[inne] Pomoc w doborze tarcz oraz klocków.
Witam.rakpol pisze:Ja rowniez poproszę o wycene tarcz hamulcowych oraz klocki na przod Audi a8 2000r WAUZZZ4DZ1N004052 chyba 323 tarcze
Tarcze proponuję Zimmermann'a w cenie 235 zł/sztuka (wysoko nawęglane, powlekane antykorozyjnie) + klocki Ferodo - 330 zł/komplet lub TRW 260 zł/komplet.
Pozdrawiam
Sorry, że dopiero teraz odpisuję ale ostatnio nie miałem chwili żeby spokojnie nad tym usiąść :-?Lewian pisze:Blach niestety nigdzie znaleźć nie mogę, jarzmo znalazłem na stronę lewą, co do numeru OE na stronę prawą jesteś pewien ? Nie zamienia go na nic. Co prawda jest problem z dostępnością tego jarzma ale jutro postaram się dowiedzieć czegoś więcej. Cena była by około 130 zł/sztuka.FOSS pisze:Kolego Lewian skoro już tak się u nas zakorzeniłeś i emanujesz swoimi możliwościami to mam zadanie dla ciebie, może mi pomożesz...
Chętnie kupię, od zaraz, jarzma do tylnych zacisków hamulcowych do A8 D3 z silnikiem 6.0W12...
numery oryginałów 3D0.615.425.D (strona lewa) i 3D0.615.426.D (strona prawa)...
producentem jest, o ile dobrze pamiętam, firma TRW i identyczne występowały też w VW Phaeton 6.0W12.
Chętnie kupię, również od zaraz, blachy osłaniające tyle tarcze hamulcowe także do A8 D3 6.0W12...
numery oryginałów 3D0.615.611.A (strona lewa) i 3D0.615.612.A (strona prawa)...
te również, o ile dobrze pamiętam, występowały w VW Phaeton 6.0W12.
Ile kosztuje to w ASO to wiem ale o ile blachy osłaniające tarcze jeszcze przełknę o tyle cena jarzma do zakupów w ASO jakoś średnio mnie zachęca i chętnie kupiłbym bym je poza ASO... jeżeli nie nowe to nawet w częściach używanych jeżeli tylko takie trafię.
Coś możesz w tym temacie pomóc?
Numery części sprawdziłem kilkukrotnie...
na samochodzie mam zaciski o numerach 4E0.615.403B oraz 4E0.615.404B i do tych zacisków będą pasować tylko jarzma jak powyżej (numery oryginałów 3D0.615.425.D i 3D0.615.426.D) - taki zestaw hamulcowy występował w A8 D3 W12 2004-2005
W późniejszych latach (nie prześledziłem kiedy dokładnie to zmienili) występowały już zaciski 4E0.615.403.C i 4E0.615.404.C oraz jarzma do nich 4E0.615.425.A i 4E0.615.426.
Niestety, wg. informacji z ASO, te drugie jarzma nie będą raczej pasować do tych pierwszych zacisków ale jakbyś mógł sprawdzić czy przypadkiem TRW nie podaje takich samych zamienników.
Jeżeli chodzi o to prawe jarzmo które teoretycznie jest niedostepne to przyznaję, że też już wcześniej szukałem i z innych źródeł również uzyskałem info o braku dostępności - nie kumam tego ale może po prostu jarzma są symetryczne więc TRW robi tylko jedną stronę....... tak jest z przednimi jarzmami ale te w ASO występują pod jednym numerem a tylne niestety pod dwoma różnymi :roll:
Nie ukrywam, że chciałbym bazować na zaciskach które mam bo nic mi się z nimi nie dzieje więc te drugie numery podaję raczej informacyjnie co by była jasność sytuacji.
Jeżeli rozwikłasz tą zagadkę to jak pisałem wcześniej kupuję te jarzma od zaraz...... bo tarcze i klocki leżą i czekają w garażu już dłuższy czas :evil:
Sprawdzę jeszcze po numerach zestaw od S8 D3... może coś to wniesie do tematu chociaż z tego co kojarzę to W12 i S8 mają ten sam zestaw hamulcowy.
Co do blach osłaniających tarcze to podejrzewałem, że w zamienniku tego raczej nie kupię.... producentem również jest TRW ale jeżeli nie będzie tego poza ASO to pewnie kupię je właśnie w ASO bo znaleźć w używce to jak szukanie igły w stogu siana :-?
Żeby była jasność tematu... wszystko powyżej dotyczy tarcz 335x22mm montowanych fabrycznie w W12 ;-)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
FOSS pisze:Sorry, że dopiero teraz odpisuję ale ostatnio nie miałem chwili żeby spokojnie nad tym usiąść :-?Lewian pisze:Blach niestety nigdzie znaleźć nie mogę, jarzmo znalazłem na stronę lewą, co do numeru OE na stronę prawą jesteś pewien ? Nie zamienia go na nic. Co prawda jest problem z dostępnością tego jarzma ale jutro postaram się dowiedzieć czegoś więcej. Cena była by około 130 zł/sztuka.FOSS pisze:Kolego Lewian skoro już tak się u nas zakorzeniłeś i emanujesz swoimi możliwościami to mam zadanie dla ciebie, może mi pomożesz...
Chętnie kupię, od zaraz, jarzma do tylnych zacisków hamulcowych do A8 D3 z silnikiem 6.0W12...
numery oryginałów 3D0.615.425.D (strona lewa) i 3D0.615.426.D (strona prawa)...
producentem jest, o ile dobrze pamiętam, firma TRW i identyczne występowały też w VW Phaeton 6.0W12.
Chętnie kupię, również od zaraz, blachy osłaniające tyle tarcze hamulcowe także do A8 D3 6.0W12...
numery oryginałów 3D0.615.611.A (strona lewa) i 3D0.615.612.A (strona prawa)...
te również, o ile dobrze pamiętam, występowały w VW Phaeton 6.0W12.
Ile kosztuje to w ASO to wiem ale o ile blachy osłaniające tarcze jeszcze przełknę o tyle cena jarzma do zakupów w ASO jakoś średnio mnie zachęca i chętnie kupiłbym bym je poza ASO... jeżeli nie nowe to nawet w częściach używanych jeżeli tylko takie trafię.
Coś możesz w tym temacie pomóc?
Numery części sprawdziłem kilkukrotnie...
na samochodzie mam zaciski o numerach 4E0.615.403B oraz 4E0.615.404B i do tych zacisków będą pasować tylko jarzma jak powyżej (numery oryginałów 3D0.615.425.D i 3D0.615.426.D) - taki zestaw hamulcowy występował w A8 D3 W12 2004-2005
W późniejszych latach (nie prześledziłem kiedy dokładnie to zmienili) występowały już zaciski 4E0.615.403.C i 4E0.615.404.C oraz jarzma do nich 4E0.615.425.A i 4E0.615.426.
Niestety, wg. informacji z ASO, te drugie jarzma nie będą raczej pasować do tych pierwszych zacisków ale jakbyś mógł sprawdzić czy przypadkiem TRW nie podaje takich samych zamienników.
Jeżeli chodzi o to prawe jarzmo które teoretycznie jest niedostepne to przyznaję, że też już wcześniej szukałem i z innych źródeł również uzyskałem info o braku dostępności - nie kumam tego ale może po prostu jarzma są symetryczne więc TRW robi tylko jedną stronę....... tak jest z przednimi jarzmami ale te w ASO występują pod jednym numerem a tylne niestety pod dwoma różnymi :roll:
Nie ukrywam, że chciałbym bazować na zaciskach które mam bo nic mi się z nimi nie dzieje więc te drugie numery podaję raczej informacyjnie co by była jasność sytuacji.
Jeżeli rozwikłasz tą zagadkę to jak pisałem wcześniej kupuję te jarzma od zaraz...... bo tarcze i klocki leżą i czekają w garażu już dłuższy czas :evil:
Sprawdzę jeszcze po numerach zestaw od S8 D3... może coś to wniesie do tematu chociaż z tego co kojarzę to W12 i S8 mają ten sam zestaw hamulcowy.
Co do blach osłaniających tarcze to podejrzewałem, że w zamienniku tego raczej nie kupię.... producentem również jest TRW ale jeżeli nie będzie tego poza ASO to pewnie kupię je właśnie w ASO bo znaleźć w używce to jak szukanie igły w stogu siana :-?
Żeby była jasność tematu... wszystko powyżej dotyczy tarcz 335x22mm montowanych fabrycznie w W12 ;-)
Cały czas działam coś w tym kierunku i łatwo o to nie jest ale może się uda
Pozdrawiam
Sprawdziłem w ASO temat zacisków i jarzm i ...Lewian pisze:Cały czas działam coś w tym kierunku i łatwo o to nie jest ale może się udaFOSS pisze:Numery części sprawdziłem kilkukrotnie...
na samochodzie mam zaciski o numerach 4E0.615.403B oraz 4E0.615.404B i do tych zacisków będą pasować tylko jarzma jak powyżej (numery oryginałów 3D0.615.425.D i 3D0.615.426.D) - taki zestaw hamulcowy występował w A8 D3 W12 2004-2005
W późniejszych latach (nie prześledziłem kiedy dokładnie to zmienili) występowały już zaciski 4E0.615.403.C i 4E0.615.404.C oraz jarzma do nich 4E0.615.425.A i 4E0.615.426.
Niestety, wg. informacji z ASO, te drugie jarzma nie będą raczej pasować do tych pierwszych zacisków ale jakbyś mógł sprawdzić czy przypadkiem TRW nie podaje takich samych zamienników.
Sprawdzę jeszcze po numerach zestaw od S8 D3... może coś to wniesie do tematu chociaż z tego co kojarzę to W12 i S8 mają ten sam zestaw hamulcowy.
Pozdrawiam
te drugie numery zacisków (4E0.615.403.C i 4E0.615.404.C) są od S8...
nie wiem czym się różnią bo są do tych samych tarcz i tych samych klocków ale prawdopodobnie różnią się materiałem... tzn. te które ja szukam są pewnie jakieś żeliwne a te od S8 są dużo lżejsze (aluminium, duraluminium czy cokolwiek to miało by być) i są też sporo droższe co mogłoby potwierdzać tą materiałową tezę ;-)
Jarzma są z innymi numerami więc wszystko wskazuje na to że nie są symetryczne i musi być strona prawa i lewa.
Te których ja szukam były montowane w W12 praktycznie do końca produkcji modelu D3 i jeszcze w VW Phaeton do roku chyba 2011 więc wydaje mi się, że może na magazynie tego nie mają ale na zamówienie da się zrobić... bądź co bądź jak w ASO zamówię to chociaż teoretycznie magazyn tego nie ma to ktoś im to przecież dostarczy ;-)
cena w ASO x3 czy x4 jakoś mnie zachęca i nie widzę dla niej uzasadnienia :evil:
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
-
- Forum Audi A8
- Posty: 68
- Rejestracja: 26 lut 2013, 01:19
- Lokalizacja: Stolica
Zapaliła się kontrolka klocków to czas szukac klocków na przód. Kupiłem samochód i poszedł kpl tarcz i klocków w serwisie. Klocki wiem że Jurid dostałem, i tragedia piszczą i szumia jak się nagrzeją, co prawda wytrzymały jakieś 15 tyś ale teraz chce coś dobrego.Zeby nie piszczały i nie wydawały dziwnych dzwięków:) Coś polecicie z autopsji.
We wszystkich swoich ósemkach od lat używam TRW i właściwie złego słowa powiedzieć nie mogę... niektórym kolegom TRW podobnież piszczą ale ja nie mam z nimi takiego problemu... do swoich obecnych hebli z S8 też wrzuciłem TRW i jest wszystko OK ;-)Czarny8800 pisze:Zapaliła się kontrolka klocków to czas szukac klocków na przód.
(...) Klocki wiem że Jurid dostałem, i tragedia piszczą i szumia jak się nagrzeją, co prawda wytrzymały jakieś 15 tyś ale teraz chce coś dobrego.Zeby nie piszczały i nie wydawały dziwnych dzwięków:) Coś polecicie z autopsji.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Numerek nadwozia podajCzarny8800 pisze:Zapaliła się kontrolka klocków to czas szukac klocków na przód. Kupiłem samochód i poszedł kpl tarcz i klocków w serwisie. Klocki wiem że Jurid dostałem, i tragedia piszczą i szumia jak się nagrzeją, co prawda wytrzymały jakieś 15 tyś ale teraz chce coś dobrego.Zeby nie piszczały i nie wydawały dziwnych dzwięków:) Coś polecicie z autopsji.
Pozdrawiam
-
- Forum Audi A8
- Posty: 68
- Rejestracja: 26 lut 2013, 01:19
- Lokalizacja: Stolica
WAUZZZ4E68N003293Lewian pisze:Numerek nadwozia podajCzarny8800 pisze:Zapaliła się kontrolka klocków to czas szukac klocków na przód. Kupiłem samochód i poszedł kpl tarcz i klocków w serwisie. Klocki wiem że Jurid dostałem, i tragedia piszczą i szumia jak się nagrzeją, co prawda wytrzymały jakieś 15 tyś ale teraz chce coś dobrego.Zeby nie piszczały i nie wydawały dziwnych dzwięków:) Coś polecicie z autopsji.
Pozdrawiam
[ Dodano: 2013-07-10, 00:39 ]
Myślałem o ate cermic lub ebc yellow miał ktoś do czynienia z tym?FOSS pisze:We wszystkich swoich ósemkach od lat używam TRW i właściwie złego słowa powiedzieć nie mogę... niektórym kolegom TRW podobnież piszczą ale ja nie mam z nimi takiego problemu... do swoich obecnych hebli z S8 też wrzuciłem TRW i jest wszystko OK ;-)Czarny8800 pisze:Zapaliła się kontrolka klocków to czas szukac klocków na przód.
(...) Klocki wiem że Jurid dostałem, i tragedia piszczą i szumia jak się nagrzeją, co prawda wytrzymały jakieś 15 tyś ale teraz chce coś dobrego.Zeby nie piszczały i nie wydawały dziwnych dzwięków:) Coś polecicie z autopsji.
Ja poprzednie klocki miałem Textar, nie piszczały, więc kolejne kupiłem Textar i piszczą przy delikatnym hamowaniu, szczególnie w mieście w korku.FOSS pisze:niektórym kolegom TRW podobnież piszczą
Tak że reguły nie ma chyba na to piszczenie.
Wydaje mi się że w zaciskach z czterema klockami to piszczenie bardziej występuje.
FOSS pisze:We wszystkich swoich ósemkach od lat używam TRW i właściwie złego słowa powiedzieć nie mogę... niektórym kolegom TRW podobnież piszczą ale ja nie mam z nimi takiego problemu... do swoich obecnych hebli z S8 też wrzuciłem TRW i jest wszystko OK ;-)
Może wypowiedziały by się osoby, które kupowały od nas klocki ? Bo sporo kolegów z forum już nam zaufało i wybrało TRW lub Ferodo.Apophis pisze:Ferrodo nie piszczą.
Gabriel pisze:Ja poprzednie klocki miałem Textar, nie piszczały, więc kolejne kupiłem Textar i piszczą przy delikatnym hamowaniu, szczególnie w mieście w korku.
Tak że reguły nie ma chyba na to piszczenie.
Masz rację, zawsze może trafić się jakiś większy kawałek metaliczny w klocku i będzie potem denerwował ucho, może też być spowodowane to przegrzaniem podczas pierwszych kilometrów przez co z żywicy, która jest spoiwem mieszanki zrobi się spiek. Ja jednak już po tak długiej pracy w tej branży uważam, że dobry klocek to raz na jakiś czas musi sobie zapiszczeć i trzeba się z tym pogodzić :-D
Poprawiłem cytat bo BBCode Ci zjadło.
Pozdrawiam
Simone331
Ostatnio zmieniony 13 lip 2013, 23:34 przez Lewian, łącznie zmieniany 1 raz.