[D3 06 4.2MPI/LPG ] Parking Brake Malfunction -komunikat i
Widzę że trochę namieszaliście w temacie hamulca postojowego więc rozjaśnię sytuację.
Silnik hamulca postojowego w zacisku tylnym służy oczywiście jako hamulec postojowy ale również jako czujnik grubości klocków... na podstawie liczby obrotów silnika komputer wie jak dużo klocków jeszcze zostało.
Kontrolka żółta na górze FIS'a z literką "P" i piorunami może oznaczać zarówno problemy z hamulcem postojowym jak i najzwyczajniej w świecie kończące się tylne klocki hamulcowe.
Przy sprawnych zaciskach i silnikach od hamulca postojowego ale zużytych klockach hamulcowych robienie adaptacji tegoż hamulca niewiele pomoże... tzn. o ile klocki nie są zdarte do końca to może na kilka dni zniknie ta kontrolka ale po użyciu hamulca postojowego kontrolka powróci bo system automatycznie sprawdzi ich grubość.
Zresztą nie używając wogóle hamulca też na niedługo to wystarczy bo system sam z siebie co jakiś czas robi test grubości klocków więc jeśli są zużyte to opisana powyżej kontrolka szybko powróci na FIS.
Co do zaciągania hamulca ręcznego "na dwa razy"...
to wygląda na problemy z którymś silnikiem... tzn. jeden pracuje prawidłowo a drugi ledwie zipie.
Oddać czym prędzej komuś ogarniętemu co zdemontuje ów słabo ruchawy silnik, przemyje, rozrusza, nasmaruje, zamontuje ponownie, zrobi adaptacje i powinno na jakiś czas pomóc... na jak długo tego nie da się precyzyjnie określić bo to zależy od stanu samego silnika jak i ilości i jakości pracy jaką włożono w jego regenerację.
Co do wymiany owego silnika...
autorytatywnie twierdzę że można wymienić sam ów silnik (moduł silnika + mechanizm będący z nim we wspólnej obudowie) i nie trzeba wymieniać całego kompletnego tylnego zacisku hamulcowego (o ile ten jest oczywiście sprawny).
Rodzaje usterek tego silnika są tak naprawdę różne (mówię tu o kompletnym urządzeniu w jednej obudowie)... od zgnicia wiązki elektrycznej i trywialnego braku prądu, poprzez zatarcie się mechanizmu napędowego, poprzez zerwanie się gumowego paska klinowego przekazującego napęd bezpośrednio z silnika na mechanizm napędowy a kończąc na spaleniu się silnika samego w sobie.
Permanentna usterka elektryczna hamulca postojowego (np. wtedy kiedy jeden z silników już nie działa wogóle) objawia się żółtą kontrolką z piorunami na górnym FIS i dodatkowo dużym czerwonym wykrzyknikiem na dużym FIS, mryganiem kontrolki na włączniku hamulca postojowego oraz po każdorazowym ruszeniu, przy przekroczeniu prędkości 10km/h ciągłym sygnałem dźwiękowym z buzera za zegarami trwającym co najmniej jedną minutę (albo i dłużej).
Silnik ten da się naprawić/zregenerować i osobiście zregenerowałem sobie jeden tak że do dziś chodzi cichutko jak nówka sztuka.
Niestety kilka dni temu w drugim spalił się sam silniczek więc ten niestety pójdzie raczej do śmieci bo nie znalazłem na tą chwilę sposobu na jego regenerację.
<table align="center" width="350" cellpadding="8" border="1" bgcolor="239DFA"><tr><span class="postbody"><td align="center" style="font-size: 11; color: #000000; font-family: Tahoma, Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><b>Zanim dołączysz do klubu A8, p
Pozdrawiam, FOSS
Silnik hamulca postojowego w zacisku tylnym służy oczywiście jako hamulec postojowy ale również jako czujnik grubości klocków... na podstawie liczby obrotów silnika komputer wie jak dużo klocków jeszcze zostało.
Kontrolka żółta na górze FIS'a z literką "P" i piorunami może oznaczać zarówno problemy z hamulcem postojowym jak i najzwyczajniej w świecie kończące się tylne klocki hamulcowe.
Przy sprawnych zaciskach i silnikach od hamulca postojowego ale zużytych klockach hamulcowych robienie adaptacji tegoż hamulca niewiele pomoże... tzn. o ile klocki nie są zdarte do końca to może na kilka dni zniknie ta kontrolka ale po użyciu hamulca postojowego kontrolka powróci bo system automatycznie sprawdzi ich grubość.
Zresztą nie używając wogóle hamulca też na niedługo to wystarczy bo system sam z siebie co jakiś czas robi test grubości klocków więc jeśli są zużyte to opisana powyżej kontrolka szybko powróci na FIS.
Co do zaciągania hamulca ręcznego "na dwa razy"...
to wygląda na problemy z którymś silnikiem... tzn. jeden pracuje prawidłowo a drugi ledwie zipie.
Oddać czym prędzej komuś ogarniętemu co zdemontuje ów słabo ruchawy silnik, przemyje, rozrusza, nasmaruje, zamontuje ponownie, zrobi adaptacje i powinno na jakiś czas pomóc... na jak długo tego nie da się precyzyjnie określić bo to zależy od stanu samego silnika jak i ilości i jakości pracy jaką włożono w jego regenerację.
Co do wymiany owego silnika...
autorytatywnie twierdzę że można wymienić sam ów silnik (moduł silnika + mechanizm będący z nim we wspólnej obudowie) i nie trzeba wymieniać całego kompletnego tylnego zacisku hamulcowego (o ile ten jest oczywiście sprawny).
Rodzaje usterek tego silnika są tak naprawdę różne (mówię tu o kompletnym urządzeniu w jednej obudowie)... od zgnicia wiązki elektrycznej i trywialnego braku prądu, poprzez zatarcie się mechanizmu napędowego, poprzez zerwanie się gumowego paska klinowego przekazującego napęd bezpośrednio z silnika na mechanizm napędowy a kończąc na spaleniu się silnika samego w sobie.
Permanentna usterka elektryczna hamulca postojowego (np. wtedy kiedy jeden z silników już nie działa wogóle) objawia się żółtą kontrolką z piorunami na górnym FIS i dodatkowo dużym czerwonym wykrzyknikiem na dużym FIS, mryganiem kontrolki na włączniku hamulca postojowego oraz po każdorazowym ruszeniu, przy przekroczeniu prędkości 10km/h ciągłym sygnałem dźwiękowym z buzera za zegarami trwającym co najmniej jedną minutę (albo i dłużej).
Silnik ten da się naprawić/zregenerować i osobiście zregenerowałem sobie jeden tak że do dziś chodzi cichutko jak nówka sztuka.
Niestety kilka dni temu w drugim spalił się sam silniczek więc ten niestety pójdzie raczej do śmieci bo nie znalazłem na tą chwilę sposobu na jego regenerację.
Jeżeli nie chcesz aby twoje posty znikały pisanie na forum rozpocznij od działu powitań:Radmix pisze:Podpinam sie pod temat bo juz wczesniej zakladalem temat lecz nie uzyskalem odpowiedzi na temat bledu czujnika halla w tylnym zacisku
<table align="center" width="350" cellpadding="8" border="1" bgcolor="239DFA"><tr><span class="postbody"><td align="center" style="font-size: 11; color: #000000; font-family: Tahoma, Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><b>Zanim dołączysz do klubu A8, p
Pozdrawiam, FOSS
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
FOSS U mnie tak to dokladnie wyglada..z tym ze dodatkowo P jest przekreslone. Hamuler :reczny" lapie ale tak jak wspomnialem na 2 razy...Mruga wtedy na liczniku kontrolka i mruga tez na dzwigni owego hamulca. Ale trzyma ladnie.Kontrolka żółta na górze FIS'a z literką "P" i piorunami może oznaczać zarówno problemy z hamulcem postojowym
A po podlaczenie wyskoczyl blad o ktorym wspomnialem - cos z czujnikeim halla w prawym tylnym kole. Masz moze pomysl co to moze oznaczac ten kod bledu.?
[ Dodano: 2012-12-21, 20:18 ]
No i po klopocia. Kupiony nowy silniczek hamulca recznego. Kosztowal w piz... :wpale: Ale jzet juz dobrze
[ Dodano: 2013-01-05, 23:22 ]
Temat do zamkniecia. Przyczyna byl czujnik Halla/silniczek hamulca recznego w prawym zacisku kola. Kupiony juz nowy w ASO cena 1300zł . Wzmieniony i jest juz spoko :d
Pozdrawiam
BORN FROM JETS
Panowie mam pytanie odnośnie tego silniczka od ręcznego....czy taki sam jest w a6 c6 ??? np taki http://allegro.pl/silniczek-hamulca-rec ... 76075.html
..::LONGEEEEER::..
Potwierdzam, jest inny.wolek pisze:nie jest inny
Pomimo tego, że jeden z kolegów twierdzi iż kupił i zamontował silniczek od A6 C6 to osobiście szczerze w to wątpię...
w A6 C6 inaczej doprowadzone jest zasilanie - tam kostka zasilająca jest bezpośrednio w obudowie silnika a u nas kostka jest na kablu ułożonym za osłoną mocowana z tyłu w uchwycie...
zresztą kostka zasilająca w A6 C6 inna jest też sama w sobie... tam 2-pinowa a u nas 4-pinowa.
No chyba że się mylę ;-)
Przyznaję jednocześnie, że o samym mocowaniu mechanicznym silnika z A6 C6 do A8 D3 oraz jego współpracy z mechanizmem zacisku hamulcowego właściwie nie mam pojęcia bo nawet nie próbowałem go do A8 zakładać.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
FOSS, Czy mogę dopytać, w jaki sposób zrobiłeś regenerację silniczka, ponieważ jak widzę, to raczej ciężko go rozebrać i dostać się do środka, żeby dotrzeć do samego silniczka i czujnika (elektroniki).
Na ten moment, jak podłączam 12 V, to silniczek działa w jedną i drugą stronę, ale cały czas jest komunikat o błędzie czujnika Halla.
pawlacz
Na ten moment, jak podłączam 12 V, to silniczek działa w jedną i drugą stronę, ale cały czas jest komunikat o błędzie czujnika Halla.
pawlacz
Ponieważ silniczek jest newralgicznym punktem A8 chciałem go profilaktycznie wyczyścić i przesmarować.
Czy we własnym zakresie (czyli demontaż, czysczenie itd) to skomplikowana sprawa?
Są tam jakieś elementy, które można uszkodzić przy demontażu?
Gdyby ktoś po krótce opisał jak zrobić taki serwis hamulca elektrycznego
Czy we własnym zakresie (czyli demontaż, czysczenie itd) to skomplikowana sprawa?
Są tam jakieś elementy, które można uszkodzić przy demontażu?
Gdyby ktoś po krótce opisał jak zrobić taki serwis hamulca elektrycznego
witam
Dzisiaj wyskoczyły błędy hamulca ręcznego,kontrolka P z piorunem i tak tylko świeci,nie można skasować błędów gdyż od razu powracają, dodam iż skan był na odpalonym silniku -aku w 70 % pełne,ładowanie jest.
Oczywiście ręczny działa,zaciąga i puszcza.
02433 - Supply Voltage for Right Parking Brake Motor (V283)
011 - Open Circuit - MIL ON
Freeze Frame:
Fault Status: 11101011
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 2
Reset counter: 45
Time Indication: 0
Date: 2016.04.14
Time: 19:04:54
Freeze Frame:
Voltage: 10.56 V
Count: 93
02432 - Supply Voltage for Left Parking Brake Motor (V282)
011 - Open Circuit - MIL ON
Freeze Frame:
Fault Status: 11101011
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 2
Reset counter: 45
Time Indication: 0
Date: 2016.04.14
Time: 19:04:54
Freeze Frame:
Voltage: 10.87 V
Count: 92
Dzisiaj wyskoczyły błędy hamulca ręcznego,kontrolka P z piorunem i tak tylko świeci,nie można skasować błędów gdyż od razu powracają, dodam iż skan był na odpalonym silniku -aku w 70 % pełne,ładowanie jest.
Oczywiście ręczny działa,zaciąga i puszcza.
02433 - Supply Voltage for Right Parking Brake Motor (V283)
011 - Open Circuit - MIL ON
Freeze Frame:
Fault Status: 11101011
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 2
Reset counter: 45
Time Indication: 0
Date: 2016.04.14
Time: 19:04:54
Freeze Frame:
Voltage: 10.56 V
Count: 93
02432 - Supply Voltage for Left Parking Brake Motor (V282)
011 - Open Circuit - MIL ON
Freeze Frame:
Fault Status: 11101011
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 2
Reset counter: 45
Time Indication: 0
Date: 2016.04.14
Time: 19:04:54
Freeze Frame:
Voltage: 10.87 V
Count: 92
Sporo osób poleca zakład pod Częstochowa co to regeneruje. Niestety nie znam namiarów.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG