Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl Sklep Motostacja


[S8 D2 98 LPG ] Bilans przekładki automatu na manual

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego w tym również chiptuning.
ODPOWIEDZ
kubaziel
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 144
Rejestracja: 14 sie 2015, 11:36
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: kubaziel » 22 sty 2019, 09:28

gtfan pisze:ABZ...
Jak rozwiazales temat czujnika polozenia walu?

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 22 sty 2019, 12:25

W jakim kontekście dokładnie pytasz? Czujnik został stary, musiałem tylko dorobić aluminiową podkładkę dystansową między czujnik a skrzynię, żeby nie haczył o zamach. Ulokowany w fabrycznym miejscu, bo zamach mam ori z S8.
Four rings to rule them all

kubaziel
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 144
Rejestracja: 14 sie 2015, 11:36
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: kubaziel » 23 sty 2019, 10:32

pytam, bo od Pepi-ego wiem, ze to trzeba przerobic.. ale juz wiem jak ;) dzieki Gtfan

[ Dodano: 2019-01-23, 10:32 ]
czy jest skrzynia o tych samych przelozeniach co DQT, ale taka z chlodzeniem?

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 23 sty 2019, 22:43

O identycznych przełożeniach nie ma. EKM i FTL z A6 C5 2.5TDI 180KM będą jeszcze trochę dłuższe od 3 biegu, bo mają przełożenie główne 3.889 i trzeba to brać pod uwagę przy doborze tylnego dyfra. I nie daję głowy, że siądą na oryginalne łapy jak DQT.
Four rings to rule them all

kubaziel
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 144
Rejestracja: 14 sie 2015, 11:36
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: kubaziel » 24 sty 2019, 00:05

dzieki Gtfan, pozdrawiam

Awatar użytkownika
DAWIDOOO
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 41
Rejestracja: 12 kwie 2015, 14:55
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1998
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Dawid
Lokalizacja: Parczew

Post autor: DAWIDOOO » 26 lut 2019, 23:27

Panowie jak to jest z tym wałem?
Mam na przekładkę komplet gratów z a8 2,5 tdi quattro
Czy przekładając dyfer, wał (184cm), skrzynię z łapami do esy preFl to wał trzeba dłuższy czy ten będzie dobry?

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 27 lut 2019, 05:45

jak ja wydłużałem to gdzieś o około 10 cm od zwykłego czyli porównaj z automatem z tego co szukałem takiego pasującego to wychodziło tylko że może podpasować z paska 1,9 4x4 bo takie były dostępne

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 27 lut 2019, 07:11

Wał od manuala ma 191cm, więc trochę Ci będzie brakować.
Four rings to rule them all

Awatar użytkownika
DAWIDOOO
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 41
Rejestracja: 12 kwie 2015, 14:55
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1998
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Dawid
Lokalizacja: Parczew

Post autor: DAWIDOOO » 27 lut 2019, 09:52

właśnie wiem że wał z s8 manual ma 191cm..
ale z czego wynika ta różnica odległości skrzynia-dyfer między S8 manual a A8 2,5 tdi manual quattro?
inne są sanki i w tdi silnik jest bliżej dyfra?

A gdzie albo jak przedłużaliście wał?

taką gotową przedłużkę wału znalazłem na necie
https://jhmotorsports.com/driveshaft-sp ... ssion.html

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 27 lut 2019, 10:22

Wg mojej wiedzy A8 2.5TDI quattro wychodziło tylko w automacie, manuala fabrycznie tam nie było, więc ciężko powiedzieć dlaczego ten wał jest 7cm krótszy. Jaki jest kod tej skrzyni manualnej?
Four rings to rule them all

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 27 lut 2019, 14:28

jak lubisz przepłacać za dystans to twoja sprawa :P
można zrobić go z przegubu wału napędowego

Awatar użytkownika
DAWIDOOO
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 41
Rejestracja: 12 kwie 2015, 14:55
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1998
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Dawid
Lokalizacja: Parczew

Post autor: DAWIDOOO » 27 lut 2019, 15:00

gtfan pisze:Wg mojej wiedzy A8 2.5TDI quattro wychodziło tylko w automacie, manuala fabrycznie tam nie było, więc ciężko powiedzieć dlaczego ten wał jest 7cm krótszy. Jaki jest kod tej skrzyni manualnej?
Sprawdzę dziś symbol tej skrzyni z tdi bo może się okaże że kupiłem przekładkę z przekładki hehe


znalazłem
symbol FTM
01E 301 103 N


Pepi możesz opisać jak zrobiłeś przedłużkę z przegubu wału?

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 01 mar 2019, 22:44

raczej nie z a8
normalnie robisz wywalasz środek i dostosowujesz wysokość według potrzeb :P

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 01 mar 2019, 23:40

FTM - A4 B6 2.5TDI, więc przekładka przekładki ;) Ta skrzynia ma przełożenie główne 3.889, więc i dyfer pod to musi być odpowiedni. Koło zamachowe masz na 10 śrub?
Four rings to rule them all

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 02 mar 2019, 08:35

o to i ktos doczepił napęd licznika bo tam to już z absu był

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe Motostacja.pl części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl