![]() |
![]() |
![]() |
[D2 94 4.2PB/LPG ] Wyświetla klocki na FIS
[D2 94 4.2PB/LPG ] Wyświetla klocki na FIS
witam od jakiegos czasu zaczelo mi wyswietlac klocki na fisie.Nieraz jest spokoj pare dni a nieraz po kazdym odpaleniu pika mi. Klocki sa,kabelki i czujniki w klockach sprawdzone wiec juz nie wiem czego szukac.Czy ta kontrolka jest tylko od klockow czy moze jeszcze od czegos innego?
Ostatnio zmieniony 27 kwie 2012, 14:01 przez tommi, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: wyswietla klocki na fisie
Kolego tommi, moim zdaniem, to może nie być nic dziwnego w tym, że FIS pokazuje je do wymiany - czujnik zużycia w klockach jest tak zamontowany, że sygnalizuje wymianę klocków jeszcze sporo przed momentem ich całkowitego zużycia (tak samo jest też w wielu innych modelach aut).tommi pisze:witam od jakiegos czasu zaczelo mi wyswietlac klocki na fisie.Nieraz jest spokoj pare dni a nieraz po kazdym odpaleniu pika mi. Klocki sa,kabelki i czujniki w klockach sprawdzone wiec juz nie wiem czego szukac.Czy ta kontrolka jest tylko od klockow czy moze jeszcze od czegos innego?
Ponadto z całego kompletu klocków tylko dwa z nich (po jednym na każdą stronę) zawierają ów czujnik.
Przy niekorzystnym splocie wydarzeń może zaistnieć sytuacja blokowania się klocków w zaciskach i ich nierównomierne zużycie...
co więcej, może się okazać, że nie tylko z jednej strony auta klocki są bardziej zużyte niż z drugiej ale także to, że klocki na jednym kole są bardzo nierównomiernie zużyte - np. ten z czujnikiem.
Noi wtedy FIS sygnalizuje zużyte klocki pomimo tego, że one wciąż nadają się do jazdy a większość z nich wygląda na bardzo mało zużyte...
wystarczy, że ich kontroli dokonasz pobieżnie i tylko po jednej stronie i problem który opisałeś gotowy.
Co więcej bezpośrednim powodem blokowania się klocków i w konsekwencji ich nierównomiernego zużycia może być najzwyczajniej w świecie np. mechanik który je wymieniał - wystarczy, że przed założeniem nowych zupełnie nie oczyścił zacisków.
Skoro Cię to tak niepokoi (co jest oczywiście całkiem zrozumiałe) to polecam zdjęcie kół i szczegółową kontrolę stanu klocków (obie strony i wszystkie klocki w zacisku).
Jeżeli wszystko jest ok to możesz spokojnie jeździć dalej i szykować się powoli do ich wymiany (klocków oczywiście)...
A jak długo jeszcze na nich pojeździsz zależy w głównej mierze od Twojej techniki jazdy...
szybko i agresywnie = krótko :-P
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
kolego fuss doceniam podjecie mojego tematu i spore wyjasnienie tego ale tarcze i klocki mam nowe,wymianialem je w maju i dalem za wszystko prawie 3 tys a przejechalem zaledwie 8 tys km,jak depne w pedal to auto staje w miejscu a mnie sie cofa wszystko co jadlem w ostatnim tygodniu.Nie wiem czy wiesz jak jest zbudowany czujnik w klocku ale wyjasnie ci ze gdyby klocek byl juz slaby to''czujnik''tak to nazwijmy dawal by na deske non stop kontrolke klockow a u mnie wystepuje to sporadycznie.Umowmy sie ze ten czujnik to kawalek bolca plastikowego wokol ktorego idzie kabelek i gdy klocek sie konczy,kabelek sie przeciera i zapala kontrolka (przynajmniej tak jest w moich klockach), takze to chyba raczej nie to ale doceniam pomoc.Problem nie rozwiazany wiec myslimy dalej.Oczywiscie plyn w zbiorniczku w normie.
Kolego tommi, ja wiem jak robią czujniki zużycia - rzekłbym, to nic skomplikowanego, prawie jak konstrukcja cepa.
Wiem też jednak, że zużycie klocków zależy od wielu elementów i spokojnie można je zjeździć nawet w 8 tys.km...
wystarczy np. złe dobranie klocków do tarcz (miękkie klocki do twardych tarcz), niepoprawny montaż (blokowanie klocka w zacisku) oraz technika jazdy (agresywnie i sportowo) aby klocki nie starczyły na zbyt długo :-?
Sam też kiedyś doświadczyłem nieudolności mechaników i w jednym z aut na jednen komplet klocków przednich zużyłem aż 3 komplety z tyłu - masakra
a winny był nie oczyszczony poprawnie zacisk i notorycznie blokujący się jeden z klocków :evil:
No ale skoro definitywnie wykluczasz klocki to należaloby skontrolować okablowanie samego czujnika...
dużo usterek które nam się przytrafiają to tak naprawdę pierdoły (proste, nieskomplikowane awarie) a to my sami próbujemy niepotrzenie skomplikować zagadnienie szukając "dziury w całym"
Życzę szybkiego usunięcia usterki.
Wiem też jednak, że zużycie klocków zależy od wielu elementów i spokojnie można je zjeździć nawet w 8 tys.km...
wystarczy np. złe dobranie klocków do tarcz (miękkie klocki do twardych tarcz), niepoprawny montaż (blokowanie klocka w zacisku) oraz technika jazdy (agresywnie i sportowo) aby klocki nie starczyły na zbyt długo :-?
Sam też kiedyś doświadczyłem nieudolności mechaników i w jednym z aut na jednen komplet klocków przednich zużyłem aż 3 komplety z tyłu - masakra

a winny był nie oczyszczony poprawnie zacisk i notorycznie blokujący się jeden z klocków :evil:
No ale skoro definitywnie wykluczasz klocki to należaloby skontrolować okablowanie samego czujnika...
dużo usterek które nam się przytrafiają to tak naprawdę pierdoły (proste, nieskomplikowane awarie) a to my sami próbujemy niepotrzenie skomplikować zagadnienie szukając "dziury w całym"
Życzę szybkiego usunięcia usterki.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
U mnie było to samo - po ok. 5-6 tys. od zmiany pojawiło się ostrzeżenie.
klocki i kable OK - a główny wyświetlacz cięgle niepokoi i nie pokazuje innych przydatnych informacji
odłączenie kabelka od klocka - rozwiązało problem ;-)
chyba po prostu A8 tak ma - poprzednie klocki "świeciły" już dobre 2-3 tys. ja jeździłem a w końcu pękłem i wymieniłem . mechanik oddał mi te stare i spoko by pojeździły
pzdr.
klocki i kable OK - a główny wyświetlacz cięgle niepokoi i nie pokazuje innych przydatnych informacji
odłączenie kabelka od klocka - rozwiązało problem ;-)
chyba po prostu A8 tak ma - poprzednie klocki "świeciły" już dobre 2-3 tys. ja jeździłem a w końcu pękłem i wymieniłem . mechanik oddał mi te stare i spoko by pojeździły
pzdr.
Oczyść wtyczki, przemyj, wysusz i jeździj
Te objawy masz od strony elektroniki a nie od fizycznie zużytego klocka. Pogoda jaką teraz mamy tylko " wspomaga " naszą elektronikę. A co do czujnika to jak się zapali to już nie zgaśnie ze względu na otwarty obwód elektryczny spowodowany ścięciem jednej z żył przewodu...

-
- Forum Audi A8
- Posty: 160
- Rejestracja: 25 wrz 2009, 22:48
- Lokalizacja: Trójmiasto
Witam
Polecam ci ten link
http://www.audipages.com/Tech_Articles/ ... short.html
Rozwiąże to twój problem w 100%, po prostu utleniła ci się miedź gdzieś po drodze, zwykłe połączenie elektryczne, obwód musi być zwarty do masy.
Polecam ci ten link
http://www.audipages.com/Tech_Articles/ ... short.html
Rozwiąże to twój problem w 100%, po prostu utleniła ci się miedź gdzieś po drodze, zwykłe połączenie elektryczne, obwód musi być zwarty do masy.
kupilem klocki ferodo do swojej osemki i po przejechaniu okolo 5 tys. poszly do wymiany. jak kolega FOSS pisal zle je dobralem. mialem tarcze brembo a kiepskie klocki mimo ceny i dobrej firmy
Ostatnio zmieniony 02 sie 2013, 11:55 przez wojtii, łącznie zmieniany 1 raz.
witam, podepne sie do tematu, mialem kiedys ten sam problem, nawet po wymianie klockow na nowe w miare szybko zaczelo swiecic na desce, jezdzilem od jednego do drugiego mechanika i kazdy rozkladal rece. w koncu znalazl sie typ i zalatwil sprawe bez problemu, niestety nie powiedzial co zrobil. dosc nie dawno mialem znowu taki problem i juz mialem jechac po nowe klocki ale postanowilem sie im najpierw przyjzec, klocki ok, wszystko ok. co zrobilem? otoz przewod, ktory idzxie od czujnika z klocka jest w uchwycie, wiec najpierw zmienilem jego polozenie w jedna strone a pozniej w druga i po problemie, gdzies wina byla w samym przewodzie przy zacisku. warto wiec wszystko przegladnac nim wyda sie nie mala kase na nowe, pozdrawiam giwera44
giwera44
Klocki świecą na FIS
Witam podepnę się pod temat bo mam podobny problem. Otóż wymieniłem ostatnio w moim Audi komplet klocków przód +tył firmy TRW/LUCAS i ciągle świeci mi na FIS-ie kontrolka pomarańczowa od klocków. Co może być przyczyną ? Może da się jakoś przekodować licznik żeby tego nie wyświetlało ? Pomóżcie ! Pozdrawiam 

-
- Forum Audi A8
- Posty: 160
- Rejestracja: 25 wrz 2009, 22:48
- Lokalizacja: Trójmiasto
Witam
Panowie tam nie ma żadnego czujnika, zwykłe elektryczne połączenie przewodu do masy, ale puszczone w pętlę, z racji upływu czasu utlenia się miedź i stąd zaniki na kostkach (nie koniecznie tych przy klockach). Na wasze problemy, raz a spokój do końca:
http://www.audipages.com/Tech_Articles/ ... short.html
Panowie tam nie ma żadnego czujnika, zwykłe elektryczne połączenie przewodu do masy, ale puszczone w pętlę, z racji upływu czasu utlenia się miedź i stąd zaniki na kostkach (nie koniecznie tych przy klockach). Na wasze problemy, raz a spokój do końca:
http://www.audipages.com/Tech_Articles/ ... short.html