Wszystko zależy jakie diody zakupisz...eXecutorR pisze:Tak mnie ostatnio myśli nachodzą, żeby trochę świateł powymieniać na LEDy (...)
Teraz kwestie, na które nie potrafię odpowiedzieć:
1. Czy moc LEDowej żarówki (w szczególności w pozycyjnych) oświetli cały "klosz"? Czy tylko punkcik - żarówkę będzie widać?
Jeżeli najprostsze to będzie to raczej punkcik ale jeśli wybierzesz jakiś lepszy model to spokojnie oświetli cały klosz.
eXecutorR pisze: 2. Czy szybciej włączający się LED w kierunkowskazach nie spowoduje, że będzie można odnieść wrażenie, że kierunkowskazy będą się jakby cały czas paliły i tylko gasły na chwilę? (bo rozumiem, że częstotliwość migania zostanie taka sama, ale żarówki się szybciej zapalą).
Niestety o ile dobrze się orientuję to większość diód na rynku nie ma wbudowanych owych rezystorów które oszukują FIS.maciu pisze:jak kupisz żarówki ledowe to już będą miały rezystorki wbudowane(...)
Jednocześnie zamontowanie diód bez dodatkowych rezystorów powoduje zmianę częstotliwości migania - tutaj wszystko w zależności od ilości diód w układzie z tym że każda strona działa oddzielnie...
i tak zamontowanie 1 diody na lewą stronę spowoduje szybsze miganie (nie ma tragedii) kierunków z lewej i normalne z prawej...
zamontowanie 2 po jednej stronie powoduje dyskotekę z tejże strony (w aucie klasy A8/S8 wygląda to wręcz idiotycznie) ale awaryjne będą działały poprawnie (normalna częstotliwość)...
zamontowanie 3 po jednej stronie bez żadnych rezystorów powoduje zwarcie na przerywaczu i świecenie ciągłe wszystkich diód.
Aby układ działał poprawnie należy zamontować dodatkowe rezystory co najmniej w obwodzie przedniego i tylnego kierunku - boczny można pominąć i wszystko działa ok.
a tego akurat też jeszcze nie rozebrałem :-PeXecutorR pisze:3. Jeszcze tego nie odkrywałem, ale 3ci STOP ma też normalne żarówki i nie wiem jak się do niego dostać...
Opóźnienia nie powoduje. Ogólnie rzecz biorąc rezystor ma za zadanie symulować obecność żarówki (żarówka sama w sobie ma określoną oporność i komputer mierząc tę właśnie oporność testuje czy żarówka jest przepalona czy nie - diod LED ma natomiast znikomą oporność praktycznie równą 0 i dlatego komputer głupieje).eXecutorR pisze:4. Ten rezystor to nie powoduje opóźnienia włączania się żarówek?
W tym wszystkim należy być też świadomym, że stosując diody LED do oświetlenia i montując owe rezystory rezygnujemy jednocześnie definitywnie z funkcjonalności FIS-u w zakresie informowania o przepalonych żarówkach (mi osobiście to nie przeszkadza).
maciu pisze:chcę zapodać stopy, może będziesz pierwszy i ja skorzystam z twoich doswiadczen
Tu muszę Was panowie zmartwić bo ani jeden ani drugi nie będzie pierwszy...eXecutorR pisze:maciu, jak wrócę do Polski to będę się bawił, więc masz jeszcze trochę czasu, aby zostać pionierem :-)
A to dlatego, że być może to akurat ja byłem pierwszy :-P
W moim A8 już od dawna pracują LED-y - światła pozycyjne tył i przód (przód w trakcie zmiany na inny model i tylko z tyłu w klapie zwykłe żarówki bo zabrakło mi samozaparcia na szukanie odpowiedniego modelu a kolega kiziulek na ostatnim spocie pogonił mnie na stację po zwykłe żarówki), światła stop, kierunkowskazy wszystkie (przód, tył, boki) i światło przeciwmgielne tył...
właśnie zakupuję żarówki do świateł przecimgielnych z przodu i pozostanie mi tylko środkowe światło stop do którego do dzisiaj jakoś nie zajrzałem i nawet nie wiem jakie żarówki tak kupić.
videło to raczej nie ale zapraszam na spota to możecie sprawdzić u mnie "organoleptycznie" :-PeXecutorR pisze:Poza tym, to może nakieś wideło (choćby z komórki) jak wygląda LEDowy kierunkowskaz w A8?
(niestety na najbliższy spot w tą niedzielę najeżdżam zastępczym A6 bo moje A8 oddałem wreszcie do lakiernika więc badania "organoleptyczne" dopiero następnym razem)
eXecutorR pisze:Bo jak pet3r napisał, to w kierunkowskazach taki punkcik to może być, ale D2 ma całkiem fajne światła z tyłu (wg mnie oczywiście) - 2 pionowe kreski i nie chciałbym, żeby z tego kropeczki zostały (pomijając fakt widoczności...).
Nie ma obawy koledzy - wystarczy znaleźć odpowiedni model i nawet nie zauważysz, że światła są na LED-ach (żądnych punkcików tylko ładne pionowe paski) :lol:pet3r pisze:gdyby faktycznie diody były umiejscowione inaczej to może dałoby to fajny efekt.
eXecutoR, mam podobne zdanie co to tylnych świateł D2 - wyglądają bajecznie i szkoda byłoby popsuć to LEDami.
I w dobrym kierunku idziesz - później wrzucę te modele które mam u siebie (efekt wielokrotnego testowania w kilku autach).eXecutorR pisze:Widziałem też na jakiejś aukcji żarówkę LED, która miała kształt tradycyjnej i diody dookoła (więc chyba mogłaby oświetlić klosz).
dice111 pisze:Światła dzienne H3 na diodach SMD w soczewkach halogenów, które zapalają się po przekręceniu kluczyka, a gasną, gdy włączasz pozycje, czy ksenon.
Kolega martab99 ma rację - jeżeli traficie na upierdliwego gliniarza to nie odpuści - a przecimgielne to przeciwmgielne i jest odpowiedni rygor na ich stosowanie.martab99 pisze:Do pierwszej konfrontacji z rozgarniętym Policjantem ;-)eXecutorR pisze:przeciwmgłowe można przy pozycyjnych - teraz tak mam jako 'dzienne' :-)
Czepieją się czepiają ale niektóre z tych pasków mają odpowiednią homologację i stosowanie ich jest jak najbardziej zgodne z prawem - sam miałem takie w drugim aucie i śmialem się z każdego gliniarza który się do nich przyczepił :-Pdice111 pisze:Wystarczy poczytać, m.in:
http://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%9Awiat ... y_dziennej
..a propo uregulowań prawnych. Czepiać się czepiają, ale...allegrowych pasków/listw diodowych.
[ Dodano: 2009-11-06, 00:21 ]
Tak jak mowisz...SERGIO pisze:nie musi wiedzieć czy są to przeciwmgłowe czy nie wystarczy że podczas kontroli sprawdzi ci wszystkie światła a okaże się że jak bedziesz musiał włączyć przeciwmgłowe przednie bedzie zonk. Lepiej wydać 200 zł i kupić ładnie prezentujące się prawdziwe światła dzienne i profesjonalnie je podłączyć. efekt murowany i zero kłopotów, Pzdr.
chociaż ja mam swój własny plan na światla dzienne LED...
soczewkę główną przerobię na Bi-xenon a w miejsce aktualnych świateł drogowych wstawię panel diód LED (podobnie jak w D3) - ale to jak dobrze pójdzie to raczej już w następnej A8 (S8) :mrgreen: