części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 96 4.2PB ] Twardniejący pedał hamulca ...

Wszystko dotyczące układu hamulcowego.
Awatar użytkownika
Pi-JAY
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 49
Rejestracja: 13 lis 2009, 12:29
Lokalizacja: Wrocław

[D2 96 4.2PB ] Twardniejący pedał hamulca ...

Post autor: Pi-JAY » 30 wrz 2010, 00:17

Witam,

Od pewnego czasu odczuwam z rana ,że pedał hamulca nie jest już taki miękki jak kiedyś co utrudnia jazdę w korkach itd. Obawiam się najgorszego czyli ,że pompa wspomagania padła ale może to co innego nie wiem może zapowietrzony układ hamulcowy (już zakupiłem w razie czego nowe przewody gumowe hamulcowe i płyn) :?: Albo odłączony jakiś przewód podciśnienia :?: :-/
Ostatnio zmieniony 06 maja 2015, 15:22 przez Pi-JAY, łącznie zmieniany 1 raz.
Audi A8 4.2Q
Audi 80 1.8 CC moja EX !
Audi A6 V6 2.5 TDi
Audi 100 2.5 TDI - moja EX !
http://eurowroc.com/akp/logo/logo2.jpg

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5844
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Re: [D2 4.2 ABZ] Twardniejący pedał hanulca ...

Post autor: FOSS » 30 wrz 2010, 04:54

Pi-JAY pisze:Od pewnego czasu odczuwam z rana ,że pedał hamulca nie jest już taki miękki jak kiedyś co utrudnia jazdę w korkach itd. Obawiam się najgorszego czyli ,że pompa wspomagania padła ale może to co innego nie wiem może zapowietrzony układ hamulcowy (już zakupiłem w razie czego nowe przewody gumowe hamulcowe i płyn) :?: Albo odłączony jakiś przewód podciśnienia :?: :-/
Przy zapowietrzonym układzie hamulcowym pedał wyraźnie "rośnie" czyli z pierwszym wciśnięciem wpada dosyć głęboko a przy każdym następnym jest coraz wyżej aż osiąga stan teoretycznie normalny - ilość wciśnięć do osiągnięcia tej pozycji normalnej zależy od stanu zapowietrzenia układu (im bardziej zapowietrzony tym głębiej wpada przy pierwszym wciśnięciu i tym więcej razy trzeba go wcisnąć aby osiągnąć poziom normalny)...
więc to chyba nie to.

Podciśnienie (jeżeli to podobna konstrukcja co w po-liftach) dochodzi do serwo z prawej strony (stojąc przodem do silnika) od komory silnika taką czarną pół-sztywną plastikową rurką i w czarną "puszkę" serwo jest mocowane po prostu na wcisk.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

szeryfisch
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1294
Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szeryfisch » 30 wrz 2010, 09:14

Pad pompy wyglada tak ze wciskasz pedal i caly czas go trzymajac czujesz ze powoli opada - wtedy pompa ma nieszczelnosc na tloczku. Jesli pedal twardnieje po kilku nacisnieciach to pewnie uklad jest zapowietrzony. Jesli z kolei pedal robi sie po prostu twardy to brak wspomagania czyli brak podcisnienia na serwie lub uszkodzenie serwa. Odplywy z podszybia drozne?
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia

martab99
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 157
Rejestracja: 24 wrz 2009, 10:23
Lokalizacja: Kraków

Post autor: martab99 » 30 wrz 2010, 09:35

szeryfisch pisze:Odplywy z podszybia drozne?
Z ciekawości- jaki jest związek?
Marcin

4WD + 1WD

szeryfisch
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1294
Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szeryfisch » 30 wrz 2010, 23:16

A taki ze gdy woda stoi na podszybiu odpowiednio wysoko to dostaje sie do serwa. Serwo nie lubi byc mokre wewnatrz, gdyz woda jest slaboscisliwa i dodatkowo zle wplywa na membrane itp. A gdy zamarznie to hohoho..
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2901
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 01 paź 2010, 06:23

musiałby mieć tam basen :)

zrób taki teścik: z rana po odpaleniu na neutralu nacisnij nie za mocno pedał hamulca (tak
zeby czuć opór) i dodaj gazu parę razy
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

szeryfisch
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1294
Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szeryfisch » 01 paź 2010, 12:14

nie widziales basenu na podszybiu?
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia

Awatar użytkownika
Pi-JAY
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 49
Rejestracja: 13 lis 2009, 12:29
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Pi-JAY » 02 lis 2010, 15:51

... rozwiązałem problem z "twardym pedałem" :mrgreen: - sprawa była banalna i tania. Tak zwani mechanicy chcieli wymieniać serwo bo nie ma podciśnienia ,a żaden nie sprawdziła dlaczego go nie ma :-P ... a nie było go bo sparciał trójnik o numerach 077133784E (w ASO koszt 75 zł). Mechanik powinien mieć siłę w łapach i w głowie też powinien coś mieć - no i jeden miał 8-)
Audi A8 4.2Q
Audi 80 1.8 CC moja EX !
Audi A6 V6 2.5 TDi
Audi 100 2.5 TDI - moja EX !
http://eurowroc.com/akp/logo/logo2.jpg

tomi5
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 812
Rejestracja: 18 sie 2010, 06:12
Lokalizacja: Lubin

Post autor: tomi5 » 02 lis 2010, 18:49

A mógłbyś napisać gdzie ten trójnik się znajduje, tak żeby każdy mógł sobie sprawdzić stan tej części, tak jak to było z odmą.

Awatar użytkownika
foxik33
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 198
Rejestracja: 18 lut 2013, 22:21
Lokalizacja: Szydłowiec/Radom

Post autor: foxik33 » 16 cze 2013, 22:37

Odkop, ale temat nie zakończony widzę..

Wie ktoś może o który ten trójnik chodzi?

U mnie sprawa wygląda identycznie - pedał twardnieje.. Z początku hamulce zachowują się normalnie - hamuje lux, ale po pewnym odcinku drogi pedał hamulca twardnieje tak że ciężko auto zatrzymać.. noo i ręka awaryjnie na ręcznym musi spoczywać..

P.s gdzieś czytałem że np uszkodzone serwo może świstać gdy pracuje - u mnie słychać jakiś szum w podszybiu w trakcie jazdy i zaraz po zgaszeniu auta też przez pewien czas coś słychać - tak jakby jakiś wentylatorek w podszybiu pracował, no i jest to po stronie kierowcy tu gdzie serwo..

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2107
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 16 cze 2013, 23:04

foxik33 pisze:..u mnie słychać jakiś szum w podszybiu w trakcie jazdy..
A uszczelki na drzwiach całe masz ??
Przypuszczam że szumi powyżej 120km/h ??
foxik33 pisze:...zaraz po zgaszeniu auta też przez pewien czas coś słychać - tak jakby jakiś wentylatorek w podszybiu pracował, no i jest to po stronie kierowcy tu gdzie serwo..
A jeździsz z włączoną klimą ??
Jak tak to to syczenie jest w układzie klimatyzacji , jak się zatrzymasz to otwórz maskę , niech ktoś zgasi auto a ty posłuchaj .
100% to jest ciśnienie w układzie klimy .

Awatar użytkownika
foxik33
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 198
Rejestracja: 18 lut 2013, 22:21
Lokalizacja: Szydłowiec/Radom

Post autor: foxik33 » 17 cze 2013, 09:31

Wyraźnie słychać jakby jakiś wentylatorek w podszybiu szumiał.. :)

Nie jest to wina uszczelek, bo nawet i na postoju słychać.. i chwilę po zgaszeniu auta też słychać, z tym że stopniowo cichnie nawet po zgaszeniu auta.

Tak jak wczoraj w necie powęszyłem za objawami uszkodzonego serwa to ktoś napisał że serwo może popuszczać ciśnienie i będzie szumiało.. no i tutaj by się zgadzało..


p.s dużo roboty z wymianą serwa?
Ostatnio zmieniony 17 cze 2013, 09:38 przez foxik33, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2107
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 17 cze 2013, 09:36

foxik33, jak masz dobry telefon lub aparat to nagraj i wrzuć na youtube.pl
Będzie można coś więcej sprecyzować , co to za szumienie .

Awatar użytkownika
foxik33
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 198
Rejestracja: 18 lut 2013, 22:21
Lokalizacja: Szydłowiec/Radom

Post autor: foxik33 » 17 cze 2013, 09:41

Nowe wszystkie tarcze i klocki, hamulce odpowietrzone.. a tak jak wczoraj zrobiłem 200km to deptałem na pedał hamulca jak na cegłę.. może kilka mm dało się wcisnąć pedał hamulca.. przez pierwsze jakieś 30km zawsze jest ok, a później twardnieje..

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2107
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 17 cze 2013, 09:48

foxik33, kiedyś miałem podobny przypadek i się okazało , że idzie gumowy wężyk od chyba podciśnienia ( nie wiem dokładnie gdzie ale od strony grodzi ) i mechanik za słabo go wcisnął i spadł .
Podczas hamowania zdębiałem jak pedał hamulca był twardy . Od razu nawrotka i z powrotem do mechanika . Okazało się , że ten wężyk spadł .
Może u ciebie on jest pęknięty ??

ps: ciężko mi sprecyzować co to za wężyk , bo się nie przyjrzałem jak i gdzie mechanik go wciskał , ale na pewno nie jeden kolega jest na tyle ogarnięty , że chyba wie o który wężyk mi chodzi .

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl