Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl Sklep Motostacja


[S8 D2 98 ] Maksymalny moment obrotowy - dolny zakres

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego w tym również chiptuning.
ODPOWIEDZ
emilus143
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 612
Rejestracja: 06 wrz 2014, 16:05
Lokalizacja: Kielce

[S8 D2 98 ] Maksymalny moment obrotowy - dolny zakres

Post autor: emilus143 » 11 sty 2016, 21:49

Silnik 4.2 340km ma maksymalny moment od 3500 obrotów, jego unowocześniony brat 40V ma od 3000 obrotów. Czy jest istnieje jakiś w miarę racjonalny i tani sposób aby obniżyć ten zakres?
I`m the LPG master

ernesto

Post autor: ernesto » 11 sty 2016, 22:06

Emil to już wynika z charakterystyki silnika i jego budowy, oprogramowania, układu wydechowemu i dolotowemu itd itd.
Najlepszym rozwiązaniem było by doprowadzenie do tego by moment obrotowy był maksymalny przy jak najniższych obrotach oraz był stały do samego końca obrotomierza.
Tu już trzeba się zagłębić w samą konstrukcję jednostki napędowej i całego osprzętu z nią powiązanemu.
Amerykanie moment obrotowy nadrabiali pojemnością. Auto miało koni tyle co europejski kompakt 1.6 przy czym USA ponad 5cio litrowe Vósemki, ale powalało momentem obrotowym rzędu kilkuset Nm. Z czego połowa już była dostępna po przekręceniu kluczyka w stacyjce.

emilus143
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 612
Rejestracja: 06 wrz 2014, 16:05
Lokalizacja: Kielce

Post autor: emilus143 » 11 sty 2016, 23:52

ernesto pisze:Najlepszym rozwiązaniem było by doprowadzenie do tego by moment obrotowy był maksymalny przy jak najniższych obrotach
I właśnie to byłoby super. Tak chociaż z 500 RPM niżej. Przy normalnej jeździe by się to bardzo przydało, ponieważ zawsze trzeba wajchować tipem albo na D wciskać połowę gazu i redukcja. W dieslach to jest właśnie fajne... Swoją drogą ciekawe czy dałoby się zdobyć taki program który tylko i wyłącznie to reguluje. Moc i moment niech pozostanie bez zmian.
I`m the LPG master

Gość

Post autor: Gość » 12 sty 2016, 18:36

emilus143, W starych kapciach wolnossakach zapomnij. Nowoczesne FSI owszem maja pole do manewru,starsze to w zasadzie tylko tuning mechaniczny,uturbione to juz łatwiej sie stroją.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe Motostacja.pl części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl