[D2 96 4.2PB ] Twardniejący pedał hamulca ...
[D2 96 4.2PB ] Twardniejący pedał hamulca ...
Witam,
Od pewnego czasu odczuwam z rana ,że pedał hamulca nie jest już taki miękki jak kiedyś co utrudnia jazdę w korkach itd. Obawiam się najgorszego czyli ,że pompa wspomagania padła ale może to co innego nie wiem może zapowietrzony układ hamulcowy (już zakupiłem w razie czego nowe przewody gumowe hamulcowe i płyn) :?: Albo odłączony jakiś przewód podciśnienia :?: :-/
Od pewnego czasu odczuwam z rana ,że pedał hamulca nie jest już taki miękki jak kiedyś co utrudnia jazdę w korkach itd. Obawiam się najgorszego czyli ,że pompa wspomagania padła ale może to co innego nie wiem może zapowietrzony układ hamulcowy (już zakupiłem w razie czego nowe przewody gumowe hamulcowe i płyn) :?: Albo odłączony jakiś przewód podciśnienia :?: :-/
Ostatnio zmieniony 06 maja 2015, 15:22 przez Pi-JAY, łącznie zmieniany 1 raz.
Audi A8 4.2Q
Audi 80 1.8 CC moja EX !
Audi A6 V6 2.5 TDi
Audi 100 2.5 TDI - moja EX !
http://eurowroc.com/akp/logo/logo2.jpg
Audi 80 1.8 CC moja EX !
Audi A6 V6 2.5 TDi
Audi 100 2.5 TDI - moja EX !
http://eurowroc.com/akp/logo/logo2.jpg
Re: [D2 4.2 ABZ] Twardniejący pedał hanulca ...
Przy zapowietrzonym układzie hamulcowym pedał wyraźnie "rośnie" czyli z pierwszym wciśnięciem wpada dosyć głęboko a przy każdym następnym jest coraz wyżej aż osiąga stan teoretycznie normalny - ilość wciśnięć do osiągnięcia tej pozycji normalnej zależy od stanu zapowietrzenia układu (im bardziej zapowietrzony tym głębiej wpada przy pierwszym wciśnięciu i tym więcej razy trzeba go wcisnąć aby osiągnąć poziom normalny)...Pi-JAY pisze:Od pewnego czasu odczuwam z rana ,że pedał hamulca nie jest już taki miękki jak kiedyś co utrudnia jazdę w korkach itd. Obawiam się najgorszego czyli ,że pompa wspomagania padła ale może to co innego nie wiem może zapowietrzony układ hamulcowy (już zakupiłem w razie czego nowe przewody gumowe hamulcowe i płyn) :?: Albo odłączony jakiś przewód podciśnienia :?: :-/
więc to chyba nie to.
Podciśnienie (jeżeli to podobna konstrukcja co w po-liftach) dochodzi do serwo z prawej strony (stojąc przodem do silnika) od komory silnika taką czarną pół-sztywną plastikową rurką i w czarną "puszkę" serwo jest mocowane po prostu na wcisk.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1294
- Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
- Lokalizacja: Wrocław
Pad pompy wyglada tak ze wciskasz pedal i caly czas go trzymajac czujesz ze powoli opada - wtedy pompa ma nieszczelnosc na tloczku. Jesli pedal twardnieje po kilku nacisnieciach to pewnie uklad jest zapowietrzony. Jesli z kolei pedal robi sie po prostu twardy to brak wspomagania czyli brak podcisnienia na serwie lub uszkodzenie serwa. Odplywy z podszybia drozne?
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1294
- Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
- Lokalizacja: Wrocław
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1294
- Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
- Lokalizacja: Wrocław
... rozwiązałem problem z "twardym pedałem" :mrgreen: - sprawa była banalna i tania. Tak zwani mechanicy chcieli wymieniać serwo bo nie ma podciśnienia ,a żaden nie sprawdziła dlaczego go nie ma :-P ... a nie było go bo sparciał trójnik o numerach 077133784E (w ASO koszt 75 zł). Mechanik powinien mieć siłę w łapach i w głowie też powinien coś mieć - no i jeden miał 8-)
Audi A8 4.2Q
Audi 80 1.8 CC moja EX !
Audi A6 V6 2.5 TDi
Audi 100 2.5 TDI - moja EX !
http://eurowroc.com/akp/logo/logo2.jpg
Audi 80 1.8 CC moja EX !
Audi A6 V6 2.5 TDi
Audi 100 2.5 TDI - moja EX !
http://eurowroc.com/akp/logo/logo2.jpg
Odkop, ale temat nie zakończony widzę..
Wie ktoś może o który ten trójnik chodzi?
U mnie sprawa wygląda identycznie - pedał twardnieje.. Z początku hamulce zachowują się normalnie - hamuje lux, ale po pewnym odcinku drogi pedał hamulca twardnieje tak że ciężko auto zatrzymać.. noo i ręka awaryjnie na ręcznym musi spoczywać..
P.s gdzieś czytałem że np uszkodzone serwo może świstać gdy pracuje - u mnie słychać jakiś szum w podszybiu w trakcie jazdy i zaraz po zgaszeniu auta też przez pewien czas coś słychać - tak jakby jakiś wentylatorek w podszybiu pracował, no i jest to po stronie kierowcy tu gdzie serwo..
Wie ktoś może o który ten trójnik chodzi?
U mnie sprawa wygląda identycznie - pedał twardnieje.. Z początku hamulce zachowują się normalnie - hamuje lux, ale po pewnym odcinku drogi pedał hamulca twardnieje tak że ciężko auto zatrzymać.. noo i ręka awaryjnie na ręcznym musi spoczywać..
P.s gdzieś czytałem że np uszkodzone serwo może świstać gdy pracuje - u mnie słychać jakiś szum w podszybiu w trakcie jazdy i zaraz po zgaszeniu auta też przez pewien czas coś słychać - tak jakby jakiś wentylatorek w podszybiu pracował, no i jest to po stronie kierowcy tu gdzie serwo..
A uszczelki na drzwiach całe masz ??foxik33 pisze:..u mnie słychać jakiś szum w podszybiu w trakcie jazdy..
Przypuszczam że szumi powyżej 120km/h ??
A jeździsz z włączoną klimą ??foxik33 pisze:...zaraz po zgaszeniu auta też przez pewien czas coś słychać - tak jakby jakiś wentylatorek w podszybiu pracował, no i jest to po stronie kierowcy tu gdzie serwo..
Jak tak to to syczenie jest w układzie klimatyzacji , jak się zatrzymasz to otwórz maskę , niech ktoś zgasi auto a ty posłuchaj .
100% to jest ciśnienie w układzie klimy .
Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
Wyraźnie słychać jakby jakiś wentylatorek w podszybiu szumiał..
Nie jest to wina uszczelek, bo nawet i na postoju słychać.. i chwilę po zgaszeniu auta też słychać, z tym że stopniowo cichnie nawet po zgaszeniu auta.
Tak jak wczoraj w necie powęszyłem za objawami uszkodzonego serwa to ktoś napisał że serwo może popuszczać ciśnienie i będzie szumiało.. no i tutaj by się zgadzało..
p.s dużo roboty z wymianą serwa?
Nie jest to wina uszczelek, bo nawet i na postoju słychać.. i chwilę po zgaszeniu auta też słychać, z tym że stopniowo cichnie nawet po zgaszeniu auta.
Tak jak wczoraj w necie powęszyłem za objawami uszkodzonego serwa to ktoś napisał że serwo może popuszczać ciśnienie i będzie szumiało.. no i tutaj by się zgadzało..
p.s dużo roboty z wymianą serwa?
Ostatnio zmieniony 17 cze 2013, 09:38 przez foxik33, łącznie zmieniany 1 raz.
foxik33, jak masz dobry telefon lub aparat to nagraj i wrzuć na youtube.pl
Będzie można coś więcej sprecyzować , co to za szumienie .
Będzie można coś więcej sprecyzować , co to za szumienie .
Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
foxik33, kiedyś miałem podobny przypadek i się okazało , że idzie gumowy wężyk od chyba podciśnienia ( nie wiem dokładnie gdzie ale od strony grodzi ) i mechanik za słabo go wcisnął i spadł .
Podczas hamowania zdębiałem jak pedał hamulca był twardy . Od razu nawrotka i z powrotem do mechanika . Okazało się , że ten wężyk spadł .
Może u ciebie on jest pęknięty ??
ps: ciężko mi sprecyzować co to za wężyk , bo się nie przyjrzałem jak i gdzie mechanik go wciskał , ale na pewno nie jeden kolega jest na tyle ogarnięty , że chyba wie o który wężyk mi chodzi .
Podczas hamowania zdębiałem jak pedał hamulca był twardy . Od razu nawrotka i z powrotem do mechanika . Okazało się , że ten wężyk spadł .
Może u ciebie on jest pęknięty ??
ps: ciężko mi sprecyzować co to za wężyk , bo się nie przyjrzałem jak i gdzie mechanik go wciskał , ale na pewno nie jeden kolega jest na tyle ogarnięty , że chyba wie o który wężyk mi chodzi .
Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.