![]() |
![]() |
[D2 01 4.2PB/LPG ] Zacisk tył - tłoczek nie wraca
-
- Forum Audi A8
- Posty: 164
- Rejestracja: 07 lis 2012, 19:04
- Lokalizacja: Nowy Sacz
[D2 01 4.2PB/LPG ] Zacisk tył - tłoczek nie wraca
Panowie mam taki problem wymienilem uszczelki w zacisku tylnym jeździłem parę dni i zaczął mi cieknąć płyn ale to z mojej winy bo uszczelke zle założyłem i dziś ładnie wszystko poskładałem i teraz problem bo zacisk słabo odbija i tarcza sie grzeje. Byłem u mechanika i mówi ze to może być wina węża gumowego czy to możliwe czy cos zle złożylem wymieniałem tylko ta harmonijkę i ta uszczelke co jest w środku. Proszę o jakieś podpowiedzi?
Ostatnio zmieniony 23 sie 2013, 10:30 przez mariuszjp100, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 164
- Rejestracja: 07 lis 2012, 19:04
- Lokalizacja: Nowy Sacz
- tutenhamon
- Super Klubowicz
- Posty: 1674
- Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
- Lokalizacja: Choszczno
Może to być przyczyną co opisuje kolega uszek, ,ale jest jeszcze możliwość że oring na tłoczku ci się zawinął , miałem taki przypadek kiedyś w C3 . 2 komplety klocków zjeżdziłem aż postanowiłem w końcu rozebrać to bo tak jak piszesz temperatura jednej piasty mnie niepokoiła ,okazało się że oring był zawinięty jakieś 0,5 cm , płyn w ogóle nie ciekł tylko tłoczek nie odbijał jak trzeba.
Najlepiej zdemontuj zacisk rozbierz jeszcze raz , złóż porządnie i dokładnie ,jak będziesz wkręcał tłoczek to odkręć odpowietrznik i dopiero wkręć tłoczek do końca a następnie zakręć odpowietrznik . zamontuj zacisk przyciśnij kilkakrotnie pedał hamulca kontrolując oczywiście poziom płynu h. w zbiorniczku i w razie potrzeby uzupełniając go do wymaganego stanu. teraz możesz odpowietrzyć układ .
Najlepiej zdemontuj zacisk rozbierz jeszcze raz , złóż porządnie i dokładnie ,jak będziesz wkręcał tłoczek to odkręć odpowietrznik i dopiero wkręć tłoczek do końca a następnie zakręć odpowietrznik . zamontuj zacisk przyciśnij kilkakrotnie pedał hamulca kontrolując oczywiście poziom płynu h. w zbiorniczku i w razie potrzeby uzupełniając go do wymaganego stanu. teraz możesz odpowietrzyć układ .
- tutenhamon
- Super Klubowicz
- Posty: 1674
- Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
- Lokalizacja: Choszczno
Witam,
Podłącze się pod temat.
W moim A8 D2 preFL grzeje się mocniej tarcza z tyłu od strony pasażera, nim zauważyłem klocka już nie było, i metalowa jego część tarła już o tarczę (autem jeździ moja druga połówka).
Wymieniłem tarcze i klocki na Zimmermana, zaciski zregenerowałem, płyn hamulcowy wymieniłem
i po krótkiej przejażdżce znów ta tarcza jest wyraźnie cieplejsza.
Czy możliwe że nowe hamulce muszą się "ułożyć" i dlatego jest taki efekt?
Pozdrawiam mr_nuke
Podłącze się pod temat.
W moim A8 D2 preFL grzeje się mocniej tarcza z tyłu od strony pasażera, nim zauważyłem klocka już nie było, i metalowa jego część tarła już o tarczę (autem jeździ moja druga połówka).
Wymieniłem tarcze i klocki na Zimmermana, zaciski zregenerowałem, płyn hamulcowy wymieniłem
i po krótkiej przejażdżce znów ta tarcza jest wyraźnie cieplejsza.
Czy możliwe że nowe hamulce muszą się "ułożyć" i dlatego jest taki efekt?
Pozdrawiam mr_nuke
Do jazdy wystarczą cztery kółka, ale cztery cylindry to za mało 

Prowadnice wyczyściłem, że ani grama starego smaru ani syfu w nich nie było. Posmarowałem delikatnie smarem. Bez klocków i tarczy zacisk leciutko chodził po prowadnicach, choć zastanawiałem się czy nie ma na nich zbyt wielkiego luzu. Same prowadnice nie miały żadnych śladów obtarć itp. mierzyłem je po całej długości i wszędzie trzymały ten sam wymiar. ;(
Do jazdy wystarczą cztery kółka, ale cztery cylindry to za mało 
