zdjęcie i oznaczenia zacisków w załączniku
![]() |
![]() |
[D2 preFL ALL ] Montaż podgrzewacza wody / reduktora
[D2 preFL ALL ] Montaż podgrzewacza wody / reduktora
skonstruowałem grzałkę płynu, jednak mam problem bo nie mogę zlokalizować zacisku ze stałą masą w skrzynce z przekaźnikami, niby są 2 masowe zaciski tam ale tylko jak stacyjka jest włączona, po odpaleniu auta zostają zdezaktywowane
zdjęcie i oznaczenia zacisków w załączniku


zdjęcie i oznaczenia zacisków w załączniku
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez pioteros, łącznie zmieniany 2 razy.
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
jest też po prawek kątownik na dwie śrubki 10tki który trzyma schowek... tam się chyba wbije tylko nie chciało mi się przedłużać kabelków 
ale dzięki
[ Dodano: 2017-01-28, 17:03 ]
szpilka trzymajaca nawiew spelnila role, wszystko gotowe do pracy

w projekcie były dwa typy włączników, zwykly on off podswietlany, albo dodatkowy przycisk grzania szyb ktory sam wylacza uklad po 10 minutach - zostanie ten drugi - samo wlaczenie odbywa się ręcznie, na żądanie - plusem po stacyjce



ale dzięki
[ Dodano: 2017-01-28, 17:03 ]
szpilka trzymajaca nawiew spelnila role, wszystko gotowe do pracy

w projekcie były dwa typy włączników, zwykly on off podswietlany, albo dodatkowy przycisk grzania szyb ktory sam wylacza uklad po 10 minutach - zostanie ten drugi - samo wlaczenie odbywa się ręcznie, na żądanie - plusem po stacyjce
a ile niby kosztowało wszystko ? kable 10zł, grzałka 30, przełącznik grzanych szyb i przekazniki mialem z odzysku za free...danishow pisze:i to wszystko po to by zaoszczędzić zimą pół litra paliwa ?
niech dziennie złotówke zaoszczędze na rozruchu to po miesiącu mi się zwróci, ale chodzi głównie o ciepło w kabinie a nie oszczędności
a szybsze nagrzewanie się auta to zawsze lepiej dla oleju i silnika jakby ktoś nie wiedział
a jeśli chodzi o prąd, napięcie spada tak samo jak przy włączonych grzanych fotelach więc jakimś wielkim obciążeniem dla auta nie jest
Pomysł bardzo mi się podoba, na zimę jak znalazł. Widzę w tym same plusy. Mam dwa pytania:
Skąd grzałki oraz czy możesz powiedzieć jaki jest czas od rozruchu do przełączenia na gaz ( podaj przy jakiej temp. się przełacza) oraz po jakim czasie łapie 90 stopni? Wszystko oczywiście na postoju. Będę wdzięczny.
Skąd grzałki oraz czy możesz powiedzieć jaki jest czas od rozruchu do przełączenia na gaz ( podaj przy jakiej temp. się przełacza) oraz po jakim czasie łapie 90 stopni? Wszystko oczywiście na postoju. Będę wdzięczny.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez emilus143, łącznie zmieniany 1 raz.
I`m the LPG master
Były trochę inne, dużo podgrzewacz jest z Francuzów oraz silników ich pochodzenia np volvo v40 bądź carisma, ja mam z Focusa 1 TDDI
Dani, znajdź mi miejsce przed nagrzewnica żeby to tam upchac to będziesz dobry
[ Dodano: 2017-01-30, 09:35 ]
Dziś zmierzylem czas na postoju z grzałką, temp płynu -4 stopnie, ogrzanie redaktora do 32st zajęło 2min 50 sek, w czasie jazdy pewnie by było dużo szybciej
Dmuchawa wyłączona
Jutro z ranca pomiar bez niej
[ Dodano: 2017-01-30, 09:38 ]
A w tygodniu zrobi się do 90 stopni, ale tych z czujnika a nie z blatu
Dani, znajdź mi miejsce przed nagrzewnica żeby to tam upchac to będziesz dobry

[ Dodano: 2017-01-30, 09:35 ]
Dziś zmierzylem czas na postoju z grzałką, temp płynu -4 stopnie, ogrzanie redaktora do 32st zajęło 2min 50 sek, w czasie jazdy pewnie by było dużo szybciej
Dmuchawa wyłączona
Jutro z ranca pomiar bez niej
[ Dodano: 2017-01-30, 09:38 ]
A w tygodniu zrobi się do 90 stopni, ale tych z czujnika a nie z blatu

ogrzewanie tylnej szyby zostało normalnie, tylko dołożyłem drugi taki sam guzik żeby pasował w deskę, sam przycisk nie jest obciążany bo on steruje tylko cewką obydwu przekaźników, nie wiem czy nawet 1A tam jest... wiec w porównaniu do 25-30A które obciąża go normalnie ogrzewanie szyby to jest nic 
a dlaczego od ogrzewania, bo sam się wyłącza i to jest wygodne dla mnie bo nie muszę pamiętać aby go wyłączyć
cały prąd idzie przez przekaźniki, dałem 2x po 40A wiec myślę ze jakiś zapas jest, są to najzwyklejsze 4pinowe przekaźniki z AUDI
co do całego układu, oczywiście da się go zautomatyzować, włączanie można zrobić poprzez moduł do świateł dziennych który by go uruchamiał kilka sekund po odpaleniu silnika, a z drugiej strony zrobić termik który by go wyłączał po osiągnięciu zadanej temperatury, wtedy żadnego przełącznika nie trzeba by było mieć, tylko na przykład można by było wyprowadzić kontrolkę świec żarowych do licznika jak w dieslach aby widzieć czy jest załączone czy nie

a dlaczego od ogrzewania, bo sam się wyłącza i to jest wygodne dla mnie bo nie muszę pamiętać aby go wyłączyć

cały prąd idzie przez przekaźniki, dałem 2x po 40A wiec myślę ze jakiś zapas jest, są to najzwyklejsze 4pinowe przekaźniki z AUDI
co do całego układu, oczywiście da się go zautomatyzować, włączanie można zrobić poprzez moduł do świateł dziennych który by go uruchamiał kilka sekund po odpaleniu silnika, a z drugiej strony zrobić termik który by go wyłączał po osiągnięciu zadanej temperatury, wtedy żadnego przełącznika nie trzeba by było mieć, tylko na przykład można by było wyprowadzić kontrolkę świec żarowych do licznika jak w dieslach aby widzieć czy jest załączone czy nie