![]() |
![]() |
[D3 05 W12 ] Zmiana tarcz i klocków
[D3 05 W12 ] Zmiana tarcz i klocków
Jaki tarcze i klocki polecacie jako bardziej wydajne niż seryjne, chodzi mi chociażby o odprowadzanie ciepła, bo strasznie szybko hamulce puchną i pedał robi się miękki po kilkudziesięciu minutach ostrzejszej jazdy. Obecnie są zwykłe tarcze takie same jak mam założone w 4,2 a chyba z racji tego ze jednak w12 jest bardziej stworzona do zapier... to powinny być z deka wydajniejsze. Po zjechaniu z trasy pan w serwisie powiedział że płyn się " zagotował" i dlatego pedał wpada i praktycznie zero hamowania
-
- Forum Audi A8
- Posty: 120
- Rejestracja: 14 lut 2011, 15:17
- Lokalizacja: Tychy
Re: Zmiana tarcz i klocków
Jeżeli w W12 są takie same tarcze jak fabrycznie w 4.2V8 to znaczy że są złe..... bo fabrycznie w W12 są tarcze większe.... tak z przodu jak i z tyłu... i są takie same jak w S8 D3.zydu pisze:Obecnie są zwykłe tarcze takie same jak mam założone w 4,2 a chyba z racji tego ze jednak w12 jest bardziej stworzona do zapier... to powinny być z deka wydajniejsze. Po zjechaniu z trasy pan w serwisie powiedział że płyn się " zagotował" i dlatego pedał wpada i praktycznie zero hamowania
I jeżeli w W12 masz takie same jak w 4.2V8 to ja się nie dziwię że puchną...... jak dla mnie fabryczne w 4.2V8 są za mało wydajne a co dopiero takie same w cięższym i szybszym W12.
Ostatnio zmieniony 17 lis 2013, 16:21 przez FOSS, łącznie zmieniany 1 raz.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
a masz może jakąś stronkę gdzie to można dostać, zamówić ?? tak, żeby przysłali takie jakie pasują. EBC kolega jeżdżący BMW polecał .Pawulon_90 pisze:zydu, ja do swojej eski kupilem ebc yellow stuff klocki i tarcze EBC standart ale jeszcze niezamontowalem wiec sie niemoge wypowiedziec jak to hamuje a co do płytu zmien takico jest do ponad 300 stopni i przewody hamulcowe zmien w stalowym oplocie.
I jaki płyn kupić :-/
-
- Forum Audi A8
- Posty: 120
- Rejestracja: 14 lut 2011, 15:17
- Lokalizacja: Tychy
zydu, płyn mozna np taki http://ebcbrakes.pl/pl/akcesoria/8271-p ... bf307.html a klocki najtaniej moza dorwac na ebay.uk albo na stronie ebc angielskiej albo mozna i tutaj http://www.brakeparts.pl/ 

Nie no, proszę cię, tak to hamulce z A8 D2 też są takie same... metalowe, bez nacięć i dziurek ;-)zydu pisze:chodziło mi o pierwszy rzut oka, że metalowe i bez nacięć i dziurek .... a rozmiarowo to nie wiem, tak czy siak hamulce się gotują.
Skoro porównujesz do zwykłej D3 4.2V8 (taką masz aktualnie w profilu) to różnicę w wielkości tarcz raczej widać nawet gołym okiem...
w D3 4.2V8 tarcze przednie mają rozmiar 360x34mm a tarcze tylne 310x22mm
w D3 6.0W12 tarcze przednie mają rozmiar 385x36mm a tarcze tylne 335x22mm
do tego dochodzą oczywiście inne, większe zaciski na które w wydaniu W12/S8 to już felga chyba minimum 18"...
niestety jakoś nie mam jeszcze zbyt dobrych fotek moich nowych hamulców bo bym to pokazał ;-)
Do W12 tarcz przednich to jak pamiętam nie ma zbyt wielkiego wyboru.... no chyba że koszta cię nie interesują....... ale jeżeli pieniądze nie grają roli to wolałbym założyć coś po prostu jakiś lepszy zestaw hamulcowy a nie tylko inne tarcze i inne klocki..... lepszy zestaw tzn. większe zaciski i większe tarcze np. zestaw z RS6 C6 - tarcze przód 390x36mm i tył 356x28mm - na pewno będą wydajniejsze ;-)
Np. taki: http://www.motul-oils.pl/product_info.p ... ucts_id=64 albo inny "sportowy" który tak szybko się nie zagotuje.zydu pisze:I jaki płyn kupić :-/
Do tego przewody elastyczne zamienić na takie w stalowym oplocie i na pewno będzie lepiej.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
no znalazłem na tej stronce przewody w metalowym oplocie i napisałem czy beda pasowały do audika
znalazłem coś takiego
SP PERFORMANCE DRILLED SLOTTED SILVER plus klocki red bądź yellow stuff
wychodzi tak mniej więcej z przewodami 1500 za koło plus płyn
A trudna i skomplikowana ta operacja przełożenia hamulców z RS6 ? czy tylko przekręcenie zacisków i tarcz i po zawodach ???? Jak tak to jaki pi razy drzwi koszt ??FOSS pisze:
Do W12 tarcz przednich to jak pamiętam nie ma zbyt wielkiego wyboru.... no chyba że koszta cię nie interesują....... ale jeżeli pieniądze nie grają roli to wolałbym założyć coś po prostu jakiś lepszy zestaw hamulcowy a nie tylko inne tarcze i inne klocki..... lepszy zestaw tzn. większe zaciski i większe tarcze np. zestaw z RS6 C6 - tarcze przód 390x36mm i tył 356x28mm - na pewno będą wydajniejsze ;-)
znalazłem coś takiego
SP PERFORMANCE DRILLED SLOTTED SILVER plus klocki red bądź yellow stuff
wychodzi tak mniej więcej z przewodami 1500 za koło plus płyn
-
- Super Klubowicz
- Posty: 727
- Rejestracja: 28 gru 2010, 17:07
- Lokalizacja: WSC
Jeżeli jeździsz naprawdę dynamicznie to wytrzymają jedynie tarcze skręcane (pływające).
Każde inne nie wytrzymają obciążeń bo nie są do takich przystosowane.
RS6 C6 tarcza jedna szt cena u importera 1300 zł! Klocki komplet też ok 1200 zł!
Zaciski z jarzmami na allegrze wyrwiesz perę do regeneracji poniżej 2000 zł.
Najtańszy zestaw hamulcowy jaki znalazłem to D2 Racing (K2 Sport). Przy własnym imporcie z Taiwanu cena ok 10 tys zł. W Tomson z montażem ok 12 tys zl.
Lub pozostaje swap skręcane (pływające) + zaciski monoblok 6-8 tłoczków (np Porsche). W Tarox same tarcze 380 mm kosztują ok 5,5 tys zł, Loba ok 10 tys zł. Zimmermann też ma skręcane 356 mm.
DS Performance są porównywalne z DBA. Wytrzymalsze od serii na pewno poprawią hamowanie. Szczególnie z klockiem Hawk lub DS 2500. Ale to są info na podstawie sprzedawcy. Nie spotkałem info od użytkowników A8 D3.
Do tego układu hamulcowego najwyższy płyn to DOT4 np Motul. DOT5 wchodzi w reakcję z przewodami, uszczelkami i "rozszczelnia" układ.
Przewody hamulcowe w oplocie dorobią tobie w każdym zakładzie hydrauliki siłowej. Koszt do 200 zł
A właściwie jakie masz teraz tarcze 356 czy 385 mm? Jaki kod hamulców na przodzie?
8-)
Każde inne nie wytrzymają obciążeń bo nie są do takich przystosowane.
RS6 C6 tarcza jedna szt cena u importera 1300 zł! Klocki komplet też ok 1200 zł!
Zaciski z jarzmami na allegrze wyrwiesz perę do regeneracji poniżej 2000 zł.
Najtańszy zestaw hamulcowy jaki znalazłem to D2 Racing (K2 Sport). Przy własnym imporcie z Taiwanu cena ok 10 tys zł. W Tomson z montażem ok 12 tys zl.
Lub pozostaje swap skręcane (pływające) + zaciski monoblok 6-8 tłoczków (np Porsche). W Tarox same tarcze 380 mm kosztują ok 5,5 tys zł, Loba ok 10 tys zł. Zimmermann też ma skręcane 356 mm.
DS Performance są porównywalne z DBA. Wytrzymalsze od serii na pewno poprawią hamowanie. Szczególnie z klockiem Hawk lub DS 2500. Ale to są info na podstawie sprzedawcy. Nie spotkałem info od użytkowników A8 D3.
Do tego układu hamulcowego najwyższy płyn to DOT4 np Motul. DOT5 wchodzi w reakcję z przewodami, uszczelkami i "rozszczelnia" układ.
Przewody hamulcowe w oplocie dorobią tobie w każdym zakładzie hydrauliki siłowej. Koszt do 200 zł
A właściwie jakie masz teraz tarcze 356 czy 385 mm? Jaki kod hamulców na przodzie?
8-)
-
- Super Klubowicz
- Posty: 727
- Rejestracja: 28 gru 2010, 17:07
- Lokalizacja: WSC
-
- Super Klubowicz
- Posty: 727
- Rejestracja: 28 gru 2010, 17:07
- Lokalizacja: WSC
Krocie.bunga bunga pisze:Z ciekawości ile to może kosztować?PABLO200 pisze:Kolega zawsze możesz zapodać ceramikę.
Będzie na pewno zadowolony z tego rozwiązania.
Z S8 idealnie pasuje
Kompletne hamulce do W12, oryginały z ASO, to koszt około 20kpln
O ile zaciski można kupić dobre w używce o tyle tarcze i klocki kupuje się nowe.... i szczerze wątpię aby cokolwiek z tego występowało w zamienniku więc pozostaje chyba tylko oryginał i ewentualne szukanie tańszego od naszych ASO dostawców........ i dalej jest to krocie ;-) ale nie żeby było zupełnie poza zasięgiem :lol:
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
37 tys pln za komplet
Montaż dostaniesz gratis
Natychmiast poczujesz różnice
Ceramiczne tarcze, firmy Brembo
6 tłoczkowe zaciski z przodu i z tyłu
Średnica tarcz – Przód i tył : Ø 380 mm
Hamulce ceramiczne sprawdzają się także w przypadku częstego hamowania, np. w korku ulicznym. Wysoka odporność na fading, czyli obniżenia skuteczności działania hamulców wskutek wielokrotnego hamowania, to ich kolejny atut. Tarcze hamulców ceramicznych są lżejsze od tradycyjnych tarcz stalowych o ok. 20 kg dzięki 50-procentowej redukcji mas nieresorowanych i rotujących. Przekłada się to na znacznie wyższą dynamikę jazdy i większą zwrotność pojazdu. Dzięki wysokiej odporności na ścieranie trwałość hamulców ceramicznych sięga nawet 300 tysięcy kilometrów. Zewnętrzna struktura tarcz zapewnia dodatkowo ochronę przed działaniem soli stałej i płynnej oraz zwiększa odporność na rdzę i korozję.
Tarcze Audi ceramic są wykonane z ceramiki wzmocnionej włóknami węglowymi. Podstawowym składnikiem takiej kompozycji materiałowej, zwanej ceramiką zespoloną, są niezwykle twarde i odporne na ścieranie węgliki krzemu. Wypełniające tarcze hamulcowe włókna węglowe o dużej wytrzymałości wspomagają absorbcję naprężeń związanych z pracą hamulców. Ceramika zespolona gwarantuje najwyższą odporność na ścieranie w warunkach ekstermalnie wysokich temperatur lub wilgoci. W porównaniu do hamulców stalowych hamulce ceramiczne wprawdzie szybciej absorbują ciepło, równie szybko je jednak oddają, zapewniając stale wysokie właściwości hamujące.
Montaż dostaniesz gratis
Natychmiast poczujesz różnice
Ceramiczne tarcze, firmy Brembo
6 tłoczkowe zaciski z przodu i z tyłu
Średnica tarcz – Przód i tył : Ø 380 mm
Hamulce ceramiczne sprawdzają się także w przypadku częstego hamowania, np. w korku ulicznym. Wysoka odporność na fading, czyli obniżenia skuteczności działania hamulców wskutek wielokrotnego hamowania, to ich kolejny atut. Tarcze hamulców ceramicznych są lżejsze od tradycyjnych tarcz stalowych o ok. 20 kg dzięki 50-procentowej redukcji mas nieresorowanych i rotujących. Przekłada się to na znacznie wyższą dynamikę jazdy i większą zwrotność pojazdu. Dzięki wysokiej odporności na ścieranie trwałość hamulców ceramicznych sięga nawet 300 tysięcy kilometrów. Zewnętrzna struktura tarcz zapewnia dodatkowo ochronę przed działaniem soli stałej i płynnej oraz zwiększa odporność na rdzę i korozję.
Tarcze Audi ceramic są wykonane z ceramiki wzmocnionej włóknami węglowymi. Podstawowym składnikiem takiej kompozycji materiałowej, zwanej ceramiką zespoloną, są niezwykle twarde i odporne na ścieranie węgliki krzemu. Wypełniające tarcze hamulcowe włókna węglowe o dużej wytrzymałości wspomagają absorbcję naprężeń związanych z pracą hamulców. Ceramika zespolona gwarantuje najwyższą odporność na ścieranie w warunkach ekstermalnie wysokich temperatur lub wilgoci. W porównaniu do hamulców stalowych hamulce ceramiczne wprawdzie szybciej absorbują ciepło, równie szybko je jednak oddają, zapewniając stale wysokie właściwości hamujące.