[D2 96 4.2PB ] Czujnik ABS
-
- Super Klubowicz
- Posty: 658
- Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
- Lokalizacja: Szczecin
[D2 96 4.2PB ] Czujnik ABS
Witam, ostatnio wymieniałem zwrotnicę z przodu zdemontowałem czujnik w łagodny sposób i zamontowałem na nowej , wszystko poskładałem i nagle błąd ABS na vag 283 Sygnał prędkości kół ABS #1 (lewy przód) zakres / działanie – G47.
Pytanie dotyczy montażu czujnika jak głęboko musi być wsadzony w piastę , druga sprawa dotyczy wariowania skrzyni (przeciąga na biegach a podczas wciskania hamulca zrzuca za szybko biegi czasami coś uderza w skrzyni przy skręconych kołach podczas jazdy ) czy jest to również wina tego błędu ,widnieje on na vagu na skrzyni i na ABSach
Pytanie dotyczy montażu czujnika jak głęboko musi być wsadzony w piastę , druga sprawa dotyczy wariowania skrzyni (przeciąga na biegach a podczas wciskania hamulca zrzuca za szybko biegi czasami coś uderza w skrzyni przy skręconych kołach podczas jazdy ) czy jest to również wina tego błędu ,widnieje on na vagu na skrzyni i na ABSach
Ostatnio zmieniony 22 cze 2013, 23:57 przez chicken20091986, łącznie zmieniany 3 razy.
chicken20091986, Dokładnie , pierw wykasuj błędy potem czaruj .
Następnie przejedź się i zobacz czy dalej wyskakuje błąd , jeśli tak to wykasuj pierw błąd , następnie wysuń delikatnie czujnik ( około 1-2mm ) i znowu się przejedź ( wystarczy 3 metry do przodu i cofnąć )
Możesz jeszcze skręcić koła w prawo albo w lewo przy jeździe do przodu i do tyłu .
Ja tak walczyłem z czujnikiem ABS około 30 min , aż w końcu ustawiłem :mrgreen:
Mi żaden błąd skrzyni nie wypadał , tylko ABS :-/
Czujnik musisz włożyć do samego końca ( w żadnym wypadku nie pukaj w niego niczym )chicken20091986 pisze:Pytanie dotyczy montażu czujnika jak głęboko musi być wsadzony w piastę
Następnie przejedź się i zobacz czy dalej wyskakuje błąd , jeśli tak to wykasuj pierw błąd , następnie wysuń delikatnie czujnik ( około 1-2mm ) i znowu się przejedź ( wystarczy 3 metry do przodu i cofnąć )
Możesz jeszcze skręcić koła w prawo albo w lewo przy jeździe do przodu i do tyłu .
Ja tak walczyłem z czujnikiem ABS około 30 min , aż w końcu ustawiłem :mrgreen:
A co to jest za błąd ??chicken20091986 pisze:druga sprawa dotyczy wariowania skrzyni (przeciąga na biegach a podczas wciskania hamulca zrzuca za szybko biegi czasami coś uderza w skrzyni przy skręconych kołach podczas jazdy ) czy jest to również wina tego błędu ,widnieje on na vagu na skrzyni i na ABSach
Mi żaden błąd skrzyni nie wypadał , tylko ABS :-/
Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
U brata w A8 właśnie też skrzynia wariowała przy niesprawnym czujniku lewy przód - dziwne redukcje przy jednostajnej jeździe, jazda max na 3 biegu (4 tylko na tiptroniku). Po wymianie czujnika problemy ustąpiły.
Wymiana przebiegła następująco - wciśnięcie nowego czujnika do oporu i następnie wyciągnięcie o 1mm ;-)
Wymiana przebiegła następująco - wciśnięcie nowego czujnika do oporu i następnie wyciągnięcie o 1mm ;-)
Four rings to rule them all
-
- Super Klubowicz
- Posty: 658
- Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
- Lokalizacja: Szczecin
błędy kasuje co jakiś czas lecz zaraz po przejechaniu 100m czasami 10km znowu wyskakuje , wydaje mi się że uszkodziłem czujnik . Skrzynia załapuje błąd i wariuje . Teraz opcja oszczędnościowa zwrotnice są takie same jak w audi A6 , A4 passat itp. czujniki są o wiele tańsze niż do A8 Można założyć taki ?:
http://allegro.pl/czujnik-abs-przod-l-p ... 98113.html
tylko przerobić wtyczkę i 150zł w kieszeni.
http://allegro.pl/czujnik-abs-przod-l-p ... 98113.html
tylko przerobić wtyczkę i 150zł w kieszeni.
chicken20091986, tylko że w a4 czujnik z przodu przez zwrotnicę .
Co do przerabiania wtyczki to raczej bym tego nie ruszał ponieważ mogą być inne przewodzenie impulsu .
Wyciągałeś ten twój czujnik ?? oglądałeś go ??
Może masz właśnie taki czujnik u siebie z przerobioną wtyczką ??
W A8 idzie na zewnątrz , zdejmij koło i weź na wzór , bo te czujniki od A4 są różne , wiem bo sąsiad ostatnio wymieniał .
Nie prościej napisać do kolegów z forum co mają autka na części o czujnik oryginalny , pamiętaj że jest różnica w długości przewodu pomiędzy przodem , a tyłem .
Jeszcze pytanie , masz u siebie ESP ??
Co do przerabiania wtyczki to raczej bym tego nie ruszał ponieważ mogą być inne przewodzenie impulsu .
Wyciągałeś ten twój czujnik ?? oglądałeś go ??
Może masz właśnie taki czujnik u siebie z przerobioną wtyczką ??
W A8 idzie na zewnątrz , zdejmij koło i weź na wzór , bo te czujniki od A4 są różne , wiem bo sąsiad ostatnio wymieniał .
Nie prościej napisać do kolegów z forum co mają autka na części o czujnik oryginalny , pamiętaj że jest różnica w długości przewodu pomiędzy przodem , a tyłem .
Jeszcze pytanie , masz u siebie ESP ??
Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 658
- Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
- Lokalizacja: Szczecin
Jeszcze raz piszę tobie , że nie przerabiał bym wtyczki w czujniku od ABSu .chicken20091986 pisze:Nie mam ESP, a ten czujnik co posiadam ma okrągłą wtyczkę i nie było nic przerabiane , wolał bym nowy czujnik założyć i ten co wysłałem w linku wygląda identycznie tylko kostka jest kwadratowa a u mnie okrągła .
Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 658
- Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
- Lokalizacja: Szczecin
chicken20091986, właśnie , czasami najprostsze rozwiązanie jest najlepsze ;-)
Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
A co ma czujnik do średnicy koła ? Chyba że tylko gabaryt montażowy.
Przecież on ma za zadanie podać do sterownika impulsy sinusoidalne odpowiadające wycięciom pierścienia. Jak każdy czujnik magnetoindukcyjny im bliżej pierścienia tym sinusoida ma większą wartość.
Ja kiedyś w sonacie zamiast oryginalnego za 300zł założyłem od jakiegoś VW za 40zł ważne oby grała ci opornośc czujnika bo to jest ważne dla sterownika ABS aby nie zgłosił błędu zwarcia bądź przerwy w obwodzie.
Przecież on ma za zadanie podać do sterownika impulsy sinusoidalne odpowiadające wycięciom pierścienia. Jak każdy czujnik magnetoindukcyjny im bliżej pierścienia tym sinusoida ma większą wartość.
Ja kiedyś w sonacie zamiast oryginalnego za 300zł założyłem od jakiegoś VW za 40zł ważne oby grała ci opornośc czujnika bo to jest ważne dla sterownika ABS aby nie zgłosił błędu zwarcia bądź przerwy w obwodzie.
Bo pewnie jest inny... bo do kół 20" jest inna zwrotnica... inne łożysko.... to może i czujnik ABS jest inny :roll:karol208 pisze:A co ma czujnik do średnicy koła ? Chyba że tylko gabaryt montażowy.
Przecież on ma za zadanie podać do sterownika impulsy sinusoidalne odpowiadające wycięciom pierścienia. Jak każdy czujnik magnetoindukcyjny im bliżej pierścienia tym sinusoida ma większą wartość.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Panowie mam pytanie odnośnie samej literki na końcu , ponieważ ostatnio w jednym sklepie motoryzacyjnym , pan sprzedawca powiedział mi , że ta literka np "D" to jest rocznik np 1998 , a literka "E" to następny rok ( czyli 1999 ).emdzej pisze:...4D0 927 803D ... 4D0 927 803E.
Czy to prawda ??
Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.