[D3 03 4.2MPI ] Czujnik kąta skrętu i ESP
[D3 03 4.2MPI ] Czujnik kąta skrętu i ESP
witam,pare dni swieci mi esp,podlaczylem vas-a i pokazalo mi czujnik kata skretu,oglondalem na allegro i tak mysle czy da sie z tym cos zrobic,moze cos tam wyczyscic czy tylko wymiana pomaga??
Ostatnio zmieniony 12 sty 2013, 23:09 przez piotr83a, łącznie zmieniany 2 razy.
Piotr83a
piotr sprawdz w blokach pomiarowych czy czujnik pokazuje wartości takie jak: prędkosc obrotowa koła kierownicy oraz kąt jej polozenia. następnie przeprowadz jego ponowną kalibrację. mając VAS`a jak piszesz nie ma problemu bo masz gotowe prowadzone funkcje. miałem to samo co ty i u mnie pomogło ba nawet błąd mówił o przerwie o obwodzie czy braku komunikacji... jakoś tak... pozdrawiam Michał
Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 128
- Rejestracja: 27 sty 2014, 12:48
- Lokalizacja: pomorskie
Poproszę o rozwinięcie tematu ;-) U mnie kierownica stoi krzywo przy wyprostowanych kołach i chyba będę musiał ją odkręcić i wyprostować, ale podejrzewam, że będzie się to wiązało z komunikatem błędu ze strony czujnika skrętu. Ktoś podpowie jak po takim zabiegu przeprowadzić adaptację czujnika, żeby wszystko było ok? Czy są jakieś sposoby na idealne ustawienie kół na wprost przed takim zabiegiem (żeby nie robić tego na oko)?
-
- Forum Audi A8
- Posty: 128
- Rejestracja: 27 sty 2014, 12:48
- Lokalizacja: pomorskie
musisz wyciagnoc zaslepki z tylu kiery,po jednej na strone,potem torx do odkrecenia poduszki,chyba torz 40?nie pomietam.potem ostroznie wypnij przewody od poduchy.i odkrec kiere,ale nie pamietam jaka nasatke ?kompa raczej nie potrzebujesz,tylko nie krec tasma,tasma ma jakis punkt [oczko]ustawiasz na to oczko i zakladasz kiere,juz po geometrji.i skladasz wszystko w odweotnej kolejnosci.
Wyjecie kierownicy to 5 minut, mozesz wyprostowac kierownice albo manualnie, czyli zdejmują ją i przelozyć, albo pojechac na zbieżnośc i od dołu wyprostowac kierownice.
Jeśli jest lekko krzywo to nie bedziesz musiał przeprowadzic adaptacji, jeśli wiecej niz 5-10 stopni to będzie wywalało błąd jadąc na wprost.
Jeśli jest lekko krzywo to nie bedziesz musiał przeprowadzic adaptacji, jeśli wiecej niz 5-10 stopni to będzie wywalało błąd jadąc na wprost.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 128
- Rejestracja: 27 sty 2014, 12:48
- Lokalizacja: pomorskie
Może warto zacząć od geometrii a potem bawić się w przekładanie kiery.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Dokładnie tak. Zależy też od tego, o jaki kąt masz przestawioną kierownicę. Możliwe, że na wielowpuście nie trafisz w odpowiedni kąt i zawsze będzie troszkę przekrzywiona. I przed odkręceniem kierownicy włączasz zapłon i odłączasz akumulator (czyli przed wyjęciem poduchy gazowej).FOSS pisze:Może warto zacząć od geometrii a potem bawić się w przekładanie kiery.
Bądź dobry jak chleb.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 128
- Rejestracja: 27 sty 2014, 12:48
- Lokalizacja: pomorskie
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości