części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 96 4.2PB ] Czujnik ABS

Wszystko dotyczące układu hamulcowego.
chicken20091986
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 658
Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
Lokalizacja: Szczecin

[D2 96 4.2PB ] Czujnik ABS

Post autor: chicken20091986 » 22 cze 2013, 12:04

Witam, ostatnio wymieniałem zwrotnicę z przodu zdemontowałem czujnik w łagodny sposób i zamontowałem na nowej , wszystko poskładałem i nagle błąd ABS na vag 283 Sygnał prędkości kół ABS #1 (lewy przód) zakres / działanie – G47.
Pytanie dotyczy montażu czujnika jak głęboko musi być wsadzony w piastę , druga sprawa dotyczy wariowania skrzyni (przeciąga na biegach a podczas wciskania hamulca zrzuca za szybko biegi czasami coś uderza w skrzyni przy skręconych kołach podczas jazdy ) czy jest to również wina tego błędu ,widnieje on na vagu na skrzyni i na ABSach
Ostatnio zmieniony 22 cze 2013, 23:57 przez chicken20091986, łącznie zmieniany 3 razy.

Gość

Post autor: Gość » 22 cze 2013, 12:10

ASB może i raczej będzie wariowac od błedów więc najpierw trza wszystkie wyeliminować by miec pewnośc co do samej skrzyni.

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 22 cze 2013, 12:21

chicken20091986, Dokładnie , pierw wykasuj błędy potem czaruj .
chicken20091986 pisze:Pytanie dotyczy montażu czujnika jak głęboko musi być wsadzony w piastę
Czujnik musisz włożyć do samego końca ( w żadnym wypadku nie pukaj w niego niczym )
Następnie przejedź się i zobacz czy dalej wyskakuje błąd , jeśli tak to wykasuj pierw błąd , następnie wysuń delikatnie czujnik ( około 1-2mm ) i znowu się przejedź ( wystarczy 3 metry do przodu i cofnąć )
Możesz jeszcze skręcić koła w prawo albo w lewo przy jeździe do przodu i do tyłu .
Ja tak walczyłem z czujnikiem ABS około 30 min , aż w końcu ustawiłem :mrgreen:
chicken20091986 pisze:druga sprawa dotyczy wariowania skrzyni (przeciąga na biegach a podczas wciskania hamulca zrzuca za szybko biegi czasami coś uderza w skrzyni przy skręconych kołach podczas jazdy ) czy jest to również wina tego błędu ,widnieje on na vagu na skrzyni i na ABSach
A co to jest za błąd ??
Mi żaden błąd skrzyni nie wypadał , tylko ABS :-/

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 22 cze 2013, 13:07

U brata w A8 właśnie też skrzynia wariowała przy niesprawnym czujniku lewy przód - dziwne redukcje przy jednostajnej jeździe, jazda max na 3 biegu (4 tylko na tiptroniku). Po wymianie czujnika problemy ustąpiły.
Wymiana przebiegła następująco - wciśnięcie nowego czujnika do oporu i następnie wyciągnięcie o 1mm ;-)
Four rings to rule them all

chicken20091986
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 658
Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: chicken20091986 » 22 cze 2013, 14:08

błędy kasuje co jakiś czas lecz zaraz po przejechaniu 100m czasami 10km znowu wyskakuje , wydaje mi się że uszkodziłem czujnik . Skrzynia załapuje błąd i wariuje :/ . Teraz opcja oszczędnościowa :P zwrotnice są takie same jak w audi A6 , A4 passat itp. czujniki są o wiele tańsze niż do A8 :P Można założyć taki ?:
http://allegro.pl/czujnik-abs-przod-l-p ... 98113.html
tylko przerobić wtyczkę i 150zł w kieszeni.

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 22 cze 2013, 15:38

chicken20091986, tylko że w a4 czujnik z przodu przez zwrotnicę .
Co do przerabiania wtyczki to raczej bym tego nie ruszał ponieważ mogą być inne przewodzenie impulsu .
Wyciągałeś ten twój czujnik ?? oglądałeś go ??
Może masz właśnie taki czujnik u siebie z przerobioną wtyczką ??
W A8 idzie na zewnątrz , zdejmij koło i weź na wzór , bo te czujniki od A4 są różne , wiem bo sąsiad ostatnio wymieniał .
Nie prościej napisać do kolegów z forum co mają autka na części o czujnik oryginalny , pamiętaj że jest różnica w długości przewodu pomiędzy przodem , a tyłem .
Jeszcze pytanie , masz u siebie ESP ??

chicken20091986
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 658
Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: chicken20091986 » 22 cze 2013, 15:51

Nie mam ESP, a ten czujnik co posiadam ma okrągłą wtyczkę i nie było nic przerabiane , wolał bym nowy czujnik założyć i ten co wysłałem w linku wygląda identycznie tylko kostka jest kwadratowa a u mnie okrągła .

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 22 cze 2013, 15:54

chicken20091986 pisze:Nie mam ESP, a ten czujnik co posiadam ma okrągłą wtyczkę i nie było nic przerabiane , wolał bym nowy czujnik założyć i ten co wysłałem w linku wygląda identycznie tylko kostka jest kwadratowa a u mnie okrągła .
Jeszcze raz piszę tobie , że nie przerabiał bym wtyczki w czujniku od ABSu .

chicken20091986
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 658
Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: chicken20091986 » 22 cze 2013, 17:23

Hmm... bardzo możliwe że , nie trzeba będzie wymieniać. Właśnie powracam z garażu , zdemontowałem czujnik troszke poczyściłem , zamontowałem ok 2 mm od pierścienia przegubu i na razie nic się nie dzieje . Zobaczymy jak długo , najważniejsze że skrzynia już nie strzela i nie wariuje :)

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 22 cze 2013, 17:34

chicken20091986, właśnie , czasami najprostsze rozwiązanie jest najlepsze ;-)

emdzej
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 452
Rejestracja: 03 kwie 2012, 15:56
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: emdzej » 22 cze 2013, 21:24

I przy zakupie czujnika trzeba uważać bo przy kołach większych niż 18 cali potrzeba innego - są dwa rodzaje.
Dla FL do 18" jest to 4D0 927 803D a powyżej 4D0 927 803E.

Jestem tylko ciekaw czy jak się ma 18cali i jeden z czujników będzie powyżej 18" to będą błędy?

Awatar użytkownika
karol208
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1085
Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: karol208 » 22 cze 2013, 22:50

A co ma czujnik do średnicy koła ? Chyba że tylko gabaryt montażowy.
Przecież on ma za zadanie podać do sterownika impulsy sinusoidalne odpowiadające wycięciom pierścienia. Jak każdy czujnik magnetoindukcyjny im bliżej pierścienia tym sinusoida ma większą wartość.

Ja kiedyś w sonacie zamiast oryginalnego za 300zł założyłem od jakiegoś VW za 40zł ważne oby grała ci opornośc czujnika bo to jest ważne dla sterownika ABS aby nie zgłosił błędu zwarcia bądź przerwy w obwodzie.

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 22 cze 2013, 23:55

karol208 pisze:A co ma czujnik do średnicy koła ? Chyba że tylko gabaryt montażowy.
Przecież on ma za zadanie podać do sterownika impulsy sinusoidalne odpowiadające wycięciom pierścienia. Jak każdy czujnik magnetoindukcyjny im bliżej pierścienia tym sinusoida ma większą wartość.
Bo pewnie jest inny... bo do kół 20" jest inna zwrotnica... inne łożysko.... to może i czujnik ABS jest inny :roll:
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 23 cze 2013, 09:37

emdzej pisze:...4D0 927 803D ... 4D0 927 803E.
Panowie mam pytanie odnośnie samej literki na końcu , ponieważ ostatnio w jednym sklepie motoryzacyjnym , pan sprzedawca powiedział mi , że ta literka np "D" to jest rocznik np 1998 , a literka "E" to następny rok ( czyli 1999 ).
Czy to prawda ??

emdzej
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 452
Rejestracja: 03 kwie 2012, 15:56
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: emdzej » 23 cze 2013, 21:53

Odnośnie literki (ostatnia pozycja) to sprawdziłem to w Etce i tak powiedział mi sprzedawca części do A8. U mnie w oryginale były 20 cali i taki właśnie czujnik mam u siebie. To co oznacza to że muszę kupić nowy za 600zł? Bo wszędzie używki są te z oznaczeniem D.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl