[S8 D3 08 ] Tarcze Ceramiczno-węglowe
Żaden zestaw stalowy nawet jak dasz tarcze 420mm i zacisk 8-tłoczkowy nie dorówna ceramice.
Miałem zaciski w D3 ori zestaw stalowy 360mm...zmienione na S8D3....później Brembo 6-tłoczkowe z Merca AMG GT za kupę siana + tarcza 385mm....z kierownicami powietrza z Phaetona.
Żadne z tych rozwiązań stalowych nie ma co porównywać do ori ceramiki z D3. Twoje zdanie wynika tylko z faktu, że tego tematu nie dotykałeś (ceramiki).
Więc jeżeli kolega znajdzie zestaw ori w dobrym stanie do D3 to brać i się nie zastanawiać (problem polega na tym, że większość tego co próbują sprzedać allegro,autoczęści itp. to śmietnik...dosłownie śmietnik).
Damianie zapomniałeś o jeszcze jednym ważnym aspekcie - wadze. A to jest waga nieresorowana!
Porównaj sobie wagę zestawu z RS6C6, którzy przeszczepiłeś do swojej D3 do ori zestawu ceramiki z D3 - przepaść.
ps: ori zestaw jest słaby dlatego warto coś z tym zrobić...nawet iść w kierunku stali ale nie ma co tego porównywać do ori ceramiki, która występowała w D3
Miałem zaciski w D3 ori zestaw stalowy 360mm...zmienione na S8D3....później Brembo 6-tłoczkowe z Merca AMG GT za kupę siana + tarcza 385mm....z kierownicami powietrza z Phaetona.
Żadne z tych rozwiązań stalowych nie ma co porównywać do ori ceramiki z D3. Twoje zdanie wynika tylko z faktu, że tego tematu nie dotykałeś (ceramiki).
Więc jeżeli kolega znajdzie zestaw ori w dobrym stanie do D3 to brać i się nie zastanawiać (problem polega na tym, że większość tego co próbują sprzedać allegro,autoczęści itp. to śmietnik...dosłownie śmietnik).
Damianie zapomniałeś o jeszcze jednym ważnym aspekcie - wadze. A to jest waga nieresorowana!
Porównaj sobie wagę zestawu z RS6C6, którzy przeszczepiłeś do swojej D3 do ori zestawu ceramiki z D3 - przepaść.
ps: ori zestaw jest słaby dlatego warto coś z tym zrobić...nawet iść w kierunku stali ale nie ma co tego porównywać do ori ceramiki, która występowała w D3
Eh, znowuż ty i te twoje mądrości
O ile dobrze pamiętam to autami z ceramiką jeździłem wielokrotnie... zarówno w zwykłym ruchu miejskim jak i po autostradach, a także w trakcie różnych nocnych spotów czy na zamkniętym torze.
Co więcej, kilkoma eReSami oraz R8 pod okiem instruktorów oraz zawodników z R8 LMS Cup jeździłem na torze Porsche gdzieś w roku 2014 czyli wtedy kiedy ty, o ile dobrze pamiętam, nie miałeś jeszcze swojej A8D3, nie mówiąc już o twoim opisanym powyżej "bogatym" doświadczeniu w różnych zestawach hamulcowych w takim aucie
Także zanim skupisz się na tym aby na siłę udowadniać swoją bogatą wiedzę praktyczną i moją kompletną niewiedzę to może skup się jednak na czytaniu ze zrozumieniem.
Cytując klasyka... "ale niestety ty zapchałeś sobie głowę jakimiś pierdołami o żabach i teraz na siłę próbujesz zainteresować tym innych"
A może najpierw warto zapytać po co koledze inne hamulce, jaki jest cel tej modyfikacji
Nigdzie tego nie napisałem.panton pisze:Żaden zestaw stalowy nawet jak dasz tarcze 420mm i zacisk 8-tłoczkowy nie dorówna ceramice.
Czytanie ze zrozumieniem się kłania. Zamiast czytać i szukać na siłę czegoś do czego można się przyczepić spróbuj czytać tak aby zrozumieć poprawnie sens wypowiedzipanton pisze:Żaden zestaw stalowy nawet jak dasz tarcze 420mm i zacisk 8-tłoczkowy nie dorówna ceramice.
Miałem zaciski w D3 ori zestaw stalowy 360mm...zmienione na S8D3....później Brembo 6-tłoczkowe z Merca AMG GT za kupę siana + tarcza 385mm....z kierownicami powietrza z Phaetona.
Żadne z tych rozwiązań stalowych nie ma co porównywać do ori ceramiki z D3. Twoje zdanie wynika tylko z faktu, że tego tematu nie dotykałeś (ceramiki).
A to ciekawepanton pisze:Twoje zdanie wynika tylko z faktu, że tego tematu nie dotykałeś (ceramiki).
O ile dobrze pamiętam to autami z ceramiką jeździłem wielokrotnie... zarówno w zwykłym ruchu miejskim jak i po autostradach, a także w trakcie różnych nocnych spotów czy na zamkniętym torze.
Co więcej, kilkoma eReSami oraz R8 pod okiem instruktorów oraz zawodników z R8 LMS Cup jeździłem na torze Porsche gdzieś w roku 2014 czyli wtedy kiedy ty, o ile dobrze pamiętam, nie miałeś jeszcze swojej A8D3, nie mówiąc już o twoim opisanym powyżej "bogatym" doświadczeniu w różnych zestawach hamulcowych w takim aucie
Także zanim skupisz się na tym aby na siłę udowadniać swoją bogatą wiedzę praktyczną i moją kompletną niewiedzę to może skup się jednak na czytaniu ze zrozumieniem.
Cytując klasyka... "ale niestety ty zapchałeś sobie głowę jakimiś pierdołami o żabach i teraz na siłę próbujesz zainteresować tym innych"
Porównaj... nie porównuj... porównując... nie da się porównać... weź się zdecydujpanton pisze:Damianie zapomniałeś o jeszcze jednym ważnym aspekcie - wadze. A to jest waga nieresorowana!
Porównaj sobie wagę zestawu z RS6C6, którzy przeszczepiłeś do swojej D3 do ori zestawu ceramiki z D3 - przepaść.
ps: ori zestaw jest słaby dlatego warto coś z tym zrobić...nawet iść w kierunku stali ale nie ma co tego porównywać do ori ceramiki, która występowała w D3
A może najpierw warto zapytać po co koledze inne hamulce, jaki jest cel tej modyfikacji
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Ty "przejechałeś się pod okiem instruktora" a ja użytkowałem od taka drobna różnica.
Przypomnę Ci, że w D3 długo jeździłeś na ori zestawie z S8/W12 i twierdziłeś, że jest ok. Ja po miesiącu użytkowania wiedziałem, że ten zestaw jest słaby dlatego poszedłem w coś mocniejszego.....Tobie zajęło to kilka lat. Teraz masz przeszczep z RS6C6 i to rozwiązanie jest najlepsze a ja napiszę ponownie:
Przypomnę Ci, że w D3 długo jeździłeś na ori zestawie z S8/W12 i twierdziłeś, że jest ok. Ja po miesiącu użytkowania wiedziałem, że ten zestaw jest słaby dlatego poszedłem w coś mocniejszego.....Tobie zajęło to kilka lat. Teraz masz przeszczep z RS6C6 i to rozwiązanie jest najlepsze a ja napiszę ponownie:
panton pisze:Więc jeżeli kolega znajdzie zestaw ori w dobrym stanie do D3 to brać i się nie zastanawiać
orkaskawina pisze:Muszę poprawić hamulec bo ten oryginalny słaaaabyyy.
FOSS pisze:A może najpierw warto zapytać po co koledze inne hamulce, jaki jest cel tej modyfikacji
FOSS pisze:Czytanie ze zrozumieniem się kłania. Zamiast czytać i szukać na siłę czegoś do czego można się przyczepić spróbuj czytać tak aby zrozumieć poprawnie sens wypowiedzi
- orkaskawina
- Super Klubowicz
- Posty: 627
- Rejestracja: 25 lis 2012, 11:57
- Lokalizacja: Skawina
Nie ma się co Panowie spierać......
fakt jest taki, jak przegonię trochę po autostradzie i kilka razy hamuję to ten oryginalny zestaw sobie słabo radzi, więc się zastanawiam nad czymś skuteczniejszym.Stalowy pakiet pewnie wychodzi dużo taniej , ale te zestawy ceramiczne czasami są w dobrym stanie i jak bym z 150 tyś zrobił na takim to ho ho .Czy pompę też trzeba wymieniać pod ceramikę czy ta oryginalna sobie poradzi. Tutaj taki przykładowy , co powiecie o tym zestawie ???
https://allegro.pl/oferta/audi-s8-a8-d3 ... 9198443771
aha jeśli dobrze zrozumiałem to na ten zestaw wepchnę 18 zimówki moje ??Poprawcie mnie jeśli się mylę.
fakt jest taki, jak przegonię trochę po autostradzie i kilka razy hamuję to ten oryginalny zestaw sobie słabo radzi, więc się zastanawiam nad czymś skuteczniejszym.Stalowy pakiet pewnie wychodzi dużo taniej , ale te zestawy ceramiczne czasami są w dobrym stanie i jak bym z 150 tyś zrobił na takim to ho ho .Czy pompę też trzeba wymieniać pod ceramikę czy ta oryginalna sobie poradzi. Tutaj taki przykładowy , co powiecie o tym zestawie ???
https://allegro.pl/oferta/audi-s8-a8-d3 ... 9198443771
aha jeśli dobrze zrozumiałem to na ten zestaw wepchnę 18 zimówki moje ??Poprawcie mnie jeśli się mylę.
To wygląda na pęknięcia, a wg serwisówek jakiekolwiek pęknięcia dyskwalifikują tarcze ceramiczne.
http://www.mediafire.com/view/nfy2c50z9 ... a.jpg/file
http://www.mediafire.com/view/gj3jfodrp ... 2.jpg/file
http://www.mediafire.com/view/nfy2c50z9 ... a.jpg/file
http://www.mediafire.com/view/gj3jfodrp ... 2.jpg/file
Four rings to rule them all
Jeśli mogę coś polecić to miałem okazję przejechać się autem z zestawem akebono z SQ7 6-cio tłok z tarczą 400 a na tył chyba 360 jeśli dobrze pamiętam ale dopytam z jakiego modelu. Z tyłu zacisk zmieniony na inny a tary z ręcznym przeniesiony w inne miejsce. Po tej modyfikacji auto hamowało zacnie. Jedyny minus tej operacji to na przód najmniejsza felga chyba 20' jeśli mnie pamieć nie myli. Jak coś polecam i mogę: 1. dowiedzieć się o szczegóły, jeśli Cię to interesuje; 2. Dać namiary na gościa co ogarnie adaptery wszystkie bo już zrobił kilka takich dokładnie zestawów do D3.
Ceramika jest zajebista, też miałem okazje trochę polatać no ale cena tarcz... krótko mówiąc powala.
Ceramika jest zajebista, też miałem okazje trochę polatać no ale cena tarcz... krótko mówiąc powala.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
- orkaskawina
- Super Klubowicz
- Posty: 627
- Rejestracja: 25 lis 2012, 11:57
- Lokalizacja: Skawina
Podrzuć Karolu na pw info.Muszę to zmienić bo już 2 razy miałem taką sytuacje lekko ekstremalną , a szkoda przodu
O ceramice tylko pomyślałem przez to , że można coś trafić w dobrym stanie i na jakiś czas by starczyła rocznie robię z 15 tyś .6 -cio tłok też wchodzi w rachubę bo jak kupie nowy zestaw to też polatam, nie szukam nic na tor tylko dla podniesienia bezpieczeństwa .Najgorsze jest to że zimówki mam jeszcze tak na 2 sezony a są na 18 i tutaj też będę zmuszony poczynić inwestycje.
O ceramice tylko pomyślałem przez to , że można coś trafić w dobrym stanie i na jakiś czas by starczyła rocznie robię z 15 tyś .6 -cio tłok też wchodzi w rachubę bo jak kupie nowy zestaw to też polatam, nie szukam nic na tor tylko dla podniesienia bezpieczeństwa .Najgorsze jest to że zimówki mam jeszcze tak na 2 sezony a są na 18 i tutaj też będę zmuszony poczynić inwestycje.
przydałyby się fotki o lepszej rozdzielczości ale ten zestaw wygląda bardzo słabo - szczególnie przednie tarczeTutaj taki przykładowy , co powiecie o tym zestawie ???
do D3 ciężko będzie znaleźć coś w ładnym stanie ale szukać cierpliwie warto
bo seria nawet w S8/W12 jest słaba dlatego działaj w temacie bo D3 to ciężkie auto i przy większych prędkościach seryjny zestaw jest irytującyorkaskawina pisze: już 2 razy miałem taką sytuacje lekko ekstremalną , a szkoda przodu
- dice111
- Moderator
- Posty: 6010
- Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: AHC by MTM
- Lokalizacja: Těšin
Jeśli nie zagrzejesz (przegrzejesz) stali to te 6 tłoki 400 dadzą radę, ale jak wiadomo każde następne hamowanie będzie mniej skuteczne. Jeśli masz takie sytuację co chwilę (o co w Polsce nietrudno, chociaż z drugiej strony lecąc ponad 2 paki czy to na A czy S trzeba mieć świadomość, że nie każdy popatrzy dwa razy w lusterko, a zostawiając odstęp od poprzedzającego ktoś się zazwyczaj i tak w tą dziurę wpierr) to tylko ceramika.
PS - drago, tył ma 350 nie 360 390 w R19 jeszcze wejdą 400 podejrzewam, że już nie, chociaż to zapewne będzie zależało od modelu felgi).
Używaną ceramikę to se można zaciski co najwyżej kupić a nie tarcze (a i tak pójdą do regeneracji). W życiu bym tego nie założył, bo nie wierze, że było to demontowane i przechowywane zgodnie ze sztuką.
Inną opcją jest kupić same zaciski pod ceramikę, a tarcze nowe zamienniki, bo już podobno robią.
PS2 - panton, Tyś na spocie mówił, że przy serwisowaniu i sprawdzaniu ceramiki oni sprawdzają jakieś punkty na tarczy i na bazie tego stwierdzają czy się to nadal nadaje, ew na jak długo itd nie ? Dobrze pamiętam ? No to se teraz pomyśl orka, że kupisz takie badziewie z linku powyżej i wyjdzie, że to się nadaje co najwyżej na designowy zegar ścienny
PS - drago, tył ma 350 nie 360 390 w R19 jeszcze wejdą 400 podejrzewam, że już nie, chociaż to zapewne będzie zależało od modelu felgi).
Używaną ceramikę to se można zaciski co najwyżej kupić a nie tarcze (a i tak pójdą do regeneracji). W życiu bym tego nie założył, bo nie wierze, że było to demontowane i przechowywane zgodnie ze sztuką.
Inną opcją jest kupić same zaciski pod ceramikę, a tarcze nowe zamienniki, bo już podobno robią.
PS2 - panton, Tyś na spocie mówił, że przy serwisowaniu i sprawdzaniu ceramiki oni sprawdzają jakieś punkty na tarczy i na bazie tego stwierdzają czy się to nadal nadaje, ew na jak długo itd nie ? Dobrze pamiętam ? No to se teraz pomyśl orka, że kupisz takie badziewie z linku powyżej i wyjdzie, że to się nadaje co najwyżej na designowy zegar ścienny
Black Cars Matters
W międzyczasie się dowiedzialem 370 z rs3 z tylutył ma 350 nie 360
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
- dice111
- Moderator
- Posty: 6010
- Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: AHC by MTM
- Lokalizacja: Těšin
A to możliwe, myślałem, że piszesz o SQ7.
Dobra, a takie pytanie przy okazji jak już jesteśmy - wlezie ten hebel 6 tłokowy pod MTM Bimoto 8,5J ET35 R19 ? Bo jest fajna okazja zakupu, ale... felg nie zmieniam, a nie chce mi się ew tego potem puszczać dalej ;p
Szukałem 6 tłoka z dużą tarczą pod R18, ale nie ma szans, więcej niż R19 nie chcę.
Dobra, a takie pytanie przy okazji jak już jesteśmy - wlezie ten hebel 6 tłokowy pod MTM Bimoto 8,5J ET35 R19 ? Bo jest fajna okazja zakupu, ale... felg nie zmieniam, a nie chce mi się ew tego potem puszczać dalej ;p
Szukałem 6 tłoka z dużą tarczą pod R18, ale nie ma szans, więcej niż R19 nie chcę.
Black Cars Matters
Z moich wiadomości 400 nie mieści się w 19.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
- dice111
- Moderator
- Posty: 6010
- Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: AHC by MTM
- Lokalizacja: Těšin
No to dupa, patrząc na SQ7, czy SQ8 wychodzą fabrycznie min na R20. Może być podobnie jak z tymi Brembo co niby nie wchodziło na R17, czy co tam było a tak naprawdę zależało od modelu felgi.
Zapytam też najwyżej u nas w BB czy mają taką na stanie i przymierzą w serwisie na dole ;p
Marku, czyli rozumiem, że na R20 jest na styk ? Po zdjęciu akurat na tych widać tam dość miejsca (no chyba, że tak cień pada), czy ogranicza wielkość zacisku głownie średnica ? Próbowałeś tam sam wsadzić R19 przy swapie ?
8-tłoka nie chcę z tego względu, że mogę dorwać nówki 6 w fajnych $ a druga sprawa słyszałem, że te 8-tłoki dość często się blokują pojedynczo.
Zapytam też najwyżej u nas w BB czy mają taką na stanie i przymierzą w serwisie na dole ;p
Marku, czyli rozumiem, że na R20 jest na styk ? Po zdjęciu akurat na tych widać tam dość miejsca (no chyba, że tak cień pada), czy ogranicza wielkość zacisku głownie średnica ? Próbowałeś tam sam wsadzić R19 przy swapie ?
8-tłoka nie chcę z tego względu, że mogę dorwać nówki 6 w fajnych $ a druga sprawa słyszałem, że te 8-tłoki dość często się blokują pojedynczo.
Black Cars Matters
Jakieś znajome te fotomarekp750 pisze:Ostatnio montowane 400 mm + 6-tłok.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG