Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 01 4.2PB/LPG ] Zacisk tył - tłoczek nie wraca

Wszystko dotyczące układu hamulcowego.
mariuszjp100
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 164
Rejestracja: 07 lis 2012, 19:04
Lokalizacja: Nowy Sacz

[D2 01 4.2PB/LPG ] Zacisk tył - tłoczek nie wraca

Post autor: mariuszjp100 » 23 lut 2013, 18:41

Panowie mam taki problem wymienilem uszczelki w zacisku tylnym jeździłem parę dni i zaczął mi cieknąć płyn ale to z mojej winy bo uszczelke zle założyłem i dziś ładnie wszystko poskładałem i teraz problem bo zacisk słabo odbija i tarcza sie grzeje. Byłem u mechanika i mówi ze to może być wina węża gumowego czy to możliwe czy cos zle złożylem wymieniałem tylko ta harmonijkę i ta uszczelke co jest w środku. Proszę o jakieś podpowiedzi?
Ostatnio zmieniony 23 sie 2013, 10:30 przez mariuszjp100, łącznie zmieniany 1 raz.

uszek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 972
Rejestracja: 21 mar 2012, 21:01
Lokalizacja: RZ

Post autor: uszek » 23 lut 2013, 19:24

zle zlozyles wkrec pol obrotu tloczek przy odkreconym odpowietrzniku tak zeby po zlozeniu tarczy z zaciskiem reczny dzialal w calym zakresie ( na wyciagnietym sprawdzisz jaki ma skok dzwigienka)

mariuszjp100
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 164
Rejestracja: 07 lis 2012, 19:04
Lokalizacja: Nowy Sacz

Post autor: mariuszjp100 » 23 lut 2013, 20:08

nie rozumiem jak ja mialem caly zacisk sciagniety i zlozyłem i jak przycisne pedał to tloczek nie wraca tak jak powinien napisz jak od poczatku to zrobić.

Awatar użytkownika
tutenhamon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1674
Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
Lokalizacja: Choszczno

Post autor: tutenhamon » 23 lut 2013, 20:46

Może to być przyczyną co opisuje kolega uszek, ,ale jest jeszcze możliwość że oring na tłoczku ci się zawinął , miałem taki przypadek kiedyś w C3 . 2 komplety klocków zjeżdziłem aż postanowiłem w końcu rozebrać to bo tak jak piszesz temperatura jednej piasty mnie niepokoiła ,okazało się że oring był zawinięty jakieś 0,5 cm , płyn w ogóle nie ciekł tylko tłoczek nie odbijał jak trzeba.
Najlepiej zdemontuj zacisk rozbierz jeszcze raz , złóż porządnie i dokładnie ,jak będziesz wkręcał tłoczek to odkręć odpowietrznik i dopiero wkręć tłoczek do końca a następnie zakręć odpowietrznik . zamontuj zacisk przyciśnij kilkakrotnie pedał hamulca kontrolując oczywiście poziom płynu h. w zbiorniczku i w razie potrzeby uzupełniając go do wymaganego stanu. teraz możesz odpowietrzyć układ .

uszek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 972
Rejestracja: 21 mar 2012, 21:01
Lokalizacja: RZ

Post autor: uszek » 07 mar 2013, 23:27

No i jak temat sie ruszył?

Awatar użytkownika
tutenhamon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1674
Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
Lokalizacja: Choszczno

Post autor: tutenhamon » 08 mar 2013, 21:04

Chyba nie :mrgreen: czekamy aż klocki się skończą ,albo łożysko padnie od temperatury.

mr_nuke
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 26
Rejestracja: 14 cze 2012, 21:10
Lokalizacja: Wu-Ka śląsk

Post autor: mr_nuke » 02 lut 2015, 18:16

Witam,

Podłącze się pod temat.
W moim A8 D2 preFL grzeje się mocniej tarcza z tyłu od strony pasażera, nim zauważyłem klocka już nie było, i metalowa jego część tarła już o tarczę (autem jeździ moja druga połówka).
Wymieniłem tarcze i klocki na Zimmermana, zaciski zregenerowałem, płyn hamulcowy wymieniłem
i po krótkiej przejażdżce znów ta tarcza jest wyraźnie cieplejsza.
Czy możliwe że nowe hamulce muszą się "ułożyć" i dlatego jest taki efekt?

Pozdrawiam mr_nuke
Do jazdy wystarczą cztery kółka, ale cztery cylindry to za mało :)

Gość

Post autor: Gość » 02 lut 2015, 18:26

Zacisk do zregenerowania bo sie blokuje.

mr_nuke
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 26
Rejestracja: 14 cze 2012, 21:10
Lokalizacja: Wu-Ka śląsk

Post autor: mr_nuke » 02 lut 2015, 18:32

Regenerowałem zacisk, zapomniałem dodać, że poprzednio klocek starł się tylko z jednej strony - od strony felgi natomiast ten od wewnątrz wyglądał niemal jak nowy.
Do jazdy wystarczą cztery kółka, ale cztery cylindry to za mało :)

Bartul
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 71
Rejestracja: 22 gru 2013, 13:04
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Bartul » 02 lut 2015, 19:30

Koledze sie zapiekł na prowadnicach i to na maksa, rozumiem ze wyczyściłeś prowadnice i nasmarowałeś?

mr_nuke
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 26
Rejestracja: 14 cze 2012, 21:10
Lokalizacja: Wu-Ka śląsk

Post autor: mr_nuke » 02 lut 2015, 19:55

Prowadnice wyczyściłem, że ani grama starego smaru ani syfu w nich nie było. Posmarowałem delikatnie smarem. Bez klocków i tarczy zacisk leciutko chodził po prowadnicach, choć zastanawiałem się czy nie ma na nich zbyt wielkiego luzu. Same prowadnice nie miały żadnych śladów obtarć itp. mierzyłem je po całej długości i wszędzie trzymały ten sam wymiar. ;(
Do jazdy wystarczą cztery kółka, ale cztery cylindry to za mało :)

Bartul
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 71
Rejestracja: 22 gru 2013, 13:04
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Bartul » 02 lut 2015, 20:16

A rowek kolega wyczyścił tam gdzie uszczelka kwadratowa jest bo jak został syf to może zaciskać, albo coś z ręcznym jest nie tak.

mr_nuke
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 26
Rejestracja: 14 cze 2012, 21:10
Lokalizacja: Wu-Ka śląsk

Post autor: mr_nuke » 02 lut 2015, 20:43

Ręczny wykluczyłem, bo zrzuciłem linkę i dalej się grzało. Jutro rozbiorę jeszcze raz zacisk i sprawdzę ten rowek.
Do jazdy wystarczą cztery kółka, ale cztery cylindry to za mało :)

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 02 lut 2015, 22:24

może być jeszcze rozwarstwiony przewód gumowy ;)

mr_nuke
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 26
Rejestracja: 14 cze 2012, 21:10
Lokalizacja: Wu-Ka śląsk

Post autor: mr_nuke » 03 lut 2015, 07:03

Przewody wymieniałem w zeszłym roku, wizualnie wyglądają bdb
Do jazdy wystarczą cztery kółka, ale cztery cylindry to za mało :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl