części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[D2 02 4.2PB ] Przestawienie rozrzadu (VAG grupa 093)

Ara$
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 534
Rejestracja: 14 lis 2010, 18:49
Lokalizacja: Poznań

[D2 02 4.2PB ] Przestawienie rozrzadu (VAG grupa 093)

Post autor: Ara$ » 15 lip 2013, 14:35

Króle Złote powiedzcie mi jeszcze czy ten rozrząd jest przestawiony

Obrazek

grupa 093, 2 ostatnie pola: 1.0CH I -4.0CF

tylko nie wiem czy to to samo bo z tego co czytałem zamiast opisu Idle Stabilization powinno być Phase Camshaft Position

[ Dodano: 2013-07-16, 10:35 ]
Ktoś pomoże ?
Ostatnio zmieniony 16 lip 2013, 21:59 przez Ara$, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 16 lip 2013, 22:12

Jest przestawiony, trochę, ale ja bym tego chyba nie poprawiał.
Robiąc rozrząd na blokadach czasem też nie wyjdzie 0.0 :-?
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Ara$
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 534
Rejestracja: 14 lis 2010, 18:49
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Ara$ » 16 lip 2013, 22:42

FOSS pisze:Jest przestawiony, trochę, ale ja bym tego chyba nie poprawiał.
Robiąc rozrząd na blokadach czasem też nie wyjdzie 0.0 :-?
łojezu już myślałem że nikt nie widzi tego. Był robiony na blokadach, czyli mówisz że takie przestawienie nie przeszkadza i że nie ma sensu tego się czepiać.
Dzięki

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 16 lip 2013, 23:48

Ara$ pisze:Był robiony na blokadach, czyli mówisz że takie przestawienie nie przeszkadza i że nie ma sensu tego się czepiać.
Po prostu z tym kanałem 093 w VAG'u jest trochę mukka.... bo pokazuje on pozycję wałków ssących (tu są czujniki) a robiąc rozrząd blokujesz pozycje kół wałków wydechowych.
Pomiędzy wałkami masz napęd łańcuchami + nastawniki z napinaczami hydraulicznymi...
więc na blokadzie może być idealnie a w 093 0.0 niekoniecznie.


Robiłem kilka takich rozrządów, wszystkie na blokadach i zgodnie z instrukcjami producenta ale idealnego 0.0 niestety nie udało mi się osiągnąć w żadnym z nich... zawsze jakieś -1, +2 :-?
Już niedługo będę robił rozrząd w swoim D3 ale słysząc odgłosy przy rozruchu niestety nie liczę na te idealne 0.0 :evil:
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Ara$
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 534
Rejestracja: 14 lis 2010, 18:49
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Ara$ » 17 lip 2013, 08:15

Foss zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz. U mnie jest to podane w CF (Correction Factor chyba) a najczęściej z tego co widze np tu [ All] 4.2 V8 5v - grupa 093 wartości podawane są w KW. Czy te jednostki sa przeliczane tak samo, żeby się nie okazało że np. na 1CF przypada 3KW co u mnie wtedy zmieni postać rzeczy bo po przeliczeniu wyjdzie że mam różnice (zamiast 5 jednostek przy 1.00CF i -4.00CF) 15 jednostek przy 3.00KW i -12.00KW. Wiem że masz pełną wersje VCDS, pamiętasz czy u Ciebie jest tez w CF?

Awatar użytkownika
k44761
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 501
Rejestracja: 22 maja 2011, 10:49
Lokalizacja: Lubin

Post autor: k44761 » 17 lip 2013, 10:00

To jest to samo. Dokładnie jest to przedstawiane w stopniach obrotu wału.
Elektronika samochodowa.

PAlllUCH
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 106
Rejestracja: 26 cze 2010, 11:21
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: PAlllUCH » 30 gru 2017, 15:24

Wracając do tematu u mnie wartości to

5CF i 16CF

Każdy mi mówi ze auto nie jedzie jak na 310KM

[ Dodano: 2017-12-30, 15:24 ]
Obrazek

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 30 gru 2017, 19:09

PAlllUCH pisze:5CF i 16CF
5 jak najbardziej ok ale 16 to już nie bardzo, należałoby to poprawić !

U mnie jest -2 i -4

KwaHu_1
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 13
Rejestracja: 21 sie 2015, 13:05
Lokalizacja: Susz

Ustawienie rozrzadu

Post autor: KwaHu_1 » 23 kwie 2018, 07:29

Witam.
Panowie powiedzcie mi czy ustawienie na kanale 93
(Po zmianie rozrządu wynosi -9CF, -5CF) podlega poprawce?
Będę wdzięczny za odpowiedź bo nie mogę dotrzeć do konkretnych jednoznacznych danych.

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 23 kwie 2018, 08:22

U mnie jest +6 / -4 a ponoć, gdzieś przeczytałem tu, że widełki są do + / - 8 <bezradny>
to nie jest zwykły napęd...to

Awatar użytkownika
Preston81
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2734
Rejestracja: 14 wrz 2011, 17:46
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Preston81 » 23 kwie 2018, 21:30

PAlllUCH pisze:Wracając do tematu u mnie wartości to

5CF i 16CF

Każdy mi mówi ze auto nie jedzie jak na 310KM
zkiszone nastawniki mieszaja te odczyty panowie
ustawienia mialem -16 -8 wymienialem nastawiniki na nowe odczyt byl 0,-1 lub 0,0 ... tak wiec roznie moze byc

skoro ci mowia ze nie jedzie jedz na pomiar- hamownie i wyjdzie jak jest przy zjechanym nastawniki moment i moc beda zanizone

w S8 mam wartosc chyba -9 i auto idzie jak burza
bądź sobą, wariatów też lubią

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 24 kwie 2018, 07:29

Jeśli nie jedzie to zmierz najpierw ciśnienia sprężania na cylindrach.

Jeżeli rozrząd był składany na blokadzie wałków i blokadzie wału to jednoznacznie
wskazywałoby na nastawniki, które nie cofają się już do pozycji "0"
(tak dla uproszczenia to nazwijmy).

Mam do czynienia z wieloma V8, gdzie po wymianie na jednej stronie
nastawnika pokazuje koło 0 +/-1 stopień czyli wzorowo a na drugiej
, gdzie został stary nastawnik -9 a nawet -13.

Są osoby, które ręcznie korygują ustawienie wałka ssącego na 0 ale
mija się to z celem, ponieważ przestawiony jest wtedy wałek wydechowy.

Awatar użytkownika
Lechu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1139
Rejestracja: 14 maja 2009, 22:27
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: Lechu » 24 kwie 2018, 07:38

Nstawnik, może być dobry tylko już brakuje ślizgu, i też będzie korekta.
U mnie też było -14 bo złożeniu na blokady.
Po zdjęciu pokryw, ślizg w rękach się rozsypał. Wymiana ślizgów załątwiła sprawę, teraz mam -4 ze względu na to, że trochę dałem ciała, bo łauch trzeba było też wymienić <bezradny>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl