Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 preFL ALL ] Montaż podgrzewacza wody / reduktora

pioteros
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 106
Rejestracja: 21 sie 2015, 21:38
Lokalizacja: Siedlce

[D2 preFL ALL ] Montaż podgrzewacza wody / reduktora

Post autor: pioteros » 28 sty 2017, 15:06

skonstruowałem grzałkę płynu, jednak mam problem bo nie mogę zlokalizować zacisku ze stałą masą w skrzynce z przekaźnikami, niby są 2 masowe zaciski tam ale tylko jak stacyjka jest włączona, po odpaleniu auta zostają zdezaktywowane

zdjęcie i oznaczenia zacisków w załączniku


Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez pioteros, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 28 sty 2017, 15:28

Druga fotka po prawej stronie, idzie tam rura od nawiewu, która jest przykręcona nakrętką do śruby zgrzanej do nadwozia :)

Prawdziwy punkt masowy widziałem po stronie kierowcy pod kolumną w okolicy przekaźników i modułu kierownicy.

pioteros
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 106
Rejestracja: 21 sie 2015, 21:38
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: pioteros » 28 sty 2017, 17:03

jest też po prawek kątownik na dwie śrubki 10tki który trzyma schowek... tam się chyba wbije tylko nie chciało mi się przedłużać kabelków :)

ale dzięki

[ Dodano: 2017-01-28, 17:03 ]
szpilka trzymajaca nawiew spelnila role, wszystko gotowe do pracy ;)

Obrazek

w projekcie były dwa typy włączników, zwykly on off podswietlany, albo dodatkowy przycisk grzania szyb ktory sam wylacza uklad po 10 minutach - zostanie ten drugi - samo wlaczenie odbywa się ręcznie, na żądanie - plusem po stacyjce

Obrazek

Obrazek

pb41ns
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2090
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:31
Lokalizacja: osiek kuj-pomor

Post autor: pb41ns » 28 sty 2017, 19:02

ile mocy mają grzałki???
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....

pioteros
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 106
Rejestracja: 21 sie 2015, 21:38
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: pioteros » 28 sty 2017, 19:43

obstawiam ze max 300W każda z dwoch swiec, 3cia mam niepodlaczona, wiec caly podgrzewacz moze dac 900W

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 28 sty 2017, 23:05

i to wszystko po to by zaoszczędzić zimą pół litra paliwa ? :D

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3525
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 28 sty 2017, 23:09

co tam można zaoszczędzić? prąd się nie bierze z niczego

benzyna się grzeje błyskawicznie takie grzałki to były kiedyś w 1.9TDI
ale żeby człowiek szybciej odtajał w zimę a nie żeby oszczędzać
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

pioteros
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 106
Rejestracja: 21 sie 2015, 21:38
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: pioteros » 29 sty 2017, 19:55

danishow pisze:i to wszystko po to by zaoszczędzić zimą pół litra paliwa ? :D
a ile niby kosztowało wszystko ? kable 10zł, grzałka 30, przełącznik grzanych szyb i przekazniki mialem z odzysku za free...

niech dziennie złotówke zaoszczędze na rozruchu to po miesiącu mi się zwróci, ale chodzi głównie o ciepło w kabinie a nie oszczędności

a szybsze nagrzewanie się auta to zawsze lepiej dla oleju i silnika jakby ktoś nie wiedział


a jeśli chodzi o prąd, napięcie spada tak samo jak przy włączonych grzanych fotelach więc jakimś wielkim obciążeniem dla auta nie jest

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 29 sty 2017, 20:34

pioteros pisze:ale chodzi głównie o ciepło w kabinie a nie oszczędności
Jakby o to chodziło to byś to zamontował przed nagrzewnicą a nie przed reduktorem :P

emilus143
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 612
Rejestracja: 06 wrz 2014, 16:05
Lokalizacja: Kielce

Post autor: emilus143 » 29 sty 2017, 21:00

Pomysł bardzo mi się podoba, na zimę jak znalazł. Widzę w tym same plusy. Mam dwa pytania:

Skąd grzałki oraz czy możesz powiedzieć jaki jest czas od rozruchu do przełączenia na gaz ( podaj przy jakiej temp. się przełacza) oraz po jakim czasie łapie 90 stopni? Wszystko oczywiście na postoju. Będę wdzięczny.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez emilus143, łącznie zmieniany 1 raz.
I`m the LPG master

VAGowner
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 607
Rejestracja: 12 sty 2016, 21:52
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: VAGowner » 30 sty 2017, 08:52

emilus143 pisze:Skąd grzałki
Takie grzałki występowały w Audi 80 B4 TDI (silnik 1Z).
W nieco różnych obudowach w innych 1.9 TDI.

pioteros
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 106
Rejestracja: 21 sie 2015, 21:38
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: pioteros » 30 sty 2017, 09:38

Były trochę inne, dużo podgrzewacz jest z Francuzów oraz silników ich pochodzenia np volvo v40 bądź carisma, ja mam z Focusa 1 TDDI

Dani, znajdź mi miejsce przed nagrzewnica żeby to tam upchac to będziesz dobry :)

[ Dodano: 2017-01-30, 09:35 ]
Dziś zmierzylem czas na postoju z grzałką, temp płynu -4 stopnie, ogrzanie redaktora do 32st zajęło 2min 50 sek, w czasie jazdy pewnie by było dużo szybciej
Dmuchawa wyłączona

Jutro z ranca pomiar bez niej

[ Dodano: 2017-01-30, 09:38 ]
A w tygodniu zrobi się do 90 stopni, ale tych z czujnika a nie z blatu :)

emilus143
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 612
Rejestracja: 06 wrz 2014, 16:05
Lokalizacja: Kielce

Post autor: emilus143 » 30 sty 2017, 09:44

Wygląda to obiecująco. Powiedz mi jeszcze czy przekaźnik i cały układ od podgrzewania tylnej szyby wytrzyma pobór mocy 600 - 900W? Pytam bo u mnie i tak jest z tyłu rozwalone ogrzewanie więc wykorzystałbym do tego przełącznik.
I`m the LPG master

pioteros
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 106
Rejestracja: 21 sie 2015, 21:38
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: pioteros » 30 sty 2017, 11:35

ogrzewanie tylnej szyby zostało normalnie, tylko dołożyłem drugi taki sam guzik żeby pasował w deskę, sam przycisk nie jest obciążany bo on steruje tylko cewką obydwu przekaźników, nie wiem czy nawet 1A tam jest... wiec w porównaniu do 25-30A które obciąża go normalnie ogrzewanie szyby to jest nic ;)

a dlaczego od ogrzewania, bo sam się wyłącza i to jest wygodne dla mnie bo nie muszę pamiętać aby go wyłączyć ;)

cały prąd idzie przez przekaźniki, dałem 2x po 40A wiec myślę ze jakiś zapas jest, są to najzwyklejsze 4pinowe przekaźniki z AUDI

co do całego układu, oczywiście da się go zautomatyzować, włączanie można zrobić poprzez moduł do świateł dziennych który by go uruchamiał kilka sekund po odpaleniu silnika, a z drugiej strony zrobić termik który by go wyłączał po osiągnięciu zadanej temperatury, wtedy żadnego przełącznika nie trzeba by było mieć, tylko na przykład można by było wyprowadzić kontrolkę świec żarowych do licznika jak w dieslach aby widzieć czy jest załączone czy nie

emilus143
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 612
Rejestracja: 06 wrz 2014, 16:05
Lokalizacja: Kielce

Post autor: emilus143 » 30 sty 2017, 15:50

Dzięki za naprowadzenie. Z tym termikiem bardzo dobra sprawa, nawet chyba nie będę montował tego w przycisku.
I`m the LPG master

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl