Rachunek lub faktura za usługę
Rachunek lub faktura za usługę
Witam, czy mam prawo żądać od mechanika wystawienia faktury bądź rachunku z wyszczególnieniem i rozbiciem na kwoty wymienionych części i robocizny ?
Zasugerowano mi że otrzymam rachunek ogólny na całą kwotę w jednej pozycji tj. remont skrzyni biegów a ja chciałbym wiedzieć co zostało w skrzyni wymienione, ile kosztowały poszczególne elementy oraz jaki był koszt robocizny.
Jeżeli mam do tego prawo to jak wyegzekwować taki rachunek w warsztacie, czy jest jakaś podstawa prawna ku temu ?
Zadałem to pytanie w UOKIK mailowo ale na odpowiedź mam czekać do 5 dni roboczych, może ktoś coś wie na ten temat i podzieli się wiedzą ?
Zasugerowano mi że otrzymam rachunek ogólny na całą kwotę w jednej pozycji tj. remont skrzyni biegów a ja chciałbym wiedzieć co zostało w skrzyni wymienione, ile kosztowały poszczególne elementy oraz jaki był koszt robocizny.
Jeżeli mam do tego prawo to jak wyegzekwować taki rachunek w warsztacie, czy jest jakaś podstawa prawna ku temu ?
Zadałem to pytanie w UOKIK mailowo ale na odpowiedź mam czekać do 5 dni roboczych, może ktoś coś wie na ten temat i podzieli się wiedzą ?
-
- Super Klubowicz
- Posty: 2082
- Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
- Lokalizacja: Elbląg
Pomyśleć ze to dość znana firma w PL słynie z takich dziwnych praktyk
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
Tak dla równowagi by nie "kopać" tylko w stronę firmy:
By części "zeszły" z faktur zakupowych nie muszą być wyszczególnione.
Wystarczy kwota by je uważać za sprzedane. Nie trzeba wpisywać stanów magazynowych i
wpisywać poszczególnych towarów na magazyn.
Jeżeli na fakturze ma być kilka pozycji to nie widzę problemu by wypisywać.
Jeżeli kilkanaście to już jest czas potrzebny na wprowadzanie nazw części i ich cen.
Zajmuje to sporo czasu.
Dodam jeszcze, jak robiona jest skrzynia to części będzie kilkadziesiąt, nie naście czy kilka.
By części "zeszły" z faktur zakupowych nie muszą być wyszczególnione.
Wystarczy kwota by je uważać za sprzedane. Nie trzeba wpisywać stanów magazynowych i
wpisywać poszczególnych towarów na magazyn.
Jeżeli na fakturze ma być kilka pozycji to nie widzę problemu by wypisywać.
Jeżeli kilkanaście to już jest czas potrzebny na wprowadzanie nazw części i ich cen.
Zajmuje to sporo czasu.
Dodam jeszcze, jak robiona jest skrzynia to części będzie kilkadziesiąt, nie naście czy kilka.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez marekp750, łącznie zmieniany 1 raz.
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3149
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
Do US zgłoś, niech na dupe siądą i kieszenie przetrzepią..
Płaci człowiek dajmy 6tysi i nie może zobaczyć wyszczególnienia części i czynności.. To jest KPINA, bo oni sobie furtki wynajdują. Gdyby się szczegółowo rozliczali to ten biznes nie byłby tak lukratywny
Byli tu tacy co nie lubili negatywnych opinii (firmy ASB) , które były prawdą i sądem straszyli.. Lepiej tu nie pisać syldami, bo za prawdę jeszcze można mieć rozprawę
Płaci człowiek dajmy 6tysi i nie może zobaczyć wyszczególnienia części i czynności.. To jest KPINA, bo oni sobie furtki wynajdują. Gdyby się szczegółowo rozliczali to ten biznes nie byłby tak lukratywny
Byli tu tacy co nie lubili negatywnych opinii (firmy ASB) , które były prawdą i sądem straszyli.. Lepiej tu nie pisać syldami, bo za prawdę jeszcze można mieć rozprawę
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3149
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
Ale płacąc dajmy te 6 koła możesz tylko na słowo wierzyć, że są FIZYCZNIE wymienione I gdzie byś nie poszedł, to tam gdzie da się zamotać to się mota..marekp750 pisze: Dodam jeszcze, jak robiona jest skrzynia to części będzie kilkadziesiąt, nie naście czy kilka.
Rok temu robiłem sam 5hp24A, jeździć jeździła maszyna ale trzeba było zrobić bo szkoda.
Koszt samych części potrzebnych do remontu/ regeneracji, był większy jak oferowana kwota naprawy przez firmę - nawet licząc po zamiennikach. Jeszcze była historia o płytkach pod pompę co brałem z aso bo żadna z firm nie miała i gdzie bym nie dzwonił to nikt się z tym nie spotkał... K*wa, wypadł mi wtedy tel. z ręki i zaniemówiłem..Tyle lat, tyle skrzyń i zawsze wszystkie mają fabryczne luzy xD Jedna z firm, znalazła mi po czasie jeden pierścień dystansowy, grubszy ale przeszlifowałem go na szlif. do płaszczyzn i mam kpl na stanie.
Robiłem kiedyś skrzynie w bmw e39 i równiez nie chcieli wystawić faktury na wszystkie użyte elementy. Ale bez problemu po rozmowie uzgodniliśmy że na pisemnej gwarancji w uwagach wycisza użyte elementy, ceny oraz ceny usług. Pod czym się podpisali i postawili pieczątkę. Faktura była na usługę naprawy skrzyni a na gwarancji opis szczegółowy.
Gdzie robiłeś skrzynię ?Pczester pisze:Robiłem kiedyś skrzynie w bmw e39 i równiez nie chcieli wystawić faktury na wszystkie użyte elementy. Ale bez problemu po rozmowie uzgodniliśmy że na pisemnej gwarancji w uwagach wycisza użyte elementy, ceny oraz ceny usług. Pod czym się podpisali i postawili pieczątkę. Faktura była na usługę naprawy skrzyni a na gwarancji opis szczegółowy.
Ja mam przeboje z Teo-Motors ale opiszę całą sytuację jak odbiorę samochód, na obecną chwilę mają tydzień opóźnienia, kwota za naprawę wzrosła z 6200 tys zł na 8200 tys zł dlatego chcę dokładnie wiedzieć za co zapłacę .
[ Dodano: 2017-09-13, 16:55 ]
Uzyskałem odpowiedź z UOKIK, oto ona:
Szanowny Panie
Wszystko zależy od tego jak rozliczany jest podatek VAT.
Jeżeli w umowie zawartej pomiędzy stronami wykonawca usługi w kalkulacji kosztu umieści koszt materiałów, to będą one składnikiem tej usługi - czyli materiały podlegać będą opodatkowaniu według tej samej stawki co wykonana usługa to na fakturze powinna zostać wtedy wykazana wyłącznie cała wartość usługi .
Jeżeli zaś strony ustalą, że wykonanie usługi odbędzie się z zużyciem powierzonego materiału (nawet gdy zostanie on kupiony u samego wykonawcy usługi), to należy odrębnie potraktować dostawę materiałów i odrębnie wykonanie usługi.
Wynika z tego że jeżeli nie umieści wymienionych części na fakturze to mam otrzymać kalkulację kosztu naprawy a nie na gębę .
[ Dodano: 2017-09-13, 17:41 ]
Otrzymałem maila od Teo Motors z informacją że wystawią fakturę zgodnie z moim życzeniem czyli wyszczególnieniem wymienionych części, pisałem również o zwrot zużytych części, do tej części maila się nie ustosunkowali, opiszę sytuację po odbiorze auta.
Dlaczego zależy mi na zużytych częściach ?
Otóż podczas rozmowy telefonicznej z panem Teodorem Myszkowskim (szef) usłyszałem że ponieważ moje sprzęgło było już regenerowane to nie może go już ponownie zregenerować bo braknie w nim jak to ujął "ciała".
Skonsultowałem to z dwoma innymi zakładami ASB i oba zakłady stwierdziły że to wierutna bzdura.
Sprzęgło rozcina się na spawach nie zabierając przy tym materiału.
Zaproponował mi sprzedaż swojego używanego sprzęgła wraz z regeneracją za kwotę 1000 zł, zaznaczając przy tym że mojego mi nie zwróci, zgodziłem się na to bo co zrobić jak auto stoi 200 km od domu z wyciągniętą skrzynią.
Normalnie koszt regeneracji konwertera wchodzi w skład naprawy skrzyni.
Teraz każdy logicznie myślący człowiek zada sobie pytanie po co mu sprzęgło które się do niczego nie nadaje, ja myślę że znam odpowiedź .
Zależy mi bardzo na odzyskaniu tego konwertera choć bym miał go wyrzucić na złom .
Gdybyście kiedyś wstawili do niego auto na naprawę ASB i chcieli zabrać auto po rozebraniu skrzyni a przed naprawą, należy się liczyć z kosztem 1230 zł, u mnie po rozłożeniu koszt wzrósł o 2 tys zł.