ale wcale nie spieram się z tymi oporami toczenia - tak to już w życiu bywa że ciągle dokonujemy jakichś wyborów i ciągle życie zmusza nas do kompromisów...zanjac pisze:zapomniałeś o oporze toczenia dla dla różnych szerokości :-> no i jak sam wcześniej napisałeś felgi są z S8......a tam skrzynia jest zupełnie inna :shock: nie mówiąc o reszcie np zawieszeniu dostosowanemu twardością do tak niskiej opony........z fizyki to masa nieresorowana i zwłaszcza jej przebieg ma tu znaczenie.
Każdy robi jak chce i uważa ja OSOBIŚCI po prostu miałem już kilka tiptroników i żaden się nie zepsuł,i chodzą do dziś :mrgreen:
a ja lubię ładne duże i szerokie koła :-P
zresztą przy odpowiedniej kulturze jazdy i jednoczesnym serwisowaniu z użyciem dobrej jakości części zamiennych zawieszenie wcale nie musi się ciągle sypać ;-)
a to ciekawe bo mamy ten sam model ale u mnie na wlepce (w instrukcji nie sprawdzałem) są podane trzy rozmiary kół:zanjac pisze:ps. Nie poprawiam inżynierów Audi i jak np do silnika ABZ dodają skrzynię CML / wszelkie opory policzone/ , i do tego zestawu koła / mechanizm kół połączonych/ 17/55/225 i 16/nie pamiętam rozmiaru.................to niech tak będzie :-P .........chyba wiedzą co zaprojektowali :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: made in German :wpale:
225/60R16
225/55R17
245/45R18
... chyba powinieneś mieć taki sam wybór :shock:
wiem wiem, znam tą stronkę...zanjac pisze:a tu twój dobór opon:np 265/35/20 :shock:
http://www.opony.com.pl/opony/opony_zam ... Field.y=11
ale kółka kupiłem kompletne i co więcej jeździły wcześniej u innego "zapaleńca" w S8/D2...
pomimo różnicy w wysokości koła u niego to jeździło - u mnie też nic się nie dzieje (i mam nadzieję, że dziać się nie będzie).
zresztą wysokość koła jest istotna przede wszystkim na jednej osi, i ewentualnie pomiędzy osiami (aby nasze Quatro nie głupiało) - dlatego też wszystkie 4 kółka są identyczne chociaż kiedyś chciałem dowalić z tyłu sporo szersze :mrgreen: