od razu reakcja że samochód idzie do przodu, właśnie na niskich obrotach to fajnie czuć.
No i to co lubię najbardziej to pełny ogień na drugim biegu :evil: 120km/h i trójka.
Czasami zerkasz w lusterko i z 6 na 2 i but. Po prostu samochód ja prowadzę i czuję przyjemność z dynamicznej jazdy. Piękna sprawa to start z pod świateł taką krową (u mnie troszkę lipa, bo sprzęgło już dogorywa a i tak lepiej to wychodzi niż w automacie) Po prostu lubisz dynamicznie to manual i tyle w temacie.
W weekend majowy odwiedziłem zoo we wrocławiu i całą A4 na 6 biegu przeleciałem w 4 dorosłe osoby w aucie + małe dziecko i ni razu nie zredukowałem a prędkości przeróżne od 80 do 180km/h. Komfortowo i wygodnie też był, jak by ktoś myślał że uciążliwe może być mieszanie w biegach. W mieście tak samo 2 i jedziesz lub 3 i problemu nie ma.
Jedynie 5 bym wymontował bo tego nie używam wcale :-P nie ma takiej potrzeby, a lżejsze auto by było :mrgreen:
Jedno co troszkę mnie irytuje (tak jak pisałem ze na niższych obrotach jeżdżę) to 6 zdecydowanie dłuższy by mógł być, taki autostradowy, to 5 by się sprawdziła, a tak to jest jak jest.

Awatar użytkownika
Mucholejkolator
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 561
Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Mucholejkolator » 21 maja 2013, 22:00

gtfan pisze:Mucholejkolator napisał/a:

Silnik od S8 nie podejdzie pod zwykła skrzynie 4hp lub 5hp. Jest inny zamach.

Etka pokazuje ze przy ABZ od numeru nadwozia 4D-T-011501 jest ten sam zamach co przy silnikach z S8. Wcześniejsze ABZ'ty miały inny zamach i inną tuleję w zakończeniu wału korbowego.
A widzisz :-D Ten to zawsze znajdzie po numerkach. Dobrze dobrze panowie, pogłębiamy wiedzę :-D

Mucholejkolator napisał/a:
Gabriel, powiedz jakiem masz wrażenia i odczucia z jazdy manualem?


A więc jeżdżę zdecydowanie na niższych obrotach (jak tak kulam się za innymi autami), co za tym idzie spalanie niższe ( w moim przypadku jakieś 2-3l / 100km) Bardzo fajnie reaguje na gaz, dodajesz lekko a od razu reakcja że samochód idzie do przodu, właśnie na niskich obrotach to fajnie czuć.
No i to co lubię najbardziej to pełny ogień na drugim biegu :evil: 120km/h i trójka.
Czasami zerkasz w lusterko i z 6 na 2 i but. Po prostu samochód ja prowadzę i czuję przyjemność z dynamicznej jazdy. Piękna sprawa to start z pod świateł taką krową (u mnie troszkę lipa, bo sprzęgło już dogorywa a i tak lepiej to wychodzi niż w automacie) Po prostu lubisz dynamicznie to manual i tyle w temacie.
W weekend majowy odwiedziłem zoo we wrocławiu i całą A4 na 6 biegu przeleciałem w 4 dorosłe osoby w aucie + małe dziecko i ni razu nie zredukowałem a prędkości przeróżne od 80 do 180km/h. Komfortowo i wygodnie też był, jak by ktoś myślał że uciążliwe może być mieszanie w biegach. W mieście tak samo 2 i jedziesz lub 3 i problemu nie ma.
Jedynie 5 bym wymontował bo tego nie używam wcale :-P nie ma takiej potrzeby, a lżejsze auto by było :mrgreen:
Jedno co troszkę mnie irytuje (tak jak pisałem ze na niższych obrotach jeżdżę) to 6 zdecydowanie dłuższy by mógł być, taki autostradowy, to 5 by się sprawdziła, a tak to jest jak jest.
Co do skrzyni manualnej to wg mnie jej przewaga występuje tylko na 1 biegu gdy możemy przekazać więcej momentu przy ruszaniu na klasycznym sprzęgle...

Jako ciekawostkę powiem, że kolega pół roku temu kupił S8 w tipie sprowadzoną ze Szwajcarii, która niezwykle brutalnie przekazywała na 1-wszym biegu moment obrotowy. Efekt był taki, że na kostce brukowej czy drodze gruntowej zrywała przyczepność jak manual. Nie wiem, czy to normalne w S8 ale chyba nie bo miałem okazję jeździć innymi S6 i S8 i żadna nie szła tak na starcie (dlatego też zdecydowaliśmy żeby kolega kupił to auto). Następnie padła skrzynia po prewencyjnej wymianie oleju i po remoncie straciła cały swój agresywny urok :cry: :cry: :cry:

Nie mierzyliśmy czasów przyspieszeń ale wrażenia z jady były jak bym przesiadł się z malucha do dużego fiata :-P Różnica kolosalna. Po remoncie wszystko się uspokoiło i teraz S8 jest wyraźnie żwawsze od mojej a8 ale start mamy podobny :-/

Wtedy myślę że do 100km/h nie była by dużo gorsza od manuala :diabel:
O co chodzi? Raczej remont się nie powiódł... Może coś zostało zmienione ze sterowaniem skrzyni :roll:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe Motostacja.pl części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl